Pagina 26 van 30
Geplaatst: 16.09.2009 - 09:19
door diesel01
BillyBob schreef:Eergisteren was er op de Belgische televisie (Ter Zake op Canvas) even een gesprekje met Peter Leyman, ex-baas van Volvocars Gent naar aanleiding van de Opel zaak. Hij sprak erover dat de deal met Geely al vrij ver gevorderd is maar dat dat niet zo'n goed nieuws is voor Volvo. Het zou hen vooral om de Volvo-technologie te doen zijn en de Europese fabrieken zouden op termijn vrijwel zeker sluiten. Kan het gesprek niet terugvinden maar had na afloop niet zo'n goed gevoel bij dit nieuws. Ik hoop dat het Zweedse consortium alsnog wat kan forceren?
Laten we hopen dat dit niet door gaat, het zou mij anders niet verbazen dat men in europa klanten gaat verliezen

Geplaatst: 16.09.2009 - 09:27
door Paul
De Europese fabrieken van Volvo?
Welke houden we dan nog over?
Die in China voor de S80L?
Geplaatst: 16.09.2009 - 09:34
door BillyBob
@ Paul: wellicht bedoelde hij dat de productie zal verhuizen.
Geplaatst: 16.09.2009 - 09:37
door bart simpson
een Zweeds consortium heeft belangen bij Zweedse werkgelegenheid, een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
Geplaatst: 16.09.2009 - 09:43
door BillyBob
bart simpson schreef:...een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
Op het eerste gevoel heb ik dan toch liever een Volvo uit Zweden dan een Chinese Volvo. Misschien ben ik vooringenomen maar dat lijkt me geen optimale combi.
Geplaatst: 16.09.2009 - 09:49
door diesel01
BillyBob schreef:bart simpson schreef:...een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
Op het eerste gevoel heb ik dan toch liever een Volvo uit Zweden dan een Chinese Volvo. Misschien ben ik vooringenomen maar dat lijkt me geen optimale combi.
Idem :razz:
Geplaatst: 16.09.2009 - 10:22
door menjo
BillyBob schreef:Ik hoop dat het Zweedse consortium alsnog wat kan forceren?
Je bedoelt dat consortium dat al weer zo'n beetje opgeheven is? Weinig kans. Roger Holtback is daar al weggegaan.
Geplaatst: 16.09.2009 - 10:30
door BillyBob
Is dat zo? Wist ik niet. Geely is dus enige partij die een bod gedaan heeft?
Als Ford voor het einde van het jaar wil verkopen ziet het er niet goed uit (understatement).
Geplaatst: 16.09.2009 - 10:38
door Johan
bart simpson schreef:een Zweeds consortium heeft belangen bij Zweedse werkgelegenheid, een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
Die fabriek staat daar niet voor niets.
Veel toeleversanciers zitten in BE, NL en DE. Productielocaties in alleen SE zou niet efficient zijn.
Geplaatst: 16.09.2009 - 13:10
door wicky
als volvo dan net zo goed van kwaliteit word als die chineese scootertjes komt het allemaal wel goed.
werk ik over een paar jaar bij een ander automerk.
gr WICKY
Geplaatst: 16.09.2009 - 13:31
door Robert Haven
wicky schreef:als volvo dan net zo goed van kwaliteit word als die chineese scootertjes komt het allemaal wel goed..
werk ik over een paar jaar bij een ander automerk.
gr WICKY
Zo'n statement roept natuurlijk alleen maar vragen op:
1. je vindt de kwaliteit van Volvo niet goed nu?
2. wat bedoel je eigenlijk met de vergelijking met chinese scootertjes?
3. bij welk merk zou je dan werken?
ik lees niet veel respect uit deze uitspraak voor het mooie volvo namelijk, of ik heb je helemaal verkeerd begrepen...
Geplaatst: 16.09.2009 - 14:49
door Volvoman
Voor het eind van het jaar moet het rond zijn. Volvo zou goed genoeg zijn, maar Ford wil zich op eigen merk concentreren. (autoweek)
Geplaatst: 16.09.2009 - 15:22
door Ben
Volvo voorman Steve Odell laat in de Zweedse pers weten dat Geely niet langer geïnteresseerd is in Volvo.
Ford Motor Company företagsledningen i Volvo Personvagnar om att kinesiska Geely inte längre är aktuella som budgivare. Det är i så fall en märklig vändning då Geely Automobiles vd Gui Sheng Yue så sent som i förra veckan uttalat sig till nyhetsbyrån Reuters och bekräftat att man är med i budgivningen.
Stephen Odell har koll på budgivarna och Geely ingår inte.
I en intervju med branschtidningen Automotive News sa Volvos vd Stephen Odel att "varken Ford eller Volvo fått besked om att Geely fanns med bland budgivarna." Och Stephen Odell lade till att om så vore fallet "skulle personalen fått information från mig, snarare än att läsa det i media."
Geplaatst: 16.09.2009 - 15:25
door wicky
ik werk al jaren bij volvo
als iemand die dagelijks auto's moet controleren vind ik dat sommige puntjes best wel eens aandacht behoeven.
andere merken zie ik nouwelijks dus daar weet ik weinig van.
dat met die chinese scootertjes ziet dat als een knipoog.
de kwaliteit daarvan zal met de tijd wel steeds beter worden.
ik zou het zeer beslist jammer vinden als volvo naar china zou gaan.
de productie zou hier in europa moeten blijven.
ik hoop nog vele jaren voor volvo te mogen werken.
ik zou nog ff niet weten bij welk ander merk waar ik me net zo thuis zou voelen.
gr WICKY
Geplaatst: 16.09.2009 - 15:31
door FLA
Heeft Odell ook iets gezegd over BAIC? Of zijn die al uit de race?
Geplaatst: 16.09.2009 - 16:05
door casper
bart simpson schreef:een Zweeds consortium heeft belangen bij Zweedse werkgelegenheid, een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
U vergeet wel dat het de belangrijkste Volvofabriek is.
Geplaatst: 16.09.2009 - 16:16
door Ben
casper schreef:bart simpson schreef:een Zweeds consortium heeft belangen bij Zweedse werkgelegenheid, een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
U vergeet wel dat het de belangrijkste Volvofabriek is.
Gent is zeker belangrijk maar dezer dagen is niets meer ondenkbaar.
Opel Antwerpen zal na 60+ jaar zeer waarschijnlijk ook worden gesloten.
Maar laten we niet op de feiten vooruit lopen.
Er is nog geen koper en dus ook nog niets beslist.
Geplaatst: 16.09.2009 - 17:54
door volvo
Ik kan me niet voorstellen dat de Chinezen een A-merk kopen tegen heel veel geld, om het binnen de kortste tijd om zeep te helpen. Ergo, het zou een goede zaak zijn dat Volvo door de Chinezen overgenomen wordt. Daar zit nog zat geld. En dat laatste is wat nu eenmaal ontbreekt in Europa en de States. Dus Volvo mag klasse auto's bouwen, hun engineers en designers krijgen alle ruimte. En dat de Chinezen daar kennis mee opdoen, terecht. Maar dan, dat deden de Jappen 50 jaar geleden toch ook. Nou heren forummers kom maar op met jullie commentaar op een Lexus...
Geplaatst: 16.09.2009 - 18:04
door Ben
Eens een Lexus....altijd een Lexus!
Geplaatst: 16.09.2009 - 18:19
door bart simpson
casper schreef:bart simpson schreef:een Zweeds consortium heeft belangen bij Zweedse werkgelegenheid, een Volvo fabriek in Gent zou daarbij ook zomaar geen optie meer hoeven zijn
U vergeet wel dat het de belangrijkste Volvofabriek is.
Volvo is voor zover ik weet een
Zweeds merk, die "waarde" zegt wereldwijd meer als het land van fabricage/assemblage (een Belgisch consortium mag natuurlijk ook een poging wagen om Volvo in te lijven)
"als" dat Zweedse consortium Volvo overneemt zal men de productie in Zweden best gaan overwegen, daar zijn ondertussen > 7000 Volvomedewerkers de keien opgegaan en dus veel werkzoekenden, een Zweedse overheid heeft ook belangen die weer aan een job te helpen