Pagina 3 van 13

Geplaatst: 12.01.2011 - 18:13
door Iroll
ooit een nieuwe koplamplens overwogen (uitgeprobeerd?) dat scheelt echt
Conclusie: xenon is symptoombestrijding, er wordt niets gedaan aan de oorzaak van een slechte lichtopbrengst.

Geplaatst: 12.01.2011 - 18:19
door bart simpson
kijk ook eens naar de kleur van de oorspronkellijk heldere knipperlichtglazen in je spiegels, een 2004/2005 is echt geel geworden

Geplaatst: 12.01.2011 - 18:50
door Fredhead
bart simpson schreef:ooit een nieuwe koplamplens overwogen (uitgeprobeerd?) dat scheelt echt
Die zijn bij mijn (ex) auto beiden vervangen geweest

Geplaatst: 12.01.2011 - 18:53
door Dries77
Iroll schreef:
ooit een nieuwe koplamplens overwogen (uitgeprobeerd?) dat scheelt echt
Conclusie: xenon is symptoombestrijding, er wordt niets gedaan aan de oorzaak van een slechte lichtopbrengst.
Dan ga je er dus vanuit dat je dezelfde opbrengst kan krijgen met een nieuwe lamp? ( Denk dat symptoombestrijding het woord van 2010/11 gaat worden. :D )

Geplaatst: 12.01.2011 - 18:55
door tjompe
diesel01 schreef:Nouhja ieder zijn mening.
Had ik al gezegd dat ik vanavond even een paar fotos zal posten van het Eletric silver wonder?

:w: :a: :i: :t: :i: :n: :g: ....

Geplaatst: 12.01.2011 - 21:34
door diesel01
Tja eehhhmm :-k
kheb even gekeken naar fotoverklein progamma's maar om nu zonder Norton of mcAfee te gaan downloaden lijkt mij niet heel verstandig.
Met een paar weken krijgen wij hier een iMac en ik gok erop dat daar gewoon een fotoresize op zit.
Also Un moment svp.

Geplaatst: 12.01.2011 - 22:15
door 945i
Je hebt toch wel paint op dit ding zitten?
Daar kan je ook mee verkleinen.

Geplaatst: 20.01.2011 - 19:27
door Thijs
Over halogeen lampen:

Weet iemand het verschil tussen de Philips Night visions en de bleu visions?
En ervaring met Philips / Osram, welke types?

Een van mijn Bluevisions is stuk gegaan. Veelal alleen per twee te krijgen, dus mooie kans om eventueel over te stappen. Ik ben tevreden, maar beter ben ik voor in! De blue visions kan ik voor 34 euro in huis hebben, de nightvisions veer 30. Eventueel nog goedkopere adresjes zijn uiteraard ook welkom :D

Geplaatst: 20.01.2011 - 20:03
door Elveka
@diesel01 : "imgares" handig programma'tje om foto's te verkleinen, gratis van het internet te halen op http://imgares.en.softonic.com/ . Werkt perfect !
Succes,

Geplaatst: 20.01.2011 - 20:19
door Oceanracer
Thijs, ik gebruik al jaren de Philips Premium. Bevalt mij prima. Kosten ca € 28,00 per set, maar zijn geregeld voordeliger te verkrijgen. Geven meer licht dan bijvoorbeeld Osram. Toevallig had mijn buurman laatst een defect dimlicht. Ik voor hem een nieuw lampje erin gedaan en hij gelijk testen. Zegt ie: Heb je er nog een voor de andere kant? Deze geven veel meer licht!

Geplaatst: 20.01.2011 - 21:43
door Thijs
Voordeel als ik bij de bluevisions blijf is dat ik meteen een reservelamp heb. Dus het moet eigenlijk wel iets goeds zijn. Nu rij ik met een gele en een witte koplamp, dat ziet er echt niet uit...

De titel blue vision is trouwens alles behalve "kijk mij blauwe xenon hebben" Gewoon helder wit licht zonder blauwe gloed!

Geplaatst: 20.01.2011 - 22:28
door Oceanracer
Als je voor de premiums gaat, heb je twee reservelampen. Een gele en een witte. Whahaha...

Geplaatst: 20.01.2011 - 23:43
door diesel01
Elveka schreef:@diesel01 : "imgares" handig programma'tje om foto's te verkleinen, gratis van het internet te halen op http://imgares.en.softonic.com/ . Werkt perfect !
Succes,
Dank je, gave avatar by the way. :o
De iMac is een feit en ik zal na mijn wintersportvakantie foto's uploaden.
Als ik het goed heb gezien heeft apple al rekening gehouden met Volvofreaks en hun hobby's en kan ik met de ingebouwde verkleiner de foto's het net op slingeren.

Geplaatst: 20.01.2011 - 23:47
door 945i
Is 2 minuten werk.......

Geplaatst: 21.01.2011 - 09:25
door diesel01
Ja....maarrr.
Auto wassen, tas inpakken, stikstof controleren, naar de dealer voor een nieuwe achterruitwisser en uitleg over hoe ik de iPod kan laten communiceren met de Volvo, naar de Appie voor wat kleine dingetjes, dus best druk zo in je ééntje. :wink:

Geplaatst: 21.01.2011 - 23:29
door newfh
bart simpson schreef:
Dries77 schreef:En die sproeikopjes bij std ingebouwde Xenon werken zo goed dat ze altijd schoon zijn? Kan het me niet voorstellen. Ik denk dat een weldenkend persoon deze wel op tijd schoon zal maken.

Marten, heb je ook een foto van de installatie? Hoe heb je die ballast mooi weggewerkt? Zit er ook aan te denken, standaard verlichting is te karig, zeker met slecht weer. En Bart? Nee ik ben niet nachtblind.
De afstelling van die rommel is alleen dan correct als je stilstaat, rij je veer je regelmatig in en uit in (>70% van de tijd?) dat zijn de momenten dat drie rommel anderen zwaar irriteerd en mogelijk verblind.
Je mist namelijk de bij af fabriek verplicht zijnde automatische hoogteverstelling, en die verplichting is er niet voor niets.
Dat eigenmachtige gerommel aan verlichting zou gewoon strafbaar moeten zijn (is het ook vanaf 2008 auto's).
Hoeveel last een ander er ook van heeft het zal de eigenaren van die meuk doorgaans een zorg zijn, en dat zegt erg veel over de eigenaren.
Best jammer Bart dat je niet exact weet hoe het hier in Nederland met de APK-eisen is gesteld, want de verplichting voor hoogteverstelling en sproeiers is toch echter pas ingevoerd bij personenauto's met een datum deel I van na 31 december 2006.

Zie hiervoor bijgevoegd citaat:

Keuringseisen

Artikel 10 lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen

Artikel 5.2.51 verplichte lichten en reflectoren
1 personenauto’s moeten zijn voorzien van:
a. 2 grote lichten
b. Twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in aanvullende permanente eisen, artikelen 115 tot en met 118 gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;
c. Twee stadslichten…………….etc.

Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat er nog steeds een hoop "medeweggebruikers" rondrijden met verkeerd afgestelde en irriterende verlichting. Maar ja daar hebben we dan weer de automatisch dimmende binnenspiegel voor.... 8)

Geplaatst: 22.01.2011 - 07:35
door Oceanracer
Best jammer? Wat denk je? Ik trap nog even na? Die datum was namelijk allang gecorrigeerd:
MartenS40 schreef:Btw. Dat 'strafbaar' is vanaf 1 jan 2007, en ook dan mag je je verlichting gewoon zelf aanpassen mits je zorgt voor een koplampsproeier en automatische hoogteafstelling.

Geplaatst: 22.01.2011 - 07:44
door V70/2.4D/2003
Oceanracer schreef:Best jammer? Wat denk je? Ik trap nog even na? Die datum was namelijk allang gecorrigeerd:
MartenS40 schreef:Btw. Dat 'strafbaar' is vanaf 1 jan 2007, en ook dan mag je je verlichting gewoon zelf aanpassen mits je zorgt voor een koplampsproeier en automatische hoogteafstelling.
En dan de vraag: wat doen "ze" er aan?
Antwoord: Helemaal niets! (de meeste weten niet eens wat dat is, een " gasontladingslamp", laat staan dat ze de aftersale er uit kunnen pikken.)

Geplaatst: 22.01.2011 - 08:52
door bart simpson
@ newfh, af fabrieks xenon van voor deze datum had altijd al aan deze eisen te voldoen.
Het gaat hier steeds over retrofit rommel waarbij de controle op de goede werking ervan een probleem zou zijn, dat men zich niet kan vergewissen van de goede werking betekend nog niet dat het in veel te veel gevallen niet bloedirritant is als je weer zo'n aso met die vaak verblindende rommel tegenkomt.
Er is ooit een (willekeurige) datum geprikt waarna inbouw een verplichte afkeur voor de apk zou zijn maar ook sanctioneerbaar.
Het is een soort lamlendigheid van de overheid waardoor men meent dat een goede werking niet goed meetbaar is.
Maar bij voortschrijdende tecniek komt er een moment dat het wel goed meetbaar gaat zijn, dat zal ook het moment zijn dat men met die rommel gewoon sanctioneerbaar gaat zijn en het een APK afkeur op gaat leveren.

Geplaatst: 22.01.2011 - 09:28
door V70/2.4D/2003
bart simpson schreef:Er is ooit een (willekeurige) datum geprikt waarna inbouw een verplichte afkeur voor de apk zou zijn maar ook sanctioneerbaar.
Het is een soort lamlendigheid van de overheid waardoor men meent dat een goede werking niet goed meetbaar is.
Maar bij voortschrijdende tecniek komt er een moment dat het wel goed meetbaar gaat zijn, dat zal ook het moment zijn dat men met die rommel gewoon sanctioneerbaar gaat zijn en het een APK afkeur op gaat leveren.
Dat bedoel ik....al staat het er nu in begrijpelijke taal en dus: :rofl: