Pagina 24 van 28
Beige/beige
Geplaatst: 29.04.2011 - 01:11
door timewa
Gelukkig is de Volvo site nu inderdaad eindelijk geupdate. Limited edition is beschikbaar en gelukkig is nu bevestigd dat het interieur dat ik besteld heb (beige/beige) ook inderdaad zo geleverd zal worden.
Er zit nog wel een artifactje in de configurator, zie het dubbele display.
Geplaatst: 29.04.2011 - 05:47
door Volvoman
en ook de prijsopbouw is nog een beetje in de war...
Geplaatst: 29.04.2011 - 08:22
door Paul
Wel cool dat dashboard zo!
Geplaatst: 29.04.2011 - 09:59
door nossy
Zo kan je tegelijkertijd TV kijken en je navigatie gebruiken

Geplaatst: 30.04.2011 - 07:36
door Volvoman
De Volvo-site is weer een stuk verbeterd: LE is te selecteren, extra navigatie is weg, prijs is goed. Alleen de raamomlijsting is nog zwart, die zou volgens de Momentumlijst chroom moeten zijn.
Geplaatst: 01.05.2011 - 16:08
door nossy
nog even zitten spelen met de configurator
je kan nu ook een V70 met de D2 motor nemen in de uitvoering R-design!
Bij de huidige kon je zelf geen 17" lichtmetaal selecteren dacht ik
Geplaatst: 07.05.2011 - 19:21
door ferretje
Nu mijn V70 de 4 jaar nadert ook maar eens gaan kijken.
Dacht als alternatief eens bij BMW te gaan kijken naar een F11 5-serie high executive.
Proefrit gemaakt van bijna een dag (met tussenpozen) bijna 400km gereden in een 523i.
Toch bizar dat je daarmee (6 cylinder 3 liter) 8 liter per 100 verbruikt.
Mijn 2.5T doet 11,9 liter per 100 km.
Navigatiesysteem/stoelen etc. toch beter dan in Volvo.
Waarop het geen BMW wordt: ik moet evenveel bijbetalen met inruil als wanneer is een nieuwe V70 LE koop en de oude erbij hou.
Kortom BMW kost 68.500, inruil van mijn auto levert 25.500 op dus ik laat 43.000 extra achter bij de BMW dealer.
De Volvo kost dat.......en dan heb ik nog niet over korting zonder inruil....
Voor hetzelfde geld heb ik dan dus 2 V70's... maar wat ik daar dan weer mee moet?
Geplaatst: 07.05.2011 - 19:32
door bart simpson
11,9ltr op 100km vraagt om een hernieuwde afstelling van de rechtervoet
Geplaatst: 07.05.2011 - 19:33
door 945i
Dan had je wel een ubercomplete 523 samengesteld...
Maar ja, zo gaat dat. Ga maar eens bij Mercedes naar een E250 CGI kijken. :shock:
Een klasse hoger is meestal ook een klasse duurder.. (helaas) :razz:
Geplaatst: 07.05.2011 - 22:52
door ferretje
Ach het was maar een 523i High Executive automaat met trekhaak, metallic lak en andere wieltjes.....
Je moet toch wat stellen tegenover een V70 LE...
Over mijn rechtervoet gesproken, ik heb de strijd in de Volvo opgegeven.
In de zomermaanden rij ik ook nog met een Porsche 964 cabriolet... is gemiddeld zuiniger.... de V70R die ik hiervoor had was ook zuiniger, zelfs (of juist) na de tuning door Rica.....
Als ik er zo over nadenk....'t Is toch wat van een 2.3 R met 330 PK op de voorwielen via een 2.5t met 200PK naar een 1,6 liter met 180 PK....

Ergens heb ik een afslag gemist........
Immers zoals de grote autofilosofen uit de VS roepen: there's no substitute for cubic inches.....
Geplaatst: 07.05.2011 - 23:06
door sanco
Ik neem wel aan dat Ferretje zijn rijstijl in de BMW niet wezenlijk anders is, als in zijn eigen wagen. Dan is het een fors verschil. BMW is in dat opzicht wel een stuk verder in zijn ontwikkeling. Laat onverlet dat ik al die theoretische waardes uit de testcyclus niet allemaal even serieus neem.
En wat die afslag betreft Ferretje, ook daarvoor geldt dat niet alle downsizing in de praktijk het gewenste resultaat geeft, zeker als je het potentieel met regelmaat gebruikt. Ik zou zeggen: kies de gulden middenweg, en een 1.6 is in elk geval nog geen 1.2 of 1.4...

en daarna geldt Barts advies: wil je zuiniger, dan vraagt dat disicpline...
maar ach, een keertje genieten op zijn tijd moet ook kunnen, en wat ik persoonlijk wel fijn vind: heb je het een keer nodig, dan is het in elk geval achter de hand.
Sterkte met je keuze, je kunt natuurlijk ook gewoon doorrijden!
Geplaatst: 07.05.2011 - 23:30
door ferretje
Dat laatste is ontegenzeggelijk waar.
Maar ik kocht destijds mijn auto voor ruim € 64.000.
Nu krijg ik nog een mille of 30, omdat er bijna geen tweedehandse zijn....aldsu de dealer.
Als ik doorrij en de nu verkochte limited editions etc. komen tweedehands op de markt brengt mijn benzineslurpende 2.5T echt geen reet meer op.
Kortom de serieuze afschrijving houdt nog niet op. Bovendien blijven de brandstof kosten hoog en is de bijtelling per maand € 200 netto goeiekoper.
Kortom de investering voor een nieuwe bedraagt een milletje of 12 excl BTW.
Dat wordt betaald door mijn BV. Een nieuwe kost me netto dus een duizend of 7,5 meer dan doorrijden als je alleen de afschrijving rekent. Voor 4 jaar nieuwere auto. Daarnaast jaarlijks een besparing van € 600 per jaar aan brandstof, netto excl BTW en na aftrek van belasting € 300 euro.
Kortom een nieuwe kost de komende 4 jaar totaal € 6.000. Speelt zich af in de BV dus tarief ongeveer 40%.
De netto bijtellingsbesparing voor die vier jaar is €20.000 maal 25% maal 52% maal vier jaar is € 10.400. Kortom als ik nu een nieuwe aanschaf ben ik over 4 jaar € 4.400 rijker of liever minder arm.
Daar komt dan bij dat ik de komende 2 jaar weer garantie heb, over vier jaar een auto heb van 4 jaar oud en niet van 8 jaar etc. etc.
Geplaatst: 07.05.2011 - 23:52
door timewa
Leuke rekensom, zo te lezen is de conclusie al getrokken. Ik herken veel afwegingen, heb zelf ook lang een BMW F10 overwogen (520d of 523i) maar ben uiteindelijk vanwege het 20K euro verschil (bijtelling) ook voor de V70 T4 LE gegaan. Is reeds besteld na een proefrit met een T4 motor. Ik denk dat je de 5e cylinder niet al te erg zal missen, de T4 is fijn en klinkt ook nog eens best aardig. Ok, natuurlijk niet zo mooi als zo'n 5-pitter maar die kun je vast snel vergeten als je aan de rekensom terugdenkt.
@945i: Hoewel je in een 523i van 68.5K niets tekortkomt, is ie niet uebercompleet. Als je echt veel opties aanvinkt ga je makkelijk over de ton heen.
Geplaatst: 08.05.2011 - 10:47
door sanco
ferretje, er is geen speld tussen te krijgen! (zeg ik als calculator

)
kortom: een nieuwe LE lijkt me de juiste keuze.
Dat ze "ons" (en de dealers) met de LE inderdaad helaas wel opzadelen met een hogere afschrijving is een feit.. maar zoals de dealer zei, als je gelijk blijft rijden, valt het nog wel mee, want de nieuwe is immers ook goedkoper..... Voor mij als prive-er echter een jaartje of 4 te vroeg...
veel plezier er mee en benieuwd hoe de T4 straks bevalt
Geplaatst: 08.05.2011 - 20:47
door v70bio
Ferretje hoe doe je dat toch met het verbruik? Ik rijd zelfs bij 180 op Duitse Autobanen nog niet zo onzuinig. Met de 2.5T is een verbruik van 9.5 l heel realistisch. Of zou dit komen door MY10? 230pk?
Geplaatst: 08.05.2011 - 20:53
door Thom
Tsjee....11,9l/100km, das toch echt niet meer van deze tijd... Hopelijk zijn de nieuwe viercilinders in de praktijk aanzienlijk zuiniger.
Geplaatst: 08.05.2011 - 21:09
door ferretje
Ik heb geen idee, rij wel relatief veel lokaal.....
In de vakantie naar Toscane rijdt hij wel zuiniger maar om dat nu tot maatstaf te verheffen.
De mijne haalt vanaf de 140 km/h de 1:10 niet meer maar duikt er dan onder....
Of latere varianten van de 2.5T zuiniger zijn? Zou best kunnen. Ik was eigenlijk van plan eens bij Rica langs te gaan tot Volvo met de LE kwam.
Maar zuinigheidswonders zijn het tot nu toe nooit geweest.
Geplaatst: 09.05.2011 - 20:03
door v70bio
korte afstanden is funest, merk het ook met de C30
Geplaatst: 09.05.2011 - 20:17
door Alchemist
ferretje schreef:Ik heb geen idee, rij wel relatief veel lokaal.....
Maar zuinigheidswonders zijn het tot nu toe nooit geweest.
Ken 't, 80% lokaal, mijne wil tot 12.5 oid oplopen, zakt na braaf snelweg gedrag terug tot ca. 11 l/100km.
Op vakantie record 9.5l/100km 80 km/h op cruise in 6...
Van wat ik her en der lees is de 2.0T op papier zuiniger, maar scheelt 't in de praktijk niet zo veel. De essentie van alle moderne motoren: bij rust laag verbruik, bij actie zuipen....
Mooi staaltje mannenrekenwerk trouwens, zo ben ik ook aan deze gekomen

Geplaatst: 09.05.2011 - 22:06
door Thom
Volvo zou een joint venture aan kunnen/moeten gaan met een Duits premiummerk, alleen dan kan het nog mee dadelijk op motorengebied.