T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
mwattel
2nd Gear member

Vandaag afgeleverd en eindelijk rijden ... wat een auto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
jandegroot
Forumsponsor

Veel rijplezier, maar dat zal vast gaan lukken.
V50 R
6th Gear member

Veel plezier met je nieuwe voiture! Door die luxury urban scuff plates krijgt hij wel een amerikaanse suv look, hij ligt optisch wat lager.
mwattel
2nd Gear member

dat hij wat lager ligt, komt door de luchtvering. Deze zakt wat in als de auto in de parkeerstand staat en het contact uit is.
XC90 T8 AWD 2025 - Ultra Dark - Luchtvering - Polestar - Bower Wilkins - Williams Ceramic coating
Fiat 500e Cabrio 2023 - La Bocelli
SRI
3rd Gear member

mwattel schreef: dat hij wat lager ligt, komt door de luchtvering. Deze zakt wat in als de auto in de parkeerstand staat en het contact uit is.
Hoe lager, hoe mooier!
Spiegels ook mooi, hou wel van dat soort "details".
Veel plezier ermee, ook voor alle anderen die kunnen rijden. Enjoy!
SRI
3rd Gear member

beukenoot schreef: Zojuist een chassisnummer gekregen, voor de bijtelling dus veilig. Levering week 1 2016.
Vertel nu 's, ik heb sinds week 44 al een chassisnummer, maar staat nog op "lijn".
Ene verhaal is, van de dealer, dat, als wagen niet voor 31-12 op NL grond staat, dat er dan GEEN kenteken aangevraagd kan worden. Dus niet meer zoals in 2013 (V60).
Andere verhaal, de fijnere versie, is dat dit WEL kan. Hoor ik hier meer. Uiteraard ga ik voor deze versie, maar vanwaar dan het eerste verhaal? Ik zal daar anders nog 's expliciet informeren.

Wat is nu waar?
Laatst gewijzigd door SRI op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
beukenoot
2nd Gear member

SRI schreef:
beukenoot schreef: Zojuist een chassisnummer gekregen, voor de bijtelling dus veilig. Levering week 1 2016.
Vertel nu 's, ik heb sinds week 44 al een chassisnummer, maar staat nog op "lijn".
Ene verhaal is, van de dealer, dat, als wagen niet voor 31-12 op NL grond staat, dat er dan GEEN kenteken aangevraagd kan worden. Dus niet meer zoals in 2013 (V60).
Andere verhaal, de fijnere versie, is dat dit WEL kan. Hoor ik hier meer. Uiteraard ga ik voor deze versie, maar vanwaar dan het eerste verhaal? Ik zal daar anders nog 's expliciet informeren.

Wat is nu waar?
Dat Nederlandse bodemverhaal ken ik niet. Zoek in Google op 'bijtelling 2015 "nederlandse bodem"' of op 'bijtelling 2015 "nederlands grondgebied"' in het afgelopen jaar en je vindt niets dat dat verhaal onderstreept. Beweert je dealer dit? Mijn dealer heeft het over moment van eerste kentekenregistratie. Ik zou je dealer inderdaad maar eens expliciet vragen of nog beter eerst de belastingtelefoon bellen en je dealer informeren over wat de belastingdienst heeft gezegd.
M@rvin
2nd Gear member

beukenoot schreef:
SRI schreef:

Wat is nu waar?
Dat Nederlandse bodemverhaal ken ik niet. Zoek in Google op 'bijtelling 2015 "nederlandse bodem"' of op 'bijtelling 2015 "nederlands grondgebied"' in het afgelopen jaar en je vindt niets dat dat verhaal onderstreept. Beweert je dealer dit? Mijn dealer heeft het over moment van eerste kentekenregistratie. Ik zou je dealer inderdaad maar eens expliciet vragen of nog beter eerst de belastingtelefoon bellen en je dealer informeren over wat de belastingdienst heeft gezegd.
Volgens mij kan er met een chassisnummer gewoon een kenteken aangevraagd worden, hij hoeft daarvoor niet op NL bodem te staan denk ik zo want mijn dealer vroeg al kenteken aan toen chassisnummer bekend was. Daarnaast is namelijk niet te controleren of de auto in NL is
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
SRI
3rd Gear member

beukenoot schreef: Dat Nederlandse bodemverhaal ken ik niet. Zoek in Google op 'bijtelling 2015 "nederlandse bodem"' of op 'bijtelling 2015 "nederlands grondgebied"' in het afgelopen jaar en je vindt niets dat dat verhaal onderstreept. Beweert je dealer dit? Mijn dealer heeft het over moment van eerste kentekenregistratie. Ik zou je dealer inderdaad maar eens expliciet vragen of nog beter eerst de belastingtelefoon bellen en je dealer informeren over wat de belastingdienst heeft gezegd.
Ik kan 't ook nergens vinden. Belastingdienst: is RDW issue, dat van het kenteken. Belastingdienst heeft alleen te maken met wanneer het kenteken eropzit, datum registratie, dat moet tm 31-12 zijn voor lage bijtelling. Vraag of kenteken al aangevraagd kan worden voor auto's die nog niet in NL zijn weten ze niet. Heb net even de wet snel doorgeploegd, ook niets van te vinden: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006951/g ... 09-12-2015 ; Zal 's expliciet informeren vandaag!

Don't worry, alles kom reg is de message. Inhoudelijk niet echt antwoorden op detailniveau, laten we 't maar afwachten, veel meer kunnen we nl niet doen denk ik.
OGA244
8th Gear member

niet helemaal waar, de BPM moet afgedragen zijn alvorens er een kenteken afgegeven wordt
SRI
3rd Gear member

OGA244 schreef: niet helemaal waar, de BPM moet afgedragen zijn alvorens er een kenteken afgegeven wordt
Mmm, dus als ik dealer was, zou ik zo lang mogelijk wachten, totdat het niet anders meer kan, en dan pas op kenteken zetten, zeker als een auto al wat langer op lijn staat, omdat je dan niet weet hoe en wanneer, klopt dat? Ivm werkkapitaal ed? Maar wel net voor 31-12, anders 14% en een auto die dan nog maar verkocht moet worden indien berijder van de koop afziet door bv een 7% clausule. Zijn overigens niet veel auto's waar 't omgaat, ca 1%, uitgaande van 2500 - 3000 XC90's die voor 31-12 afgeleverd moeten worden. Staan er nog 25-30 op status "lijn" in heel NL.
Empereur
1st Gear member

Mijn auto is onderweg en wordt Zaterdag bij de dealer verwacht. Ik heb voor volgende week donderdag een afspraak staan om de XC90 in ontvangst te nemen.

Mijn verkoper wist niet precies waar mijn auto nu was, nog op de boot uit Zweden of al in Gent - maar het kenteken was al wel aangevraagd. Ervan uitgaande dat de werkelijke uitgifte niet afhankelijk is van de fysieke locatie van de auto, zal dit naar mijn weten altijd genoeg zijn voor de 7% omdat de auto daarmee in 2015 geregistreerd is.
NielsPHEV
7th Gear member

SRI schreef:
OGA244 schreef: niet helemaal waar, de BPM moet afgedragen zijn alvorens er een kenteken afgegeven wordt
Mmm, dus als ik dealer was, zou ik zo lang mogelijk wachten, totdat het niet anders meer kan, en dan pas op kenteken zetten, zeker als een auto al wat langer op lijn staat, omdat je dan niet weet hoe en wanneer, klopt dat? Ivm werkkapitaal ed? Maar wel net voor 31-12, anders 14% en een auto die dan nog maar verkocht moet worden indien berijder van de koop afziet door bv een 7% clausule. Zijn overigens niet veel auto's waar 't omgaat, ca 1%, uitgaande van 2500 - 3000 XC90's die voor 31-12 afgeleverd moeten worden. Staan er nog 25-30 op status "lijn" in heel NL.
De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....
SRI
3rd Gear member

NielsPHEV schreef: De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....
:-/ Schaam schaam, even vergeten, BPM is bij mij (nog) equivalent van veel poen.
NielsPHEV
7th Gear member

SRI schreef:
NielsPHEV schreef: De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....
:-/ Schaam schaam, even vergeten, BPM is bij mij (nog) equivalent van veel poen.
Het is inderdaad erg wennen maar het went wel snel
OGA244
8th Gear member

SRI schreef:
het ging er om dat de belastingdienst wel iets te maken heeft met dat kenteken, zij geven het pas vrij als de BPM ontvangen is
Duufje
2nd Gear member

Gister mijn T8 kunnen ophalen. De eerste kilometers zijn gemaakt. Adaptieve cruisecontrol werkt erg prettig .
Heb nog niet kunnen laden, hierdoor valt verbruik wel wat tegen.
Ben er al met al erg tevreden mee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
hvt
5th Gear member

Vanmiddag, op weg naar een storing, bij Marum op de A7 aan de andere zijde een witte zien rijden.
Wat een mooie grote bak. En wat leken de andere auto's klein.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
RoaldH
6th Gear member

Is het dan toch mogelijk om de 20 inch Y-Spoke velgen onder de T8 te configureren?

Afbeelding

Afbeelding
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
NielsPHEV
7th Gear member

configureren niet maar ze passen wel !
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”