Pagina 27 van 38
Geplaatst: 29.03.2010 - 14:14
door Nik0la
Waar staatie configurator dan?
Geplaatst: 29.03.2010 - 15:21
door rsnhakan
Geplaatst: 29.03.2010 - 15:30
door Nik0la
Geplaatst: 29.03.2010 - 15:40
door rsnhakan
Waarschijnlijk was dat de S60 die wij hebben mogen bewonderen in Beesd

Geplaatst: 29.03.2010 - 17:17
door Welles
Nee, het nummerbord is anders!

Geplaatst: 13.04.2010 - 07:53
door Welles
Geplaatst: 13.04.2010 - 08:03
door Paul
Schitterend!!!
Geplaatst: 13.04.2010 - 08:18
door Ben
Zo te zien zijn het er twee
Geplaatst: 13.04.2010 - 08:58
door rsnhakan
Deze zwarte kleur (Ember Black metallic?) mag er ook wel zijn

Geplaatst: 13.04.2010 - 08:58
door Welles
Wat een wereldbaan heb je dan??!

Beetje door Europa toeren in een nieuwe nog niet leverbare auto.
Geplaatst: 13.04.2010 - 11:03
door jpostma
Mooie foto! Ik vind de >< in de bumper niet echt mooi. Met deze zwarte S60 valt het minder op.
Ik heb de brochure van de S60 ook in huis. Op alle foto's wordt een bruine S60 getoond. Waarom deze bruine kleur? Bijna niemand neemt toch bruin? Zwart ziet er veel beter uit!
Geplaatst: 13.04.2010 - 11:21
door Walter
Dat is dezelfde kleur als de concept, waarmee duidelijk de link en de gelijkenis met die concept te zien is. Daarbij zoeken ze altijd een opvallende introductiekleur die je overal terugziet. Tot slot zie je al die opvallende kleuren in SE veel rijden; daar houden ze niet van zwarte auto's omdat het bijna het halve jaar al donker is.
Geplaatst: 13.04.2010 - 12:30
door Rob M
Die koperkleur heeft (ook) te maken met de koperwinning in Zweden. Een verwijzing naar het land van oorsprong en de economische en technologische voorsprong van weleer. Hier zijn al diverse onderwerpen over geschreven en in de wereld van de marketing wordt Volvo regelmatig genoemd als constante factor.
smaken verschillen
Geplaatst: 13.04.2010 - 21:45
door gnd
jpostma schreef:Mooie foto! Ik vind de >< in de bumper niet echt mooi. Met deze zwarte S60 valt het minder op.
Ik heb de brochure van de S60 ook in huis. Op alle foto's wordt een bruine S60 getoond. Waarom deze bruine kleur? Bijna niemand neemt toch bruin? Zwart ziet er veel beter uit!
Ik vind zelf zwarte auto's niks.... Die introductie kleur vind ik best wel fraai.
Een tijdje mocht ik in een zwarte V50 rondrijden.
Tijdens de Volvoforum meeting in Lelystad stonden we naast een witte V50.
Nadat deze autos gebroedelijk samen in de zon hadden gestaan, heb ik m'n infrarood thermometer gepakt en .... de witte was 10 graden koeler.
Maar of ik nu zelf een witte zou kiezen???
Ik ben er nog niet uit. Hoeft ook niet, want de huidge S60 (175.000KM) die ik mag 'oprijden' gaat er pas in augustus uit.
Maar één ding is zeker, smaken verschillen..
Cheers GND
Geplaatst: 13.04.2010 - 22:39
door arnoud
Dat mijn V50 koeler was had misschien ook nog wel te maken met de sunblinds die ik achterin had zitten? Maar stond wel met de voorruit in de zon, dat weer wel...
Maar ik denk ook niet dat ik een witte S60 zou pakken, dat is een auto voor een iets luxere kleur...
Geplaatst: 14.04.2010 - 13:45
door Sorcerer
Hmm, in het zwart ziet hij er lang niet meer zo bijzonder uit als in het bruin. Ik vraag me af hoe donkerblauw deze auto staat!
Geplaatst: 14.04.2010 - 13:55
door Sorcerer
Trouwens, hoe zit het nu met nieuwe motoren? Volvo zelf heeft het al over een D6-motor:
http://www.autofans.be/content/nieuwe-d ... voor-volvo
Als ik ernaar google, vind ik alleen motoren voor boten...
Geplaatst: 14.04.2010 - 14:03
door Walter
tsja de D6 staat er in. maar meer is er niet over bekend helaas...
Geplaatst: 14.04.2010 - 18:51
door Ben
Volvo test nieuwe S60 in Amsterdams stadsverkeer
De Volvo S60 komt pas deze zomer op de markt, maar oplettende Amsterdammers kunnen hem nu al spotten. Volvo voert momenteel praktijktests uit met de S60, voorzien van het unieke Pedestrian Safety systeem, dat in staat is overstekende voetgangers te detecteren. Volvo test in Amsterdam vanwege het specifieke verkeersbeeld met vele fietsers in onze hoofdstad.

De nieuwe Volvo rijdt zonder camouflage door het centrum van Amsterdam, zoals op bovenstaande foto in de drukke Vijzelstraat. Amsterdam is niet alleen een goed testgebied vanwege het zeer drukke verkeer, de hoofdstad biedt een uniek verkeersbeeld binnen Europa met extreem veel fietsers. Het spreekt vanzelf dat de Zweedse ingenieurs Pedestrian Safety ook in deze specifieke omstandigheden wil fine tunen. Het gaat om een systeem dat een voetganger voor de auto kan waarnemen en het voertuig afremt als de bestuurder niet tijdig reageert om een aanrijding te vermijden. Het nieuwe systeem, Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection genaamd, debuteert in 2010 gelijktijdig met de lancering van de nieuwe S60.
Fietsers
Volvo's veiligheidsingenieurs werken overigens al meer dan tien jaar aan de Pedestrian Detection-technologie. Over de hele wereld zijn er tests mee gedaan. Na de onthulling van de nieuwe S60 op de Autosalon van Genève in maart is het nu tijd voor de laatste praktijkproeven in de drukke binnensteden van Europa. "Het systeem moet rekening houden met diverse zaken, waaronder de verkeerssituatie, de wegomstandigheden, andere weggebruikers zoals fietsers en uiteraard het weer. Daarom hebben we al meer dan 500.000 kilometer gereden om real-life data te verzamelen. Daarnaast gebruiken we informatie van verkeerstests voor geavanceerde computersimulaties", aldus Thomas Broberg, Senior Safety Advisor bij Volvo. Het gaat nu om de laatste fijnafstellingen.
Voetganger kwetsbaar
Alleen al in de Europese hoofdsteden kwamen in 2007 1.560 mensen om in het verkeer. Daarvan is 43 procent voetganger. De snelheid van het voertuig is van grote invloed op de kans dat een voetganger overlijdt als gevolg van de aanrijding. Bij een snelheid van 50 km/uur is de kans op een dodelijke afloop 85 procent hoger dan bij een snelheid van 25 km/uur. "Het doel van de nieuwe technologie is aanrijdingen met voetgangers te voorkomen bij snelheden onder de 25 km/uur. Rijdt de auto sneller, dan moet het systeem de snelheid tijdens de botsing zoveel mogelijk verlagen. In de meeste situaties kunnen we de klap van de aanrijding met 75 procent verminderen. Gezien het grote aantal ongevallen met voetgangers maakt het al een enorm verschil als het systeem erin slaagt de kans op een dodelijke afloop met 20 procent te verlagen. In specifieke situaties kunnen we de kans op een dodelijke afloop zelfs met wel 85 procent verkleinen", zegt Broberg.
Geplaatst: 14.04.2010 - 18:54
door Paul
Wat mooi zeg!