Silver_R schreef:
Defender1964 schreef:
EBC Yellowstuff remmenset, Ferrita downpipe en een RICA tuning. Moet nu nog wel dat rare blauwe vierkantje van mijn auto halen
Oh vertel. Ben wel benieuwd naar foto's van je T6 en de rest van je verhaal.
Door omstandigheden zat ik eigenlijk al een tijdje zonder beschikbare auto. Doordat ik enorm tevreden ben over mijn eerdere getunede V70 T5 en de goede ervaringen van een vriend met een V60 D5 hybrid, wilde ik wel weer aan de Volvo. Doordat ik niet zo'n hele grote bak meer nodig heb, maar toch een beetje laadruimte (duiken) wilde hebben, koos ik voor een V60. Die moest perse zwart metallic zijn, vonden mijn dochters.
Een kennis van mij is gespecialiseerd als 'automakelaar' in het uitzoeken en faciliteren van import van vooral BMW, Mercedes en Audi uit Duitsland, maar wilde zijn diensten nu wel beschikbaar stellen om mij aan een door mij gewenste wat dikkere uitvoering van een V60 te helpen.
De beste kandidaat was een auto, die zijn eerste 30k in Göteborg (fabrieksauto?) rondgereden heeft, bij een erkende Volvo garage in de buurt van München. Volgens de advertentie een V60 T6 AWD Geartronic R-Design Sapphire black, lederen bekleding, schuifdak en navigatiesysteem. Net een beurt gehad, TUV keuring (2 jaar APK) was gedaan, er werd een set winterbanden met zwarte stalen velgen en een nieuwe set zomerbanden bijgedaan, er werd nog wat van de prijs afgedaan en vervolgens heb ik de auto (dus ongezien) gekocht.
Vervolgens RICA gebeld om een afspraak te maken voor een S1 of S2 tuning en na invoer van de VIN bleek de auto aftermarket al door Polestar getuned te zijn van 304hp/440nm naar 329hp/480nm. RICA had een leuke aanbieding voor de S2 tuning inclusief race-cat downpipe dus de keus om dat te gaan doen was snel gemaakt ondanks de al aanwezige en daardoor overbodige Polestar tuning.
Daarna met de ICE trein (en die gaan pas echt hard) comfortabel richting München om de auto op te pikken. Aldaar aangekomen voor mij weer wat aangename verrassingen: Premium Sound, aftermarket EBC Yellowstuff keramische remmen, standkachel, on call, business pack pro, driver support line, security line, winter line, park assist voor en achter, extra getint glas en nog een hele hoop andere dingen die ik niet zo spannend vind (zoals een verwijderbare trekhaak

).
Om eerlijk te zijn was ik op de rit terug enigszins teleurgesteld omdat ik hem ook in S wel traag vond reageren als je het gas intrapt, en ook qua motorgeluid kreeg ik niet veel terug terwijl het toch echt een 6 cylinder turbo is. Rijeigenschappen dik in orde natuurlijk en topsnelheid zoals begrensd op 250km/u.
Het proces om hem daarna langs de RDW, BPM taxateur en douane te loodsen, en op Nederlands kenteken op mijn naam te krijgen duurde wel drie weken, maar daar stond wel grofweg een 30% lagere prijs tov een standaard T6 AWD R-Design in Nederland tegenover.
Gisteren even een ritje naar Duitsland gemaakt nadat de auto nu S2 getuned is met als resultaat 375hp/575nm en de snelheidsbegrenzer eraf is. Vooral in S reageert hij nu veel sneller op het vloeren van het gaspedaal, het geluid is zoals ik hoopte en het ding blijft maar sleuren. Van 100-200 gaat in iets van 11.5 sec en ook daarna dendert ie gewoon door, maar het was te druk om uit nieuwsgierigheid de topsnelheid op te zoeken. Bij 200km/u constant draait ie 4000rpm, bij 240km/u constant is dat 4500rpm. En hij kan tot 6500rpm.
Ik ben/was van plan de intercooler en de air intake te vervangen, maar het is voorlopig wel goed zo
Vandaag even bij de lokale garage geweest om de computer uit te lezen, de dashboardmeters in het Nederlands om te zetten en de navigatiesoftware incl maps helemaal bij te werken. Nu nog even uitvinden hoe ik speedcams erop krijg.
Al met al ben ik best tevreden, geloof ik
