Pagina 25 van 28
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 16:33
door Silver_R
Het is even stil geweest rond de T6 maar vandaag zijn dan eindelijk de andere remmen gemonteerd. En wel van een V60PIH. Een upgrade van 315mm naar 336 mm.
Wat een verschil, de bite die ik tot nu toe miste maar wel bij de R had, heb ik nu ook weer op de V60. Lekker hoor. Gaat nu als de brandweer, stopt nu ook als de brandweer....

Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 16:50
door diesel01
Mooi hoor!
Chique velg ook die Polestar dingen.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 17:43
door Maikel1991
Mooi hoor, remmen is minstens zo belangrijk als snel vooruit gaan!
Is dit nou plug and play of zitten er nog wat haken en ogen aan vanwege het energiegeneratieprincipe van de remmen bij een PiH? Ik overweeg namelijk ook, als de tijd daar is, grotere remmen op mijn S60 te zetten!
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 18:09
door Silver_R
Is plug&play. Alleen een kwestie van de juiste onderdelen verzamelen.
Er is wel een setje T6 remmen in de aanbieding. 315mm in diameter. O-
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 18:14
door Jelmer de Jong
Het afremmen op de electromotor bij een PIH is puur een softwarematige keuze van de auto wanneer jij het rempedaal in trapt. De fysieke schijf en klauw hebben daar niets mee te maken.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 18:38
door Silver_R
diesel01 schreef:
Mooi hoor!
Chique velg ook die Polestar dingen.
En straks in de winter de Borretjes weer.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 20:55
door RoaldH
Jelmer de Jong schreef:
Het afremmen op de electromotor bij een PIH is puur een softwarematige keuze van de auto wanneer jij het rempedaal in trapt. De fysieke schijf en klauw hebben daar niets mee te maken.
Regeneratief remmen zorgt heeft idd niets met het fysieke blokken en schijven te maken. Ik wist niet dat de fysieke schijven groter zouden zijn bij de D6 tov de T6. Blijkbaar nodig vanwege het extra gewicht van 300 kg?
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 15.09.2017 - 20:57
door Jelmer de Jong
RoaldH schreef:
Regeneratief remmen zorgt heeft idd niets met het fysieke blokken en schijven te maken. Ik wist niet dat de fysieke schijven groter zouden zijn bij de D6 tov de T6. Blijkbaar nodig vanwege het extra gewicht van 300 kg?
700NM koppel is ook iets wat meer moeite kost om tegen te houden.

Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 16.09.2017 - 21:56
door Fredraket
Zoals ook al op Facebook gezegd: prachtige upgrade. Erg leuke om alle aanpassingen een beetje te volgen. Heel veel plezier met je auto!
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 16.09.2017 - 23:33
door Silver_R
Fredraket schreef:
Zoals ook al op Facebook gezegd: prachtige upgrade. Erg leuke om alle aanpassingen een beetje te volgen. Heel veel plezier met je auto!
Thanx. Ben nu wel een beetje klaar hoor. Moet niet over de top gaan.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 17.09.2017 - 09:41
door Maikel1991
Silver_R schreef:
Is plug&play. Alleen een kwestie van de juiste onderdelen verzamelen.
Er is wel een setje T6 remmen in de aanbieding. 315mm in diameter. O-
Wat moet je precies allemaal verzamelen? Schijven, blokken en klauwen?
Denk dan dat dit wel krap gaat worden, want ik geb 17" Pandora velgen... volgens mij past deze set dan niet?
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 17.09.2017 - 10:23
door Silver_R
Vergeet de ankerplaten niet. Denk niet dat het gaat passen. Beetje trial and error. En anders een goed excuus om over te stappen naar een grotere velg.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 17.09.2017 - 11:37
door Mart van der Steeg
Silver_R schreef:
Fredraket schreef:
Zoals ook al op Facebook gezegd: prachtige upgrade. Erg leuke om alle aanpassingen een beetje te volgen. Heel veel plezier met je auto!
Thanx. Ben nu wel een beetje klaar hoor. Moet niet over de top gaan.
en nu niet gaan verkopen.......

Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 17.09.2017 - 11:46
door Silver_R
Mart van der Steeg schreef:
Silver_R schreef:
Fredraket schreef:
Zoals ook al op Facebook gezegd: prachtige upgrade. Erg leuke om alle aanpassingen een beetje te volgen. Heel veel plezier met je auto!
Thanx. Ben nu wel een beetje klaar hoor. Moet niet over de top gaan.
en nu niet gaan verkopen.......
Neeuuuh. Zal toch niet veel interesse voor zijn.

Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 08.11.2017 - 11:26
door Silver_R
Rij nu alweer een tijdje met de PIH remmen. Bevalt me prima. Remt echt veel beter. Zeker bij goed door remmen op hogere snelheid is het vertrouwen weer terug. Met de originele set had ik altijd het gevoel dat de vertraging niet voldoende was en of het altijd op het randje was. Nu dus niet meer. Enige nadeel is wel dat het geen lichtgewicht klauwen zijn. Om maar eens een understatement te gebruiken. In het begin leek het wel of ik het iets voelde bij het sturen, misschien ben ik er nu aan gewend. Maar aan de andere kant heb dan ook geen hoofdprijs betaald. En het onderhoud kan nog steeds bij de Volvo dealer.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 08.11.2017 - 20:21
door crackedtooth
prachtige auto hoor.... en snap je stuurbeleving.
Zelf juist keuze door te rijden met v70r en mogelijk verder nog aanpassen , maar prachtbak die je van je nieuwe rappe bak maakt.
Silver_R schreef:
fredhead schreef:
En hoe rijd het?!
Ben echt net 30 minuten thuis. Auto heeft wat langer bij de dealer gestaan ivm een storing aan het Keyless systeem.
Maar ik kan je vertellen dat het een echte upgrade is. WOW.
Minder bodyroll waardoor bijna geen onderstuur meer. Strakker sturen en voelt veel sportiever aan. Wat ik na de V70R miste is nu weer terug. De Four-C stand bij de R tussen Sport en Advanced in, zo voelt de T6 nu. Kortom kost wat maar dan heb je ook wat. Super.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 23.11.2017 - 13:34
door Silver_R
En dan staat gisteravond ineens de buurvrouw voor deur. Ze heeft waarschijlijk bij het inparkeren, heel misschien, mijn auto geraakt. Kan vast wel weg gepoetst worden. Nou NEE dus.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 23.11.2017 - 13:37
door dbosker
sneu, maar in elk geval is de dader bekend.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 23.11.2017 - 13:42
door Mart van der Steeg
De roestende buurvrouw?
Idd. spuitwerk, wel balen.
Re: Van R naar R-Design
Geplaatst: 23.11.2017 - 13:55
door REPSOL
Idd de "dader" heeft zich wel gemeld, zie je ook vaak wel anders...
Leuk is het niet maar een plus punt is wel dat de steenslag weggewerkt kan worden!