Pagina 26 van 162
Geplaatst: 19.10.2012 - 07:21
door bart simpson
Bij privéaankoop krijg je alleen de MRB kado tot 2016, dat is erg mager tov een zakelijke aankoop
Geplaatst: 19.10.2012 - 08:06
door diesel01
En dan kan ik mij heel goed voorstellen dat men hem zakelijk gaat rijden.
Indien onze overheid dan toch wil bezuinigen dan mogen wmb dit soort kadootjes weg bezuinigd worden
Geplaatst: 19.10.2012 - 09:27
door OGA244
ik geloof dat het punt is dat BS probeerde te maken
Geplaatst: 19.10.2012 - 14:43
door Jolly Breeze Racing
Privé zal ik nooit een PIH kopen, voor mij zijn zakelijk de voordelen zo gunstig dat je gek bent als je het niet doet. Het scheelt mij € 700,- in de maand excl. evt subsidie's
en.... je helpt het milieu

Geplaatst: 19.10.2012 - 21:41
door V70D5AWD
Zo Mannen,
Ik heb er ook een besteld ! Anderhalve week geleden dus ben benieuwd wat voor certificaatnummer ik heb. Overigens is een Tesla Model S ook iets bijzonders…..Maar ja, zo'n D5 met een elektromotortje erbij gaat natuuurlijk als de brandweer…o, uh ik bedoel is natuurlijk erg CO2 neutraal…ehehehe
Geplaatst: 27.10.2012 - 19:32
door TMacD
Heb deze week een besteld certificaat 24 Oktober, tegen de 950 aan....bijna op dus.
Geplaatst: 27.10.2012 - 19:36
door Magliaveli
Ik heb al van iemand gehoord met een certificaat ergens boven 960. En dat was gisteren. Met dit tempo nog een week? of na dit weekend al niet meer te krijgen?
Ben benieuwd.
Geplaatst: 27.10.2012 - 19:40
door TMacD
Gaat echt hard, bij mij was het een samenloop van omstandigheden waardoor ik op tijd was, wat een verschik wat 1 telefoontje maken kan dan (gelukkig).
Moet wel een jaar wachten op levering, maar goed dat mij huidige nog zo bevalt.
Geplaatst: 27.10.2012 - 19:44
door rsnhakan
Als alles gaat zoals wij denken, hebben wij wellicht ook interesse in de hybride. Hoeveel stuks worden er gemaakt en tot wanneer is deze nu al uitverkocht?
Geplaatst: 27.10.2012 - 19:54
door TMacD
Ik zou mijn dealer maar bellen, er gaan verschillende verhalen en aantallen de rondte, ik hoorde dat er totaal 1,000 of 1,500 stuks van de eerste lichting gemaakt zouden worden, Volvo Nederland had voor 500 ingeschreven maar zitten nu eerder tegen het dubbele aan, afhankelijk hoe de verkoop in andere landen gaat kan de koek gauw op zijn.
De overeen komst is 1 A4 tje waarin je er een reserveert, alleen als ze te laat ( na 31-12-2013) leveren kun je eventueel onderuit.
Qua opties alles wat je kan bedenken is standaard op de eerste lichting nou ja bijna dan, enkel wat accessoires ( zonnebril houders, vloermat). Echte opties zijn driver support and safety line....
Geplaatst: 27.10.2012 - 20:52
door Magliaveli
@TMacD: Voor zover ik heb begrepen (hoeft dus niet persé te kloppen he, dus verbeteringen zijn welkom) is de eerste lichting een pure limited (MY2013) zouden er 1000 moeten zijn (wereldwijd) waarvan Nederland er ca 135 gekregen heeft. Deze zijn ALLEMAAL rechtstreeks via de importeur gegaan naar geselecteerde bedrijven. Deze worden (deels) gebruikt om mee te testen (o.a. hoeveel procent er nu daadwerkerlijk op hybride/pure/power gereden wordt) en komen in de loop/eind van 2013 richting dealers als demo auto.
De MY2014 waar de certificaten voor zijn, dat zijn niet per definitie pure limited uitvoeringen. Hiervan is nog niet bekend welke versie's er komen en wat de optie(pakketten) gaan zijn. Ook de exacte prijzen zijn nog niet bekend. Het is zelfs mogelijk dat de MY2014 al voorzien gaat zijn van de aangekondigde facelift die ook voor de normale V60 aangekondigd is. Voor de MY2014 staat een totale productie gepland van 5000 st. Waarvan er initieel ca 500 van naar Nederland zouden komen. Dit is schijnbaar al opgehoogd tot 1000 / 1200 / 1500 st.
De pure limited uitvoeringen zijn hele aangeklede auto's op basis van een summum met daarop een aantal pakketten. In Belgie zijn die pakketten niet standaard op de MY2013 zodat de theoretische prijs voor de pure limited en de belgische versie met de zelfde uitrusting komt dus ongeveer net zo duur uit als de fully loaded nederlandse versie.
De MY2013 is de eerste lichting, de MY2014 de 2e lichting.
Geplaatst: 27.10.2012 - 21:11
door TMacD
@Magliaveli,
Ik weet het ook niet precies, alleen wat de (NL) dealer vertelde, ik heb inmiddels besteld en een certificaat gekregen, levering laatste kwartaal 2013. Denk ook dat niet de hele duidelijkheid naar voren komt met hoeveel er beschikbaar zijn/waren voordat deze versie weer uit is verkocht ( houdt de verkoop snelheid er lekker in).
Op het certificaat staat dat deze recht geeft op een gereserveerde plaats in de gelimiteerde oplage van de plug in hybrid. Hier wordt dus idd niet direct verwezen naar de pure limited, dit blijkt weer uit de andere documenten.
De pure limited is inderdaad helemaal vol gehangen en voor zover ik weet de enige versie die voor MY14 op de Nederlandse markt gebracht wordt a 65k, kleuren etc worden nog bekend gemaakt.
Ook heb ik vernomen dat demo wagens tijdens de lente beschikbaar worden in NL.
Geplaatst: 27.10.2012 - 21:34
door Magliaveli
Er zouden er van de MY2014 ongeveer 5000 gemaakt worden (dus gelimiteerde oplage, dat klop dus) maar aangezien er in bv belgie niet zoveel fiscale voordelen opzitten laat de verkoop daar op zich wachten (vandaar ook dat er daar tot voor kort zelfs nog MY2013's beschikbaar waren). Kan zijn dat Volvo denkt: verkocht is verkocht en dat daarom nederland er steeds meer tot zijn beschikking krijgt. Lijkt me wel logisch.
Toch redelijk knap dat ze voordat er maar demo's bij de dealers zijn al voor ca 65.000.000,-- aan auto's verkocht hebben in zo'n klein land als nederland en in een effectieve 4 maanden oid.
Geplaatst: 28.10.2012 - 08:58
door bart simpson
de Pure is er alleen voor my 2013, daarna is deze exit
Geplaatst: 28.10.2012 - 09:50
door ZX10r
rsnhakan schreef:Als alles gaat zoals wij denken, hebben wij wellicht ook interesse in de hybride. Hoeveel stuks worden er gemaakt en tot wanneer is deze nu al uitverkocht?
Als je snel bent dan moet het nog wel lukken, nl loopt hard door de wetgeving, bij Volvo global denken ze volgens mij ook verkocht is verkocht.
Geplaatst: 28.10.2012 - 09:53
door ZX10r
Aanschafprijs Volvo V60 PIH € 70.000,00
BPM 0
BTW 19% € 12.148,76
Prijs exclusief BTW € 57.851,24
Besparing vennootschapsbelasting bij tarief 20% (**)
KIA max. (*) = 15.470x 20% € 3.094,00
KIA max. (***) = 28% x prijs ex,- x 20% prijs ex max 55,248 € 3.239,67
KIA calculatie waarde ivm investeringsgrens € 3.094,00
MIA (****) = 36% xprijs ex,- x 20% € 4.165,29
VAMIL (*****) = 75% x prijs ex x 20% € 8.677,69
Netto kostprijs na belastingvoordelen € 41.914,26
Geplaatst: 28.10.2012 - 09:56
door ZX10r
Let op Vamil en MIA aanvragen binnen 3 maanden na aangaan verplichting, dwz als je een certificaat heb is de overeenkomst bevestigd dus moet je binnen nu en 3 mnd bovenstaande aanvragen.
Geplaatst: 28.10.2012 - 10:12
door OGA244
ZX10r schreef:rsnhakan schreef:Als alles gaat zoals wij denken, hebben wij wellicht ook interesse in de hybride. Hoeveel stuks worden er gemaakt en tot wanneer is deze nu al uitverkocht?
Als je snel bent dan moet het nog wel lukken, nl loopt hard door de wetgeving, bij Volvo global denken ze volgens mij ook verkocht is verkocht.
ik had begin vorige week certificaat 956
Geplaatst: 28.10.2012 - 10:33
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 28.10.2012 - 10:43
door sandershortie
Nummer 6 op de lijst voor een modeljaar 2014 welke waarschijnlijk in Juli geleverd gaat worden...