Nu alleen nog even wachten op de software update voor REV2 om ook video tijdens het rijden te hebben
IMIV = DE perfecte IPOD (en DVD) adapter!
Joost, ik heb 'm net na jouw gekregen en wij hebben een rev. 2.joost schreef:Ik snap er geen bal meer van... Mijn IMIV is besteld op 28 april en ontvangen op 25 juni. Is dit dan een Rev 1 of een Rev 2?
Welke update moet ik nu eigenlijk hebben?
Joost.
Het MD-C kanaal op de HU-803 kan tekst weergeven. Eerst zorgen dat je in Advanced Mode draait (playlist mode). Druk op de 1-20/DISC knop om de teksten weer te geven. Zie ook de release notes op de imiv site.Bedankt Paul, ik zie alleen geen tekst. Ik zal mn mp3 tags eens aanpassen, wie weet levert dat nog wat op.
Ws. is dit je eerste afspeellijst. De iMIV gaat er dan vanuit dat de afspeellijsten zijn genummerd en geeft dat nummer ook weer als playlist nummer op de radio. Echter, afspeellijsten zonder nummer worden dan niet weergegeven. Zie ook de handleiding, sectie 3.2.4.2hoe kun je van afspeellijst wisselen,
ik heb nu alleen maar de 25 meest afgespeelde,
en kan niet wisselen,alleen naar simple mode
Inderdaad even contact opnemen met Sensolutions. Zij coordineren nl. ook de service en omruil.jvalukas schreef: Hoe nu verder? Even contact met Sensolutions opnemen, of kan het ook via Nederland geregeld gaan worden? Ik neem aan dat hij omgeruild moet gaan worden?
Nogmaals, bedankt voor je advies.
Kijk, dat is een duidelijk onderscheid! Zet dat eens op jullie site, dat is veel duidelijker dan dat besteldatum/ontvangstdatumverhaal.mrg_ed schreef:Kenmerken rev1 en rev2 kastjes:
Rev1:
- heeft een jumper aan de zijkant van het kastje bij de 'prg' aanduiding
- serienummer eindigt op 01
Rev2:
- heeft een schakelaar aan de zijkant van het kastje bij de 'prg' aanduiding
- serienummer eindigt op 02
Misschien dat ik nu wél een antwoord krijg?viking_in_shorts schreef:En nu we toch bezig zijn: de SC901 misschien?Flor schreef:Is er nu eigenlijk al een mogelijkheid voor een Ipod adaptor voor de C30, buiten een fm modulator? Kval misschien in herhaling....
Hey team IMIV
First of all; a beautifull product, easy to install and perfect working machine you produced. You guys must be freaks!
But, i stumbled up on a (small?) problem.
Today i logged in to the IMIV website and found the missing piece of firmware to get the VWIM part as well to my IMIV. Basicly i downloaded it after i gave in my production code (0) 10000 XXXX2 (3), ofcourse without the numbers who are between brackets now. I got the files and installed them both on my IPOD Nano, went to the car and run the file after putting the IMIV in service-mode. After uploading the firmware i switched of the ignition and waited, several times, 30 secs but still no video while driving. I also tried it with both files, maybe my logic could be the failure in this matter but neither with the lock nor the unlock file i was able to view video while the car reached speeds above 5km/h
My stats:
Volvo V70 D5 - 2003
HU 603
Ipod Nano
Philips DVD player with seperate powerconverter
and an IMIV Type II
The IMIV is switched over the contact, all is mounted in the back of the car, nicely together in the compartment with the RTI DVD player so i don't have to open it again, i can put in my DVD's under the second wooden plate in the trunk, next to the DVD player is the IPOD as well...
If i upload the firmware the red light lights up and after every two second the green one flashes, if the file is played i get a continious green light...
What am i doing wrong guys???
Kind regards
Hmmmm .... beetje jammer. Zit in Zweden, en ken hier niemand die zo'n ding geprobeert heeftpiet22 schreef:Ik denk dat je een redelijke kans maakt dat het gaat werken.
In deze link staat dat iemand een Blitzsafe M-link adaptor aan een SC901 aan de praat heeft gekregen:
http://volvospeed.com/vs_forum/index.ph ... pid=881094.
Dus dat zou betekenen dat de SC901 het Melbus protocol (althans gedeeltelijk) ondersteunt en dat ook de originele Volvo Ipod adapter en de IMIV zouden moeten werken. Er zijn meer oudere modellen die (gedeeltelijk) het Melbus protocol ondersteunen: zelf heb ik de Volvo Ipod adapter in een 940 met CT505 radio ingebouwd.
Je zou het ergens moeten uitproberen. Ik heb nog wel een Volvo Ipod adaptor liggen (Rotterdam); als die werkt zal de IMIV in principe ook moeten werken. Alleen dan nog de vraag hoe de besturing van de IMIV vanaf de SC901 functioneert.
De kans dat het werkt is zo groot dat ik gewoon een IMIV zou bestellen. Als het niet werkt kan je hem altijd via Marktplaats (Mårktplååts in Zweden?) doorverkopen.viking_in_shorts schreef:Hmmmm .... beetje jammer. Zit in Zweden, en ken hier niemand die zo'n ding geprobeert heeftpiet22 schreef:Ik denk dat je een redelijke kans maakt dat het gaat werken.
In deze link staat dat iemand een Blitzsafe M-link adaptor aan een SC901 aan de praat heeft gekregen:
Dus dat zou betekenen dat de SC901 het Melbus protocol (althans gedeeltelijk) ondersteunt en dat ook de originele Volvo Ipod adapter en de IMIV zouden moeten werken. Er zijn meer oudere modellen die (gedeeltelijk) het Melbus protocol ondersteunen: zelf heb ik de Volvo Ipod adapter in een 940 met CT505 radio ingebouwd.
Je zou het ergens moeten uitproberen. Ik heb nog wel een Volvo Ipod adaptor liggen (Rotterdam); als die werkt zal de IMIV in principe ook moeten werken. Alleen dan nog de vraag hoe de besturing van de IMIV vanaf de SC901 functioneert.
:angry4: :angry4:mrg_ed schreef:SC-type radio's maken gebruik van het m-bus protocol van Alpine, een verouderd protocol. Dit is iets anders dan het Melbus protocol. SC-type radio's zijn daarom niet compatible met de iMIV.
En zo zie je maar dat je in het geval van compatibiliteit van electronica er nooit van uit moet gaan dat het kan. Alleen als bewezen is dat het kan, kan het ook.piet22 schreef:De kans dat het werkt is zo groot dat ik gewoon een IMIV zou bestellen. Als het niet werkt kan je hem altijd via Marktplaats (Mårktplååts in Zweden?) doorverkopen.viking_in_shorts schreef:Hmmmm .... beetje jammer. Zit in Zweden, en ken hier niemand die zo'n ding geprobeert heeftpiet22 schreef:Ik denk dat je een redelijke kans maakt dat het gaat werken.