Pagina 26 van 33

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 12:19
door lint
Dat doet het systeem vanzelf na een bandenwissel.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 12:40
door Paul
Ja en de dealer dacht ik ook, maar toen ik de auto mee nam geen problemen, 2 lange ritten gemaakt en vervolgens dus gisteravond opeens melding. Maar zal gaan kalibreren zo

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 12:43
door tvc15
@Lint, dat is alleen zo voor het directe systeem, dus met bandenspanningssensoren. Het indirecte systeem, zonder sensoren, moet gereset worden na bandenwissel of aanpassen van je bandenspanning.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 13:15
door lint
Ja dat is waar, ik moet in mijn XC60 met het indirecte systeem na de bandenwissel in MY CAR de kalibratie starten.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 13:26
door Paul
Maar goed wel irritant dat na zo'n grote schoonmaak de rillingen niet uit de auto zijn!

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 17:53
door PGV90
Ik heb wel eens gehad (oudere Peugeot) dat er vuil zat op de aandrijfassen (werkte op een bouwtrerrein),
was erg moeilijk schoon te maken, en gaf vaak onbalans.
De truc was met hogedrukspuit ook goed onder de auto spuiten, binnenkant velgen en assen goed meenemen.
Als alles helemaal schoon is, dan opnieuw balanceren.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 18.11.2017 - 19:54
door Paul
Dat is een goede, morgen even schoonmaken!

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 20.11.2017 - 12:53
door sanco
Hoi Paul, wat een vervelende kwestie. Jammer dat de garage (nog) niet in staat is geweest om dit euvel te verhelpen. Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar wel dat het bij diverse met name constante snelheden aanwezig is. Hebben ze bijvoorbeeld ook naar de banden/wielen gekeken? of de aandrijfassen / draaiende delen ? Ik heb in het grijze verleden ook wel eens zitten prutsen met een band/velg combinatie die maar niet in het gareel wilde, ondanks 180grd draaien op de velg, opnieuw balanceren en balanceren aan de auto etc. en dat blijf je voelen. Ik wist dat het daar aan lag doordat ik de wielen om en om heb vervangen door de winterband/velg. Is wellicht nog relatief eenvoudig om eens uit te proberen of de auto hetzelfde doen op een compleet andere set wielen.
Op zich is het ook ellendig dat de huidige motoren door die hele milieu rommel zo snel vervuild raken, maar goed, eigenlijk mag dat nu bij jou niet meer aan de orde zijn, als de monteur zijn werk goed heeft gedaan.
Ik hoop dat het euvel snel boven water is, want het zou jammer zijn om zo'n mooie en verder veilige, ruime en betrouwbare gezinsbolide om die reden in de ban te moeten doen. Succes ermee!

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 20.11.2017 - 13:14
door Huite
Ja, andere wielset proberen zou ik zeker ook doen.
Vooral daar Paul met z'n 19 inch in combi met het standaard onderstel n.m.m. behoorlijk op de grens zit.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 20.11.2017 - 13:43
door Paul
Nee joh dat zit helemaal niet op de grens met die wielen, maar goed punt er zitten nu dus 17inch winterbanden onder, same issue. Dus banden kunnen afstrepen.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 20.11.2017 - 13:43
door diesel01
Hier ook geen problemen met inhouden of stotteren.
Km's vliegen er op en staat nu op 47k en een beetje.
De winter en zomerset zijn heerlijk stil met Michelin.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 20.11.2017 - 14:24
door Huite
Paul schreef: Nee joh dat zit helemaal niet op de grens met die wielen, maar goed punt er zitten nu dus 17inch winterbanden onder, same issue. Dus banden kunnen afstrepen.
Excuus, had niet het hele draadje terug gelezen...

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 20.11.2017 - 14:46
door sanco
Okee Paul, das dan duidelijk. was maar een suggestie.
Ik zat zelf daarnaast nog te denken aan een (toeren- / druk ) sensor die invloed heeft op de hoeveelheid ingespoten brandstof, ik heb een paar jaar geleden ooit eens van nabij meegekregen dat een common rail diesel waarbij de drukregeling (meting) op de common rail of/op de hogedruk dieselpomp (dat weet ik niet meer precies) er voor zorgde dat de druk in de common-rail steeds wat schommelde. Hierdoor varieerde de ingespoten hoeveelheid brandstof steeds een klein beetje, waardoor hij net niet lekker vloeiend wilde draaien. Bij optrekken merkte je dat niet doordat er dan veel meer brandstof ingespoten wordt om te accelereren. Ze hadden toen ook eerst al heel veel zaken bekeken, o.a. ook naar de inspuit nozzles, want als er 1 is die wat afwijkt qua hoeveelheid en/of sproeibeeld dan kan die ook gekke dingen teweeg brengen.
Maar goed, ik laat het liever aan de echte deskundigen (hopelijk tref je er eentje) in de werkplaats over om een goed oordeel te vellen, want dit zijn als gezegd maar gedachten en er zit tegenwoordig zoveel op en aan, dat lucht en brandstof ipv hoofdzaak bijna bijzaak zijn geworden in de hedendaagse motorelarij.
hoe dan ook: ik hoop dat het vlot gevonden / opgelost wordt want dit zijn vervelende dingen die je je rijplezier afnemen.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 21.11.2017 - 08:39
door Paul
Ik ben heel blij met het mee denken hoor! Dus excuses voor mijn wielen punt haha :-)
Maar er zit gewoon iets niet goed in dat blok, zal hem binnenkort langer stallen bij de garage dat ze er naar kunnen kijken.

Zal ze eens bellen dat het nog niet is opgelost.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 06.12.2017 - 06:46
door Paul
Morgenochtend gaat hij weer naar Hooftman en gaan ze het weer bekijken. Zaterdag haal ik hem weer op als ik met mijn schoonvader zijn nieuwe V60 ga halen. Goede time management al zeg ik het zelf :-)

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 06.12.2017 - 07:34
door Hans oet Twent
Paul schreef:Maar er zit gewoon iets niet goed in dat blok, zal hem binnenkort langer stallen bij de garage dat ze er naar kunnen kijken.
Ik heb redelijk wat ervaring met een V70 D4.... alleen geen Geartronic.
Ik denk dat het blok oké is hoor. Daar zullen ze niets gaan vinden. Blokken zijn gewoon goed.
Indien de wielen oké zijn dan zou wat mij betreft een extreme controle op de stuurkogels, fusee pennen en de rubbers in het voorwiel ophanging plaats moeten vinden. En eventueel goed uitlijnen. Ik reed met "Instapoer wieltjes' 17" groot. (Rij ik nu weer baidewee) en 100% trilling vrij krijg je het never nooit. Maar de vraag is wat vind jij acceptabel? Met 19" is het wellicht nog gevoeliger......

Note;
Ik weet wel dat de V90 ook een trilling heeft. Naar blijkt heeft Alwin dezelfde ervaring met 19". Compleet andere setting qua auto en velgen. Hij heeft afgelopen week ruim 200km met de mijne gestuurd. Karakter vd beide auto's is identiek.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 06.12.2017 - 10:09
door tvc15
Paul en Sanco, een belangrijk verschil tussen de 5 cylinder diesels en de d4 is dat de 5 cylinders werken met 1 raildruksensor (Bosch systeem), de d4 heeft Denso's i-ART systeem met 1 druksensor per injector, dus 4 in totaal. Dit systeem werkt ook met hogere inspuitdrukken (2500 Bar). Ik zou deze i-ART injectors niet uitsluiten als mogelijke oorzaak. Ik neem aan dat de garage de individuele inspuitdrukken kan checken?

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 07.12.2017 - 20:31
door sanco
@tcv15, Ik hoop idd dat men ook dat soort onderzoeken niet uit de weg gaat, en het niet laat bij een rondje "vida checken"
Juist dit soort dingen kunnen je het plezier in een auto helemaal ontnemen. Overigens verwacht ik wel dat men zijn best gaat doen voor zo een trouwe klant en ambassadeur van Volvo ;-)

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 07.12.2017 - 20:59
door Hans oet Twent
Paul kom er eens in keerltie...... ben benieuwd.

Re: Onze V70 Magic Blue Pagina 4

Geplaatst: 07.12.2017 - 21:48
door Paul
Ik heb nu een geimporteerde XC60 voor de deur staan ook D4. En die van mij lijkt sneller haha!

Maar ja werd smiddags gebeld dat ze hadden gereden maar het probleem niet vonden. Aangegeven dat de vorige keer een andere medewerker juist wel het had gevoeld en het probleem begreep. Die gingen na mijn opmerking overleggen!
En om 18h werd ik gebeld dat nu iemand hem mee neemt en dan even met een koude brommer gaat rijden.