Pagina 26 van 34
Geplaatst: 02.05.2012 - 23:09
door evert65
dat is de insteek niet , maar ik rij al wat jaartjes rond
krijg je de opmerking meneer we moeten de distributieriem echt vervangen omdat we een roetmeting moeten doen
en dan blijkt dus dat sommigen `t wel noteren maar niet uitvoeren
daar kan je boeken over volschrijven,
wat mezelf betreft heb nu een eerlijke garagehouder ( die bestaan nog hoor)
Geplaatst: 02.05.2012 - 23:14
door MarioC70
Er zijn gelukkig meer goeie dan slechte!
Geplaatst: 02.05.2012 - 23:21
door evert65
nou, half half denk ik , er zijn er ook die wel willen maar niet kunnen
jaren geleden eens gehad brandstofpomp kapot
kom bij de dealer, allemaal jonge broekies, moesten steeds overleggen met de hoofdvesting over hoe e.a. moest..... zucht 3 dagen auto kwijt om een pomp die ik zelf had meegenomen over te zetten.
Pomp van de sloop bleek rot te zijn na 3 dagen rijden kaputt, 2e pomp heb ik op een middagje zelf maar gedaan
Geplaatst: 02.05.2012 - 23:32
door MarioC70
Omdat het jonge broekies zijn,wil niet zeggen dat ze niet kunnen sleutelen,ik ken veel ouderen die van mij nog iets kunnen leren.
Ook dat komt voor.
Het gaat om de interresse die je er in hebt en wat je gevoel is met techniek,de hedendaagse autotechnische opleidingen zijn momenteel simpelweg waardeloos,ze hanteren techniek uit de jaren 70 nog op die scholen.
Oud of jong maakt niet zo veel verschil,behalve ervaring dan!
Maar dat lees je hier op het forum,hoe vaak het fout gaat met sommige ervaren fietsenmakers.

Geplaatst: 02.05.2012 - 23:43
door evert65
Geplaatst: 03.05.2012 - 06:08
door kuupertie
Ey Ger,
Dat is mooi in de buurt..maar ik moet gewoon werken !!
Ik ben van plan zaterdag gangs te gaan.
Als jij nog hier bent...kan je dan mijn gras wellicht maaien ?
Geplaatst: 03.05.2012 - 06:14
door V70/2.4D/2003
Als jij nog hier bent...kan je dan mijn gras wellicht maaien ?

Als ik er nog zou zijn: natuurlijk!
Maar ik was er slechts voor -1- dag, even op bezoek bij een vriend die daar staat dus helaas, lekker zelf doen!

Geplaatst: 03.05.2012 - 09:54
door Thijs
Gister APK gehad met de V70. Niets aan de hads, alles ok. Maar dan die roetmeting...
De test apperatuur las geen fouten, maar een of andere check was niet voltooid, dus toch de roet meting :evil: 0 roet dus... dat dan wel weer.
Geplaatst: 03.05.2012 - 23:19
door Gast
Gaat mij niet gebeuren, geef ik (vooraf) geen toestemming voor.
Geplaatst: 03.05.2012 - 23:23
door MarioC70
Als er geen foutmeldingen in de uitleesapparatuur staan is een roetmeting niet nodig,je kunt ze daar op aanspreken.
Geplaatst: 04.05.2012 - 08:10
door diesel01
AlexV70 schreef:Gaat mij niet gebeuren, geef ik (vooraf) geen toestemming voor.
Ik heb graag het extra verbruik van de gt er voor over om daar uberhaupt geen discussie over te hebben

Geplaatst: 04.05.2012 - 10:32
door arjan_de_jong
Dat geld toch enkel voor auto's van na 2005?. Tot en met 2005 moet alsnog een roetmeting ondergaan toch? Ben zelf geen apk meester maar zo had ik het begrepen.
Of heb ik het nu verkeerd?
Ala je auto dan dus uit 2005 komt kan je wel willen dat ze geen roetmeting doen maar het zak toch moeten voor de apk. Natuurlijk zijn er zat bedrijven die geen roetmeting doen omdat dat toch altijd wel goed is maar met een steekproef zal het toch moeten...
Geplaatst: 04.05.2012 - 12:16
door MarioC70
tot 31 dec 2005
Geplaatst: 04.05.2012 - 13:00
door arjan_de_jong
En er is verder toch niks mis mee. Zolang de monteur het goed doet, er genoeg olie in zit en de distrubutie riem niet over datum is moet er niks fout gaan.
Nooit gas in 1 klap los laten na de meting dan krijgt de riem ook niet zon klap.
Hier is het zolang ik hier werk nog nooit fout gegaan.
Geplaatst: 04.05.2012 - 13:08
door Oceanracer
Als er toch niks mis mee is, probeer het dan eens iedere dag met je eigen auto! Praten we volgende maand weer verder...
Geplaatst: 04.05.2012 - 13:35
door diesel01
arjan_de_jong schreef:En er is verder toch niks mis mee. Zolang de monteur het goed doet, er genoeg olie in zit en de distrubutie riem niet over datum is moet er niks fout gaan.
Nooit gas in 1 klap los laten na de meting dan krijgt de riem ook niet zon klap.
Hier is het zolang ik hier werk nog nooit fout gegaan.
Idd als de schade over de waarde van een auto heen gaat schrijf je de auto gewoon af.
Het is vervelender als de auto behoorlijk pecunia's vertegenwoordigd....
Geplaatst: 04.05.2012 - 15:12
door arjan_de_jong
Ik heb gelukkig maar 1 dieselauto en die hoeft geen roetmeting te ondergaan vanwege zijn ouderdom.
Dagelijks is een ander verhaal. Maar als de monteur niet lomp en onbenullig is (dan zou ik sowieso een andere garage zoeken) moet het 1x per jaar gewoon goed gaan.
Geplaatst: 04.05.2012 - 20:29
door Gast
arjan_de_jong schreef:Ala je auto dan dus uit 2005 komt kan je wel willen dat ze geen roetmeting doen maar het zak toch moeten voor de apk. Natuurlijk zijn er zat bedrijven die geen roetmeting doen omdat dat toch altijd wel goed is maar met een steekproef zal het toch moeten...
Mijn keurbedrijf doet het in ieder geval (al jaren) niet, dit hoor ik ook steeds meer van andere bedrijven.
Blijft idd als je een steekproef krijgt, dat het moet gebeuren.

Wat zou er gebeuren als ik vertrek?
Geplaatst: 04.05.2012 - 22:26
door arjan_de_jong
Steekproef zien ze al als ze je auto afmelden. Dan moet de auto blijven staan waar hij staat tot de steekproef persoon er is. Bedrijf heeft echt problemen als de auto er dan niet meer staat dus dat zullen ze niet doen.
Geplaatst: 04.05.2012 - 23:32
door MarioC70
arjan_de_jong schreef:Steekproef zien ze al als ze je auto afmelden. Dan moet de auto blijven staan waar hij staat tot de steekproef persoon er is. Bedrijf heeft echt problemen als de auto er dan niet meer staat dus dat zullen ze niet doen.
Als de auto er niet meer staat is het een ongeldige keuring en het apk bedrijf heeft kans op een schorsing.
Als je ten tijde van die apk keuring al over de einddatum bent volgt tevens een bekeuring voor rijden zonder apk.