Pagina 25 van 30
Geplaatst: 03.09.2009 - 20:40
door D5R-Design
Weten jullie wel hoe lang dit geleden al is.
http://www.nufoto.nl/fotos/105253/polit ... ingen.html
Dit was al op 14 juli.
Maar waarom worden de civiele auto's met 17 inch lichtmetaal uitgerust.
En de KLPD uitgeklede D5's met staal 16 inch en doppen.
en zitten hier ook de 320mm schijven op?
Geplaatst: 03.09.2009 - 21:48
door Hans oet Twent
We moeten niet vergeten dat deze auto's vele malen extremer gebruikt worden op enig moment dan de wijze waarop normale consument zijn auto gebruikt. En neem van mij aan dat de auto's door en door getest zijn door de KLPD. Tja het kan dan zijn indien de auto flink op z'n donder heeft gehad dat er iets kapot gaat. Het zijn geen race auto's.....
In de rally sport zijn de schijven rood gloeiend. Bij einde KP (Klassenmenstproef) akn hjet zijn dat de rook onder de schermen komt. Als daar in de buurt droog gras ligt/staat/langswaait dan vat dat direct brand. Zorg is dan ook door te blijven rijden de remmen af te koelen.
Ga voor de gein eens een flink end trappen met je auto. Of met redelijke snelheid een bergpas af. Vol in de remmen bij ieder bocht lekker op snelheid, moet je eens voelen wat dat doet. Pedaaldruk wordt minder, remafstand wordt groter.
Voor alle caravanners;
Hoe vaak komt eht niet voor dat een caravan met rokende remmen onderaan de bergpas staat? Zo erg zelfs dat de plastic dopjes op de wielmoeren smelten. Die caravan heeft dan de gehele pas op de rem naar beneden gereden.
Mijn stelling is dat we moeten ophouden met negatieve berichtgeving over het feit dat er een paar remmen van een V50 in de fik zijn gevlogen. Natuurlijk hadden we dat liever niet. Maar met welk ander merk dan ook, VW/AUDI/OPEL enz enz daar was het ook mee gebeurt. We waren er immers niet bij toch?
De media is in staat om overal zout op te leggen en instanties in een zwart licht te zetten, wij als buitenstaanders consumeren dit maar al te graag. Resultaat een verkeerd imago voor ......
Geplaatst: 03.09.2009 - 21:52
door bart simpson
op de Veluwe lijkt (volgens de Stentor) weinig meer te gebeuren dan een oververhit remblokje....
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:27
door D5R-Design
Je verhaal klopt Hans maar bij fading wordt je pendaaldruk niet minder maar harder en je remvertraging wordt minder.
Met dank aan de media hebben we nu ook met ze alle de hand op de knip..
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:30
door Paul
Had nog nooit van dat Stentor gehoord...
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:32
door hvl
wat een drukte om 1 remblokje
in de racerij is het dagelijks werk en rijden gewoon door :smoker:
Maar sommige dienders maken het ook wel bond
bmw seat audi mercedes vliegen dan ook in de brand, praktijk'
en dat word angstvallig stil gehouden , dit is naar mijn smaak een politiek spelletje
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:42
door Paul
Kunnen jullie die A4 nog herinneren van Wegmisbruikers die stopte met rijden toen ze in een achtervolging zaten op de A4. Viel met 170km.u uit op de linkerbaan. En omdat ze het ook niet leuk van Audi vonden hebben ze dat ook uitgezonden op SBS
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:45
door hvl
bvb
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:48
door Bullseye
Het gekke is alleen dat ze met de v40 T4 en de v70 er nooit geen problemen mee gehad hebben. Daarom gooien ze het inene in de media.
Geplaatst: 03.09.2009 - 22:49
door bart simpson
Paul schreef:Had nog nooit van dat Stentor gehoord...
brand onverwacht goed :twisted:
Geplaatst: 04.09.2009 - 00:34
door Barry (Grillmeister)
IkeV70 schreef:De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.
Waarom zouden ze die maximum snelheid ingesteld hebben (en bevestigd aan de media) als er niets aan de hand is?
Jammer dat jij de branche richtlijn niet goed gelezen hebt (of begrepen

)
Geplaatst: 04.09.2009 - 07:13
door Ben
Ik begrijp de politie wel hoor.
Omdat ze de V50 te krap vinden willen ze liever weer terug naar V70's. (en geef ze eens ongelijk)
Eén remblokje is kennelijk voldoende om dat te bewerkstelligen.
Dat de leiding een snelheidslimiet heeft ingesteld is ter zelfbescherming. Die kwajongens willen natuurlijk (in de rustige uurtjes en op afgelegen polderweggetjes) gaan uitproberen of ze ook remblokjes in de hens kunnen krijgen. :razz:
Zou toch kunnen?

Geplaatst: 04.09.2009 - 08:06
door Paul
Zou dat het zijn?
Waar gaat het heen met de wereld...
Geplaatst: 04.09.2009 - 09:52
door Richard
Naar een grotere auto

Geplaatst: 04.09.2009 - 17:39
door Gast
Paul schreef:Zou dat het zijn?
Waar gaat het heen met de wereld...
Ik denk dat @Ben de spijker op zijn kop slaat.
En geeft ze eens ongelijk, een V50 is natuurlijk geen V70.
Duidelijk een verkeerde bezuiniging.

Geplaatst: 04.09.2009 - 19:42
door D5R-Design
Als je bedrijfs auto van een porsche in een 850 T5, S60 T5, V70 D5 en nu een V50 D5 wordt zal ik gewoon de auto slopen om een beter te krijgen.
Wat wordt de opvolger van de V50, één C30 1,6................
Geplaatst: 04.09.2009 - 20:21
door Johann
KLPD zal toch een keer groen moeten gaan toch? 0X
Geplaatst: 04.09.2009 - 20:30
door bart simpson
wil wel eens zien hoe lang een Prius heelblijft
Geplaatst: 04.09.2009 - 20:51
door Walter
als in uren, dagen of weken?
Geplaatst: 04.09.2009 - 20:53
door bart simpson
optimist