Het 3 thema dash zit in het intro pakket...
En dat is qua prijs zo interessant dat het bijna idioot is het niet te nemen....
Dus "standaard"
Geplaatst: 09.04.2012 - 20:20
door casper
Geplaatst: 09.04.2012 - 20:45
door Autogek
VV50 schreef:De v40 is in de race om mijn huidige v50 op te volgen als leaser (naast de V50 D2 LE).
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe het standaard dashboard er uit ziet.
Volgens mijn dealer is het 3 thema dash altijd een optie. Op alle foto's is dit dash wat altijd langskomt.
Iemand een idee?
Dachbord is een onderdeel van de introline en als je deze niet neemt
zou dat erg onverstandig zijn.
Geplaatst: 09.04.2012 - 22:00
door Trucker
Ik weet niet of dit al gepost is maar
ik kwam hem tegen op You-Tube
New Volvo V40 2012 Crash Test
Geplaatst: 11.04.2012 - 15:28
door VV50
« VV50 » :
De v40 is in de race om mijn huidige v50 op te volgen als leaser (naast de V50 D2 LE).
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe het standaard dashboard er uit ziet.
Volgens mijn dealer is het 3 thema dash altijd een optie. Op alle foto's is dit dash wat altijd langskomt.
Iemand een idee?
Dachbord is een onderdeel van de introline en als je deze niet neemt
zou dat erg onverstandig zijn.
Erg onverstandig is een understatement in deze. De keuze is wel duidelijk. ik was gewoon nieuwsgierig hoe het dash er anders zal gaan uitzien.
Zijn er trouwens nog V50 berijders die voor eenzelfde keuze staan (V50 of V40) en die de V40 in Beesd al gezien hebben.
Dat bagageruimte minder (praktisch) is begrijp ik. maar ik ben erg benieuwd naar de ruimtebeleving.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:15
door Jers3n
Ik ben laatst deze afbeelding tegen gekomen, dit lijkt op élégance maar met een ander kleurstelling.
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:53
door Volvoorgaan
VV50 schreef:
« VV50 » :
De v40 is in de race om mijn huidige v50 op te volgen als leaser (naast de V50 D2 LE).
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe het standaard dashboard er uit ziet.
Volgens mijn dealer is het 3 thema dash altijd een optie. Op alle foto's is dit dash wat altijd langskomt.
Iemand een idee?
Dachbord is een onderdeel van de introline en als je deze niet neemt
zou dat erg onverstandig zijn.
Erg onverstandig is een understatement in deze. De keuze is wel duidelijk. ik was gewoon nieuwsgierig hoe het dash er anders zal gaan uitzien.
Zijn er trouwens nog V50 berijders die voor eenzelfde keuze staan (V50 of V40) en die de V40 in Beesd al gezien hebben.
Dat bagageruimte minder (praktisch) is begrijp ik. maar ik ben erg benieuwd naar de ruimtebeleving.
Ja, ik. Eenmaal in de auto was mijn ruimtebeleving van binnen vergelijkbaar met die van de V50. Wel achterin een wat minder makkelijke instap en zit je met je hoofd eerder tegen de deurstijl aan (opletten dus). Bagageruimte flink kleiner, maar voor dagelijks gebruik ruim voldoende. Zelf een dakkoffer, dus geen probleem voor tripjes/vakantie.
Als je nog een V50 zou willen moet je wel heeeel snel zijn nu...
Ik ga iig een V40 bestellen. Nog 2 keuzes maken: D2 of D3 en wit of zwarte bekleding. Vind Biarritz icm zwart interieur en alleen witte stoelen+deurpanelen wel erg mooi...
Geplaatst: 11.04.2012 - 16:55
door Volvoorgaan
Heb trouwens het idee dat binnen de 3 thema's de verichting/contrast nog verder te individualiseren is. Weet iemand of dit klopt?
Geplaatst: 11.04.2012 - 17:05
door Peter
Mooie auto, maar hij moet in mijn geval ook een flinke caravan aankunnen
Geplaatst: 11.04.2012 - 17:07
door Autogek
VV50 schreef:
« VV50 » :
De v40 is in de race om mijn huidige v50 op te volgen als leaser (naast de V50 D2 LE).
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe het standaard dashboard er uit ziet.
Volgens mijn dealer is het 3 thema dash altijd een optie. Op alle foto's is dit dash wat altijd langskomt.
Iemand een idee?
Dachbord is een onderdeel van de introline en als je deze niet neemt
zou dat erg onverstandig zijn.
Erg onverstandig is een understatement in deze. De keuze is wel duidelijk. ik was gewoon nieuwsgierig hoe het dash er anders zal gaan uitzien.
Zijn er trouwens nog V50 berijders die voor eenzelfde keuze staan (V50 of V40) en die de V40 in Beesd al gezien hebben.
Dat bagageruimte minder (praktisch) is begrijp ik. maar ik ben erg benieuwd naar de ruimtebeleving.
De ruimtebeleving is voor mij als bestuurder kleiner dan een V50.
Ik vond zelf zowel de hoogte als de ruimte richting de dakstijl aan de krappe kant. ( ik ben 1.92 )
Ik heb een V40 besteld met de clausule erin dat als de auto mij tegenvalt qua ruimte ik deze niet hoef af te nemen. Ik mag eerst de auto nog eens goed bekijken en erin rijden voordat ik de auto definitief afneem.
Dit geeft meteen duidelijk mijn twijfel aan.
( het zou kunnen dat de versie zonder dak een andere beleving heeft daarom heb ik hem ook zonder besteld )
Ook de ruimte achterin ( hoofdruimte ) is kleiner dan de V50.
Ik denk zelf dat de beenruimte niet veel uit maakt.
Geplaatst: 11.04.2012 - 17:13
door Volvoorgaan
Edwin,
Klopt. Hoofdruimte is idd kleiner. Zelf geen last van omdat ik (slechts) 1.78 ben. Zonder zonnedak zal denk ik qua beleving wat schelen in gunstige zin.
Bijzonder trouwens dat je zo'n clausule hebt kunnen opnemen.
Geplaatst: 11.04.2012 - 17:14
door Volvoorgaan
Peter schreef:Mooie auto, maar hij moet in mijn geval ook een flinke caravan aankunnen
D3 mag 1500 kg trekken. Benzineversies (behalve T5) en D2 1300 kg.
Geplaatst: 11.04.2012 - 17:26
door wdo
Ik heb in de nieuwe V40 gezeten en wat mij opviel is dat, als je achteruit zou rijden, de auto naar achtertoe een stuk minder overzichtelijk is dan de V50 die ik nu heb, maar daar zijn weer allerlij toeters en bellen voor die je waarschuwen als het fout dreigt te gaan.
Geplaatst: 11.04.2012 - 18:47
door Poolrev
Jers3n schreef:Ik ben laatst deze afbeelding tegen gekomen, dit lijkt op élégance maar met een ander kleurstelling.
Dat is hetzelfde digitale dashboard, alleen in een andere kleur. Je kan naast de lay-out ook nog de kleur bepalen namelijk .
Geplaatst: 11.04.2012 - 18:50
door Volvoorgaan
Gaaf!
Geplaatst: 11.04.2012 - 19:19
door Autogek
Volvoorgaan schreef:Edwin,
Klopt. Hoofdruimte is idd kleiner. Zelf geen last van omdat ik (slechts) 1.78 ben. Zonder zonnedak zal denk ik qua beleving wat schelen in gunstige zin.
Bijzonder trouwens dat je zo'n clausule hebt kunnen opnemen.
Klopt maar ik heb de dealer de keus neergelegd
Ik heb aangegeven de auto mooi te vinden en wel te willen hebben mits
mij de ruimte niet zou tegenvallen zonder dak.
Het risico voor de dealer is dat hij straks met een voorraad auto extra zit
maar hoe erg kan dat zijn?
De keus was voor de dealer wel bestellen en mij vasthouden tot dat ik kan rijden en anders is het voor hem ook maar afwachten wat ik doe.
Geplaatst: 11.04.2012 - 22:20
door Volvoorgaan
Klinkt als 2 tevreden partijen. Prima toch?!
Geplaatst: 11.04.2012 - 22:37
door Fietsventje
De intro-line is in België (helaas) veel minder interessant (en heet hier Launch Pack). Dit zit erin bij ons:
Park assist achter + camera (€ 400 + € 455)
Versnellingspook met verlichting (niet als aparte optie te krijgen, zo lijkt het)
Adaptief dashboard (€ 365)
Da's dan samen € 1220 voor € 500. Een mooie korting, maar in vergelijking met wat er in Nederland allemaal in die line zit ...
Ik ga 't alvast niet nemen, en ben dus zeker ook geïnteresseerd in het gewone dashboard!
En idd, de V40 is duidelijk kleiner dan de V50 waar ik intussen 3 jaar meer rijd.
Geplaatst: 11.04.2012 - 22:41
door Autogek
Fietsventje schreef:De intro-line is in België (helaas) veel minder interessant (en heet hier Launch Pack). Dit zit erin bij ons:
Park assist achter + camera (€ 400 + € 455)
Versnellingspook met verlichting (niet als aparte optie te krijgen, zo lijkt het)
Adaptief dashboard (€ 365)
Da's dan samen € 1220 voor € 500. Een mooie korting, maar in vergelijking met wat er in Nederland allemaal in die line zit ...
Ik ga 't alvast niet nemen, en ben dus zeker ook geïnteresseerd in het gewone dashboard!
En idd, de V40 is duidelijk kleiner dan de V50 waar ik intussen 3 jaar meer rijd.
Intro line of niet. Bij jullie is de auto veel goedkoper dan bij ons.
Ik wil dan ook wel wat meer betalen voor de intro line.
Maar helaas... :roll:
Geplaatst: 12.04.2012 - 00:08
door jimrask
klein vraagje, heeft er iemand een (echte) foto, of een idee van hoe het T-Tec interieur er in het echt uitziet? Alle foto's die ik tegenkom zijn met leder, van die T-Tec vind ik alleen maar renderingen.