1. +-60k km gereden, huidige tellerstand is 94.101 km.
2. De V60 is al 17 keer mee geweest op vakantie; met een gemiddeld vakantiekilometrage van 2500 km (heen- en terugreis) brengt dat de vakantiekilometers op +-42,5K.
3. De auto bevalt ons nog net zo goed als 3,5 jaar geleden. Ik ben maar wat blij dat toen de keuze op de V60 is gevallen ipv een Giulia, zie de openingspost. Hoofdreden hiervoor? Zie punt 2...

4. Er is +-900 euro uitgegeven aan uitbesteed onderhoud, waaronder het vervangen van het dakraamrubber en powerflush van de automaat bij de dealer. Kosten voor onderhoud dat zelf gedaan is (olie, filters, bougies en ruitenwissers) zullen onder de 250 euro liggen. Polestar-kuurtje, K&N luchtfilter, dakdragers incl. skihouder en ander klein grut maken samen nog eens 1200 euro? Een winterset (S/V90 18" velgen met nieuwe winterbanden in de V60-bandenmaat) was nog eens 1350 euro. Zeg eens 3700 euro in totaal. Dit voorjaar zijn de zomerbanden aan vervanging toe, ik neig naar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6.
Gisteren was weer een reisdag vanuit de sneeuw in Châtel, Frankrijk. Ik kom daar al +- 25 jaar met een vaste groep vrienden en ik vond het wel eens tijd worden om m'n gezin er naar toe te nemen...

"Mevrouw raspaardje maakt het appartement schoon en één van m'n dochters helpt mij om de bagage naar de auto toe te brengen en de auto vol te gooien. Dagdragers weer even nalopen en ski's vastzetten, hoe laat denken we ongeveer te vertrekken? Zal nog ongeveer een half uurtje duren... Ik programmeer de standkachel en idd kunnen we na 28 minuten met een opgewarmde auto vertrekken. Telefoon aan de kabel, Google Maps via Android Auto vertelt dat er 913 km naar huis af te leggen zijn. Even CamSam Plus opstarten en de stuur- en stoelverwarming mogen ook op standje I. De rijmodus stel ik in op Individual (Auto Start/Stop uit). Met de 360 gr. camera en de Cross Traffic Alert is uitparkeren een fluitje van een cent en in de eerste kilometers zorg ik er met de schakelflippers voor dat de motor bergop en de remmen bergaf niet teveel belast worden. Op de snelweg houdt het gelamineerde glas veel rijgeluiden weg en de resterende kilometers lopen snel af. In Zwitserland letten we op de snelheid, CamSam is net dat extra hulpje. Na Basel gaat het gaspedaal wat verder naar beneden maar ik hoef SWR3 niet harder te zetten op de Harman Kardon installatie. We tanken onderweg 2 keer en terwijl ik afreken rijdt mijn vrouw de auto alvast weg van de pomp naar een parkeerplaats. De elektrische stoelen met geheugen komen dan goed van pas.
Onderweg in Duitsland is er nog genoeg ouderwets asfalt te vinden en dan is het zicht met regen en spray soms niet best. Ik schakel de mistlampen in voor net dat extra stukje veiligheid zodat de voorliggers ons goed via hun spiegels zien aankomen. Ze gaan weer uit wanneer ik mijn achterliggers weer goed kan waarnemen. Google Maps stelt een alternatieve route voor om een vertraging te omzeilen en voor we het weten rijden we even door Frankrijk. Met het verlichtingspack 2 op de blauwe verlichting geeft het een high-tech sfeertje in de auto wanneer het donker wordt en de lange bochten zoals de Autobahn die soms kent worden prima meesturend verlicht door de full-LED Active High Beam koplampen. De Autobahn 61 is laat in de middag al lekker leeg en we kunnen nu echt tempo maken. De snelheidsmeter laat heel even 190 km/h zien, m'n vrouw en kinderen hebben door het geleidelijke versnellen niet eens door dat de motor nog geen 3000 toeren maakt. Zo zoeven de kilometers voorbij, rijden we in NL maar een klein beetje harder dan toegestaan en leggen we de laatste 115 km af vanaf Venlo volgens Waze (vanwege de flitsmeldingen in NL). We zijn weer thuis, we koken nog wat en hebben nog een halve avond voor ons...

Waar ik in het verleden na zo'n reis soms met suisende oren uitstapte en echt even moest bijkomen (ik leg de kilometers graag zelf als bestuurder af) geeft de huidige fitheid wel aan hoe goed zo'n auto wel niet is voor dit soort werk. En zorgt de extra luxe voor een nog aangenamere rit; ik kan echt geen enkele reden verzinnen om naar een andere auto uit te kijken!