KLPD bestelt 800 Volvo's
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
hihi heb geleerd altijd van het goede uit te gaan
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
De branche richtlijn? Nee, die heb ik niet gelezen. Hoe luidt de branch richtlijn?Barry (Grillmeister) schreef:Jammer dat jij de branche richtlijn niet goed gelezen hebt (of begrepenIkeV70 schreef:Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Waarom zouden ze die maximum snelheid ingesteld hebben (en bevestigd aan de media) als er niets aan de hand is?)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- codriver
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 22:42
- Locatie: @home
Ook in de Rallysport en Races zie je wel eens remmen in de fik staan, bij de rally's vaak na de eerste proef als er nieuwe remblokken en schijven zijn gemonteerd.
Bij de Volvo Original Cup wordt er, zonder problemen, gereden met standaard remschijven maar wel met speciale remblokken.
De Politie in de Noordoostpolder presteert het om de remblokken van de V50 2.0 D in 10.000 km op te rijden en de schijven 20.000 km, de Politie 2.0 D hebben overigens dezelfde remmen als een V50 D5.
Bij de Volvo Original Cup wordt er, zonder problemen, gereden met standaard remschijven maar wel met speciale remblokken.
De Politie in de Noordoostpolder presteert het om de remblokken van de V50 2.0 D in 10.000 km op te rijden en de schijven 20.000 km, de Politie 2.0 D hebben overigens dezelfde remmen als een V50 D5.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mooi samengevat! Dat is gewoon het hele verhaal. Die ene V50 waar het over gaat heb ik gezien, je ziet er helemaal niets aan... Ja, blauwe schijven...codriver schreef: De Politie in de Noordoospolder presteert het om de remblokken van de V50 2.0 D in 10.000 km op te rijden en de schijven 20.000 km, de Politie 2.0 D hebben overigens dezelfde remmen als een V50 D5.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 596
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
Zoals zo veel in de media flink opgeblazen maar is meestal een storm in het bekende glas water
We zien die auto's van de KLPD allemaal wel eens en wat die af moeten kunnen meestal flink volgeladen.
Een politieman wist me eens te zeggen als je harder als 60 km gaat heb je het minste last van een verkeersdrempel.
Ik moet alles aan mijn auto zelf betalen dus deze krijgt wel een andere behandeling dan een KLPD auto.
We zien die auto's van de KLPD allemaal wel eens en wat die af moeten kunnen meestal flink volgeladen.
Een politieman wist me eens te zeggen als je harder als 60 km gaat heb je het minste last van een verkeersdrempel.
Ik moet alles aan mijn auto zelf betalen dus deze krijgt wel een andere behandeling dan een KLPD auto.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat de klpd auto's zo vol met spullen zitten dat er eigenlijk maar twee man in mogen zitten ivm het gewicht. Dus die auto's hebben sowieso al zwaar.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Deze richtlijn gaat er volgens mij vanuit dat er al een omstandigheid is waardoor de politie het noodzakelijk acht de normale verkeersregels te negeren. Ik mag toch aannemen dat een agent niet met 70 km/h door het dorp mag rijden omdat de supermarkt bijna dicht is en hij nog een pak melk moet halen? Ik blijf erbij, als er geen melding of ander noodzaak is dienen agenten zich ook gewoon aan de geldende verkeersregels te houden.IkeV70 schreef:De branche richtlijn? Nee, die heb ik niet gelezen. Hoe luidt de branch richtlijn?Barry (Grillmeister) schreef:Jammer dat jij de branche richtlijn niet goed gelezen hebt (of begrepenIkeV70 schreef: Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.
Waarom zouden ze die maximum snelheid ingesteld hebben (en bevestigd aan de media) als er niets aan de hand is?)
Maar dit alles neemt natuurlijk niet de vraag weg waarom de KLPD speciaal aan de V50's een snelheidsbeperking heeft opgelegd.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Nou ik heb ze wél gelezen maaruhh begrijpen ....... ?Barry (Grillmeister) schreef:Jammer dat jij de branche richtlijn niet goed gelezen hebt (of begrepenIkeV70 schreef:Merkwaardig verhaal dit. Natuurlijk mogen ze niet harder rijden dan 140 als er geen melding of andere noodzaak is, ze mogen dan zelfs niet harder rijden dan de maximum snelheid.De snelheidsbeperking op 140 is overigens wel waar. Als er geen melding is of andere noodzaak is om harder te rijden, dan zijn de voorschriften om niet harder dan 140 te rijden.
Waarom zouden ze die maximum snelheid ingesteld hebben (en bevestigd aan de media) als er niets aan de hand is?)
Maar ze voorzaken volgens mij wel het probleem want ze zijn gewoonweg funest voor welke auto dan ook en …….. zenuwslopend voor het betrokken personeel. Gevolg: ‘Auto-onvriendelijk’ rijgedrag
De theorie:
Vluchtstrook
De snelheid op de vluchtstrook mag maximaal 20 km per uur boven de snelheid van het overige verkeer liggen. De maximumsnelheid op de vluchtstrook bedraagt 50 km per uur. Maximumsnelheid Het overschrijden van de maximumsnelheid moet in zijn algemeenheid een beperking kennen van 20 km per uur boven de ter plaatse toegestane maximumsnelheid op lokale en provinciale wegen en 40 km per uur op auto(snel)wegen*. Op woonerven wordt stapvoets gereden.
De praktijk
Op de snelweg met toeters en bellen op weg naar een ernstig misdrijf zoals, en ik noem maar wat, handsfree bellen of tom-tom bedienen tijdens het rijden. Kortom haast is geboden.
Ai, druk verkeer ! Maar geen nood, de vluchtstrook brengt uitkomst. Zo eerst even remmen van bijv. 180 km/u naar de snelheid van het overige verkeer. Aha dat rijdt 88 (druk weet je nog) dus wij mogen nu maximaal 108 km/u. (De snelheid op de vluchtstrook mag maximaal 20 km per uur boven de snelheid van het overige verkeer liggen) Uhhh……. wacht even, er staat óók in de branchrichtlijn: ‘Het overschrijden van de maximumsnelheid moet in zijn algemeenheid een beperking kennen van 20 km per uur boven de ter plaatse toegestane maximumsnelheid op lokale en provinciale wegen en 40 km per uur op auto(snel)wegen. Bingo, we mogen dus nu 128 km/u‘ Neehee, want ‘De maximumsnelheid op de vluchtstrook bedraagt 50 km per uur’. (een soort minimum-maximum snelheid zeg maar) Shit dan maar weer even stevig remmen. “Ja hallo dit schiet echt niet op”. Gas erop naar de 140 oh nee 160 want het is de snelweg (het overige verkeer rijdt intussen weer 120 !). “Ja maar collega dit kan echt niet hoor” (er zitten altijd een ‘good and bad cop’ in een auto). “Ok zeikerd, ga ik wel weer 50 rijden”, dus ……juist, weer even vol in de ankers. Nu wil het toeval dat de plaats van de misdaad zich op ruim 20 km afstand bevindt en zich ook nog eens met een snelheid van zo’n 122 km/u (misdadigers zijn immers altijd waaghalzen) voorwaarts beweegt.
Nou ja je snapt wel dat dit ‘spelletje’ zich eindeloos herhaalt met als gevolg ……. remproblemen !
OK, misschien een beetje off-topic maar kom me nu a.u.b. niet aan met het verhaal dat ik het KLPD belachelijk maak want dat is natuurlijk grote onzin.
Zelfs de leiding geeft blijk van een zeer grote betrokkenheid bij het personeel. Onder het kopje ‘Rood licht’ in de brancherichtlijn wordt dat nog eens middels, ik mag wel zeggen adviezen waar iedereen iets aan heeft, benadrukt.
‘Bij bruggen en spoorwegovergangen wordt niet door rood licht gereden’!
Of zouden treinen nog slechtere remmen hebben als een Volvo en weten ze dat je met een Volvo niet kunt varen ? :twisted: :twisted:
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40997
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb vandaag het genoegen gehad de betreffende V50 te kunnen bekijken.
Aan de auto is niets, ik herhaal.....niets te zien.
Geen brand of zelfs maar schroeiplekken, helemaal niets.
E.e.a. wordt door de pers weer eens schromelijk overdreven.
De auto stond naast een V70 en ik zoals ik eerder al suggereerde kan ik me goed voorstellen dat je je als agent met volle bepakking (dikke kleding, koppel met vanalles daaraan) liever in een V70 verplaatst.
M.i. is er bij het kiezen voor de V50 een hele goeie auto gekozen maar praktisch gezien was het beter een V70 geweest.
Aan de auto is niets, ik herhaal.....niets te zien.
Geen brand of zelfs maar schroeiplekken, helemaal niets.
E.e.a. wordt door de pers weer eens schromelijk overdreven.
De auto stond naast een V70 en ik zoals ik eerder al suggereerde kan ik me goed voorstellen dat je je als agent met volle bepakking (dikke kleding, koppel met vanalles daaraan) liever in een V70 verplaatst.
M.i. is er bij het kiezen voor de V50 een hele goeie auto gekozen maar praktisch gezien was het beter een V70 geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40997
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ja, dat heeft de KLPD zelf gedaan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Waarom?Ben schreef:Ja, dat heeft de KLPD zelf gedaan.
Dat een remblokje na extreme belasting begint te roken en uiteindelijk in de fik vliegt is kennelijk normaal, dat zou bij gelijk elke automerk en model gebeuren, waarom dat deze specifieke maatregel? Of zijn ze daar bij de KLPD net zo goedgelovig en sensatiebelust als de pers, is de maatregel feitelijk volkomen overbodig en uit de lucht gegrepen?
(het zal toch niet zo zijn dat de koeling van de remmen van de V50 significant minder effectief is dan bij andere auto's?)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40997
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik weet het niet, ze hebben het kennelijk om hun moverende redenen aan de pers gemeld.IkeV70 schreef:Waarom?Ben schreef:Ja, dat heeft de KLPD zelf gedaan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Nou, ik heb wel een idee. Zoals te lezen op http://www.politie.nl/klpd/nieuws/09090 ... odhulp.asp:
Je kunt discussieren over de ernst van dit probleem, maar ik vermoed zomaar dat het ofwel opgelost moet worden door Volvo, of dat het exit V50 is bij de KLPD.
Blijkbaar is het bij een zg. "prio-1" rit goed mogelijk dat de remblokken van de V50 vlam vatten. Dat betekent niet dat de auto gelijk in de fik vliegt, ook niet dat de remmen niet meer werken, maar het is begrijpelijkerwijs geen acceptabele situatie. We mogen aannemen dat andere auto's, zoals de V70, niet zo gevoelig zijn voor dit probleem.Aanleiding tot deze maatregel is een incident met een Volvo V50 D5 in juli op de A20. Na een extreme rit (prio 1) tijdens de noodhulp naar een ongeval raakten de remmen oververhit en nadat het voertuig op de vluchtstrook tot stilstand was gebracht, vatten de remblokken vlam.
(knip)
Op een circuit in Lelystad in een onderzoek uitgevoerd door Volvo Nederland, Rijksdienst voor het Wegverkeer en het Landelijk Verkeers Bijstandsteam van het KLPD. Bij het nabootsen van een prio 1-rit raakten de remmen oververhit en vatten de remblokken vlam nadat het testvoertuig direct tot stilstand was gebracht. Kort daarna doofden de vlammen weer. De remmen functioneerden zowel voor, als na de test naar behoren.
Je kunt discussieren over de ernst van dit probleem, maar ik vermoed zomaar dat het ofwel opgelost moet worden door Volvo, of dat het exit V50 is bij de KLPD.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Vooral veel speculeren, relativeren en goedpraten in dit topic. Men schijnt hier voornamelijk te ontkennen dat misschien wel eens een echt probleem zou kunnen zijn, daar word ik door geactiveerd.945i schreef:Je kan zo bij de Telegraaf gaan werken..
Redenen en oplossingen zijn al ruimschoots gegeven in dit topic....Het niet zo moeilijk.
Maar goed, ik lig er verder ook niet wakker van (zelfs al zou ik een V50 hebben). Ik wacht wel rustig af hoe dit opgelost gaat worden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er is inderdaad ook geen echt V50 probleem.
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20773
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er is zoals gezegd geen probleem bij de V50. Er is GEEN probleem met de remmen van de V50. En al zeker niet met de remmen van de V50 D5 van het KLPD.
Er is een ander probleem. En dat is dat er mensen zeer op sensatie belust zijn, en een voorval dat onder zeer extreme omstandigheden plaatsvindt zo bediscussieren dat er een probleem ontstaat.
Maar geloof Ben, Paul, Bart Simpson, Volvomafia en ondergetekende maar. Er is echt geen probleem met de remmen van een Volvo V50.
En dat is niet omdat wij onze ogen sluiten voor problemen als die er zijn. Want dan zijn wij de eersten om dat te erkennen.
Er is een ander probleem. En dat is dat er mensen zeer op sensatie belust zijn, en een voorval dat onder zeer extreme omstandigheden plaatsvindt zo bediscussieren dat er een probleem ontstaat.
Maar geloof Ben, Paul, Bart Simpson, Volvomafia en ondergetekende maar. Er is echt geen probleem met de remmen van een Volvo V50.
En dat is niet omdat wij onze ogen sluiten voor problemen als die er zijn. Want dan zijn wij de eersten om dat te erkennen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)