ferretje schreef:Waltertje toch, wie is er nou zielig. Ik, of een moderator die zegt dat je maar moet opdonderen als je het er niet mee eens bent.......
I zal het advies ter harte nemen...... de groeten......
Helemaal niet ferretje!! Gewoon blijven hangen, wij gaan namelijk met alle patsers en grote bekken een ontzettend leuke avond hebben ergens eind januari!!
Max schreef:Ik zie een oplossing voor iedereen: een apart PIH-forum!
Is die er nog niet?
Zeker een goed plan, we zoeken nog een moderator!
Heb al eens een topic gestart met de titel: "alleen voor voorheen niet-Volvo rijders" waarin ik in de openingspost voorstelde om een topic te maken waar wel kritiek geleverd mocht worden en waarin ik redelijk tekeer ging tegen het afgezeken worden door ene moderator.
Binnen 10 minuten was het topic verwijderd en had ik een boze mail van ene moderator die aangaf dat hij mij wel mocht afzeiken, maar dat andersom geen kritiek gedoogd werd. Dus........, bezint eer gij begint!!!
Plem die mail dan even..
Kunnen we even lezen of de mail van die strekking was.
Ho ho Ferretje laat je niet opkloten, je blijft er gewoon bij !
Het is goed dat er regels zijn anders werd het vast een zooitje.
Maar er zijn op dit forum veel mensen die de auto ook als hobby object hebben.
En er is niets leuker dan voor een paar centen iets extra's te kunnen knutselen aan je auto.
Inklapbare spiegels, stoelverwarming, extra lamjes en weet ik wat allemaal.
Mijn punt is dat het ernorm op prijs wordt gesteld als er gedetaileerde beschrijvingen van die prutselarij zijn.
Zo begon ik met de klapsleutels voor de oudere modellen te pielen en deelde mijn ervaring en kennis en veel zijn er gevolgd.
Misschien is het een idee om een hobby at your own risk gedeelte te maken binnen het forum.
Iets waar bij de dice ook besproken kan worden maar waar duidelijk bij staat dat je dit niet thuis mag proberen.
We hoeven echt niet roomser dan de paus te zijn lijkt me.
DrRossi schreef:
Misschien is het een idee om een hobby at your own risk gedeelte te maken binnen het forum.
met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te verwachten dat de kans daarop hier op volvo-forum.nl zich het beste laat omschrijven als '<nihil'
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Walter schreef:
Als het gehakt bij de AH in de aanbieding is, een week nadat jij het gekocht hebt, ga je dan ook verhaal halen?
Nee, is de moeite niet. 25% van 1050 wel.
Het idee is hetzelfde. Een actie heeft een vastgestelde periode, jij hebt er al langer van kunnen genieten.
ferretje schreef:
Moderator schreef:
Wanneer je je hier niet thuis voelt is er niemand die je tegen zal houden om niet meer in te loggen.
Wat zul jij je dan eenzaam voelen zeg.......
kusje maar weer? Beetje zielige opmerking ferretje...
v60pih schreef:
Kijk in mijn onderschrift en het is jouw wel duidelijk dat ik niet in loondienst ben.
Geen idee, zo bijzonder is je XC60 nou ook weer niet.
Zo'n kinderachtige opmerking zouden mijn kleine neefjes nog niet eens maken... :shock: Ach, Diesel1 heeft zijn XC60 zelf helemaal betaald
noten093 schreef:
Als ik iets gekocht heb, is het van mij en mag ik er mee doen wat ik wil zolang het maar geen illegale consequenties heeft. De Volvo is van mij. Heb ik 3 jaar voor moeten sparen. Mag ik er dan ook wat mee doen? Als ik hem sloop moet ik naar de dealer en kost het geld. Ook weer goed voor de economie. Het is aan de moderators om te bepalen wat er wel en niet op het forum mag. Ik zou echter niet dingen verwijderen maar verplaatsen naar een ander topic. Dan kan je op de eerste pagina vermelden: USE AT YOUR OWN RISK
Dat laatste werkt bij mijn weten juridisch niet helemaal, VolvoForum is dan nog steeds het portal waar het te lezen is, dus faciliteert VolvoForum en daardoor mogelijk aansprakelijk.
Als er iets bij jouw auto kapot gaat wat mogelijk verband houdt met de tuning en/of de andere eigen modificaties, geef je dat dan ook eerlijk aan bij de dealer? Want als het jouw auto is en je mag er mee doen wat je wilt, moet je ook een grote jongen zijn als garanties afgewezen worden
Dat is waar. Ik heb al zoveel autos laten tunen. Is het echt zo erg bij Volvo dat de dealer dit niet mag weten? Volgens mij biedt mijn dealer dit zelfs aan!? Maar de kans is groot dat deze prachtige auto het die luttele 2 jaar garantie wel uithoudt. Of heb ik nu een slecht merk gekocht... KIA geeft zelfs 7 jaar.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden...
ferretje schreef:Waltertje toch, wie is er nou zielig. Ik, of een moderator die zegt dat je maar moet opdonderen als je het er niet mee eens bent.......
I zal het advies ter harte nemen...... de groeten......
Die Kia roept dat omdat ze een groep kopers bedient die dat graag wil horen..
Mijn ouders zijn 2x (eenmaal 2010, eenmaal 2011) uit het buitenland gehaald omdat hun nieuwe Sorento er mee ophield.
De laatste keer met koppelings problemen waarbij de slag om de arm was dat het mogelijk door niet kundig gebruik was ontstaan en dan voor eigen rekening was.
Maar koop dan gewoon een Kia zou ik zeggen.
Het gaat allang niet meer over tunen maar inbreken op allerlei software, gewoon een Polestar er op blijf je ook mooi binnen de 20% regeling.
diesel01 schreef:Die Kia roept dat omdat ze een groep kopers bedient die dat graag wil horen..
Mijn ouders zijn 2x (eenmaal 2010, eenmaal 2011) uit het buitenland gehaald omdat hun nieuwe Sorento er mee ophield.
De laatste keer met koppelings problemen waarbij de slag om de arm was dat het mogelijk door niet kundig gebruik was ontstaan en dan voor eigen rekening was.
Het gaat allang niet meer over tunen maar inbreken op allerlei software, gewoon een Polestar er op blijf je ook mooi binnen de 20% regeling.
Je bedoelt 0% regeling toch? V60 PIH. Die is technisch al verdampt na het wijzigen van de banden.
Volvo zegt: dat tuning is toegestaan mits het door de fabrikant is goedgekeurd. Is Rica door Volvo goedgekeurd? Als Polestar wel is goedgekeurd is dit gewoon kartelvorming.
Als je de garantievoorwaardes van Volvo moet geloven mag je niet eens de radio wijzigen. Vervalt je garantie...
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
...
diesel01 schreef:Die Kia roept dat omdat ze een groep kopers bedient die dat graag wil horen..
Je bedoelt 0% regeling toch? V60 PIH. Die is technisch al verdampt na het wijzigen van de banden.
Volvo zegt: dat tuning is toegestaan mits het door de fabrikant is goedgekeurd. Is Rica door Volvo goedgekeurd? Als Polestar wel is goedgekeurd is dit gewoon kartelvorming.
Het boeit Volvo niet dat jij Rica wilt hebben, ga vooral je gang.
Maar Polestar blijft binnen de marge die de fabrikant heeft gesteld en Rica niet..het is volgensmij geen hogere wiskunde.
De 20% extra slaat op het vermogen wat volgens de wet getunend mag worden zonder je typegoedkeuring te verspelen alles daarboven moet opnieuw aangeboden worden bij de RDW. http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/R ... o/Wijzigen of restaureren
Maar Polestar blijft binnen de marge die de fabrikant heeft gesteld en Rica niet..het is volgensmij geen hogere wiskunde.
De 20% extra slaat op het vermogen wat volgens de wet getunend mag worden zonder je typegoedkeuring te verspelen alles daarboven moet opnieuw aangeboden worden bij de RDW. http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/R ... o/Wijzigen of restaureren
Ah ok, sorry dat wist ik helemaal niet. Goed om te weten. Dieselmotor van 215pk*20%=43pk extra Bij de PIH is dit 285pk en dan wordt 20% zelfs 57pk extra. Nu geeft Rica slechts een miezerige 30pk extra.
Wow dus dan is 340pk nog geaccepteerd.
...
Ben ik helemaal met je eens. Ieders eigen keuze dus het risico te nemen. Laten we ons nu weer even beperken tot de vraag wat de ervaring zijn van de mensen die dit dus wel willen doen.
Ja maar ik denk dat Volvo Rica niet ondersteund net zoals BMW alleen BMWparts als tuning dekt.
Overigens als je elke keer als snelste weg wilt zijn kan het zonder tuning ook kapot
diesel01 schreef:Ja maar ik denk dat Volvo Rica niet ondersteund net zoals BMW alleen BMWparts als tuning dekt.
Overigens als je elke keer als snelste weg wilt zijn kan het zonder tuning ook kapot
Mij gaat het om het gorgelen van de motor en het sneller reageren. Ik hoef niet sneller weg. Rijdt gewoon lekker agressief. Heerlijk... Echt mijn investering waard.
Qua rij-ervaring van mij dus een aanrader! Qua brandstofverbruik niet. Ik ga nu veel vaker op de powermodus of met de geartronic omdat het zo lekker is!
...
Mijnheer noten093 rijdt gewoon "lekker agressief". Heeft hij volgens mij echt nodig om andere "zaken" te compenseren. Doe maar jochie, niet janken als je uit je Pihtje gezaagd moet worden of als je langs de A28 staat te gorgelen...dan is drie jaar sparen voor niets geweest. Gróte vent, lekker "op de powermodus". Doe maar, en niet janken achteraf. Ik zie je wel weer bij het volgende verkeerslicht. Heb je kinderen? Dan geef je een goed voorbeeld, die doen later hetzelfde als papa, maar helaas konden ze een veilige Volvo nog niet betalen....splash.