Pagina 24 van 25
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.11.2014 - 06:51
door Paul
Toch gelijk

Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.11.2014 - 06:53
door Paul
Maar zoals jullie zien klopt het dus dat het in staat, maar in de letters eronder zie je modeljaar tot 2010, vaag maar waar....
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.11.2014 - 08:41
door diesel01
Grappig Paul.
Daar waar bij jouw in de folder de Polestartuning in de aanbieding staat heb ik een aanbieding van 2 flatblades voor €49.
Ik Groningen verwachten ze dan toch minder handel/marge van de Polestar aanbieding voor €695.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.11.2014 - 14:09
door lint
Dat heb je met die nuchtere Noorderlingen

Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.11.2014 - 21:20
door Pvdveen
lint schreef:
Dat heb je met die nuchtere Noorderlingen
Deze Groninger niet hoor
polestar tunning en doe eens gek ook nog 19" Bor.
Maar ook een beetje nuchter
O ja en ook zuinig natuurlijk met 0%
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 19.11.2014 - 21:52
door lint
Er zijn gelukkig ook nog uitzonderingen in het hoge Noorden

Re: PiH Tuning
Geplaatst: 16.02.2015 - 18:55
door Marc R
Ik heb voor einde van de week dus een afspraak bij RICA voor de stage 2 van hun,maar wat ik mij afvraag is het volgende:
Bij veel diesels die getuned worden word de pre kat eruit geklopt om de turbo(s) te beschermen voor de enorme warmte opbouw die in de pre kat gaat zitten.
Gebeurd dit bij de V60 ook?
verders weet ik niet of de constructie van de V60 D6 motor/uitlaat ook daadwerkelijk zo is dat dit moet gebeuren hoor, t is gewoon iets wat ik me afvraag.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 29.03.2015 - 10:11
door Gerardhh
Rica verandert verder niets aan de onderdelen van de motor zelf. Het betreft zuiver een softwarematige update.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 06.04.2015 - 14:59
door rsnhakan
De Polestar upgrade is weer in de aanbieding voor slechts €795
Dit keer laten we hem installeren bij de 90k beurt over 3 weken.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 06.04.2015 - 17:54
door vaudi
Stel dat je nu de nieuwste PIH hebt met 220pk. Doe je een Polestar upgrade erover heen. Heb je dan de 215pk + nog een paar PK extra?
Dan heb ik liever de Polestar gebaseerd op de 220pk.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 06.04.2015 - 17:57
door rsnhakan
vaudi schreef:
Stel dat je nu de nieuwste PIH hebt met 220pk. Doe je een Polestar upgrade erover heen. Heb je dan de 215pk + nog een paar PK extra?
Dan heb ik liever de Polestar gebaseerd op de 220pk.
Dat vraag ik mij ook af. Ik wil graag over de 300 heen qua cijfers
Maar de vernieuwde PIH heeft een andere automaat (kijkend naar de automaatcode). Ik gok dat dat het verschil maakt.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 07.04.2015 - 19:10
door vaudi
Waarschijnlijk heeft die automaat wat andere software. Kan mij niet voorstellen dat die mechanisch anders is geworden. Hij zit tenslotte nog maar in een paar Volvo modellen.
Wellicht dat de dealer kan aangeven waar de verschillen liggen?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.04.2015 - 17:59
door V60Majolee
vaudi schreef:
Waarschijnlijk heeft die automaat wat andere software. Kan mij niet voorstellen dat die mechanisch anders is geworden. Hij zit tenslotte nog maar in een paar Volvo modellen.
Wellicht dat de dealer kan aangeven waar de verschillen liggen?
bedoelen jullie dat de automaat de 8-traps versie is? Of wat is er dan anders aan de automaat?
Schakelt hij sneller oftewel minder het 'inhoudeffect'? Als daar andere software voor wordt geleverd hoor ik dat graag.
Dat zou de auto voor mij een stuk prettiger maken om te rijden.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.04.2015 - 18:13
door rsnhakan
De 6-traps Geartronic (MY16) voor de PIH heeft een andere automaatcode dan het modeljaar ervoor. Als dit andere sw zou zijn, lijkt mij dat deze ook voor bestaande PIH's zou worden aangeboden. Maar om voor elke sw update een andere automaatcode te gebruiken is verre van logisch. De MY16 heeft ook een Euro 6b label.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.04.2015 - 19:19
door vaudi
Euro 6b label? Dan gok ik op een langere eindoverbrenging. maar iig minder toeren bij gelijke snelheid.
Merk je direct ook helemaal niets meer van die 5 pk extra. Integendeel zelfs.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.04.2015 - 20:36
door rsnhakan
De sprint van 0-100 gaat nu in 6,0 seconden. Terwijl wij met een Polestar tuning en 298 pk ook even lang doen om bij de 100 te komen.
Niet dat dat mis is hoor, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er precies is aangepast bij een MY16.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.04.2015 - 21:06
door Tukker999
Even lang doen?
Zeg maar rustig kort hoor, kort.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 11.04.2015 - 22:09
door V60Majolee
rsnhakan schreef:
De sprint van 0-100 gaat nu in 6,0 seconden. Terwijl wij met een Polestar tuning en 298 pk ook even lang doen om bij de 100 te komen.
Niet dat dat mis is hoor, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er precies is aangepast bij een MY16.
ik ook. Vaak weten ze dat bij de Volvo dealers zelf niet echt goed.
Idee hoe we daar achter kunnen komen? Beesd?
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 25.06.2015 - 00:06
door HJT
Gisteren via de OBD-poort en een app op de telefoon de acceleratietijd van 0-100 getimed.
Ik vermoedde dat tijdens de beurt de Rica stage 2 tuning was overschreven, en mijn gevoel klopte.
De eerste metingen gaven een tijd van 0-100 van 7.2 seconden.
Het het terugzetten van de RIca tuning (zelf te doen met de softloader) was de acceleratietijd nu 6,23 seconde, met een benodigde afstand van 100,69m.
Waarbij ik moet opmerken dat er 19" velgen onder zitten, dus de 100kmh van de teller in werkelijkheid 103 km/h is. En door de grotere velgen zijn de versnellingen nu wat langer. De tijden voor die nodig zijn voor het halen van de werkelijk 100km/h zullen dus ietsjes lager zijn, en met standaard velgen zal het nog sneller gaan, maar geeft wel aan dat de tuning daadwerkelijk uit maakt.
Re: PiH Tuning
Geplaatst: 25.06.2015 - 10:06
door NielsPHEV
die 7,2 sec is in power modus ?