IMIV - perfecte Ipod-adapter?

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Gesloten
mrg_ed
2nd Gear member

viking_in_shorts schreef:Wel leuk hoe je het brengt trouwens - dat de radio niet compatibel is met de iMIV. Dus ik zit vast aan de Vol-mLink :(
Of je Volvo "upgraden" naar S60/V70? :D

Er zijn overigens meerdere adapters van diverse fabrikanten voor dit type radio. Even googlen en wellicht vind je iets van je gading.
bluefoxamazone
2nd Gear member

bluefoxamazone schreef:hallo, kan iemand me een handje toesteken?
Ik heb mijn pas aangeleverde Imiv gemonteerd en zo ver werkt alles naar behoren. Ik wilde nu echter de "tekst feature" firmware inlezen maar reeds na 12 seconden na het starten van de firmwarefile, stopt de ipod en wordt het proces blijkbaar afgebroken. Ook de LED blijft groen branden.
Ik ben echter niet zeker of ik de juiste firmwarefile genomen heb. Misschien ligt het daar wel aan??? Ik heb een HU 603 zonder toeters en bellen. Maw geen RTI of CD wisselaar of Sat of TV. Iemand die licht in de duisternis kan laten schijnen??
alvast hartelijk bedankt!!
ondertussen de correcte file (cd/Md) proberen up te loaden, maar opnieuw wordt deIPOD gepauzeerd na 12 seconden. Naar het schijnt zou het kunnen aan de ipod nano zélf liggen. Iemand ervaringen of een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Volvo xc70 na 22 jaar met volvo 240GL!
mrg_ed
2nd Gear member

ondertussen de correcte file (cd/Md) proberen up te loaden, maar opnieuw wordt deIPOD gepauzeerd na 12 seconden. Naar het schijnt zou het kunnen aan de ipod nano zélf liggen. Iemand ervaringen of een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen
Er zijn nu een paar gevallen bekend, waarbij met een iPod nano 2e generatie getracht wordt om firmware te uploaden, wat echter steeds niet slaagt. Als er een ander type iPod wordt gebruikt werkt het wel. Ik heb momenteel geen iPod Nano om te testen, maar mogelijk is er ergens een instelling geactiveerd in iTunes, waar je kunt aangeven dat 1) alle bestanden die gekopieerd worden naar de iPod naar MP3 formaat moeten worden geconverteerd of 2) dat bij overschrijding van een maximum bestandsgrootte het bestand moet worden geconverteerd naar MP3.

Misschien zou je eens naar dergelijke instellingen kunnen zoeken in iTunes.
etione
Starter

Ben er gbenieuwd!!!!
bluefoxamazone
2nd Gear member

Hallo!
bedankt alvast voor het meedenken!!
ik heb volgende ondernomen. De firmware file heb ik vóòr ik deze synchroniseer. Nogmaals geconverteerd naar Wav. (rechter muistoets klikken geeft je deze keuze)
Nadien deze file op de nano geplaatst en proberen maar. Opnieuw breekt het proces af na 12 seconden.
Ik ga best eens op zoek naar een kennis met een andere iPod... vrees ik.
Alle input wordt gewaardeerd!
Volvo greetz
Okke
4th Gear member

Kan je het niet proberen via de programeerschakelaar en dan via de aux-input? Dan kan je de file ook via een discman downloaden. Zolang de file maar in z'n geheel en ononderbroken wordt afgespeeld.
V40
jvalukas
2nd Gear member

Weet je zeker dat je de goede revisie hebt ?

Misschien een domme vraag, maar dat was de reden waarom het bij ons in 1e instantie ook niet lukte.
V40 1.8GDI 2000
V40 1.9D 102pk 2000

V70 D5 Mobilityline 2004 Black Sapphire
elcanario
1st Gear member

bluefoxamazone schreef:hallo, kan iemand me een handje toesteken?
Ik heb mijn pas aangeleverde Imiv gemonteerd en zo ver werkt alles naar behoren. Ik wilde nu echter de "tekst feature" firmware inlezen maar reeds na 12 seconden na het starten van de firmwarefile, stopt de ipod en wordt het proces blijkbaar afgebroken. Ook de LED blijft groen branden.
Ik ben echter niet zeker of ik de juiste firmwarefile genomen heb. Misschien ligt het daar wel aan??? Ik heb een HU 603 zonder toeters en bellen. Maw geen RTI of CD wisselaar of Sat of TV. Iemand die licht in de duisternis kan laten schijnen??
alvast hartelijk bedankt!!
Ik heb hetzelfde probleem... HU850, iPod nano 2G, iTunes 7.3.

Na de start van het afspelen van de firmware op de iPod, verandert het HU display na 5 seconden van de normale service mode message 'CD ERROR' naar 'CD LOAD CARDRIDGE' en de iPod stopt na exact 12 seconden.

Iemand die een oplossing weet???
mrg_ed
2nd Gear member

elcanario schreef: Ik heb hetzelfde probleem... HU850, iPod nano 2G, iTunes 7.3.

Na de start van het afspelen van de firmware op de iPod, verandert het HU display na 5 seconden van de normale service mode message 'CD ERROR' naar 'CD LOAD CARDRIDGE' en de iPod stopt na exact 12 seconden.

Iemand die een oplossing weet???
Het is inderdaad deze combinatie van iPod en iTunes, die blijkbaar problemen geeft...

Je zou het volgende kunnen proberen, is echter wel wat drastisch...

- verwijder alle bestanden van je iPod, behalve de firmware file
- benader de iPod als harddisk (vinkje in iTunes) en zoek de firmware file op (ergens in een verborgen directory - welke bestandsgrootte heeft dit bestand dan?). Het bestand heeft een geheel andere naam, maar omdat er geen andere bestanden op de iPod staan, moet je deze dus kunnen localiseren.
- vervang het bestand op de iPod door de originele firmware file via explorer, wel dezelfde naam gebruiken als die op de iPod staat.
- probeer nu het bestand af te spelen. Als dat lukt, dan proberen om te uploaden.
bluefoxamazone
2nd Gear member

Hallo Mr Ed!
kun je wat beter specifieren waar ik dat vinkje moet plaatsen om mijn iPOD als harddisk te laten werken?
danke
mrg_ed
2nd Gear member

bluefoxamazone schreef:kun je wat beter specifieren waar ik dat vinkje moet plaatsen om mijn iPOD als harddisk te laten werken?
iPod aansluiten aan je PC en iTunes starten.
Als je in iTunes op het iPod plaatje links klikt, krijg je het overzichtscherm van de iPod te zien met alle instellingen. Het eerste tabblad (Samenvatting) heeft een vinkje "gebruik als schijf activeren"
bluefoxamazone
2nd Gear member

hoi!
alles uitgevoerd;
file gevonden en heet nu QCAU.wav
deze vervangen door de gedownloade file en QCAU.wav benoemd (want anders speelt ie niet af).
jammer maar helaas, na 12 seconden is het weer prijs...de zaak hangt...
Het bestand was 17.044kB identiek aan het bestand die er origineel opstond...
Tsju toch...
mrg_ed
2nd Gear member

Heb je misschien 'sound Check' (='Geluidscontrole') aan staan op de iPod in het instellingen menu?
tomtom
3rd Gear member

Adapter werd keurig netjes naar Frankrijk opgestuurd door VolvoTech! Ik heb 'm daar geinstalleerd (in de vakantie heb je toch niks te doen :D )E.e.a. werkt perfect i.c.m. RTI en de HU 803. Nu ook CD-tekst via het MD Chgr kanaal :P ! Ik heb echter nog een paar wensen/vragen;

- kan de CD tekst ook continu aan blijven staan? Nu verdwijnt het weer als je een andere afspeellijst of een ander nummer kiest
- kan de afspeellijst ook als tekst weergegeven worden?
- kan de CD-tekst ook functioneren bij de simple mode?

weet iemand het antwoord.......?

Groeten, Harm
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
bluefoxamazone
2nd Gear member

mrg_ed schreef:Heb je misschien 'sound Check' (='Geluidscontrole') aan staan op de iPod in het instellingen menu?
hoi Ed,
neen hoor die staat "uit"
dank!
Paul
Geartronic member

Heeft iemand anders in de omgeving niet even een Podtje te leen?
En die even proberen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Maarten
5th Gear member

tomtom schreef:Adapter werd keurig netjes naar Frankrijk opgestuurd door VolvoTech! Ik heb 'm daar geinstalleerd (in de vakantie heb je toch niks te doen :D )E.e.a. werkt perfect i.c.m. RTI en de HU 803. Nu ook CD-tekst via het MD Chgr kanaal :P ! Ik heb echter nog een paar wensen/vragen;

- kan de CD tekst ook continu aan blijven staan? Nu verdwijnt het weer als je een andere afspeellijst of een ander nummer kiest
- kan de afspeellijst ook als tekst weergegeven worden?
- kan de CD-tekst ook functioneren bij de simple mode?

weet iemand het antwoord.......?

Groeten, Harm
bij mij blijft de tekst functie gewoon aan als ik wissel van nummer of van afspeellijst,en de afspeellijsten kan ik ook lezen als tekst op mijn HU-1205.
tekst in simple mode heb ik ook niet,maar heb hem toch altijd in advanced mode staan :razz:
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
mrg_ed
2nd Gear member

bluefoxamazone schreef:
mrg_ed schreef:Heb je misschien 'sound Check' (='Geluidscontrole') aan staan op de iPod in het instellingen menu?
hoi Ed,
neen hoor die staat "uit"
dank!
stuur mij ff het bestand dat je gebruikt en de gegevens over de iMIV, serienr. revisienr. etc. dan kan ik wat specifieker testen.
bluefoxamazone
2nd Gear member

Hallo, ik heb je mijn gegevens doorgestuurd per PM.
Moest er nog iets tekort zijn dan hoor ik het wel.
bedankt!!
ScubaBart
2nd Gear member
Contacteer:

Beste mensen,

Weet er iemand of het ooit nog een keer gaat lukken video's op de iPod met de HU te bedienen? Wordt daar aan gewerkt? Of kan dat simpelweg niet?
En dat Dolby ProLogic op het TV kanaal niet kan weet ik ook, maar komt dat wellicht ook nog een keer? Of is dat technisch ook niet haalbaar?

iMiv rules!
Some people just aren't made for life on the road..
Gesloten

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”