Pagina 26 van 37
Geplaatst: 18.01.2011 - 15:26
door MartenS40
Die heb ik nog niet gehoord, al zal een 5 cylinder roffel bij een diesel waarschijnlijk wel voor een iets beter geluid zorgen. Het liefst word de volgende een T5

Geplaatst: 23.01.2011 - 22:42
door pimsam
V70 2.5D automaat, 1999:
Toktoktok diesel, kan er maar niet aan wennen
Verder eigenlijk prima auto, zeker met 365000 km op de klok.
XC90 D5 Geartronic, 2004
Trage reactie snelheid GT
Wie bedenkt inklapbare spiegels die je met het contact aan en een knop op het dashboard moet inklappen......gewoon bizar.
Klepje middenconsole zeer kwetsbaar
Reusachtige draaicirkel.
Zakelijk niet altijd iets om mee aan te komen. Pak meestal de V70.
Verder is de XC90 de plus-ultra Volvo die de genoemde nadelen meer dan goedmaakt.
Geplaatst: 24.01.2011 - 08:43
door mad
Ik mis tenminste één dagteller die verder gaat dan 999..... volgens mij heeft bij Volvo daar nog niemand over nagedacht.
Geplaatst: 24.01.2011 - 09:00
door Maus-met-Volvo
Die heb ik nog niet gehoord, al zal een 5 cylinder roffel bij een diesel waarschijnlijk wel voor een iets beter geluid zorgen. Het liefst word de volgende een T5
Ik heb sinds kort een D5, geweldig die sound! Iets in de trend van een Alfa sound, maar dan als diesel
Geplaatst: 24.01.2011 - 11:15
door BlackSapphire
Maus-met-Volvo schreef:Die heb ik nog niet gehoord, al zal een 5 cylinder roffel bij een diesel waarschijnlijk wel voor een iets beter geluid zorgen. Het liefst word de volgende een T5
Ik heb sinds kort een D5, geweldig die sound! Iets in de trend van een Alfa sound, maar dan als diesel
Ik blijf het inderdaad ook een heerlijk geluid vinden. Als je een dot gas erbij geeft en dan die brom hoort. Prachtig.
Geplaatst: 24.01.2011 - 12:05
door Maus-met-Volvo
Ik mis tenminste één dagteller die verder gaat dan 999..... volgens mij heeft bij Volvo daar nog niemand over nagedacht.
Als je meer het schitterende geluid van de D5 oproept, heb je zo'n teller ook niet nodig

{|=
Geplaatst: 14.12.2011 - 16:45
door V50-Mart
minpunt : duur in onderhoud
Geplaatst: 14.12.2011 - 17:00
door Broabander
850;
- redelijke draaicirkel
- de afbladderende dakstrips
- weinig kofferbak, bank neerklappen haalt ook niets uit (LPG cilindertank van 70L achterin, dus wel logisch)
- 145pk (2.5 10V) is eigenlijk niet echt genoeg voor 1450kg (persoonlijk)
440;
- luidruchtig, zowel qua windgeruis als motor
- redelijk hoog verbruik
- 0-100 redelijk vlot, tussensprintje 120-150 in drie kwartier
- roest aan de wielkasten
Voor de rest allebei heerlijke bakken

Geplaatst: 14.12.2011 - 17:04
door The Volvoboy
850;
- redelijke draaicirkel
niet mee eens, integendeel zelfs
- de afbladderende dakstrips
opgelost bij de S70/V70?
- weinig kofferbak, bank neerklappen haalt ook niets uit (LPG cilindertank van 70L achterin, dus wel logisch)
- 14
4pk (2.5 10V) is eigenlijk niet echt genoeg voor 1450kg (persoonlijk)
niet mee eens, die van ons heeft totaal geen moeite met onze 1424 kg..

Geplaatst: 14.12.2011 - 17:36
door Broabander
In mijn geval is ie redelijk groot

Alleen bij helemaal insturen is het klein, en dan loopt ie al zowat aan.
En ja, dakstrips is opgelost, maar dan moet ik wel weer nieuwe kopen of deze opkalefateren. Is weer extra moeite die niet had gehoeven!
En de 144pk houd je op LPG G2 ook niet over. Op benzine is 'ie een stukkie pittiger, dat moet ik toegeven. Maar het voornaamste waar hij power mist is onderin. Wegtrekken bij het stoplicht gaat ofwel traag, als je subtiel gas geeft, of je bent bruut snel weg maar je moet hem redelijk ver intrappen. Maar dan is het inderdaad niet echt een kwestie van PK maar van koppel.
Geplaatst: 14.12.2011 - 17:42
door The Volvoboy
Broabander schreef:In mijn geval is ie redelijk groot

Alleen bij helemaal insturen is het klein, en dan loopt ie al zowat aan.
En ja, dakstrips is opgelost, maar dan moet ik wel weer nieuwe kopen of deze opkalefateren. Is weer extra moeite die niet had gehoeven!
En de 144pk houd je op LPG G2 ook niet over. Op benzine is 'ie een stukkie pittiger, dat moet ik toegeven. Maar het voornaamste waar hij power mist is onderin. Wegtrekken bij het stoplicht gaat ofwel traag, als je subtiel gas geeft, of je bent bruut snel weg maar je moet hem redelijk ver intrappen. Maar dan is het inderdaad niet echt een kwestie van PK maar van koppel.
Als je de originele bandenmaat hebt loopt ie niet aan hoor (en bij 195/65/R15 ook niet)
Ik weet niet hoe het met je MAP sensor zit, maar als die versleten is, kan die ook wat vurigheid wegnemen. Je kunt het ook zien bij het starten. Doet ie heel erg VROAMMHH, is ie nog wel aardig, is ie wat tam (dus blijft ie laag in toeren) is ie waarschijnlijk een beetje versleten.

Geplaatst: 15.12.2011 - 11:31
door MyDJ
De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
Geplaatst: 15.12.2011 - 11:48
door diesel01
MyDJ schreef:De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
Klopt, afgelopen week waren wij in Bremen waar ik moest steken om de parkeergarage te ronden, hoongelach was mijn deel.
Koop dan ook eens een echte auto zei mijn vader, moehha moet hij zeggen.
Je kunt daar trouwens wel voor weinig een hele dag staan, €6 moesten we voor een hele dag afrekenen en zeer strak onderhouden in smetteloos wit.
Geplaatst: 15.12.2011 - 11:50
door jan weemering
MyDJ schreef:De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
met een V70 R wil je toch alleen maar keihard rechtdoor !!!!!!
Geplaatst: 15.12.2011 - 12:07
door The Volvoboy
MyDJ schreef:De draaicircel van mijn V70 R is immens groot...
Klopt, draaicirkel van de V70N (00-07) is inderdaad belachelijk groot! :shock:
Geplaatst: 15.12.2011 - 12:29
door JeroenSpock
Mijn S60 heeft een grotere draaicirkel dan een streekbus, echt belachelijk. Kan dat ding ook niet fatsoelijk achteruit inparkeren, nog steeds moeite mee na twee jaar.
Verder natuurlijk de beenruimte achterin, van buiten lijkt het zo'n mooie grote auto.
De opening van de kofferbak is wat smal.
Of het echt een minpunt is weet ik niet, je moet er geluk mee hebben, maar afgelopen 2 jaar ruim 4000 euro onderhoud.
Verder nog geen minpunten.
Geplaatst: 15.12.2011 - 12:49
door V70/2.4D/2003
JeroenSpock, weet je wat jij zou moeten doen? Een V70 kopen met 16".

Geplaatst: 15.12.2011 - 13:05
door V480-S60
En ook dan is de draaicirkel nog giga!

Geplaatst: 15.12.2011 - 13:41
door The Volvoboy
Gewoon een v70 classic kopen, ben je van het gezeik af met een draaicirkel van +/- 10m

Geplaatst: 15.12.2011 - 13:56
door Volvo-Sverige
De 940 en de 960 hebben allebei een hemelse draaicirkel!
Lang leve achterwielaandrijving wat dat betreft.
De C70 moet trouwens wel 3x steken waar de 264TE (met mijn 5,6meter lengte) in een keer de draai haalt