Pagina 25 van 34

Geplaatst: 30.04.2012 - 21:45
door ovlov058
pieneman schreef:Ik heb mijn EGR af gedopt, geen enkel probleem ondervonden en geen vervuiling meer. Eenvoudig met een stalen plaatje af te dichten tussen de mixer (waar de twee rubber slangen op zitten) en het huis waar de EGR zit.
Je hebt dus dichting 18 of 26 vervangen door een stalen plaatje?

Geplaatst: 30.04.2012 - 22:27
door JeroenSpock
ovlov058 schreef:
pieneman schreef:Ik heb mijn EGR af gedopt, geen enkel probleem ondervonden en geen vervuiling meer. Eenvoudig met een stalen plaatje af te dichten tussen de mixer (waar de twee rubber slangen op zitten) en het huis waar de EGR zit.
Je hebt dus dichting 18 of 26 vervangen door een stalen plaatje?
Vraag ik me nu ook af.

Goed filmpje ook, mooie tekeningen op het eind. Ik ben niet verder gegaan dan het t-stuk, buis en pakking (nummer 25, 27 en 26). Nu weet ik wel hoe de egr verder naar achteren loopt.

Geplaatst: 01.05.2012 - 07:00
door kuupertie
Shit,

Daar waag ik me niet aan. Is bij mijn auto onbereikbaar.
Tenzij iemand een schoonmaakdag plant.

Geplaatst: 01.05.2012 - 14:48
door JeroenSpock
Onbereikbaar? Alles kan er uit hoor ;)
Schoonmaakdag komt er aan, maar dat is voor jou dan de verkeerde :P

Geplaatst: 01.05.2012 - 14:55
door pieneman
ovlov058 schreef:
pieneman schreef:Ik heb mijn EGR af gedopt, geen enkel probleem ondervonden en geen vervuiling meer. Eenvoudig met een stalen plaatje af te dichten tussen de mixer (waar de twee rubber slangen op zitten) en het huis waar de EGR zit.
Je hebt dus dichting 18 of 26 vervangen door een stalen plaatje?
Ik heb hem niet vervangen, maar tussen onderdeel 25 en 26 een plaatje staal van een 1,5 mm gezet. Even op maat geknipt nadat ik alles schoon had gemaakt. Had eerst een stukje van een Cola blikje gebruikt, maar dat toch even vervangen na advies van iemand van het forum. Ik ga inderdaad ook de deksel nog even eraf halen om eens te kijken of daar veel troep zit, maar dat is wat meer werk.

Dit plaatje heb ik er nu ruim 10k kilometer tussen zitten zonder enige problemen. Was mij voornamelijk te doen om het schoonhouden van de inlaat.

Geplaatst: 01.05.2012 - 15:38
door edraket
kuupertie schreef:Shit,

Daar waag ik me niet aan. Is bij mijn auto onbereikbaar.
Tenzij iemand een schoonmaakdag plant.
Bij jou zit de klep aan de voorkant ipv achteraan. Je kunt er dus wel erg makkelijk bij. Is tezamen met een smoorklep, die je dan ook geliijk goed schoon kunt maken.

Geplaatst: 01.05.2012 - 16:47
door kuupertie
Kan iemand het ergens aanwijzen ?
Ik hoop toch niet dat jullie dat ding onder de brandstofpomp bedoelen. Ziet er nogal uit als ee projektje om die schoon te maken.

Geplaatst: 01.05.2012 - 22:44
door edraket
Die midden op de laatste foto, waar de dikke slangen aan vast zitten.

Geplaatst: 01.05.2012 - 22:55
door kuupertie
Ed...de rechter dikke slang komt van de intercooler. In het huis zit een klep. De linker slang (t.o.v. vooraanzicht) gaat naar de inlaat.
Staat rechts op de bovenste foto.
Van links naar rechts heb ik deze schoongemaakt. Volgens mij is het veel werk om 'm er helemaal af te halen.

Geplaatst: 01.05.2012 - 23:18
door edraket
Hij hoeft er ook niet af. Het zwarte kapje met de ronde en vierkante dop is de aansturing van de klep zelf die daarin zit.

Geplaatst: 01.05.2012 - 23:32
door MarioC70
Als er bij de apk keuring een storingsmelding in zit ivm de egr of de keurmeester ziet dat de egr is afgedopt,is het dus afkeur.
Zo zijn de nieuwe regels sinds 1 april 2012.
Het is namelijk zo dat de emissie eisen die gesteld zijn bij de typegoedkeuring niet meer gelden na geknoei aan het egr systeem.

Geplaatst: 02.05.2012 - 08:35
door Thijs
Vanaf 1 april toch ook geen roetmeting meer voor >2006 diesels?

Geplaatst: 02.05.2012 - 10:47
door wim de jong
Een beetje keurmeester met verstand van zaken, zal echt niet meer een roetmeting doen en de diesel vol in de toeren laten draaien.

Mijn D5 is al 3 keer voor de APK geweest, maar nog geen 1 keer gezien (en vooral gehoord) dat deze tegen de toerenbegrenzing zat te janken.......en ik heb hem steeds in de gaten gehouden!
De laatste keer hierover gevraagd, en hij gaf ook toe dat het ook een beetje een gevoelskwestie was zoals hij een (moderne) diesel keurt.

Geplaatst: 02.05.2012 - 11:25
door MarioC70
Het gaat ook niet over een roetmeting,vanaf 1 jan 2006 wordt er een obd check op losgelaten,geeft die bepaalde foutmeldingen dan is het afkeur.
Een roetmeting wordt dan alleen gedaan bij twijfel!

Geplaatst: 02.05.2012 - 18:25
door evert65
kijk kijk
en wel lekker op de factuur zetten!

Geplaatst: 02.05.2012 - 19:14
door ovlov058
Liever op factuur en niet doen, dan op factuur en wel doen :scratch:

Zo lijkt dat het gebeurt is voor de officiele instanties :P (bijna) iedereen gelukkig.

Geplaatst: 02.05.2012 - 20:38
door wim de jong
nee, stond ook niet op faktuur............tenminste, voor € 21 ga ik niet zeuren, complete APK keuring voor een diesel. Dat heb ik betaald nml.

Geplaatst: 02.05.2012 - 21:38
door kuupertie
Om maar even back on topic te zijn...ik ga de kapjes er eens afhalen binnenkort. Komen de gassen dan van achter ? Van links of rechts komen ze niet.

Geplaatst: 02.05.2012 - 21:43
door V70/2.4D/2003
kuupertie, ik was nog in Uw city vandaag, op "De Kleine Wolf"wel te verstaan. Had ik het geweten dan was ik je even komen helpen....nu heb ik de hele dag in de zon gezeten en ben verbrand...

Geplaatst: 02.05.2012 - 23:01
door MarioC70
evert65 schreef:kijk kijk
en wel lekker op de factuur zetten!
Als je geen vertrouwen in zo,n bedrijf hebt ,moet je er niet heen gaan.