V60 PIH - Wensenlijstje

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
YoVol
2nd Gear member

Ik zag gisteren bij de De Beemd in Den Bosch een MY2014 zwart met getint glas zoals ik 'm ook besteld heb. Wel erg donker inderdaad, mede door de zwarte binnenbekleding. Maar ik vind het erger om geen getint glas te hebben. Tja dat stickeren heb ik ook overwogen, maar ik vind het ook net relaxed dat iemand de nieuwe auto meteen onderhanden neemt; dealer vertelde dat de beweegbare ruiten eruit gehaald worden. Ben wel benieuwd naar een variant waarbij A en B stijl gelijk zijn.
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
Superfunky
5th Gear member

kissyfur schreef:Dat de fabrieks-donkere-ruiten pikzwart zijn en t wel een grijs kenteken auto lijkt is duidelijk.. maar wat zijn jullie gedachten over after market tinten? Laat je dan alles achter de B stijl in 1 tint (50 - 70%?) doen en that's it.. of maak je dan ramen tussen A en B stijl bijv 30%? Of alles 30%?

Iemand plaatjes van wat ze gedaan hebben?
Ik het op de A6 laten doen meteen bij aflevering. Ik heb:
Alle zijruiten 50% lichtdoorlatend, achterruit 30%.
Met 50% kijk je prima door de auto heen, maar is de "naaktheid" verdwenen. Volgens de wet mag je op de voorste zijruiten niet donkerder dan 70%, maar die gok heb ik genomen.
Voor wie nu denkt: dan is de achterruit dus net zo gitzwart als die af fabriek ruiten: nee, dat is dus niet zo. het beeld wordt bepaald door het totaal aan licht dat in de auto valt. Hoe minder licht, hoe donkerder de ruiten zullen tonen. Doordat alle zijruiten veel meer licht doorlaten oogt de achterruit niet gitzwart en kijk je ook prima door de auto heen.

Als je het bij een goed bedrijf laat doen halen ze de ruiten er inderdaad uit. Je ziet er absoluut niets van en ik zal het zonder twijfel op al mijn volgende auto's laten doen.
YoVol
2nd Gear member

Pica? Volgens mij is dan wel zo dat de achteruitverwarming bij achteraf duidelijker zichtbaar is.
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Ik heb security line dus er toch geen af fabriek blindering op. Toen ik de af fabriek versie in het echt zag wist ik zeker dat ik dat niet wilde. Mijn dealer was het daar zeker mee eens. Zij hebben een bedrijf waar ze mee samenwerken voor tinten achteraf. Of het deze club word of een andere bepaal ik als ik hun werk zie.

Het voordeel van achteraf tinten is dat je het helemaal naar wens kan doen. 5% meer of minder het is mogelijk (binnen de wettelijke grenzen) daarnaast heb je niet alleen zwart maar ook andere tinten bv grijs.
Kwaliteit bij een goede toko is echt heel goed. De ramen met de luchtbelletjes dat zijn de thuis hobbyisten met slecht materiaal.

Als je het nog kan cancellen dan zou ik echt voor achteraf gaan!!
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Superfunky
5th Gear member

YoVol schreef:Pica? Volgens mij is dan wel zo dat de achteruitverwarming bij achteraf duidelijker zichtbaar is.
Wat is pica? Bij mijn A6 zie ik daar helemaal niets van. Ja, als ik met mijn hoofd op m'n ruit ga liggen en heel erg m;n best doe, dan kan ik misschien wel ergens het verschil zien, maar tja, een vakman weet natuurlijk wel hoe het moet he. je meot wel ff goed uitzoeken waar je het laat doen.
YoVol
2nd Gear member

Superfunky schreef:Wat is pica?
Foto, jonguhh ;)
JeroenV60PHID
3rd Gear member

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2011 BMW 745
Superfunky
5th Gear member

JeroenV60PHID schreef:Kunnen we deze optie http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... lvo__.html al bestellen?
Weer zo'n optie van Volvo waarbij ik me afvraag: als je dat nodig hebt, zou je dan wel een auto moeten mogen besturen? :)
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Even doorontiwikkelen en dan heb je er wel wat aan..

Zet mij maar af in het centrum en de auto zoekt zelf een parkeerplek.. Moet hem alleen nog leren hoe hij muntjes in de automaat gooit :-)
Daarna met volvo-on call aangeven dat hij over 5min weer voor de deur moet staan..

Alleen nog zo'n rode looplichtje in de grill..

2011 BMW 745
diesel01
Geartronic member

Superfunky schreef:
JeroenV60PHID schreef:Kunnen we deze optie http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... lvo__.html al bestellen?
Weer zo'n optie van Volvo waarbij ik me afvraag: als je dat nodig hebt, zou je dan wel een auto moeten mogen besturen? :)
Dan kun je ook vraagtekens plaatsen bij het automatisch afstand houden, als ik mij heen kijk zijn er een hoop mensen die er één zouden kunnen gebruiken.
Iets zegt mij dat ook u tot de categorie behoort :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Automatisch afstand houden... dat is toch een systeem dat er voor zorgt dat je altijd maximaal 1 meter achter je voorganger blijft rijden? :)

2011 BMW 745
Superfunky
5th Gear member

diesel01 schreef:Dan kun je ook vraagtekens plaatsen bij het automatisch afstand houden, als ik mij heen kijk zijn er een hoop mensen die er één zouden kunnen gebruiken.
Iets zegt mij dat ook u tot de categorie behoort :wink:
Hihi. Zou kunnen .....
Automatisch afstandhouden is geweldig, maar alleen in de file. Gewoon instellen en je mail afhandelen, heerlijk.
Van al die andere onzin vind ik de waarschuwing voor zwabberen wel de meest absurde. Die zou bij mij aan één stuk door afgaan want ik kijk namelijk wel verder dan de bumper van m'n voorligger (die is namelijk veel te dichtbij :) ) en dus gebruik ik de rijbaan om te schuiven. Apparaat zou gek van me worden.

Ik ben wel voorstander van een doorontwikkeling van BLIS zoals voorgesteld door goede vriend Wouter Karssen. Deze optie zou standaard op auto's onder de 110pk moeten zitten:
Wanneer er een auto op hoge snelheid nadert op de linkerrijbaan en begint het lampje extra te knipperen, stuurt de berijder toch in, dan klinkt er een hoge toon, stuurt hij nog verder dan trilt het stuur als een idioot en tenslotte neemt de auto over en stuurt terug. Geweldig!
En als ze dan ook nog een functie zinnen tegen onnodig links rijden, dan ben ik helemaal gelukkig!
diesel01
Geartronic member

Klopt.
Een paar maanden geleden reed er iemand achter mij die dat deed terwijl het verkeer begon op te stropen, hij kon mij net afremmen en nadat ik weer gas gaf omdat het verkeer doorreed kluinde de persoon achter hem zijn auto er vol in.
Zag de man een paar weken later rijden met de achterkant van zijn Suzuki Baleno Estate volledige in de rijdbare kreukels.
Maar je hebt wel laten zien dat je het "mannetje" bent. :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Fazioli
1st Gear member

Superfunky schreef: Hihi. Zou kunnen .....
Automatisch afstandhouden is geweldig, maar alleen in de file. Gewoon instellen en je mail afhandelen, heerlijk.
Van al die andere onzin vind ik de waarschuwing voor zwabberen wel de meest absurde. Die zou bij mij aan één stuk door afgaan want ik kijk namelijk wel verder dan de bumper van m'n voorligger (die is namelijk veel te dichtbij :) ) en dus gebruik ik de rijbaan om te schuiven. Apparaat zou gek van me worden.
Ik rijd nu 4 jaar met bovengenoemde "waarschuwing voor zwabberen" en het is een goed systeem.

Dat "zwabber-alarm" gaat echt niet af bij jouw zogenaamde rijbaan schuiven. In jouw geval krijg je waarschijnlijk alleen een melding dat je te dicht op je voorganger zit. Het zwabber-alarm gaat af als je in slaap dreigt te vallen of tijdens het rijden met je Iphone aan het spelen bent...
Superfunky
5th Gear member

Fazioli schreef:
Ik rijd nu 4 jaar met bovengenoemde "waarschuwing voor zwabberen" en het is een goed systeem.

Dat "zwabber-alarm" gaat echt niet af bij jouw zogenaamde rijbaan schuiven. In jouw geval krijg je waarschijnlijk alleen een melding dat je te dicht op je voorganger zit. Het zwabber-alarm gaat af als je in slaap dreigt te vallen of met je iPhone aan het spelen bent...
We gaan 't meemaken, ik vermoed dat ik alles op off heb staan behalve ACC. Maar ja, ik heb 't ook alleen genomen vanwege de extra knopjes. Prachtige auto zo'n Volvo, al die knopjes!! Heerlijk!
Superfunky
5th Gear member

diesel01 schreef:Klopt.
Een paar maanden geleden reed er iemand achter mij die dat deed terwijl het verkeer begon op te stropen, hij kon mij net afremmen en nadat ik weer gas gaf omdat het verkeer doorreed kluinde de persoon achter hem zijn auto er vol in.
Zag de man een paar weken later rijden met de achterkant van zijn Suzuki Baleno Estate volledige in de rijdbare kreukels.
Maar je hebt wel laten zien dat je het "mannetje" bent. :wink:
Wat een sukkel dan he, je moet ook niet met je auto botsen, daar zij ze niet voor bedoeld!

Wat bedoel je precies met "die dat deed"? Ik volg het niet helemaal.
diesel01
Geartronic member

"Die dat deed" refrerend aan het voorbeeld van Jeroentje met max 1 meter afstand.
Vroeg of laat kom je te kort, zo is mijn ervaring.
V90 T6 Recharge Rdesign
Superfunky
5th Gear member

diesel01 schreef:"Die dat deed" refrerend aan het voorbeeld van Jeroentje met max 1 meter afstand.
Vroeg of laat kom je te kort, zo is mijn ervaring.
Aha, capito. Tja, dat klopt, maar ik moet bekennen, ik doe het ook vaak. Sluipt er vanzelf in bij 60k per jaar.
kissyfur
3rd Gear member

Fazioli schreef: Dat "zwabber-alarm" gaat echt niet af bij jouw zogenaamde rijbaan schuiven. In jouw geval krijg je waarschijnlijk alleen een melding dat je te dicht op je voorganger zit. Het zwabber-alarm gaat af als je in slaap dreigt te vallen of tijdens het rijden met je iPhone aan het spelen bent...
en als je van rijbaan verschuift zonder je knipperlicht te gebruiken, maar dat doen we natuurlijk allemaal omdat we allemaal vaak hard rijden en dan ook zitten te vloeken op naar-links-gaanders die niet knipperen
diesel01
Geartronic member

Ik geloof dat ook maar ik zie regelmatig de verwilderde blik van mensen en de spreekwoordelijke 7 kleuren als ze net zonder brokken kunnen uitwijken waarbij ze geluk hebben dat ze niets raken terwijl ze de rechterrijbaan/vluchtstrook opschieten.
Ik geef ze overigens ruim baan en schuif een baantje op
Ik heb een baan gehad waarbij ik 100á150k per jaar reed, dat rechtvaardigd dergelijk gedrag niet.
Overigens is hier iemand op het forum die net weer uit OV is na 3 maanden ontzegging, die vergeleek het OV met een natte hond :D :wink:
Is het niet, Roadrage?
V90 T6 Recharge Rdesign
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”