Re: T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?
Geplaatst: 08.12.2015 - 19:19
Vandaag afgeleverd en eindelijk rijden ... wat een auto
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Hoe lager, hoe mooier!mwattel schreef: dat hij wat lager ligt, komt door de luchtvering. Deze zakt wat in als de auto in de parkeerstand staat en het contact uit is.
Vertel nu 's, ik heb sinds week 44 al een chassisnummer, maar staat nog op "lijn".beukenoot schreef: Zojuist een chassisnummer gekregen, voor de bijtelling dus veilig. Levering week 1 2016.
Dat Nederlandse bodemverhaal ken ik niet. Zoek in Google op 'bijtelling 2015 "nederlandse bodem"' of op 'bijtelling 2015 "nederlands grondgebied"' in het afgelopen jaar en je vindt niets dat dat verhaal onderstreept. Beweert je dealer dit? Mijn dealer heeft het over moment van eerste kentekenregistratie. Ik zou je dealer inderdaad maar eens expliciet vragen of nog beter eerst de belastingtelefoon bellen en je dealer informeren over wat de belastingdienst heeft gezegd.SRI schreef:Vertel nu 's, ik heb sinds week 44 al een chassisnummer, maar staat nog op "lijn".beukenoot schreef: Zojuist een chassisnummer gekregen, voor de bijtelling dus veilig. Levering week 1 2016.
Ene verhaal is, van de dealer, dat, als wagen niet voor 31-12 op NL grond staat, dat er dan GEEN kenteken aangevraagd kan worden. Dus niet meer zoals in 2013 (V60).
Andere verhaal, de fijnere versie, is dat dit WEL kan. Hoor ik hier meer. Uiteraard ga ik voor deze versie, maar vanwaar dan het eerste verhaal? Ik zal daar anders nog 's expliciet informeren.
Wat is nu waar?
Volgens mij kan er met een chassisnummer gewoon een kenteken aangevraagd worden, hij hoeft daarvoor niet op NL bodem te staan denk ik zo want mijn dealer vroeg al kenteken aan toen chassisnummer bekend was. Daarnaast is namelijk niet te controleren of de auto in NL isbeukenoot schreef:Dat Nederlandse bodemverhaal ken ik niet. Zoek in Google op 'bijtelling 2015 "nederlandse bodem"' of op 'bijtelling 2015 "nederlands grondgebied"' in het afgelopen jaar en je vindt niets dat dat verhaal onderstreept. Beweert je dealer dit? Mijn dealer heeft het over moment van eerste kentekenregistratie. Ik zou je dealer inderdaad maar eens expliciet vragen of nog beter eerst de belastingtelefoon bellen en je dealer informeren over wat de belastingdienst heeft gezegd.SRI schreef:Vertel nu 's, ik heb sinds week 44 al een chassisnummer, maar staat nog op "lijn".beukenoot schreef: Zojuist een chassisnummer gekregen, voor de bijtelling dus veilig. Levering week 1 2016.
Ene verhaal is, van de dealer, dat, als wagen niet voor 31-12 op NL grond staat, dat er dan GEEN kenteken aangevraagd kan worden. Dus niet meer zoals in 2013 (V60).
Andere verhaal, de fijnere versie, is dat dit WEL kan. Hoor ik hier meer. Uiteraard ga ik voor deze versie, maar vanwaar dan het eerste verhaal? Ik zal daar anders nog 's expliciet informeren.
Wat is nu waar?
Ik kan 't ook nergens vinden. Belastingdienst: is RDW issue, dat van het kenteken. Belastingdienst heeft alleen te maken met wanneer het kenteken eropzit, datum registratie, dat moet tm 31-12 zijn voor lage bijtelling. Vraag of kenteken al aangevraagd kan worden voor auto's die nog niet in NL zijn weten ze niet. Heb net even de wet snel doorgeploegd, ook niets van te vinden: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006951/g ... 09-12-2015 ; Zal 's expliciet informeren vandaag!beukenoot schreef: Dat Nederlandse bodemverhaal ken ik niet. Zoek in Google op 'bijtelling 2015 "nederlandse bodem"' of op 'bijtelling 2015 "nederlands grondgebied"' in het afgelopen jaar en je vindt niets dat dat verhaal onderstreept. Beweert je dealer dit? Mijn dealer heeft het over moment van eerste kentekenregistratie. Ik zou je dealer inderdaad maar eens expliciet vragen of nog beter eerst de belastingtelefoon bellen en je dealer informeren over wat de belastingdienst heeft gezegd.
Mmm, dus als ik dealer was, zou ik zo lang mogelijk wachten, totdat het niet anders meer kan, en dan pas op kenteken zetten, zeker als een auto al wat langer op lijn staat, omdat je dan niet weet hoe en wanneer, klopt dat? Ivm werkkapitaal ed? Maar wel net voor 31-12, anders 14% en een auto die dan nog maar verkocht moet worden indien berijder van de koop afziet door bv een 7% clausule. Zijn overigens niet veel auto's waar 't omgaat, ca 1%, uitgaande van 2500 - 3000 XC90's die voor 31-12 afgeleverd moeten worden. Staan er nog 25-30 op status "lijn" in heel NL.OGA244 schreef: niet helemaal waar, de BPM moet afgedragen zijn alvorens er een kenteken afgegeven wordt
De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....SRI schreef:Mmm, dus als ik dealer was, zou ik zo lang mogelijk wachten, totdat het niet anders meer kan, en dan pas op kenteken zetten, zeker als een auto al wat langer op lijn staat, omdat je dan niet weet hoe en wanneer, klopt dat? Ivm werkkapitaal ed? Maar wel net voor 31-12, anders 14% en een auto die dan nog maar verkocht moet worden indien berijder van de koop afziet door bv een 7% clausule. Zijn overigens niet veel auto's waar 't omgaat, ca 1%, uitgaande van 2500 - 3000 XC90's die voor 31-12 afgeleverd moeten worden. Staan er nog 25-30 op status "lijn" in heel NL.OGA244 schreef: niet helemaal waar, de BPM moet afgedragen zijn alvorens er een kenteken afgegeven wordt
NielsPHEV schreef: De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....
Het is inderdaad erg wennen maar het went wel snelSRI schreef:NielsPHEV schreef: De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....Schaam schaam, even vergeten, BPM is bij mij (nog) equivalent van veel poen.
het ging er om dat de belastingdienst wel iets te maken heeft met dat kenteken, zij geven het pas vrij als de BPM ontvangen isSRI schreef:NielsPHEV schreef: De BPM op mijn T8 is € 469,= als ik dealer was zou ik zo snel mogelijk kenteken aanvragen.....Schaam schaam, even vergeten, BPM is bij mij (nog) equivalent van veel poen.