Pagina 26 van 86
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 06:52
door rsnhakan
Dan laten we het hierbij denk ik.. kan ik iig nog een punt schrappen van de lijst.
Wat heb je voor de zonneklep betaald als ik vragen mag?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 08:49
door Montalbano
Ik dacht van te voren ook dat ik me eraan zou gaan ergeren en moet eerlijk bekennen dat totdat ik dit weer las de sticker me niet eens is opgevallen (wat weer aangeeft dat ie ook weinig nut heeft, maar dat terzijde).
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 09:00
door rsnhakan
Prima, goed om te horen. We laten de sticker gewoon zitten. Na het afleveren zien we wel verder.
Hier een foto van een V60 PIH in Electric Silver zonder V60 en D6 AWD. We laten hem met afleveren, omdat hij zo wel heel erg kaal oogt.

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 18:11
door lint
Weet je dat wel heel zeker? Het staat echt goed met alleen VOLVO op de achterkant!
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 18:13
door rsnhakan
Ja, mocht het niet bevallen, kan het achteraf ook nog gelukkig

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 19:17
door Montalbano
Zo als op de foto's heb ik het ook, naar mijn mening het mooist.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 19:35
door rsnhakan
Wellicht oogt het zonder kentekenplaat erg kaal.
Montalbano, zou ik een foto van jouw auto mogen zien?
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 19:39
door Montalbano
rsnhakan schreef:
Wellicht oogt het zonder kentekenplaat erg kaal.
Montalbano, zou ik een foto van jouw auto mogen zien?
Dat zou gerust mogen, ik denk alleen niet dat ik een goede foto van de achterkant heb, zal eens even kijken.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 20:04
door Montalbano
Het zijn waardeloze foto's, waren veel te donker dus heb ze iets lichter moeten maken. Nieuwe maken doe ik zodra de auto weer zilver is (achterkant is nu even donkergrijs...).
Overigens heb ik dus geen Electric maar Bright silver.

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 22.01.2014 - 20:26
door rsnhakan
Niet verkeerd. Toch twijfelen we. Ach, moge dat het laatste zijn waar we ons "zorgen" over maken.

Thx voor de foto's
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 26.01.2014 - 14:42
door Kokus
Als optie is zo'n lange laadkabel (8m) ook wel handig i.p.v. die korte.
Scheelt een hoop gepruts als je ergens op lokatie r niet helemaal handig bij kunt.
Vorige week stond er een druif naast me (heel dicht tegen mijn auto aan) met zijn wiel op mijn kabel...terwijl ik weg moest...
Voortaan de kabel zoveel mogelijk onder de auto leggen.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 26.01.2014 - 14:59
door rsnhakan
We hebben het bij de 4.5m lange kabel gelaten. Bovendien is de auto "bevroren" wat inhoudt dat er niets meer gewijzigd kan worden.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:07
door rsnhakan
Even een kleine opmerking. Ik zie dat veel mensen de diesel warm rijden in de AWD modus. Deze modus verbruikt toch elektriciteit? Lijkt me dat je dat niet wilt? De SAVE knop lijkt m.i. verstandiger. (bij een volle accu)
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:13
door Montalbano
Probleem met save is dat de motor nog steeds afslaat bij gas los en bij optrekken toch weer (teruggewonnen) energie verbruikt. Bij AWD blijft de diesel lopen.
S-stand is ook een optie.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:13
door RoaldH
rsnhakan schreef:
Even een kleine opmerking. Ik zie dat veel mensen de diesel warm rijden in de AWD modus. Deze modus verbruikt toch elektriciteit? Lijkt me dat je dat niet wilt? De SAVE knop lijkt m.i. verstandiger. (bij een volle accu)
Persoonlijk vind ik de D5 in SAVE modus veel zwaarder klinken en onzinniger rijden dan in AWD modus. Als je iets op snelheid bent (constante snelheid) is er weinig tot geen ondersteuning van de ERAD (dus weinig elektriciteit verbruik). Mijn waarneming is dat alle modi waarin de D5 meedraait de elektriciteit opmaken tot 20km range. Afhankelijk van de rijstijl en gekozen modus (SAVE, AWD en zelfs POWER) zal de auto tussen 0 en 20km range blijven "hangen".
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:16
door RoaldH
Montalbano schreef:
Probleem met save is dat de motor nog steeds afslaat bij gas los en bij optrekken toch weer (teruggewonnen) energie verbruikt. Bij AWD blijft de diesel lopen.
S-stand is ook een optie.
Klopt, dat gedrag heb ik ook waargenomen mits de accu voldoende "vol" zit. Zelfs in Hybrid (handmatige modus) zal de ERAD elektriciteit gebruiken om de schakelmomenten te verzachten of de D5 te ondersteunen als er kracht gevraagd wordt.
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:43
door NielsPHEV
als je doel is dat de diesel niet afslaat kan je ook de automaat op hand zetten
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:46
door Montalbano
Ja dat is eigenlijk de enige juiste stand voor dat doel. Maar ja, om nou zelf te gaan zitten schakelen, dat is zo primitief

Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 16:56
door rsnhakan
Ah, kijk, ik wist niet dat de motor uit ging bij gas los als je hem op SAVE hebt staan. AWD of idd zelf schakelen is dan de beste keus. Al heb ik daar na 3 jaar wel genoeg van gekregen, maar dat terzijde
Maar je hebt dus om de (ongeveer) 50 km een hoger verbruik, omdat de accu automatisch opgeladen wordt? (In bijv. de stand AWD)
Re: V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
Geplaatst: 28.01.2014 - 17:57
door DanielV
rsnhakan schreef:
Even een kleine opmerking. Ik zie dat veel mensen de diesel warm rijden in de AWD modus. Deze modus verbruikt toch elektriciteit? Lijkt me dat je dat niet wilt? De SAVE knop lijkt m.i. verstandiger. (bij een volle accu)
De modus "AWD" verbruikt enkel elektriciteit als de omstandigheid dit vraagt (tractieverlies).
Bij de knop "Save" wordt de batterij continue opgeladen door de brandstofmotor, ook al is de elektromotor volledig volgeladen. Deze modus zorgt dus voor een extreem hoog verbruik.