Zelf onderhoud doen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

dat is de insteek niet , maar ik rij al wat jaartjes rond
krijg je de opmerking meneer we moeten de distributieriem echt vervangen omdat we een roetmeting moeten doen
en dan blijkt dus dat sommigen `t wel noteren maar niet uitvoeren
daar kan je boeken over volschrijven,
wat mezelf betreft heb nu een eerlijke garagehouder ( die bestaan nog hoor)
keep calm!, your randomizer is running
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Er zijn gelukkig meer goeie dan slechte!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

nou, half half denk ik , er zijn er ook die wel willen maar niet kunnen
jaren geleden eens gehad brandstofpomp kapot
kom bij de dealer, allemaal jonge broekies, moesten steeds overleggen met de hoofdvesting over hoe e.a. moest..... zucht 3 dagen auto kwijt om een pomp die ik zelf had meegenomen over te zetten.
Pomp van de sloop bleek rot te zijn na 3 dagen rijden kaputt, 2e pomp heb ik op een middagje zelf maar gedaan
keep calm!, your randomizer is running
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Omdat het jonge broekies zijn,wil niet zeggen dat ze niet kunnen sleutelen,ik ken veel ouderen die van mij nog iets kunnen leren.
Ook dat komt voor.
Het gaat om de interresse die je er in hebt en wat je gevoel is met techniek,de hedendaagse autotechnische opleidingen zijn momenteel simpelweg waardeloos,ze hanteren techniek uit de jaren 70 nog op die scholen.
Oud of jong maakt niet zo veel verschil,behalve ervaring dan!
Maar dat lees je hier op het forum,hoe vaak het fout gaat met sommige ervaren fietsenmakers. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

:D
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ey Ger,

Dat is mooi in de buurt..maar ik moet gewoon werken !!
Ik ben van plan zaterdag gangs te gaan.
Als jij nog hier bent...kan je dan mijn gras wellicht maaien ?
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Als jij nog hier bent...kan je dan mijn gras wellicht maaien ?
:lol: Als ik er nog zou zijn: natuurlijk!
Maar ik was er slechts voor -1- dag, even op bezoek bij een vriend die daar staat dus helaas, lekker zelf doen! :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Gister APK gehad met de V70. Niets aan de hads, alles ok. Maar dan die roetmeting...

De test apperatuur las geen fouten, maar een of andere check was niet voltooid, dus toch de roet meting :evil: 0 roet dus... dat dan wel weer.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gast

Gaat mij niet gebeuren, geef ik (vooraf) geen toestemming voor.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als er geen foutmeldingen in de uitleesapparatuur staan is een roetmeting niet nodig,je kunt ze daar op aanspreken.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21180
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

AlexV70 schreef:Gaat mij niet gebeuren, geef ik (vooraf) geen toestemming voor.
Ik heb graag het extra verbruik van de gt er voor over om daar uberhaupt geen discussie over te hebben :wink:
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Dat geld toch enkel voor auto's van na 2005?. Tot en met 2005 moet alsnog een roetmeting ondergaan toch? Ben zelf geen apk meester maar zo had ik het begrepen.
Of heb ik het nu verkeerd?

Ala je auto dan dus uit 2005 komt kan je wel willen dat ze geen roetmeting doen maar het zak toch moeten voor de apk. Natuurlijk zijn er zat bedrijven die geen roetmeting doen omdat dat toch altijd wel goed is maar met een steekproef zal het toch moeten...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

tot 31 dec 2005
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

En er is verder toch niks mis mee. Zolang de monteur het goed doet, er genoeg olie in zit en de distrubutie riem niet over datum is moet er niks fout gaan.

Nooit gas in 1 klap los laten na de meting dan krijgt de riem ook niet zon klap.

Hier is het zolang ik hier werk nog nooit fout gegaan.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als er toch niks mis mee is, probeer het dan eens iedere dag met je eigen auto! Praten we volgende maand weer verder...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21180
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

arjan_de_jong schreef:En er is verder toch niks mis mee. Zolang de monteur het goed doet, er genoeg olie in zit en de distrubutie riem niet over datum is moet er niks fout gaan.

Nooit gas in 1 klap los laten na de meting dan krijgt de riem ook niet zon klap.

Hier is het zolang ik hier werk nog nooit fout gegaan.
Idd als de schade over de waarde van een auto heen gaat schrijf je de auto gewoon af.
Het is vervelender als de auto behoorlijk pecunia's vertegenwoordigd....
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ik heb gelukkig maar 1 dieselauto en die hoeft geen roetmeting te ondergaan vanwege zijn ouderdom.

Dagelijks is een ander verhaal. Maar als de monteur niet lomp en onbenullig is (dan zou ik sowieso een andere garage zoeken) moet het 1x per jaar gewoon goed gaan.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gast

arjan_de_jong schreef:Ala je auto dan dus uit 2005 komt kan je wel willen dat ze geen roetmeting doen maar het zak toch moeten voor de apk. Natuurlijk zijn er zat bedrijven die geen roetmeting doen omdat dat toch altijd wel goed is maar met een steekproef zal het toch moeten...
Mijn keurbedrijf doet het in ieder geval (al jaren) niet, dit hoor ik ook steeds meer van andere bedrijven.
Blijft idd als je een steekproef krijgt, dat het moet gebeuren. :cry: Wat zou er gebeuren als ik vertrek?
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Steekproef zien ze al als ze je auto afmelden. Dan moet de auto blijven staan waar hij staat tot de steekproef persoon er is. Bedrijf heeft echt problemen als de auto er dan niet meer staat dus dat zullen ze niet doen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

arjan_de_jong schreef:Steekproef zien ze al als ze je auto afmelden. Dan moet de auto blijven staan waar hij staat tot de steekproef persoon er is. Bedrijf heeft echt problemen als de auto er dan niet meer staat dus dat zullen ze niet doen.
Als de auto er niet meer staat is het een ongeldige keuring en het apk bedrijf heeft kans op een schorsing.
Als je ten tijde van die apk keuring al over de einddatum bent volgt tevens een bekeuring voor rijden zonder apk.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”