raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 885
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

DAS begeleid je bij aankoop, regelt aankoop, transport en invoer.
Je kan uiteraard zelf naar de garage toe en onderhandelen en dan DAS de rest laten doen. Is allemaal mogelijk. Je kan ook een aankoop keurig en poetsen laten doen.
Ik heb goede ervaring met DAS. Kosten vallen erg mee.
Ik heb de auto op de gok gekocht, zonder proefrit.
Ze doen trouwens alleen zaken met merkdealers, en niet met handelaren en particulieren.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Almerev70 schreef: 13.08.2024 - 13:15 DAS begeleid je bij aankoop, regelt aankoop, transport en invoer.
Je kan uiteraard zelf naar de garage toe en onderhandelen en dan DAS de rest laten doen. Is allemaal mogelijk. Je kan ook een aankoop keurig en poetsen laten doen.
Ik heb goede ervaring met DAS. Kosten vallen erg mee.
Ik heb de auto op de gok gekocht, zonder proefrit.
Ze doen trouwens alleen zaken met merkdealers, en niet met handelaren en particulieren.
Mja, ik heb er een paar laten offreren en zit toch aan een kleine 2k aan kosten boven op de auto.
Relatief lage inruil eigen auto en dus moet er toch fors bijgelegd worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

DAS moet je niet gebruiken om je auto te verkopen inderdaad, dat moet je gewoon zelf doen dan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Gouwe schreef: 13.08.2024 - 14:53 DAS moet je niet gebruiken om je auto te verkopen inderdaad, dat moet je gewoon zelf doen dan.
Nu moet ik een beetje gaan opletten, binnen no-time heb je een PB...
Maar dat zelf verkopen mbv bijv Marktplaats trekt op z'n zachts gezegd nogal bijzonder volk aan.
Mensen die geen vol zinnen spreken en dan graag met broer en neven langs komen om de auto op te halen.
Het is daarom wel zo fijn om het 1 achter te laten en het ander mee te nemen.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 13.08.2024 - 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Je kan met Autoscout24 beginnen?
De serieuze koper kijkt sowieso verder dan MP, denk ik.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Klopt hoor maar dat zelf verkopen ga ik niet doen, men koopt zonder garantie maar het kan soms heel vervelend zijn voor de nieuwe eigenaar wanneer er kort na aankoop dingetjes zijn en ik heb geen zin in discussies.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6698
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Om gezeik te voorkomen heb je het verkoopcontract van de ANWB: https://merk.anwb.nl/m/1c25461780d5d08/ ... ertuig.pdf
Wil een koper hier niet aan dan prima, verkoop ik de auto aan een ander.
Maar als je niet zelf wil verkopen moet je ook accepteren dat de "inruilservice" geld kost.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dan moet je ook accepteren dat je daar wat extra geld voor over moet hebben.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Vandaag wat favoriete zenders veranderd nav het verschil in geluidskwaliteit tussen FM en DAB; dat scheelt idd best wat! Via DAB lijkt er minder achtergrondgeruis doorgegeven te worden, kan me voorstellen dat dat op de lange duur minder vermoeiend luisteren is.

Vorige week is er na 17k km ook weer nieuwe olie en filter ingegaan, vandaag heb ik de differentieel- en bakolie van de Fiat op de oprit ververst...:)
20241019_175701.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3973
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Zo dan :(
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

DAB is inderdaad beter.
PS: Is dat de plug van je bakolie van de fiat of volvo?
Op zich goede zaak (of het nu de Fiat of Volvo is) dat de magneet de ijzer slijpsels mooi opvangt! Goed schoonmaken en ALTIJD zorgen voor een nieuwe (koperen) revet!
Zag het ook bijna altijd (ene keer iets meer als de andere keer), ieder jaar deed ik om de 20-25K altijd een Olie wissel, icm bougies, luchtfilter om alles altijd fris te houden.
Toen een paar keer de oude revet gebruikt en het draad in de carter pan dolgedraaid (2 dagen voordat ik op vakantie ging....)
Snel een overtapte maat erin getapt met grotere olieplug...pfff dat was ff stress.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Plug is van de bak van de Fiat.
Idd magnetisch en het slijpsel is niet ongewoon bij deze auto. Ben benieuwd of het nu helemaal als een warm mes door de boter gaat. Want het schakelde al fantastisch en dat wil ik graag zo houden...:)

Geen nieuwe sluitringen gebruikt en de boel met beleid weer vastgedraaid.

185 pk en 300 Nm op 1050 kg is andere koek dan zo'n lompe V60; waar ik me met de V60 altijd gedraag wil ik met de Fiat de gripgrens maar al te graag opzoeken...:)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
RZA
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

@Evo: Waarom altijd een nieuwe koperen revet/ring? Wat ik doe (niet bij de Volvo overigens) is het koper roodgloeiend maken in een vlam en dan laten schrikken in water, waarna het koper weer mooi zacht is en de plug weer goed afsluit. Zonder verhitten riskeer je idd dat ie lekt en dat je dan te hard gaat aandraaien (hoewel ik altijd momentsleutel gebruik hiervoor met max aanhaalmoment).

Goed bezig Raspaardje! Altijd goed zulk onderhoud.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1335
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Wat jij doet kan ook. Het is meer dat als het wel gaat lekken er aangegeven wordt gebruik een nieuwe.
Als je het netjes doet zonder beschadigen werkt jouw methode ook.

De vraag is altijd neem je het risico.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

RZA schreef: 19.10.2024 - 20:10 @Evo: Waarom altijd een nieuwe koperen revet/ring? Wat ik doe (niet bij de Volvo overigens) is het koper roodgloeiend maken in een vlam en dan laten schrikken in water, waarna het koper weer mooi zacht is en de plug weer goed afsluit. Zonder verhitten riskeer je idd dat ie lekt en dat je dan te hard gaat aandraaien (hoewel ik altijd momentsleutel gebruik hiervoor met max aanhaalmoment).
Het koper "deukt" enigszins in en zorgt voor de correcte afsluiting bij meestal wat lagere aandraaimomenten. Als deze een keer gebruikt is, is deze platter geworden en is deze rek eruit en vervormt met kans op lekken.
Gevolg bij mij was dat je dan h'm even net wat vaster draait. Gezien het materiaal van de bak van Aluminium is en dus een stuk minder sterk is (de rek eruit is op de ring), draai je vlug te hard en ben je je draad kwijt in de pan als je pech hebt.
Gezien de ringen nog geen euro kosten is het daarom gewoon aan te bevelen.
-
Misschien niet hellemaal vergelijkbaar maar komt op hetzelfde neer met cilinderkopbouten. Zijn bijna altijd rekbouten en mogen maar een keer gebruikt worden.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 19.10.2024 - 20:08 185 pk en 300 Nm op 1050 kg is andere koek dan zo'n lompe V60; waar ik me met de V60 altijd gedraag wil ik met de Fiat de gripgrens maar al te graag opzoeken...
Is ook een heel andere auto en daarom zeker niet minder leuk :-D
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
RZA
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

EVO500 schreef: 20.10.2024 - 12:29
RZA schreef: 19.10.2024 - 20:10 @Evo: Waarom altijd een nieuwe koperen revet/ring? Wat ik doe (niet bij de Volvo overigens) is het koper roodgloeiend maken in een vlam en dan laten schrikken in water, waarna het koper weer mooi zacht is en de plug weer goed afsluit. Zonder verhitten riskeer je idd dat ie lekt en dat je dan te hard gaat aandraaien (hoewel ik altijd momentsleutel gebruik hiervoor met max aanhaalmoment).
Het koper "deukt" enigszins in en zorgt voor de correcte afsluiting bij meestal wat lagere aandraaimomenten. Als deze een keer gebruikt is, is deze platter geworden en is deze rek eruit en vervormt met kans op lekken.
Gevolg bij mij was dat je dan h'm even net wat vaster draait. Gezien het materiaal van de bak van Aluminium is en dus een stuk minder sterk is (de rek eruit is op de ring), draai je vlug te hard en ben je je draad kwijt in de pan als je pech hebt.
Gezien de ringen nog geen euro kosten is het daarom gewoon aan te bevelen.
-
Misschien niet hellemaal vergelijkbaar maar komt op hetzelfde neer met cilinderkopbouten. Zijn bijna altijd rekbouten en mogen maar een keer gebruikt worden.
Volgende keer dan maar setje koperen ringen erbij kopen. Voor het geld hoef je het idd zeker niet te laten. Ik dacht dat verhitten afdoende was maar makes sense wat je schrijft.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12896
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

raspaardje schreef: 19.10.2024 - 19:39 Vandaag wat favoriete zenders veranderd nav het verschil in geluidskwaliteit tussen FM en DAB; dat scheelt idd best wat! Via DAB lijkt er minder achtergrondgeruis doorgegeven te worden, kan me voorstellen dat dat op de lange duur minder vermoeiend luisteren is.

Vorige week is er na 17k km ook weer nieuwe olie en filter ingegaan, vandaag heb ik de differentieel- en bakolie van de Fiat op de oprit ververst...:)

20241019_175701.jpg
Zo dan, dag magneetje doet zijn werk goed! Mooi man, en lekker dat je dat je allemaal zelf kunt!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 20.10.2024 - 12:29
RZA schreef: 19.10.2024 - 20:10 @Evo: Waarom altijd een nieuwe koperen revet/ring? Wat ik doe (niet bij de Volvo overigens) is het koper roodgloeiend maken in een vlam en dan laten schrikken in water, waarna het koper weer mooi zacht is en de plug weer goed afsluit. Zonder verhitten riskeer je idd dat ie lekt en dat je dan te hard gaat aandraaien (hoewel ik altijd momentsleutel gebruik hiervoor met max aanhaalmoment).
Het koper "deukt" enigszins in en zorgt voor de correcte afsluiting bij meestal wat lagere aandraaimomenten. Als deze een keer gebruikt is, is deze platter geworden en is deze rek eruit en vervormt met kans op lekken.
Gevolg bij mij was dat je dan h'm even net wat vaster draait. Gezien het materiaal van de bak van Aluminium is en dus een stuk minder sterk is (de rek eruit is op de ring), draai je vlug te hard en ben je je draad kwijt in de pan als je pech hebt.
Gezien de ringen nog geen euro kosten is het daarom gewoon aan te bevelen.
-
Misschien niet hellemaal vergelijkbaar maar komt op hetzelfde neer met cilinderkopbouten. Zijn bijna altijd rekbouten en mogen maar een keer gebruikt worden.
Er is hier niet eens sprake van een koperen ring. En het aandraaimoment betreft 40 - 53 Nm. Allemaal niet spannend.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3952
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 20.10.2024 - 12:36
raspaardje schreef: 19.10.2024 - 20:08 185 pk en 300 Nm op 1050 kg is andere koek dan zo'n lompe V60; waar ik me met de V60 altijd gedraag wil ik met de Fiat de gripgrens maar al te graag opzoeken...
Is ook een heel andere auto en daarom zeker niet minder leuk :-D
Zo is het.
Nog echt rijden ipv gereden worden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”