V60 PIH MY 2016 geleverd!

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Millimetervreter.
5th Gear member

Inderdaad Bart, maar er wordt eigenlijk niet eens behoorlijk gereageerd op simpele problemen als niet strak zittend leer en het DAB+ verhaal, laat staan iets technisch.
Nee, totaal niet onder de indruk van het merk en de manier waarmee ze met klachten omgaan, ik had dit anders ingeschat, ik weet wel als wij op deze manier met onze klanten omgaan dan hadden we al lang niet meer bestaan.
Ik heb ook meer en meer het idee dat de dealer ook gewoon niets hoort en dat men daar ook maar gewoon afwacht totdat er misschien iets komt, er is in geen geval ook maar iets van pro-activiteit te bespeuren.

Volgende week maar eens langs rijden en de boel een beetje wakker schudden.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
zender
1st Gear member

Rij nu bijna een jaar met de V60 en heb er 55000 mee gereden.
Weinig problemen gehad,
En als er wat was is het snel en correct opgepakt.
Ik denk in deze dat het gevoel voor een merk sterk afhankelijk is van de kwaliteit en daadkracht van de dealer.
Is er wat en wordt het goed opgepakt dan is het gevoel voor het merk absoluut beter.
Ik denk dat een aantal van jullie misschien de verkeerde dealer hebben getroffen.
Mijn ervaringen zijn tot op heden positief.
mga1600
6th Gear member

Ik heb ook geen reden tot klagen. Weinig problemen, maar ik heb wel altijd het gevoel dat ik serieus wordt genomen door de dealer. (Klemtoon op serieus en niet op genomen om misverstanden te vermijden ... Haha )
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Millimetervreter.
5th Gear member

Hahaha

Tsja, ik snap wel dat er een hoop aan de dealer ligt maar als die zegt dat er foto's opgestuurd zijn naar Zweden en daar vandaan geen reactie meer komt, als gezegd maar weer eens wakker schudden.
Feit blijft dat ik het slechte service vind.

Zo ook dat een auto van dik 72 K je in drie maanden twee keer laat staan!
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
r.beniers
1st Gear member
Contacteer:

Het is heel herkenbaar.

Bij aflevering had ik al wat probleempjes en dat heeft lang geduurd voordat deze opgelost waren. Ook werd er elke keer getwijfeld aan mijn klachten.

Bij de eerste beurt (30K) is het ook allemaal niet goed verlopen. Ik kwam aan het einde van de dag van mijn auto halen, maar deze was nog niet klaar (een belletje had handig geweest). De volgende dag kreeg ik hem mee met de opmerking dat hij 'dicht was gemaakt', maar het probleem niet was opgelost. Enkele dagen daarna weer terug. 3 dagen later zou het probleem opgelost opgelost zijn. Het ging hier om de veel besproken software-update die veel foutmeldingen bij mijn V60 veroorzaakte. Door verbinding met Zweden is deze update uiteindelijk gelukt. Als snel bleek dat ik allerlei rariteiten had met ACC en Hybride systeem, maar dit werd sterk in twijfel getrokken. Toch nog maar eens een reset en wat zaken laten nalopen en toen was weer goed. Ondertussen 3 weken later, na de beurt.

Een tijdje na de beurt ruitensproeiervloeistof bijgevuld en toen zag ik dat er een afdekplaat ontbrak bovenop mijn accu. Gebeld en een week later was deze binnen. De monteur opende de motorkap en grauwde met een zucht dat er wel meer miste. Tja, weet ik veel. Zij zijn het vergeten. Hij nam de auto mee en na een 15 minuten kreeg ik de sleutel terug met een korte opmerking dat alles weer was teruggezet.

Ik ben ook andere service gewend en vind het niet echt een lekkere eerste ervaring met Volvo.
V60 PiH R-Design, Savile grey, full-options, Polestar tuned
zender
1st Gear member

Lijkt voor het overgrote deel toch op dealer problemen, misschien toch eens een andere Volvo dealer kiezen.

Is er geen overzicht met volvo dealers en recensies, prikkelt misschien de dealers die het nu niet goed doen om toch een stapje extra te zetten.
vaudi
5th Gear member

Hier, wel zeer positief. Aanvankelijk wel aanloop probleempjes, maar dat lag niet aan de dealer omdat het toen uitermate nieuwe techniek (PIH) betrof.
Dat vereiste 2-3 jaar terug veel bijscholing van de monteurs en een omslag in het soort/type klanten,
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Millimetervreter.
5th Gear member

Het is ook niet zo zeer de auto, die bevalt wel, de zit is uitstekend en het rijdt ook best goed, daar zit het hem niet in, maar het is dat vreselijke amateuristische gedrag van de dealer en ook van Volvo, want waarom zou de dealer informatie achterhouden als ze die van Volvo krijgen.
De laatste keer toen ik er kwam (na me laten staan) ook weer twee uur gezeten voor een software update, de mensen staan je vriendelijk te woord maar er gebeurd daarna gewoon niks meer, ik heb ook het idee dat ze dit allemaal normaal vinden.
Nogmaals ik ben gewoon anders gewend en niet dat je overal zelf achteraan moet om een antwoord te krijgen. Ook bij mijn A4 als die in de garage stond werd je elke middag op de hoogte gehouden over de stand van zaken of wanneer er weer iets ging gebeuren als de auto langer dan twee dagen in de garage stond (één keer gebeurd).
Ik kreeg toen wel gewoon een Audi mee en geen Opel Isignia zoals ik bij het eerste pechgeval met de V60 kreeg........niks tegen een Opel maar je declasseert jezelf toch wel als je een auto van een concurrent meegeeft.
Maar nogmaals ik ga dinsdag of even langs of ik waag er maar weer een telefoontje aan.

Een andere dealer zoeken is ook niet echt handig voor mij, ze heten namelijk allemaal Svala hier in de buurt.........:)
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lakfluisteraar.
Millimetervreter.
5th Gear member

Vandaag maar weer een telefoontje eraan gewaagd.
De service adviseur die ik aan de telefoon kreeg had vakantie gehad en was vandaag voor het eerst weer op zijn werk. Hij zou mij aan het eind van de dag een update geven en heeft dit ook gedaan. Vanmiddag een mailtje ontvangen waarin hij aangeeft dat Volvo Nederland hier volgende week meer informatie over heeft/krijgt (na 6 weken dus).
Tevens zei hij weer dat er aan het DAB+ probleem gewerkt wordt, ze hebben een testwagen van een klant waar allerlei verbeteringen op uitgevoerd worden. Helaas geen uitsluitsel op wat voor termijn er verbetering gaat komen.
Wordt vervolgd.
Lakfluisteraar.
Millimetervreter.
5th Gear member

Vanmiddag in het zonnetje even lekker de auto gewassen.
Toen ik na het wassen de auto weer wilde starten om hem op het pad te zetten wederom de boodschap "check el. systeem" tracht na 60 sec weer te starten.
Auto ging het dus weer niet doen :devil: .
VOC wederom geactiveerd (dat werkt in ieder geval) en die hebben de wegenwacht erbij geroepen.
Na wat heen en weer gebel, de -pool van de accu gehaald even gewacht en er weer opgedaan. Auto doet het dan weer.
ANWB meneer zegt zo, mijn taak zit er op, de auto doet het weer de rest moet u met uw dealer uitzoeken.
Ok dus dealer gebeld om de auto neer te zetten zodat ze hem na kunnen kijken.
Servicemanager bij de dealer geeft gewoon aan dat ze geen vervangend vervoer hebben en dat ik de auto wel neer mag zetten maar dat ik dan toch maar met het OV moet of zo :'( :'( .
Dinsdag pas is er vervangend vervoer en eerder is er geen mogelijkheid, ook niet nadat ik duidelijk gezegd hebt geen vertrouwen in de auto te hebben (dit is de derde keer in 6 maanden dat die me laat staan), maar er was geen oplossing.
Servicemanager vroeg nog wel of er nu nog foutboodschappen zijn.
Dus as dinsdag gaat die weer naar de dealer, ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen, het "softwareupdate" ken ik nu zo onderhand wel.
Dus wederom de serviceverlening op een zeeeeeeeer laag pitje.
Lakfluisteraar.
lint
Geartronic member

Jij hebt niet echt geluk met je PIH en dan ook nog zo'n amateuristische dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
hvt
5th Gear member

Kunnen ze niet beter een schakelaar in de min-pool bij de accu maken?

Maar serieus, niet best dat dit zo gaat.
Dat hij niet start is al erg genoeg, maar hoe de dealer er mee omgaat is ook niet best.
Als ze zelf geen leenauto meer hebben, kunnen ze toch ergens één huren?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
RichieB
6th Gear member

Stuur dit verhaal eens netjes opgeschreven naar Volvo NL in Beesd. Dikke kans dat je de dealer met veel excuses aan de lijn krijgt. Dit is absoluut niet acceptabel maar kennelijk heeft de dealer externe motivatie nodig om dat in te zien.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
diesel01
Geartronic member

Compleet ruk dus...
Er word toch geleast?
Ik zou dan, geloof ik, de leasemij er op zetten, jij(of werkgever) betalen voor een goed werkend product en wanneer die je laat staan dan zorgen ze maar voor vervanging.
Desnoods bellen ze een rentall op die op kosten van de dealer een auto verzorgt.
Doorgaans bereik je meer met de stroopkwast maar wanneer de stroop opraakt is het mi zaak om geen genoegen te nemen met deze opstelling van de dealer, tis geen pond suiker..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Bart
8th Gear member

Bijzonder vervelend Leon, en de houding van de dealer al helemaal!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Millimetervreter.
5th Gear member

Vanmiddag de V60 weggebracht naar de dealer.
Eerst maar eens mijn ongenoegen geuit over de gang van zaken en het werd ook erkend dat het niet goed gegaan is.
Excuses van de kant van de dealer en beterschap beloofd.
Dus met de laatste schone lei uit het laatje weer begonnen.

Auto wordt nu gerepareerd.
Leer wordt vernieuwd, is besteld maar het is nog niet bekend wanneer het binnen is,
Ik wordt op de hoogte gehouden als er nieuws is over de auto.
Er stond keurig een V60 T3 voor me klaar.

Kortom ik heb er weer vertrouwen in, nu hopen dat de auto weer snel klaar is en ik er weer van kan genieten!
Lakfluisteraar.
lint
Geartronic member

Hopelijk is dit het begin van de betere service door je dealer, is wel eens tijd geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Millimetervreter.
5th Gear member

@Lint, inderdaad en ze krijgen van mij ook alle voordeel van de twijfel!
Lakfluisteraar.
vaudi
5th Gear member

Millimetervreter. schreef: @Lint, inderdaad en ze krijgen van mij ook alle voordeel van de twijfel!
Fijn hoor! Komt vast in orde.Goed dat ze niet moeilijk doen over dat leer of over wat dan ook.
Bart
8th Gear member

Goed nieuws Leon, laten we hopen dat deze positieve trend doorzet!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”