Pagina 23 van 30
Geplaatst: 02.09.2009 - 20:04
door bart simpson
gewoon weer blokken met asbest nemen
Geplaatst: 02.09.2009 - 20:14
door IkeV70
De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.
Waarom zouden ze die maximum snelheid ingesteld hebben (en bevestigd aan de media) als er niets aan de hand is?
Geplaatst: 02.09.2009 - 20:18
door Johann
Zal wel aan de afdeling inkoop KLPD liggen.
Auto voor 0 centen en dan later lopen klagen dat 't niet goed is.
320 mm set kan er zo op maar dan moeten er grotere wielen op en dat wil de KLPD dan waarschijnlijk weer niet betalen.
Oudere 850's van de KLPD hadden trouwens ook 302 mm schijven met Perfo wielen van de nieuwere X70.
Geplaatst: 02.09.2009 - 20:48
door 945i
IkeV70 schreef:De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.
Waarom zouden ze die maximum snelheid ingesteld hebben (en bevestigd aan de media) als er niets aan de hand is?
Politie mag wel harder rijden, anders kunnen ze geen "surveilleerende " taak uitvoeren.
Maar goed, de pers is er lekker opgedoken vandaag..
Beetje boel overdreven, nog steeds komkommertijd zeker.
Geplaatst: 02.09.2009 - 20:51
door D'n Gooische Boer
IkeV70 schreef:De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.
Misverstand: de politie heeft een vrijstelling voor de bepalingen van RVV 1990. De politie mag legaal op de vluchtstrook rijden, door rood licht rijden en de maximumsnelheid overschrijden, zelfs zonder zwaailicht of sirene te voeren (
http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=26). Voorwaarden om dit te mogen zijn dat de verkeersveiligheid niet in gevaar wordt gebracht en eea noodzakelijk is om de opgedragen taak uit te kunnen oefenen. Uiteraard naar eigen beoordeling, dus in de praktijk mag de politie gewoon doen wat ze wil. Blijkbaar heeft de politie besloten de maximumsnelheid onder gewone omstandigheden voor zichzelf op 140 te zetten, maar die mag men dus gewoon overschrijden als men dat nodig vindt.
Geplaatst: 02.09.2009 - 20:52
door ruuds70
Lieve KLPD
Mijn remmen staan nooit in de fik, sterker nog ik doe ruim 200.000 km met een setje voorremschijven!
Mag ik nu voortaan dan HARDER dan 140 km/h

Geplaatst: 02.09.2009 - 20:59
door IkeV70
D'n Gooische Boer schreef:IkeV70 schreef:De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.
Misverstand: de politie heeft een vrijstelling ...knip... maar die mag men dus gewoon overschrijden als men dat nodig vindt.
Precies zoals ik zei dus: als er geen melding of noodzaak is mogen ze de maximum snelheid niet overschrijden. Uiteraard is het aan de agenten zelf te beoordelen wanneer er noodzaak is.
Het punt is dat de uitleg op de blog (na contact met Volvo) merkwaardig is. Er is schijnbaar door de KLPD een maximum snelheid van 140 opgelegd voor de V50's, dat geldt ook voor spoedmeldingen en achtervolgingen. Ik vraag me af waarom dat is als er eigenlijk niets bijzonders aan de hand is.
Geplaatst: 02.09.2009 - 21:01
door HSRN850
ruuds70 schreef:Lieve KLPD
Mijn remmen staan nooit in de fik, sterker nog ik doe ruim 200.000 km met een setje voorremschijven!
Mag ik nu voortaan dan HARDER dan 140 km/h

Ik wilde net gaan vragen wie er bereidt is de proef op de som te nemen met een V50?
Vrijwilligers?
Geplaatst: 02.09.2009 - 21:03
door hesened
Geplaatst: 02.09.2009 - 21:59
door arnow
Misschien moeten ze fatsoenlijke schijven er onder doen, zoals deze:
Misschien handig of niet?
Geplaatst: 02.09.2009 - 22:17
door steven460
Dat soort remmen werken goed op het circuit. Niet op de openbareweg.
Ook gaat de mechaniek geen 15/20 jaar mee.
Geplaatst: 02.09.2009 - 22:33
door hvl
Het lijkt of de bestuurders een grotere auto willen
Oja dat was al bekend
Geplaatst: 02.09.2009 - 23:58
door Ramon&Ramon
Geplaatst: 03.09.2009 - 07:25
door Ben
UPDATE van Autoblog: na contact met Volvo blijkt het verhaal toch iets genuanceerder. Het remblokje van de V50 op de A20 was inderdaad in brand gevlogen na meerdere malen van zeer hoge snelheid tot nul te hebben afgeremd. Dat was niet tijdens normaal politiegebruik overigens, maar het was wel aanleiding om de V50 op een testbaan te gaan testen op het euvel.
Op zich hebben wij ook tijdens testwerk/ opnemen van video’s wel eens een erg sterk rokend remblokje gezien en ook tijdens intens circuitgebruik wil er wel eens een vlammetje te zien zijn. Lachen natuurlijk, maar bij de politie hebben ze toch een ander soort humor en dus moest de V50 op de testbank. Daar bleek bij testen door een onafhankelijk bureau dat de remmen van de V50 prima bestand zijn op hun taak. Pas nadat drie keer het volledige testprogramma achter elkaar werd doorlopen kon er een vlammetje worden opgewekt.
De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden. Als jij met 190 voorbij een V50 van de politie blaft, zullen ze je waarschijnlijk wel proberen aan de kant te zetten (helaas).
Geplaatst: 03.09.2009 - 08:18
door mightyspawn
Toch vind ik het jammer dat van de supieure V70 naar de inferieure V50 zijn overgestapt. Alsof je van een 850 in een 460 gaat rijden, zoals in de jaren 90. Of van een 740 in een 360 gaat rijden in de jaren 80. Of van een 240 in een Dafje gaat rijden in de jaren 70. Wereld van verschil.
Geplaatst: 03.09.2009 - 08:19
door Paul
Ga eens ff in een V50 rijden...
Geplaatst: 03.09.2009 - 08:26
door Walter
met Paul eens, die V50 is echt niet inferieur... Zeker als D5 is het gewoon een kanon
Geplaatst: 03.09.2009 - 08:36
door Battlecruiser
ja, vuur!

Geplaatst: 03.09.2009 - 08:46
door Paul
En daar wil ik nog even aan toevoegen, dat ik een aantal politieagenten heb gesproken van het KLPD en zij zijn heel blij met de V50's veel beter en strakker op de weg en ze hebben ook nog eens het idee dat ze veel sneller zijn dan de oude V70's.
Geplaatst: 03.09.2009 - 09:20
door Richard
Tsja, en ik heb bij de klpd weer andere verhalen gehoord. Ze hebben last van de bouwkwaliteit van de V50. Dorpels die loslaten, problemen met middenconsoles. En doordat ze kleiner zijn hebben ze problemen met de mee te nemen spullen. Tsja en wat betreft de D5 die was in de V70 ook gechiped hoor.