Pagina 25 van 65
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 09:26
door Quota
Ik zou zelf niet gelijk na aanschaf met een prive auto kijken wat de top van de auto is... Sterker nog, ook nu doe ik dat nog niet.
Kan me voorstellen dat ik dat met een lease auto wel zou proberen. Dus ik snap wel dat het anders is.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 09:44
door V50 R
Waarom zou je dat niet proberen na inrijden? Ik rijd/behandel mijn lease niet anders, ook bij prive doe ik dat gewoon. Jouw auto heeft daarnaast al duitse levensjaren er op zitten quota, dus die is al ingereden

, kan helemaal geen kwaad om hem dan eens goed door te trekken als het kan. Vind de roetfilter ook erg fijn!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 10:42
door Quota
Doortrekken doe ik ook wel, maar topsnelheid proberen is weer wat anders naar mijn mening.
Ik zou een auto met net 5000 km niet gelijk langdurig zwaar willen belasten, zou hem rustig "los" willen rijden tot een 15K km ofzo. En even voor alle duidelijheid, dit is geen verwijt naar Han, maar puur wat ik zou doen.
Dat mijn auto genoeg duitse ervaring heeft kan wel kloppen, toch vraag ik me af of hij zo gebruikt is. Voor mijn gevoel is hij wat "tam". Ik trek 'smorgens bij het oprijden van de snelweg bij het invoegen gewoon lekker door in zijn 3 of 4 (hangt er vanaf in welke versnelling hij staat) en dan tikken we zeker de 3800 toeren aan. Maar dat is maar een kortstondige piekbelasting.
Daarnaast geldt dat als ik schade rijdt, ik gelijk, en dubbel mag betalen, eerst om de schade te herstellen, en daarna ook nog eens door verlies van de no-claim. Als leaserijder heb je de eerste kosten niet, en de tweede krijg je pas last van als en wanneer je zelf een auto wilt gaan verzekeren.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 11:20
door Msuidgeest
Waarom krijg ik weer het gevoel dat het de leaserijder niets kan schelen of hij zijn auto naar maximaal jaagt? Omdat die auto toch niet van hem is?
Van mij mogen alle lease-auto's van de weg af want ik weet zeker dat er dan normaler wordt gereden op de weg en dat er minder ongelukken gebeuren. Simpel omdat het materiaal namelijk zelf betaald is in plaats van door de baas.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 12:14
door lint
Je kan ook denken aan een strenger toezicht op misbruik, schades en verkeersovertredingen door leaserijders met bijpassende sancties.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 12:54
door jalex_h
Pdf, de vooroordelen vieren weer eens hoog tij. Laat ik het zo zeggen dat de gemiddelde petjesrijder zeker geen leaserijder is. Maar daarvan is het weggedrag meestal ook niet het je van het.
En wat mijzelf betreft, al zo lang ik een auto van de zaak rij (en dat was lang niet altijd een leasert) doe ik er voorzichtiger mee dan ik met eigen auto's doe/deed. Het blijft ten slotte iemand anders z'n auto.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 13:06
door V50 R
jalex_h schreef:
Pdf, de vooroordelen vieren weer eens hoog tij. Laat ik het zo zeggen dat de gemiddelde petjesrijder zeker geen leaserijder is. Maar daarvan is het weggedrag meestal ook niet het je van het.
En wat mijzelf betreft, al zo lang ik een auto van de zaak rij (en dat was lang niet altijd een leasert) doe ik er voorzichtiger mee dan ik met eigen auto's doe/deed. Het blijft ten slotte iemand anders z'n auto.
+1000, amen en nog wat van die goddelijke passende uitingen.
Ontopic:
Han, ik dacht dat de v70 een eigen onderstel had en niet die van de mondeo. Ford maakt btw geweldige onderstellen, dus als het wel zo is dan heeft de v70 daar zeker profijt van.
Oh en wellicht kan je niet harder dan 220 vanwege je opendak en de parasol er boven tegen de te hete zon die de gemiddelde viking doet verdwijnen.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 13:31
door Bart
Msuidgeest schreef:
Waarom krijg ik weer het gevoel dat het de leaserijder niets kan schelen of hij zijn auto naar maximaal jaagt? Omdat die auto toch niet van hem is?
Van mij mogen alle lease-auto's van de weg af want ik weet zeker dat er dan normaler wordt gereden op de weg en dat er minder ongelukken gebeuren. Simpel omdat het materiaal namelijk zelf betaald is in plaats van door de baas.
Mark, ik had je hoger ingeschat. Wees gerust dat bij aantoonbare schade aan de auto door onzorgvuldig gebruik de gebruiker door de werkgever vaak gestraft wordt (bij ons iig wel).
Maar om een gevoel te delen: in mijn ogen zijn de grootste brokkenpiloten juist mensen met een prive auto: ouderen van dagen die gevaarlijk langzaam rijden, jonge bestuurders die hun auto nog niet goed onder controle hebben en/of stoer willen/moeten doen.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 17:02
door Msuidgeest
Ik kijk gewoon om mij heen en zie het gebeuren met die lease-auto's. Ook bij ons binnen het bedrijf. Vooral plankgas overal naar toe want dat is sneller (mijn ervaringen zijn toch anders) en de diesel betaalt de baas wel ...
Tja, ik doe niet mee met die ratrace.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 17:28
door lint
Ik ben het helemaal met je eens maar de leaserijders denken hier heel anders over.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 18:30
door evert65
Quota schreef:
Ik zou een auto met net 5000 km niet gelijk langdurig zwaar willen belasten, zou hem rustig "los" willen rijden tot een 15K km ofzo.
ik meen ergens een ervaringsverhaal gelezen te hebben over een nieuwe wagen die vrij snel na aflevering een paar 1000? km flink op z`n falie heeft gekregen in Duitsland
af garage nar de grens en vandaar af 160-200 km u hele stukken door
uiteindelijk bleek die wagen vergeleken met eentje die rustig werd ingereden altijd een veel soepeler draaiende motor heeft gehad incl lager verbruik
of dat op dit forum, of het kleine, of op 850, stond weet ik niet meer , maar het was een mooi verhaal
en het heeft mij er van overtuigd dat een nieuwe wagen flink hard en lang op z`n falie moet krijgen
Han pakt het dus niet verkeerd aan door z`n nieuwe wagen de sporen te geven waar het kan
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 18:57
door BlackcurrantV70
Ik heb dit ooit eens besproken met een vriend die werkzaam was bij Opel Antwerpen en instond voor de finale controle op de rollenbank.
Toen ik hem vertelde over rustig inrijden, moest die eens goed lachen, elke auto die uit de fabriek rolt is al meerdere keren door de rode zone van de toerenteller gegaan zei hij.
Nu is Opel geen Volvo, maar het zegt wel iets...
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 19:08
door V70/2.4D/2003
De huidige motoren moeten om de 30K service (vroeger om de 5k)
De oude motoren kregen inloopolie en moesten na 1000 km voor de wissel en het natrekken van de kop naar binnen, de huidige motoren ga je mee rijden en hoeven dus pas na 30k naar binnen.
In principe kun je vanaf den beginnen gaan met dat ding. Dat je dan zeer waarschijnlijk een olieholic krijgt is een risisco. Maar na 5K de auto naar de top jagen kan gerust en dan boeit het even niet of het een leasebak is of niet. De mijne mag, zodra hij de A31 in Dld onder de wielen heeft ook gymnastieken. Daar rijdt geen drol maar wat er dan wel rijdt maakt dat je niet of zeer kort voluit op de 220 kunt zitten en die van mij is dan wel ingelopen met 220K.
En neem van mij aan lui, Han kennende is het dus zo dat die auto echt de behandeling krijgt als was de auto zijn privébezit. En als dat ding geen autobahnritten aan kan waarbij de 170-180 gehaald wordt, dan is het een waardeloos ding.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 20:22
door Quota
evert65 schreef:
Quota schreef:
Ik zou een auto met net 5000 km niet gelijk langdurig zwaar willen belasten, zou hem rustig "los" willen rijden tot een 15K km ofzo.
ik meen ergens een ervaringsverhaal gelezen te hebben over een nieuwe wagen die vrij snel na aflevering een paar 1000? km flink op z`n falie heeft gekregen in Duitsland
af garage nar de grens en vandaar af 160-200 km u hele stukken door
uiteindelijk bleek die wagen vergeleken met eentje die rustig werd ingereden altijd een veel soepeler draaiende motor heeft gehad incl lager verbruik
of dat op dit forum, of het kleine, of op 850, stond weet ik niet meer , maar het was een mooi verhaal
en het heeft mij er van overtuigd dat een nieuwe wagen flink hard en lang op z`n falie moet krijgen
Han pakt het dus niet verkeerd aan door z`n nieuwe wagen de sporen te geven waar het kan
Kijk, en dat is dus jouw mening, net zoals ik de mijne heb gegeven.
Daarnaast suggereer je in mijn ogen met je laatste zin dat ik een oordeel heb over hoe han het doet, terwijl ik dat in mijn post heb aangegeven geenszins te willen doen. Dat vindt ik dan weer jammer...
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 21:55
door evert65
Quota schreef:
Daarnaast suggereer je in mijn ogen met je laatste zin dat ik een oordeel heb over hoe han het doet, terwijl ik dat in mijn post heb aangegeven geenszins te willen doen. Dat vindt ik dan weer jammer...
@Quota, ik denk dat het zo over komt, maar het was niet mijn bedoeling om op je tenen te gaan staan
het verhaal maakte dusdanig indruk op mij dat ik sindsdien volledig om ben
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 23:29
door Hans oet Twent
Keerls,
Laat iedereen er van denken wat hij wil. Ik weet van mijzelf dat ik zeer maar dan ook zeer precies met mijn auto's om ga. Dat wil zeggen wellicht zorgzamer, beter en netter dan menig ander hier op het forum. En voor de goede orde, de lease rijder wordt persoonlijk er op afgerekend indien een auto na terugkomst niet in dezelfde staat wordt ingeleverd zoals hij hem ook gekregen heeft. Elke kras/deuk/schade die niet binnen de toleranties valt wordt gewoon 1 op 1 doorbelast.
Over het inrijden en of top snelheden aantikken iedereen moet zijn eigen plan daarop trekken. Ik doe dat ook en neem die verantwoordelijkheid ook! En neem van mij aan dat ik de auto net zo behandel alsof het mijn eigen auto is. En dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de diesel van de baas! Bovendien heeft niet iedereen een job waarbij hij/zij vele km Autobahn moet rijden. En toevallig heb ik dat wel.
Nu maar weer "On Topic' maar weer allright?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 22.07.2015 - 23:47
door Fredraket
+1 Hans
Dat wordt genieten straks met een caravan achter de D4. Een fijne motor voor het betere sleurwerk.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 23.07.2015 - 21:43
door Msuidgeest
Een D4: 1e versnelling om op te trekken, 2e versnelling voor in de stad en de 6e voor alles boven de 55 km/h ...
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 09:06
door V70/2.4D/2003
Und fur Han noch einmal troelala und plus eins. Hoe is het keerl, vandaage weer water op de kop of toch weer zonnebrand omdat je de pette niet op hebt en het schuifdak wel open?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 10:02
door Hans oet Twent
Nou dan ik bin weer op het nest.
Gisteren terug gereden. Ik ben om 14;30 vertrokken en was tegen 22;30 thuus. Man man man wat een rit. Stau stau stau. Voor de kenners op de A8 stond Hannie al stil ruim voor de Flughafen Stuttgart tot op de A5 bij Karlsruhe.... Gelukkig stond daar de verwarming weer aan hoor, kolere 35 graden. Hannie klimat op 23.... lekker... Na dat oponthoud ff gegeten tussen Karlsruhe en Darmstadt. Daarna eigenlijk geen noemenswaardig oponthoud gehad. De A5 verder naar boven gereden en via Limurg an der Lahn naar Köln. Dat stuk ging wel erg lekker kan ik jullie melden. Samen opgereden met een A6 en een A4. Ik blijf er dan altijd achter hangen in de hoop dat die keerls weten waar de blitzers staan.... Dat werkt goed
Laat ik zeggen dat de D4 een zeer soepel blok is. De 181PK en de 400NM zijn een genot om mee te rijden. Mooie daarvan is dat je sneller en soepeler weer op de wat hogere snelheden zit. En ik moet zeggen dat je daar ook naar gaat rijden. Je kent dat wel beetje links rechts op jouw rijstrook rijden zo een beetje "dreigend" naar jouw voorganger. Soms werkt dat niet maar vaak wel

Auto is op hogere snelheid in de lange kurven redelijk stabiel en trekt hem er goed doorheen. verbruik is bij dat soort snelheden dan ook navenant. Volgens de BC een verbruik van 7 ltr p/100km. Moet zeggen dat ik dat nog niet eens zo verkeerd vindt. Als ik dat met de caravan ook ga halen ben ik dik tevreden. Maar vrees met grote vrezen dat dat niet zo zal zijn.
Stoelen hoef ik niets over te zeggen. zijn goed. Top van Volvo dat ze in staat blijken om een stoel te ontwikkelen die voor iedere torso geschikt is. Lang boven- of klein bovenlijf dik, dun, plat, rond voor iedereen zit de stoel, neem ik aan, goed. Nu heb ik niet de meest gemiddelde torso laat staan een gemiddeld onderstel. Qua beenruimte zou het beter kunnen. Maar als ik dat soort lange ritten rij doe ik dat op sokken of met sneakers aan. Bommels hebben weer 2cm hak en die is op de lange ritten eigenlijk net teveel.
Conclusie Hannie is nog steeds donders blij met zijn V70....
