Pagina 26 van 65
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 10:18
door lint
Heb je al overwogen om deze wervende teksten te delen met Volvo NL voor het nieuwe foldermateriaal?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 10:25
door Hans oet Twent
lint schreef:
Heb je al overwogen om deze wervende teksten te delen met Volvo NL voor het nieuwe foldermateriaal?
Die zullen toch wel meelezen ga ik van uit.... Nou ja ze weten waar mijn huis woont. Zo niet dan weet Ben hun dat haarfijn te vertellen..... Ha ha ha...
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 13:10
door frisian1
Wat betreft die discussie over het inrijden;
Ik heb de 1e 2000km rustiger gereden maar nog steeds wel tot aan 160 in Duitsland.
Als de auto/motor niet 220 km/h had gekund had Volvo dit echt wel ingeperkt. Wat mij betreft kun je alles met een auto doen wat de fabrikant toelaat.
Als lease-rijder ga ik precies hetzelfde met mijn auto om als mijn prive auto's. Enige verschil is dat ik geen idee meer heb wat een liter diesel kost. Ik stel iedere keer na het tanken mijn trip T2 op 0 en stel mezelf als doel minstens 1000 km te rijden totdat ik weer moet tanken vaak lukt dit. Meestal is dit tussen de 900 en 1100 km.
Daarnaast wat betreft het onderstel hebben zowel de V70 als de V60 grote gelijkenissen met een Mondeo MK4. Wat naar mijn bescheiden mening helemaal niet erg is.
Volvo's zijn op sommige punten beter, maar op andere punten slechter.
Bijvoorbeeld de verlichting van het dashboard, wat Han eerder ook aanhaalde. De witte verlichting is gewoon veel te vel voor je ogen 's nachts, deze dim ik dan ook altijd. Rood/Oranje is gewoon prettiger.
Iedereen heeft andere voorkeuren en elk merk heeft zijn eigen voors en tegens.
Voor Volvo zijn wat mij betreft de voors;
- Veiligheid
- Imago
- Stoelen
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 13:39
door Mart van der Steeg
De stoelen zijn echt een goed punt in Volvo, bij veel merken bagger, mn te korte zittingen.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 19:45
door Millimetervreter.
Msuidgeest schreef:
Waarom krijg ik weer het gevoel dat het de leaserijder niets kan schelen of hij zijn auto naar maximaal jaagt? Omdat die auto toch niet van hem is?
Van mij mogen alle lease-auto's van de weg af want ik weet zeker dat er dan normaler wordt gereden op de weg en dat er minder ongelukken gebeuren. Simpel omdat het materiaal namelijk zelf betaald is in plaats van door de baas.
Wat kort door de bocht denk ik, mijn leaseauto ziet er beter uit dan ik schat 98% van de weggebruikers, zowel qua uiterlijk als motorisch, ik hoef niet te wachten met onderhoud of nieuwe remblokjes zoals bij privé auto's wel gebeurd (achterstallig onderhoud)
En een auto een keer doorlaten lopen gaat die echt niet kapot van hoor, integendeel.
Nee, zulke mensen heb je best wel in de lease sfeer maar ook in de privé sfeer, geloof me, iemand die niet netjes is op zijn leaseauto is het ook niet op zijn privé auto.
Ik betaal € 460,-- netto aan bijtelling elke maand voor mijn leaseauto, dus ja daar ben ik dan ook zuinig op,ik zie het ook als mijn eigendom.
En ik ben echt niet de enige.
Ze mogen van mij wel al die bussies van de weg af halen, want als je het hebt over abnormaal weggedrag................

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 21:00
door lint
Daar heb je wel een punt met die busjes, een ware horrorstory qua weggedag.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 21:43
door Msuidgeest
Altijd weer mooi om te zien hoe mensen reageren op bepaalde opmerkingen ... Niet dat ik mij schuldig voel maar af en toe een paar knuppels in het hoenderhok is vaak succes voor vette reacties.
Ja, ik ben ook zuinig op mijn spullen. Het is van mij (niet van de bank) en ik betaal en doe waar mogelijk, zelf onderhoud. Daarnaast heb ik iets van de baas waar ik dus ook zuinig op ben. Die zakelijke Vivaro (jawel een busje

) verbruikt aanmerkelijk minder dan de collega busjes omdat alles wat de baas te veel uitgeeft minder overblijft als winst om te investeren: ik let daar gewoon op omdat ik ook geen zin heb om elke paar dagen aan de pomp te staan. Tot slot is een niet verzorgde auto van de zaak geen reclame en roept bij mij associaties met desinteresse voor je werk.
ugh, ik heb gezegd.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 24.07.2015 - 21:50
door NielsPHEV
Vwb die busjes dat is simpel op te lossen, alles met grijs kenteken begrenzen op 100 km/h
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 08:01
door Mart van der Steeg
lint schreef:
Daar heb je wel een punt met die busjes, een ware horrorstory qua weggedag.
Volgens mij heeft menig busje een gat in de bodem rondom het gaspedaal, teneinde het pedaal nog dieper in te kunnen drukken. Maar ik laat die malloten graag voorbijgaan, wegwezen.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 08:04
door BlackcurrantV70
Of zoals in de USA een sticker op de achterkant "How do you like my driving, call xxxxxx"
Ik zou denken als een bedrijf meerdere keren telefonische reacties krijgt van een bepaald individu ze die persoon er even zouden op aanspreken.
Ikzelf heb al enkele keren een bedrijf willen bellen adhv een tel nummer op een busje wegens onaangepast rijgedrag...
Ik heb zelf 2 leaseautos gehad, en die werden identiek onderhouden en gepoetst als nu mijn prive Volvo's, alleen tja verbruik had ik toen geen boodschap aan, en als er met vrienden een uitstap gepland was, was ik steeds de chauffeur wegens gratis brandstof....
Dat ik ook 400 euro bijtelling per maand betaalde hadden ze geen boodschap aan
Aangezien een V70 in 2008 niet in het leasebudget paste, ben ik overgestapt naar car allowance en kmvergoeding.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 10:04
door Msuidgeest
NielsPHEV schreef:
Vwb die busjes dat is simpel op te lossen, alles met grijs kenteken begrenzen op 100 km/h
Niels, er zijn ooit ontwikkelingen geweest waarbij een auto niet harder kon rijden dan de geldende maximum snelheid. Maar dan moest er een gps-kastje worden ingebouwd waardoor de elektronica ook wist wat de snelheid was: harder rijden ging domweg niet.
Feitelijk wordt het weer eens tijd dat we ons gaan gedragen op de weg en dat de regering er voor zorgt dat er gecontroleefd en gehandhaafd wordt. Want laten we eerlijk zijn, hoevaak zie je nog politie op de weg?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 10:17
door lint
Msuidgeest schreef:
Feitelijk wordt het weer eens tijd dat we ons gaan gedragen op de weg en dat de regering er voor zorgt dat er gecontroleefd en gehandhaafd wordt. Want laten we eerlijk zijn, hoevaak zie je nog politie op de weg?
Helemaal mee eens maar ik zie het niet op korte termijn gebeuren.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 12:05
door Hans oet Twent
Keerls on-topic maar weer?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 17:30
door Paul
Wat een heerlijke discussie weer, heb mijn auto zelf gekocht en ook gekeken wat het max was hoor!
Maar ik zou dat minder snel gaan bekijken met een busje natuurlijk, levensgevaarlijk als busjes rijders harder gaan rijden dan 120km/u.
Back on topic, ik meen dat je die spiegels achteraf wel elektrisch kan krijgen, destijds met die Redition ook gebeurd.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 21:13
door Hans oet Twent
Paul schreef:
Wat een heerlijke discussie weer, heb mijn auto zelf gekocht en ook gekeken wat het max was hoor!
Maar ik zou dat minder snel gaan bekijken met een busje natuurlijk, levensgevaarlijk als busjes rijders harder gaan rijden dan 120km/u.
Back on topic, ik meen dat je die spiegels achteraf wel elektrisch kan krijgen, destijds met die Redition ook gebeurd.
Wel PAul ik zal er eens naar vragen. Wellicht iets met instellingen of zo. Keep you Informed.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 23:18
door Fredraket
Ik ben een groot voorstander voor on-topic.
wil echter toch nog even reageren op de leaserijders en de busjes. We hebben allemaal een kans gehad, dus ik ook nog even (sorry Hans). We hebben uiteraard allemaal onze eigen mening daarover en vinden dat die ook juist is maar het is toch echt wat te kort door de bocht om iedereen (zowel leaserijders als busjes) over dezelfde kam te scheren. Ik hoor bij de groep leaserijders die erg zuinig is op zijn wagen (elke 2 weken wassen, eventueel poetsen en vogelpoep haal ik er direct af) maar trap in Duitsland gerust het gaspedaal wat dieper in (net zoals bij mijn privé auto ooit). In NL houdt ik me altijd aan de snelheid. Boetes vind ik jammer van de centen.
Wat de busjes betreft: ik wil het harde rijden niet goed praten want er zijn inderdaad kamikaze piloten bij. Maar vergeet niet dat veel van die jongens in eigen tijd rijden. Van veel van de jongens wordt verwacht dat ze op een bepaalde tijd op een bouwplaats zijn en dan begint hun werkdag pas. Wat harder rijden betekent dus iets langer in bed liggen.
On topic: al bijna klaar voor de grote reis met de sleurhut?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 25.07.2015 - 23:39
door diesel01
Fredraket schreef:
Ik ben een groot voorstander voor on-topic.
Wat de busjes betreft: ik wil het harde rijden niet goed praten want er zijn inderdaad kamikaze piloten bij. Maar vergeet niet dat veel van die jongens in eigen tijd rijden. Van veel van de jongens wordt verwacht dat ze op een bepaalde tijd op een bouwplaats zijn en dan begint hun werkdag pas. Wat harder rijden betekent dus iets langer in bed liggen.
On topic: al bijna klaar voor de grote reis met de sleurhut?
Hard rijden prima..
Maar laatst kwam mij zo'n busje rechts voorbij om hem vervolgens in mijn rechter spatbord te kluinen, gevolg 1500€ schade.
Vervolgens was deze meneer zo netjes om getuigenverklaring zo te draaien dat ik naar rechts was gegaan ipv hij naar links waarna ik de politieagent bereid heb gevonden om te verklaren wat meneer direct na de aanrijding aan hem heeft verklaard.
Hij is degene waarom ik afgelopen woensdag een Blackvue dashcam heb gemonteerd...
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.07.2015 - 09:59
door BlackcurrantV70
Fredraket schreef:
Ik ben een groot voorstander voor on-topic.
On topic: al bijna klaar voor de grote reis met de sleurhut?
Oohhh Nerderlanders met een sleurhut, dat is bijna even erg als die busjes
Ze gaan vrachtwagens inhalen tegen 95km/u en dan moet iedereen maar in de remmen tot ze de vrachtwagen eindelijk voorbij gaan
Doe ons maar een leuke B&B !
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.07.2015 - 10:18
door lint
Met een caravan achter de auto moet je keuzes maken , tussen de vrachtwagens blijven rijden of sneller rijden en vlot de vrachtwagen inhalen. Voor de meeste caravanrijders is de eerste optie aan te bevelen, niet iedereen heeft een V70 D4.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 26.07.2015 - 10:37
door jalex_h
Ach, we zijn net door Duitsland gereden met de caravan en meer dan 50% van de tijd last gehad van inhaalverboden. Dan heb je niet zo veel aan een D4

Gelukkig heeft Han dan richting het Noorden nauwelijks last van

.