Officieel: De Nieuwe S60!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Op Volvo NL staat die nog niet. Op Volvo BE wel: http://www.volvocars.com/nl-BE/sales-se ... rator.aspx
- Nik0la
- 3rd Gear member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
- Locatie: Barendrecht
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Waarschijnlijk was dat de S60 die wij hebben mogen bewonderen in Beesd 

- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Nee, het nummerbord is anders! 

S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Schitterend!!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40988
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo te zien zijn het er twee
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Deze zwarte kleur (Ember Black metallic?) mag er ook wel zijn 

- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht
Wat een wereldbaan heb je dan??!
Beetje door Europa toeren in een nieuwe nog niet leverbare auto.

S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23.10.2007 - 10:03
Mooie foto! Ik vind de >< in de bumper niet echt mooi. Met deze zwarte S60 valt het minder op.
Ik heb de brochure van de S60 ook in huis. Op alle foto's wordt een bruine S60 getoond. Waarom deze bruine kleur? Bijna niemand neemt toch bruin? Zwart ziet er veel beter uit!
Ik heb de brochure van de S60 ook in huis. Op alle foto's wordt een bruine S60 getoond. Waarom deze bruine kleur? Bijna niemand neemt toch bruin? Zwart ziet er veel beter uit!
Volvo V50 1.8F - Chameleon Blue
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is dezelfde kleur als de concept, waarmee duidelijk de link en de gelijkenis met die concept te zien is. Daarbij zoeken ze altijd een opvallende introductiekleur die je overal terugziet. Tot slot zie je al die opvallende kleuren in SE veel rijden; daar houden ze niet van zwarte auto's omdat het bijna het halve jaar al donker is.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Die koperkleur heeft (ook) te maken met de koperwinning in Zweden. Een verwijzing naar het land van oorsprong en de economische en technologische voorsprong van weleer. Hier zijn al diverse onderwerpen over geschreven en in de wereld van de marketing wordt Volvo regelmatig genoemd als constante factor.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Ik vind zelf zwarte auto's niks.... Die introductie kleur vind ik best wel fraai.jpostma schreef:Mooie foto! Ik vind de >< in de bumper niet echt mooi. Met deze zwarte S60 valt het minder op.
Ik heb de brochure van de S60 ook in huis. Op alle foto's wordt een bruine S60 getoond. Waarom deze bruine kleur? Bijna niemand neemt toch bruin? Zwart ziet er veel beter uit!
Een tijdje mocht ik in een zwarte V50 rondrijden.
Tijdens de Volvoforum meeting in Lelystad stonden we naast een witte V50.
Nadat deze autos gebroedelijk samen in de zon hadden gestaan, heb ik m'n infrarood thermometer gepakt en .... de witte was 10 graden koeler.
Maar of ik nu zelf een witte zou kiezen???
Ik ben er nog niet uit. Hoeft ook niet, want de huidge S60 (175.000KM) die ik mag 'oprijden' gaat er pas in augustus uit.
Maar één ding is zeker, smaken verschillen..

Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Dat mijn V50 koeler was had misschien ook nog wel te maken met de sunblinds die ik achterin had zitten? Maar stond wel met de voorruit in de zon, dat weer wel...
Maar ik denk ook niet dat ik een witte S60 zou pakken, dat is een auto voor een iets luxere kleur...
Maar ik denk ook niet dat ik een witte S60 zou pakken, dat is een auto voor een iets luxere kleur...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
Trouwens, hoe zit het nu met nieuwe motoren? Volvo zelf heeft het al over een D6-motor:
http://www.autofans.be/content/nieuwe-d ... voor-volvo
Als ik ernaar google, vind ik alleen motoren voor boten...
http://www.autofans.be/content/nieuwe-d ... voor-volvo
Als ik ernaar google, vind ik alleen motoren voor boten...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
tsja de D6 staat er in. maar meer is er niet over bekend helaas...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40988
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvo test nieuwe S60 in Amsterdams stadsverkeer
De Volvo S60 komt pas deze zomer op de markt, maar oplettende Amsterdammers kunnen hem nu al spotten. Volvo voert momenteel praktijktests uit met de S60, voorzien van het unieke Pedestrian Safety systeem, dat in staat is overstekende voetgangers te detecteren. Volvo test in Amsterdam vanwege het specifieke verkeersbeeld met vele fietsers in onze hoofdstad.

De nieuwe Volvo rijdt zonder camouflage door het centrum van Amsterdam, zoals op bovenstaande foto in de drukke Vijzelstraat. Amsterdam is niet alleen een goed testgebied vanwege het zeer drukke verkeer, de hoofdstad biedt een uniek verkeersbeeld binnen Europa met extreem veel fietsers. Het spreekt vanzelf dat de Zweedse ingenieurs Pedestrian Safety ook in deze specifieke omstandigheden wil fine tunen. Het gaat om een systeem dat een voetganger voor de auto kan waarnemen en het voertuig afremt als de bestuurder niet tijdig reageert om een aanrijding te vermijden. Het nieuwe systeem, Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection genaamd, debuteert in 2010 gelijktijdig met de lancering van de nieuwe S60.
Fietsers
Volvo's veiligheidsingenieurs werken overigens al meer dan tien jaar aan de Pedestrian Detection-technologie. Over de hele wereld zijn er tests mee gedaan. Na de onthulling van de nieuwe S60 op de Autosalon van Genève in maart is het nu tijd voor de laatste praktijkproeven in de drukke binnensteden van Europa. "Het systeem moet rekening houden met diverse zaken, waaronder de verkeerssituatie, de wegomstandigheden, andere weggebruikers zoals fietsers en uiteraard het weer. Daarom hebben we al meer dan 500.000 kilometer gereden om real-life data te verzamelen. Daarnaast gebruiken we informatie van verkeerstests voor geavanceerde computersimulaties", aldus Thomas Broberg, Senior Safety Advisor bij Volvo. Het gaat nu om de laatste fijnafstellingen.
Voetganger kwetsbaar
Alleen al in de Europese hoofdsteden kwamen in 2007 1.560 mensen om in het verkeer. Daarvan is 43 procent voetganger. De snelheid van het voertuig is van grote invloed op de kans dat een voetganger overlijdt als gevolg van de aanrijding. Bij een snelheid van 50 km/uur is de kans op een dodelijke afloop 85 procent hoger dan bij een snelheid van 25 km/uur. "Het doel van de nieuwe technologie is aanrijdingen met voetgangers te voorkomen bij snelheden onder de 25 km/uur. Rijdt de auto sneller, dan moet het systeem de snelheid tijdens de botsing zoveel mogelijk verlagen. In de meeste situaties kunnen we de klap van de aanrijding met 75 procent verminderen. Gezien het grote aantal ongevallen met voetgangers maakt het al een enorm verschil als het systeem erin slaagt de kans op een dodelijke afloop met 20 procent te verlagen. In specifieke situaties kunnen we de kans op een dodelijke afloop zelfs met wel 85 procent verkleinen", zegt Broberg.
De Volvo S60 komt pas deze zomer op de markt, maar oplettende Amsterdammers kunnen hem nu al spotten. Volvo voert momenteel praktijktests uit met de S60, voorzien van het unieke Pedestrian Safety systeem, dat in staat is overstekende voetgangers te detecteren. Volvo test in Amsterdam vanwege het specifieke verkeersbeeld met vele fietsers in onze hoofdstad.

De nieuwe Volvo rijdt zonder camouflage door het centrum van Amsterdam, zoals op bovenstaande foto in de drukke Vijzelstraat. Amsterdam is niet alleen een goed testgebied vanwege het zeer drukke verkeer, de hoofdstad biedt een uniek verkeersbeeld binnen Europa met extreem veel fietsers. Het spreekt vanzelf dat de Zweedse ingenieurs Pedestrian Safety ook in deze specifieke omstandigheden wil fine tunen. Het gaat om een systeem dat een voetganger voor de auto kan waarnemen en het voertuig afremt als de bestuurder niet tijdig reageert om een aanrijding te vermijden. Het nieuwe systeem, Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection genaamd, debuteert in 2010 gelijktijdig met de lancering van de nieuwe S60.
Fietsers
Volvo's veiligheidsingenieurs werken overigens al meer dan tien jaar aan de Pedestrian Detection-technologie. Over de hele wereld zijn er tests mee gedaan. Na de onthulling van de nieuwe S60 op de Autosalon van Genève in maart is het nu tijd voor de laatste praktijkproeven in de drukke binnensteden van Europa. "Het systeem moet rekening houden met diverse zaken, waaronder de verkeerssituatie, de wegomstandigheden, andere weggebruikers zoals fietsers en uiteraard het weer. Daarom hebben we al meer dan 500.000 kilometer gereden om real-life data te verzamelen. Daarnaast gebruiken we informatie van verkeerstests voor geavanceerde computersimulaties", aldus Thomas Broberg, Senior Safety Advisor bij Volvo. Het gaat nu om de laatste fijnafstellingen.
Voetganger kwetsbaar
Alleen al in de Europese hoofdsteden kwamen in 2007 1.560 mensen om in het verkeer. Daarvan is 43 procent voetganger. De snelheid van het voertuig is van grote invloed op de kans dat een voetganger overlijdt als gevolg van de aanrijding. Bij een snelheid van 50 km/uur is de kans op een dodelijke afloop 85 procent hoger dan bij een snelheid van 25 km/uur. "Het doel van de nieuwe technologie is aanrijdingen met voetgangers te voorkomen bij snelheden onder de 25 km/uur. Rijdt de auto sneller, dan moet het systeem de snelheid tijdens de botsing zoveel mogelijk verlagen. In de meeste situaties kunnen we de klap van de aanrijding met 75 procent verminderen. Gezien het grote aantal ongevallen met voetgangers maakt het al een enorm verschil als het systeem erin slaagt de kans op een dodelijke afloop met 20 procent te verlagen. In specifieke situaties kunnen we de kans op een dodelijke afloop zelfs met wel 85 procent verkleinen", zegt Broberg.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat mooi zeg!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra