Pagina 3 van 4

Geplaatst: 29.07.2010 - 00:42
door Erik_M
Jordos schreef:Deuren zijn inderdaad vervangen door '73+ exemplaren, maar persoonlijk vind ik de inliggende klinken mooier bij een Volvo, ziet er robuuster uit. De pookknop is vervangen door een uit een 140, want de 164 heeft een grote ronde knop als een soort mini-bowlingbal. Ook het stuur komt uit een 140 denk, maar dat weet ik niet zeker.
Enige minpunt van mijn kant zijn de velgen; doet een beetje afbreuk aan de klassieke / elegante uitstraling.
Model 1972 had al inliggende deurklinken, model 1974 had geen tochtraampjes meer. Stuurwiel en pookknop zijn 1972, ook voor de 164.
De ronde pookknop was voor de 164 t/m 1971, de 144 had in 1971 nog de lange pook en heeft voor mj. 1972 ook een korte pook.

Ieder z'n smaak natuurlijk, maar de ATS velgen staan 'm goed en zijn ook uit die tijd. Zeker icm. de kleur en het zwarte interieur is het heel fraai.

Op de 1e foto, de r. zijkant van deze 164, lijkt het wel of ik een randje achterlicht van modeljaar 1973+ zie.

gRoet,
eRik

Geplaatst: 29.07.2010 - 09:05
door Jordos
Erik_M schreef:
Jordos schreef:Deuren zijn inderdaad vervangen door '73+ exemplaren, maar persoonlijk vind ik de inliggende klinken mooier bij een Volvo, ziet er robuuster uit. De pookknop is vervangen door een uit een 140, want de 164 heeft een grote ronde knop als een soort mini-bowlingbal. Ook het stuur komt uit een 140 denk, maar dat weet ik niet zeker.
Enige minpunt van mijn kant zijn de velgen; doet een beetje afbreuk aan de klassieke / elegante uitstraling.
Model 1972 had al inliggende deurklinken, model 1974 had geen tochtraampjes meer. Stuurwiel en pookknop zijn 1972, ook voor de 164.
De ronde pookknop was voor de 164 t/m 1971, de 144 had in 1971 nog de lange pook en heeft voor mj. 1972 ook een korte pook.

Ieder z'n smaak natuurlijk, maar de ATS velgen staan 'm goed en zijn ook uit die tijd. Zeker icm. de kleur en het zwarte interieur is het heel fraai.

Op de 1e foto, de r. zijkant van deze 164, lijkt het wel of ik een randje achterlicht van modeljaar 1973+ zie.

gRoet,
eRik
Oke, owned :D

Geplaatst: 29.07.2010 - 11:36
door volvo013
Erik_M schreef: Op de 1e foto, de r. zijkant van deze 164, lijkt het wel of ik een randje achterlicht van modeljaar 1973+ zie.

gRoet,
eRik

Thanks voor je analyse :).
De achterlichten zijn rechthoekig. dus niet smalle van onder naar beneden die je bij 1970 model zie denk ik.
Zal er morgen foto van maken.

Geplaatst: 02.08.2010 - 10:08
door p245
en inmiddels zal de foto gemaakt zijn, even online zetten.

Geplaatst: 03.08.2010 - 00:31
door volvo013
Ja sorry had het druk en vergeten. Hierbij de achterkant :).

Geplaatst: 03.08.2010 - 09:16
door biadman
lekker kontje ;)

Geplaatst: 04.08.2010 - 00:29
door oudevolvo
Ziet er goed uit.
Je bumper glimt zo hard dat je je kenteken bijna alsnog kunt lezen :)

Geplaatst: 05.08.2010 - 10:00
door v700r
Ik wilde bijna zeggen wat raar dat dat witte vlak niet reflecteert in de bumper maar dat zou wéér niet begrepen worden denk ik. Mooie Volvo 013, zelfs met die deuren, velgen, geen tochtraampjes, pookknop (wat een gel*l allemaal). Zeker niet onbelangrijk, rijdtie ook lekker?

Geplaatst: 05.08.2010 - 12:32
door volvo013
thanks v700r. Ja hij rijd ook lekker. Tenminste, ik moet hem even na laten kijken. De kleppen moeten afgesteld worden denk ik.
En hij rijd 1 op 5 geloof ik. Dus dat wil ik ook laten nakijken.

Maar dit kan ook allemaal aan mij liggen. Was nieuwe lease auto's gewend en reed gemiddeld 1.. om naar de volgende klant te komen waarvan een bij een bocht 2 wielen minimaal de grond raakte zeg maar ;).
Kortom haastig rijden bedoel ik ermee.
Nu moet ik opnieuw leren schakelen. Rustig op kruispunt afgaan (wat me goed lukt overigens).
Hij liep de eerste dag stationair hoge toeren.
2de dag viel hij elke keer uit op gas als ik een kruispunt naderde.
3de dag liep hij rustig stationair en viel hij niet uit.

De deuren (met elektrische ramen) niet de juiste pookknop evt maak me niet zoveel uit.
Wel zou ik een andere open dak willen die je open kan draaien.
Maarja die moet ik nog ergens vinden.
Kleur 111 staat er als je de klep open doet van de motorkap. Is er ergens nog spuitbus te vinden ervan?

Thanks :)

Geplaatst: 05.08.2010 - 13:55
door B-lennium
dat is een ex amerikaan, die heb ik ook :) wees maar zuinig op die achterlichten, ik heb me scheel gezocht naar een set nieuwe glaasjes :)

Geplaatst: 05.08.2010 - 14:22
door volvo013
Een ex amerikaan? De auto of de lak?

Deze volvo is uit zweden geimporteerd.
Overigens heb ik nog 2 vragen.
Volvo sleutel, waar kan ik die bij laten maken?
En zijn de deur sloten makkelijk te vervangen? Heb er nu 2 verschillende (rechts en links ander slot)
Dat is wel beetje vervelend :P.

Geplaatst: 05.08.2010 - 15:37
door B-lennium
owja, dat kan ook :) zover ik heb kunnen achterhalen zijn de auto's met (extra) brede achterlichten alleen in zweden of usa uitgebracht, heb jij ook al de egr bende in de motorruimte? die van mij zat helemaal vol met extra slangen en potjes enz (Californië... )

sloten vervangen is geen probleem, maar het vinden van een goede set (vergeet de kofferbak + dashboard kastje niet!) kan nog wel een zoektocht worden denk ik.

Geplaatst: 05.08.2010 - 16:47
door volvo013
oki thanks, ik ga eens zoeken. Al vind ik het niet erg om kofferbak andere sleutel te hebben. 3 sleutels is ook oke.

Of mijn motor ruimte een bende is...ja goeie vraag.
Heb erg weinig verstand van auto's. Weet wel dat volvo 164 1 van de mooiste auto's is ;).

Geplaatst: 05.08.2010 - 22:33
door v164
[En hij rijd 1 op 5 geloof ik. Dus dat wil ik ook laten nakijken. ]
Hoef je niet na te laten kijken, dat is normaal ;-)
De achterlichten zijn er in Zweden in gefabriceerd waarschijnlijk zijn in een '72 nooit geleverd. Zaten die niet enkel op een 262 coupe zelfs?
Sleutels willen nog wel eens passen tussen verschillende sloten, kun je je in oktober op de beurs mee gaan vermaken dan :-)

Geplaatst: 05.08.2010 - 23:32
door volvo013
Is er echt niks aan te doen dat hij 1 op 5 rij?
Meeste lpg's rijden (zover ik lees) 1 op 8 ofzo....
Ik heb ook kridiet crisis .. :P.

Ik weet niet of de achterlichten orgineel zijn maar ik vind dit mooiere lichten dan die smalle iig :)

Geplaatst: 05.08.2010 - 23:37
door oudevolvo
Dat zijn de B18's en B20's (4 cilinder, resp 1,8 en 2,0 liter).
Een 164 heeft een B30, 6 cilinder 3 liter.
Is prachtig, maar lust ook een slokje.
Rij je op benzine of LPG?
Dat laatste zal wellicht wel niet als het een injectie is.

Geplaatst: 06.08.2010 - 02:14
door volvo013
lpg rij ik.
Maar snap het niet, het is 2010, we zijn naar de baan geweest.
Dan moet het toch wel lukken om een auto van 1 op 5 naar 1 op 8 te laten rijden. :P. (net als de rest)

Ik zit nu in het buitenland, zal volgende week een foto van de motor laten zien.

Geplaatst: 06.08.2010 - 08:55
door v700r
Het wordt pas vervelend alstie dat doet op benzine.

Geplaatst: 06.08.2010 - 11:23
door volvo013
Ehm nou... dat idee heb ik wel eigenlijk. Laatst voor 25 euro benzine in gegooid en na x aantal km was het metertje al flink gezakt....

Geplaatst: 06.08.2010 - 12:22
door B-lennium
De 164E van mijn vader rijd op gas 1 op 6 (7 op lange stukken snelweg) en 1 op 8 op benzine (injectie! kan dus wel).

misschien staat de lpg iets te rijk afgesteld om backfire's tegen te gaan. met het juiste mengstuk op de juiste plaats is lpg geen probleem voor injectie motoren hoor.

Ik wil je adviseren toch af en toe een tank benzine leeg te rijden. hierdoor blijven de injectoren + pomp goed werken. het zou jammer zijn als de auto niet meer wil lopen op benzine als je het nodig heb! (zoals in frankrijk rond het meer van annecy.... :) )