Risrael schreef: ↑22.11.2020 - 06:21
Inmiddels heb ik de winterbanden eronder. Wat me nu wel opvalt is het enorme zingen van de banden. Het zijn Michelins Alpin.
Risrael schreef: ↑22.11.2020 - 06:21
Inmiddels heb ik de winterbanden eronder. Wat me nu wel opvalt is het enorme zingen van de banden. Het zijn Michelins Alpin.
Risrael schreef: ↑22.11.2020 - 06:21
Inmiddels heb ik de winterbanden eronder. Wat me nu wel opvalt is het enorme zingen van de banden. Het zijn Michelins Alpin.
Zijn ze niet gecupt ?
Voel idd wel wat van een zaagtandprofiel. Maar ja wat doe je eraan?
Risrael schreef: ↑22.11.2020 - 06:21
Inmiddels heb ik de winterbanden eronder. Wat me nu wel opvalt is het enorme zingen van de banden. Het zijn Michelins Alpin.
Zijn ze niet gecupt ?
Voel idd wel wat van een zaagtandprofiel. Maar ja wat doe je eraan?
Uitlijning laten controleren en er zijn bedrijven die de banden rechtfrezen, alternatief is banden vervangen, wij hebben het op de winterset van de XC90 ook echt irritant geluid
Opnieuw trillen
Geplaatst: 22.11.2020 - 16:45
door diesel01
De reden dat ik om de 10k banden wissel van voor naar achter en om de 2 jaar uit laat lijnen.
Klusje van een uurtje maar het voorkomt lawaai.
NielsPHEV schreef: ↑22.11.2020 - 12:45
Zijn ze niet gecupt ?
Voel idd wel wat van een zaagtandprofiel. Maar ja wat doe je eraan?
Uitlijning laten controleren en er zijn bedrijven die de banden rechtfrezen, alternatief is banden vervangen, wij hebben het op de winterset van de XC90 ook echt irritant geluid
Als de uitlijning niet goed is, zou ik het dan op de zomerbanden ook niet hebben?
Risrael schreef: ↑22.11.2020 - 13:21
Voel idd wel wat van een zaagtandprofiel. Maar ja wat doe je eraan?
Uitlijning laten controleren en er zijn bedrijven die de banden rechtfrezen, alternatief is banden vervangen, wij hebben het op de winterset van de XC90 ook echt irritant geluid
Als de uitlijning niet goed is, zou ik het dan op de zomerbanden ook niet hebben?
Bij onze xc alleen op de nokian winterset ene band is hier gevoeliger voor dan de andere winterband wellicht zachter en gevoeliger ?
Opnieuw trillen
Geplaatst: 23.11.2020 - 18:03
door Risrael
Ik ben net naar Ron van Empel gegaan. Voorbanden waren idd gecupt (waarschijnlijk heeft de dealer de de banden van achter naar voor verwisseld tijdens de winterwissel.)
Ze hebben de banden weer recht gefreesd en de rust is wedergekeerd maar met bijkomend voordeel.....0 trillingen meer bij hogere snelheid!!!!
De auto is echt gewoon anders geworden.
Voor de mensen die benieuwd zijn hoe de nieuwe B4 mij bevalt ...... klik de link maar
Wat een ellende. En toch kan het wel. Rij nu met Michelin winterbanden en geheel trillingsvrij.
Opnieuw trillen
Geplaatst: 05.12.2020 - 11:14
door Daniel1975
Is er trouwens nog een link naar erger trillen bij een sportonderstel? Of is het gewoon random over beide ondersteltypes?
Opnieuw trillen
Geplaatst: 07.12.2020 - 15:07
door diesel01
Inleidend, Motoren Zimmer is een bedrijf die verder gaat waar Mercedes Benz stopt op het gebied van motoren problematiek.
Een klant van hem rijdt in een E63 S AMG die vibreert als een malle en de klant wil de auto verkopen omdat hij er helemaal gek van wordt.
Nu is er een bedrijf die apparatuur ontwikkeld die kan meten waar de onbalans vandaan komt en dit word in de auto vastgezet en in no-time is de band/velg als boosdoener in vizier.
Hij legt uiteindelijk ook uit hoe het komt en waarom er op bepaalde snelheden vibratie voelbaar is.
Opnieuw trillen
Geplaatst: 07.12.2020 - 16:41
door J33Bee
"Op eieren rijden"...
Opnieuw trillen
Geplaatst: 08.12.2020 - 09:34
door diesel01
Bij problemen zou ik op zoek gaan naar een fabrikant die de minste trilling in zijn product heeft.
Die Fransen kunnen wel bandjes maken en zet mij te denken of ik wel over moet gaan op Eagle f1 asimetrico 5 alleen vanwege de prijs.
De blijdschap van 40€ besparing per band is gauw verdwenen wanneer je een vibrerende auto voor terug krijgt.
Opnieuw trillen
Geplaatst: 08.12.2020 - 10:38
door hansk
Tot nu toe NOOIT trilling problemen gehad met Michelin zomerbanden en Nokian winterbanden .Wel met continentaal , cuppen altijd zeer snel .
Opnieuw trillen
Geplaatst: 08.12.2020 - 11:21
door IkeV70
Die gast is wel een beetje lang van stof...
Dus als ik het goed begrijp: Klant heeft een Mercedes AMG die trilt boven de plm 120 km/h. De dealer heeft er al van alles aan gedaan. Nieuwe banden, nieuwe wielen, nieuwe remmen, etc. Niets hielp. Klant helemaal hopeloos.
Nu gaat de auto naar deze jongen., Die zet er even 4 andere wielen op die hij nog had liggen. Tadaah, vibratie bijna weg...
Dus hij puzzelt even verder en komt tot de conclusie dat de onbalans niet in de velg, aandrijfas, naaf, etc, zit, maar in de band..
Ik vind het een wonderlijk verhaal. Waarom is niet veel eerder geconstateerd dat de banden de oorzaak zijn? Die zijn toch allang een keer gewisseld?
Opnieuw trillen
Geplaatst: 08.12.2020 - 11:42
door J33Bee
IkeV70 schreef: ↑08.12.2020 - 11:21
Die gast is wel een beetje lang van stof...
Dus als ik het goed begrijp: Klant heeft een Mercedes AMG die trilt boven de plm 120 km/h. De dealer heeft er al van alles aan gedaan. Nieuwe banden, nieuwe wielen, nieuwe remmen, etc. Niets hielp. Klant helemaal hopeloos.
Nu gaat de auto naar deze jongen., Die zet er even 4 andere wielen op die hij nog had liggen. Tadaah, vibratie bijna weg...
Dus hij puzzelt even verder en komt tot de conclusie dat de onbalans niet in de velg, aandrijfas, naaf, etc, zit, maar in de band..
Ik vind het een wonderlijk verhaal. Waarom is niet veel eerder geconstateerd dat de banden de oorzaak zijn? Die zijn toch allang een keer gewisseld?
Nee joh! Eerst remschijven vervangen van 4K
Opnieuw trillen
Geplaatst: 08.12.2020 - 11:54
door diesel01
IkeV70 schreef: ↑08.12.2020 - 11:21
Die gast is wel een beetje lang van stof...
Dus als ik het goed begrijp: Klant heeft een Mercedes AMG die trilt boven de plm 120 km/h. De dealer heeft er al van alles aan gedaan. Nieuwe banden, nieuwe wielen, nieuwe remmen, etc. Niets hielp. Klant helemaal hopeloos.
Nu gaat de auto naar deze jongen., Die zet er even 4 andere wielen op die hij nog had liggen. Tadaah, vibratie bijna weg...
Dus hij puzzelt even verder en komt tot de conclusie dat de onbalans niet in de velg, aandrijfas, naaf, etc, zit, maar in de band..
Ik vind het een wonderlijk verhaal. Waarom is niet veel eerder geconstateerd dat de banden de oorzaak zijn? Die zijn toch allang een keer gewisseld?
Mwoahh, ik kom soms mensen bij bedrijven tegen die een mentaliteit hebben "het is mij wel heilig"
Dan moet je eerst wat poppetjes voorbij om bij de juiste persoon te komen waarbij de mentaliteit van andere personen ook ineens tot heel bereidwillig wordt.
Maar goed...ik heb geen trilling in de auto het zal mij jeuken, het is schijnbaar beter om in dit topic te blijven hameren op dat er iets mis(wat ik niet betwist) dan tot oplossingen te komen.
En het is niet deze gast maar de apparatuur waar hij reclame voor maakt(is je vast opgevallen dat er Werbe boven stond) die het probleem heeft achterhaald.
En ja MB heeft voor 4k per wiel remmerij vervangen.
Verder zou ik zeggen, doe er mee wat je wilt.
Opnieuw trillen
Geplaatst: 18.12.2020 - 16:53
door Larsvanderkaa
Hier ook last van trillingen eigenlijk vanaf 5000km.
Volvo V60 D4 Inscription (alles behalve Four-C en sportonderstel) MY2019 in Birch Light met een kilometerstand van 52.000km.
In de zomer op 19” Conti PC6 XL met Contisilent, in de winter op 18” Dunlop WS5.
Volvodealer heeft haar best gedaan, maar leverde voor mij niet tot het gewenste resultaat.
Uiteindelijk via via in contact gekomen met een hele fijne partij in west-Brabant. Zowel winter als zomerset getrimd, gebalanceerd volgens de methode die hier al vaker genoemd is (Hunter met roadforce, draaien op velg enzenz.).
Probleem is voor 95% weg. In de zomerset bleef het weg, winterset pas geoptimaliseerd en lijkt na 1000 kilometer rustig (hele lichte trilling in rug bij de welbekende snelheden). Een band achterop heeft een lichte slingering (voldoet volgens de Hunter aan de norm) en aangezien ik de banden daar niet gekocht heb voor mij te weinig om een nieuwe te monteren. Set is ook niet nieuw meer en heeft ongeveer 15.000 gedraaid vorig seizoen.
Na de wissel extreem last van naar rechts trekken, met uitlijnen opgelost. Zowel met echt stevig remmen en voldiesel optrekken trekt de auto naar rechts.
Kortom: het is acceptabel, maar voor mij geen S/V60 meer! Ik verwacht van een auto van een kleine 75K perfectie! En dat ervaar ik niet, mede gelet op de rammels en kraken in het interieur (vooral rechtsachter).
Ik ben vooral ook nieuwsgierig of een XC60 met luchtvering op de achteras vergelijkbare problemen kent?