V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bart simpson schreef:het milieu staat toch al hopeloos achter en een enkele van de zelfbenoemde milieu apostelen komt hier al uit de kast als een platte proleet
Je bent dermate vasthoudend wellicht bekeer je ons nog ! Wat is dat eigenlijk voor een paddestoel een proleet ?
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

NielsV70 schreef:Denk niet eens dat een T6 sneller is in de acceleratie dan de PIH top T6 zal wat hoger liggen maar die past polestar niet aan en een begrensde 230 km/h lijkt me voldoende hard
De T6 zit onder de 6 sec en is lichter, zou die moeten winnen.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21300
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

bart simpson schreef:het milieu staat toch al hopeloos achter en een enkele van de zelfbenoemde milieu apostelen komt hier al uit de kast als een platte proleet
Hatzeklats, een proleet om maar eens wat te noemen.
:lol:
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

remmm schreef:
YoVol schreef:
Paul schreef:Ik zou niet weten waarom je dat zou willen
Nog sneller is toch nog leuker :)
Dan moet je voor hetzelfde geld maar een T6 kopen met Polestar... Eigenlijk vind ik dat de toekomstige eigenaren maar 1x per jaar Diesel mogen tanken en de rest op stroom potverdikke.... Ik ga het nog een keer eens worden met Bart Simpson
En als je die al hebt mag deze er dan bij?
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

bart simpson schreef:het milieu staat toch al hopeloos achter en een enkele van de zelfbenoemde milieu apostelen komt hier al uit de kast als een platte proleet
Milieu is belangrijk, ik neem een D6 erbij voor:

De Techniek
Het is een PIH die vooruit gaat
De bijtelling
Subsidies
Waarbij je de korte stukken toch op accu kan rijden

De T6 zal wel één van de laaste full benzine auto's met power zijn welke ik zakelijk rij. En ja een T6 is overdone maar wel leuk.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik kan zometeen puur elektrisch rijden van huis naar kantoor en terug (en gratis opladen op kantoor hihi)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21300
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Jij zit ook mooi stijgend in de lijn Volvo's Paul.
C30, V50, C30, V60pih, mooi heur.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33132
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Thnx 😊
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ZX10r schreef:
NielsV70 schreef:Denk niet eens dat een T6 sneller is in de acceleratie dan de PIH top T6 zal wat hoger liggen maar die past polestar niet aan en een begrensde 230 km/h lijkt me voldoende hard
De T6 zit onder de 6 sec en is lichter, zou die moeten winnen.
oh wist ik niet neem meen gelezen te hebben dat de T6 ook 6,2 seconde nodig heeft
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

ging over een T6 met polestar
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Ze blijven de hoeveelheid beschikbaar maar verhogen, NL heeft volgens mij een hotline met HQ om er maar meer en meer te krijgen.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik hoor nog steeds dat het met 1000 op is en dat ze snoeihard gaan
Volvo for life
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bart simpson schreef:ik hoor nog steeds dat het met 1000 op is en dat ze snoeihard gaan
Bart nu schrijf je zelf dat de auto's zo lekker snel zijn, denk toch eens aan het milieu joh !
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

met 2 weken is hij uitverkocht en is het gedaan met de onrust
Volvo for life
Hoes
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 19.06.2012 - 21:12
Locatie: Noord-Brabant

bart simpson schreef:met 2 weken is hij uitverkocht en is het gedaan met de onrust
Toch knap, € 65 miljoen omzet (incl. BTW) binnenroeien zonder ook maar 1 advertentie! (obv huidige prijs).

Heb overigens zelf ook een certificaat in 620 reeks (weet exact nummer zo niet precies). En dat heb ik ruim 2 weken geleden ontvangen. Een kennis kreeg 4 dagen later een nr in de 670 reeks dus dat zou betekenen dat de teller nu ergens tegen de 800 zal staan. Het artikel in Telegraaf van zaterdag jl zal ongetwijfeld nog wat extra klandizie hebben opgeleverd.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5306
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Hoes schreef:
bart simpson schreef:met 2 weken is hij uitverkocht en is het gedaan met de onrust
Toch knap, € 65 miljoen omzet (incl. BTW) binnenroeien zonder ook maar 1 advertentie! (obv huidige prijs).

Heb overigens zelf ook een certificaat in 620 reeks (weet exact nummer zo niet precies). En dat heb ik ruim 2 weken geleden ontvangen. Een kennis kreeg 4 dagen later een nr in de 670 reeks dus dat zou betekenen dat de teller nu ergens tegen de 800 zal staan. Het artikel in Telegraaf van zaterdag jl zal ongetwijfeld nog wat extra klandizie hebben opgeleverd.
Het allerknapste is dat je de omzet zoals je zegt binnenroeit zonder dat de klant weet wat ie koopt en wat het kost van MY 2014 is nl nog niets vrijgegeven. Tja zo zie je maar weer wat het milieu men mensen doet
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het milieu doet ze niet zo heel veel, geloof ook niet dat er privéaanschaffen tussen zitten....
Volvo for life
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13915
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

volgens mij zag ik vanmiddag nummer 855 langskomen
Hoes
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 19.06.2012 - 21:12
Locatie: Noord-Brabant

bart simpson schreef:het milieu doet ze niet zo heel veel, geloof ook niet dat er privéaanschaffen tussen zitten....
Prive aanschaffen? Niet veel, dat denk ik ook. Je zit na 2 jaar met stevige mrb kosten en hoeveel gewone D5's (of andere diesel V60's) zullen prive gereden worden? Ik denk dat Prius/Volt/Ampera ed meer priverijders zullen trekken. Het aandrijfconcept van de pih lijkt mij meer geschikt voor berijders die zeg 25/30.000 of meer rijden per jaar.

Aan de andere kant, full electric auto's lijken mij nog voor lange tijd een no go. Het idee dat je met een lege accu komt te staan..... Hybriden zijn een compromis. Wil een techniek "volwassen" worden heb je gewoon early adapters nodig. Ik vind zelf de fiscale bevoordeling wel erg fors. 7% of 14% bijtelling was ook al mooi geweest. Ik zou m er niet voor laten staan als het 14% werd. Bij 20% ga ik twijfelen en voor 25% was het bij mij überhaupt geen auto geworden met een catalogusprijs van 65k.

Natuurlijk is de huidige NL fiscale behandeling sterk van invloed. Waarom duurde het in België zolang voordat de eerste lichting uitverkocht was? Een D5 GT AWD kost daar maar goed 40k. Dan moet je wel erg gemotiveerd zijn om 40% meer te betalen voor een auto die ongeveer hetzelfde kan.....

Overigens in de Autoweek van deze week ook een discussiestukje over plug ins. Op Telegraaf/Autovisie vandaag een videotest die laat zien dat bij een Ampera theorie en praktijk wel erg ver uit elkaar liggen (mijn huidige BMW rijd nog zuiniger dan dat hok).
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21300
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hoes schreef:
bart simpson schreef:het milieu doet ze niet zo heel veel, geloof ook niet dat er privéaanschaffen tussen zitten....
Prive aanschaffen? Niet veel, dat denk ik ook. Je zit na 2 jaar met stevige mrb kosten en hoeveel gewone D5's (of andere diesel V60's) zullen prive gereden worden? Ik denk dat Prius/Volt/Ampera ed meer priverijders zullen trekken. Het aandrijfconcept van de pih lijkt mij meer geschikt voor berijders die zeg 25/30.000 of meer rijden per jaar.

Aan de andere kant, full electric auto's lijken mij nog voor lange tijd een no go. Het idee dat je met een lege accu komt te staan..... Hybriden zijn een compromis. Wil een techniek "volwassen" worden heb je gewoon early adapters nodig. Ik vind zelf de fiscale bevoordeling wel erg fors. 7% of 14% bijtelling was ook al mooi geweest. Ik zou m er niet voor laten staan als het 14% werd. Bij 20% ga ik twijfelen en voor 25% was het bij mij überhaupt geen auto geworden met een catalogusprijs van 65k.

Natuurlijk is de huidige NL fiscale behandeling sterk van invloed. Waarom duurde het in België zolang voordat de eerste lichting uitverkocht was? Een D5 GT AWD kost daar maar goed 40k. Dan moet je wel erg gemotiveerd zijn om 40% meer te betalen voor een auto die ongeveer hetzelfde kan.....

Overigens in de Autoweek van deze week ook een discussiestukje over plug ins. Op Telegraaf/Autovisie vandaag een videotest die laat zien dat bij een Ampera theorie en praktijk wel erg ver uit elkaar liggen (mijn huidige BMW rijd nog zuiniger dan dat hok).
Als ik een V60 zou kopen is dat prive..
Kan op de eoa manier niet het model plaatsen en ga dan toch voor een slag groter of een XC in beide gevallen prive..
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”