Ik heb zojuist de Volvo dealer gebeld met betrekking tot mijn ervaring van vandaag.
Aangezien het weer niet werkte heb ik duidelijk aangegeven dat het systeem op dit moment onbruikbaar is. Heb net weer met Google Maps op de telefoon moeten navigeren.
Ik heb daarnaast aangegeven dat mijn probleem bijna onmogelijk software gerelateerd kan zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit systeem zo slecht performed door bugs in de firmware. Het moet in mijn geval bijna zeker door de plaatsing van de GPS antenne veroorzaakt worden.
Volvo dealer pakt het goed op en ik kan hem morgen al binnen brengen voor controle van de antenne.
Sensus Connected Touch
- RichieB
- 6th Gear member
Dat verklaart wel wat. Als ik dat met mijn TomTom doe, duurt de fix ook langer. Tientallen seconden (soms een minuut) ipv enkele seconden. De GPS van de Volvo RTI staat altijd aan, ook al gebruik je hem niet. Dus op het moment dat je hem nodig hebt weet de RTI al waar je bent.twcoolen schreef:Vanmorgen liet hij als laatst bekende locatie Eindhoven zien, waar ik gisteren iGo heb uitgezet. Dit terwijl ik vanmorgen de auto starte in Landgraaf, 100km verderop.
Dat ze de GPS voor iGO niet in de vin op het dak hebben geplaatst is een enorme fail. Dat is juist een van de voordelen van een geïntegreerd systeem: perfecte GPS ontvangst.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- twcoolen
- 3rd Gear member
Tientallen secondes tot een minuut staat in het niet tot meer dan een uur bij SCT. Sterker nog, na 1 uur nog steeds geen fix.RichieB schreef:Dat verklaart wel wat. Als ik dat met mijn TomTom doe, duurt de fix ook langer. Tientallen seconden (soms een minuut) ipv enkele seconden. De GPS van de Volvo RTI staat altijd aan, ook al gebruik je hem niet. Dus op het moment dat je hem nodig hebt weet de RTI al waar je bent.twcoolen schreef:Vanmorgen liet hij als laatst bekende locatie Eindhoven zien, waar ik gisteren iGo heb uitgezet. Dit terwijl ik vanmorgen de auto starte in Landgraaf, 100km verderop.
Dat ze de GPS voor iGO niet in de vin op het dak hebben geplaatst is een enorme fail. Dat is juist een van de voordelen van een geïntegreerd systeem: perfecte GPS ontvangst.
Toen ik mijn navigatiesysteem mee naar Zuid Afrika nam duurde het ook 20 minuten voordat ik een fix had, maar dat ging over 10.000+KM, niet 100KM.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Wat mij trouwens opvalt aan mijn screenshots is dat op het compas vrijwel alle satellieten zich op het zuidelijk 'halfrond' bevinden. Op slechts 1 screenshot zie je een satelliet op de noordelijke helft. Viel mij tijdens het rijden ook al op.
Zou dit dan de indicatie zijn van een verkeerde plaasting van de antenne waardoor het zicht op de hemel niet breed genoeg is?
Zou dit dan de indicatie zijn van een verkeerde plaasting van de antenne waardoor het zicht op de hemel niet breed genoeg is?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- Starter
Hi guys,
ben nieuw hier op het forum aangezien ik gisteren definitief te horen heb gekregen dat mijn V40 bij de leasemaatschappij in bestelling is gegaan. Ben toevallig gisteren ook bij de dealer geweest om me eens wat meer te laten zien van Connected Touch.
Ook hier (in de auto van de verkoper zelf) problemen met de GPS. iGo gaf aan dat we ons in een dorp 20 km verderop bevonden. Ook na een ritje van 10 minuten had ie nog geen goed signaal.
De verkoper gaf zelf eerlijk toe dat ze nog bezig waren met het bepalen van de juiste plek voor de GPS-ontvanger. Zijn auto was pas de 2e waar SCT ingebouwd werd bij hun. Ik heb gevraagd of hij me op de hoogte wil houden van de ontwikkelingen. Als ik meer weet zal ik dat hier posten.
ben nieuw hier op het forum aangezien ik gisteren definitief te horen heb gekregen dat mijn V40 bij de leasemaatschappij in bestelling is gegaan. Ben toevallig gisteren ook bij de dealer geweest om me eens wat meer te laten zien van Connected Touch.
Ook hier (in de auto van de verkoper zelf) problemen met de GPS. iGo gaf aan dat we ons in een dorp 20 km verderop bevonden. Ook na een ritje van 10 minuten had ie nog geen goed signaal.
De verkoper gaf zelf eerlijk toe dat ze nog bezig waren met het bepalen van de juiste plek voor de GPS-ontvanger. Zijn auto was pas de 2e waar SCT ingebouwd werd bij hun. Ik heb gevraagd of hij me op de hoogte wil houden van de ontwikkelingen. Als ik meer weet zal ik dat hier posten.
- Get!em
- 3rd Gear member
Ik werk regelmatig met GPS op t werk en deze satview lijkt inderdaad op verkeerde plaatsing of reflectie.
Als de antenne dichterbij dan 20 cm bij vertikaal metaal zit dan krijg je zulke scheve satviews. Ook als de antenne onder een plaat zit (bijv onder de motorkap, onder de ruit met voorruitverwarming, of onder het dak) dan krijg je dit soort beelden.
Je kunt dit simuleren door met je telefoon dezelfde satview op te roepen en je telefoon tegen je auto dak aan te houden.
Ook kan reflectie de oorzaak zijn. Metaal reflecteert het signaal van gps als een spiegel en zodoende kunnen signalen vanaf satellieten aan de zuidhemel via een stuk metaal reflecteren alsof ze vanaf noord komen. Het werkt niet helemaal zo in detail, maar dit is de makkelijkste uitleg.
De beste plaatsing van de antenne lijkt me dan ook naast de camera/sensors achter je binnenspiegel op een plek waar geen voorruit verwarming zit (of de warmtewerende laag van de voorruit als je dat hebt, die blokkeerd ook). Of gewoon de antenne van Oude Sensus zelf aansluiten die in de vin op het dak zit. Maar dan moet SCT wel een antenne plug hebben en niet alleen een usb-antenne accepteren.
Als de antenne dichterbij dan 20 cm bij vertikaal metaal zit dan krijg je zulke scheve satviews. Ook als de antenne onder een plaat zit (bijv onder de motorkap, onder de ruit met voorruitverwarming, of onder het dak) dan krijg je dit soort beelden.
Je kunt dit simuleren door met je telefoon dezelfde satview op te roepen en je telefoon tegen je auto dak aan te houden.
Ook kan reflectie de oorzaak zijn. Metaal reflecteert het signaal van gps als een spiegel en zodoende kunnen signalen vanaf satellieten aan de zuidhemel via een stuk metaal reflecteren alsof ze vanaf noord komen. Het werkt niet helemaal zo in detail, maar dit is de makkelijkste uitleg.
De beste plaatsing van de antenne lijkt me dan ook naast de camera/sensors achter je binnenspiegel op een plek waar geen voorruit verwarming zit (of de warmtewerende laag van de voorruit als je dat hebt, die blokkeerd ook). Of gewoon de antenne van Oude Sensus zelf aansluiten die in de vin op het dak zit. Maar dan moet SCT wel een antenne plug hebben en niet alleen een usb-antenne accepteren.
- IkeV70
- 5th Gear member
Waarom is die GPS fix eigenlijk zo ingewikkeld? Op mijn telefoon staat GPS altijd uit. Als ik 'm even als navigatie nodig heb zet ik 'm aan. Ik leg mijn telefoon naast de versnellingspook (geen ideale plaatsing lijkt me), binnen 20 seconden weet hij waar ik ben.
Waarom kan die SCT dat niet?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Paul
- Geartronic member
Herken ik ook! Grap was dat dat jaren werkte in mijn C30 en mijn V50 en in mijn nieuwe C30 opdezelfde plek niet heeeeel goed.
Maar met een origineel Volvo Accessoire zou je toch denken dat ze hier over hebben nagedacht. Dus het zal wel klein bugje zijn wat ze gewoon gaan oplossen.
Komt goed!
Maar met een origineel Volvo Accessoire zou je toch denken dat ze hier over hebben nagedacht. Dus het zal wel klein bugje zijn wat ze gewoon gaan oplossen.
Komt goed!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Niet alle hardware is hetzelfde; mijn voormalige HTC Desire HD deed er vaak 15 sec tot een minuut over en zag tussen de 4 en 8 satellieten. Soms deed ie het zelfs helemaal niet.IkeV70 schreef:Waarom is die GPS fix eigenlijk zo ingewikkeld? Op mijn telefoon staat GPS altijd uit. Als ik 'm even als navigatie nodig heb zet ik 'm aan. Ik leg mijn telefoon naast de versnellingspook (geen ideale plaatsing lijkt me), binnen 20 seconden weet hij waar ik ben.
Ik heb nu een Huawei G615, fix binnen 2 sec, 12 tot 18satellieten in beeld en zelfs midden in de woonkamer of bij mij op kantoor geen enkel probleem om satellieten te zien. Binnen dus.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Get!em
- 3rd Gear member
Als je je telefoon tegen het dak of tegen de ruit met warmte opties houdt, doet hij het ook niet.
Door via de zijruiten het GPS signaal te ontvangen, gaat het wel goed al je hem bij de pook hebt.
Bovendien heeft je telefoon (iPhone/Android/WP) een netwerksignaal. Dat netwerksignaal is verbonden met een telefoonmast en zodoende is je lokatie al tot op 100m nauwkeurig te bepalen zonder ook maar een GPS satelliet in beeld. Daarna is het ophalen van de huidige GPS satelliet posities via internet de tweede versnelling die in je telefoon zit.
Leg je je telefoon een week weg zonder netwerkverbinding (vliegtuigmodus) en start je GPS op op een heel andere locatie op, dan zal het ook op je telefoon heel lang duren voor de FIX.
---------
Even in het kort de beschrijving van een cold fix van een GPS:
Voor het bepalen van de locatie (de fix), heeft de GPS de zogenaamde Almanac nodig (locatie van satellieten, atoomtijd ). Een gewone gps antenne haalt deze informatie uit de signalen van de satellieten zelf. Vanuit een koude start (nog geen eerdere locatie bekend, nog geen eerdere fix gehad) duurt het ophalen van de Almanac via satelliet gegevens ongeveer 12 minuten. Het signaal moet dan onafgebroken goed zijn met minimaal 1 satelliet. Daarna heeft hij minimaal 4 satellieten nodig om een Fix te krijgen.
Bij mobieltjes kan zowel de Almanac als de atoomtijd via internet verkregen worden. Dit versnelt dus het opstart proces.
--------
Als SCT verbonden is met internet, dan zou hij in principe met de standaard android methodes ook gewoon de AGPS (ophalen almanac via internet) kunnen gebruiken. Het lijkt er echter op, dat dat dus ook niet gebeurd. Dit is eventueel wel softwarematig aan te passen of door het toepassen van specifieke apps voor GPS te verbeteren.
Nu maar kijken of de genoemde software oplossing die TWCoolen te horen kreeg dit soort oplossingen biedt, naast dat de locatie van de antenne bekeken wordt.
Door via de zijruiten het GPS signaal te ontvangen, gaat het wel goed al je hem bij de pook hebt.
Bovendien heeft je telefoon (iPhone/Android/WP) een netwerksignaal. Dat netwerksignaal is verbonden met een telefoonmast en zodoende is je lokatie al tot op 100m nauwkeurig te bepalen zonder ook maar een GPS satelliet in beeld. Daarna is het ophalen van de huidige GPS satelliet posities via internet de tweede versnelling die in je telefoon zit.
Leg je je telefoon een week weg zonder netwerkverbinding (vliegtuigmodus) en start je GPS op op een heel andere locatie op, dan zal het ook op je telefoon heel lang duren voor de FIX.
---------
Even in het kort de beschrijving van een cold fix van een GPS:
Voor het bepalen van de locatie (de fix), heeft de GPS de zogenaamde Almanac nodig (locatie van satellieten, atoomtijd ). Een gewone gps antenne haalt deze informatie uit de signalen van de satellieten zelf. Vanuit een koude start (nog geen eerdere locatie bekend, nog geen eerdere fix gehad) duurt het ophalen van de Almanac via satelliet gegevens ongeveer 12 minuten. Het signaal moet dan onafgebroken goed zijn met minimaal 1 satelliet. Daarna heeft hij minimaal 4 satellieten nodig om een Fix te krijgen.
Bij mobieltjes kan zowel de Almanac als de atoomtijd via internet verkregen worden. Dit versnelt dus het opstart proces.
--------
Als SCT verbonden is met internet, dan zou hij in principe met de standaard android methodes ook gewoon de AGPS (ophalen almanac via internet) kunnen gebruiken. Het lijkt er echter op, dat dat dus ook niet gebeurd. Dit is eventueel wel softwarematig aan te passen of door het toepassen van specifieke apps voor GPS te verbeteren.
Nu maar kijken of de genoemde software oplossing die TWCoolen te horen kreeg dit soort oplossingen biedt, naast dat de locatie van de antenne bekeken wordt.
- RichieB
- 6th Gear member
Kortom: altijd je SCT met internet verbinden. Dus toch maar een dongel met abbo erbij aanschaffen. Dat gedoe met tethering lijkt mij te lastig.
- Zoefje
- 2nd Gear member
Ik krijg het idee dat Volvo een paar vreemde sprongen aan het maken is, nadat ze inzaggen dat ze op multimedia/navigatie flink aan het achterlopen zijn op de concurrentie.
Het is al begonnen met het uitrusten van Sensus op de V70 MY12. Volvo had kennelijk ingezien dat RTI wel erg verouderd was. Helaas is in de MY12 Senus er ingepropt. In het mooi ontworpen dashboard met zijn glooiing hadden ze een dakkapel geplaatst om Sensus kwijt te raken. Bij o.a. de S/V60 was Senus direct bij het uitkomen van de auto beschikbaar en zit het netjes in het dashboard verwerkt.
Gelukkig ziet Volvo in, dat ook Senus niet meer mee kan t.o.v. de concurrentie en hebben ze in alle haast een oplossing bedacht met SCT. Helaas blijkt het niet doordacht te zijn en het gaat op dit vlak Volvo zeker niet dichter bij de concurrentie brengen.
Jammer, want na de eerste berichten over SCT wilde ik het graag hebben. Inmiddels zie ik er vanaf en ik hoop dat er een betere oplossing gaat komen. Ik verwacht dit niet en zal misschien vanaf MY15 een vernieuwd Senus systeem komen. Dit zal dat wel niet in te bouwen zijn in bestaande modellen. Dit was nu net een sterk punt van SCT.
Het is al begonnen met het uitrusten van Sensus op de V70 MY12. Volvo had kennelijk ingezien dat RTI wel erg verouderd was. Helaas is in de MY12 Senus er ingepropt. In het mooi ontworpen dashboard met zijn glooiing hadden ze een dakkapel geplaatst om Sensus kwijt te raken. Bij o.a. de S/V60 was Senus direct bij het uitkomen van de auto beschikbaar en zit het netjes in het dashboard verwerkt.
Gelukkig ziet Volvo in, dat ook Senus niet meer mee kan t.o.v. de concurrentie en hebben ze in alle haast een oplossing bedacht met SCT. Helaas blijkt het niet doordacht te zijn en het gaat op dit vlak Volvo zeker niet dichter bij de concurrentie brengen.
Jammer, want na de eerste berichten over SCT wilde ik het graag hebben. Inmiddels zie ik er vanaf en ik hoop dat er een betere oplossing gaat komen. Ik verwacht dit niet en zal misschien vanaf MY15 een vernieuwd Senus systeem komen. Dit zal dat wel niet in te bouwen zijn in bestaande modellen. Dit was nu net een sterk punt van SCT.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
-
- 4th Gear member
Als Volvo het uiteindelijk niet oplost zal er toch iets van een regeling moeten komen. 500 euro meerprijs en dan een niet werkend iets leveren... Mooi voor de poging, maar daar gaan wij klanten dus niet voor opdraaien.
Soms er kwam helemaal geen fix, pas na herhaaldelijk herstarten en mobiel internet voor aGPS en dan wilde het na een uur weer eens werken.
Maar hij presteerde het ook wel eens om eerst prima te werken en dan na een half uur navigeren er compleet mee op te houden, om pas weer na meerdere herstart etc weer te gaan werken.
En we hadden het eerder over automatisch starten van je tethering. Dat is een andere oplossing, mits je telefoon het ondersteunt en je bijv. je foon aan een kabel wil leggen of hoe je het anders wil oplossen. Als ik mijn hotspot instel met dezelfde ID en wachtwoord als mijn thuis wifi gaat het bijna naadloos over van Wifi (voor de deur) naar de mobiele hotspot.
Dat klopt zeker. Als ik met mijn telefoon naar het buitenland vloog (en dan dus ineens 1000km verderop was) was het meestal de eerste dag na de vlucht eigenlijk niet fatsoenlijk mogelijk om te nagiveren.Get!em schreef: Leg je je telefoon een week weg zonder netwerkverbinding (vliegtuigmodus) en start je GPS op op een heel andere locatie op, dan zal het ook op je telefoon heel lang duren voor de FIX.
Soms er kwam helemaal geen fix, pas na herhaaldelijk herstarten en mobiel internet voor aGPS en dan wilde het na een uur weer eens werken.
Maar hij presteerde het ook wel eens om eerst prima te werken en dan na een half uur navigeren er compleet mee op te houden, om pas weer na meerdere herstart etc weer te gaan werken.
Dat is een goede oplossing, maar is nog erg prijzig imo. Ik hoop dat meer providers overgaan naar de oplossing van VF: een tweede simkaart met eigen nummer, gekoppeld aan dezelfde bundel.Kortom: altijd je SCT met internet verbinden. Dus toch maar een dongel met abbo erbij aanschaffen. Dat gedoe met tethering lijkt mij te lastig.
En we hadden het eerder over automatisch starten van je tethering. Dat is een andere oplossing, mits je telefoon het ondersteunt en je bijv. je foon aan een kabel wil leggen of hoe je het anders wil oplossen. Als ik mijn hotspot instel met dezelfde ID en wachtwoord als mijn thuis wifi gaat het bijna naadloos over van Wifi (voor de deur) naar de mobiele hotspot.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- RichieB
- 6th Gear member
Ik sluit me geheel bij Zoefje aan. Goed verwoord.
- Get!em
- 3rd Gear member
Naja, het zijn nog kinderziektes hoor. Er zijn vast oplossingen binnenkort:
Voorlopig hou ik het op de volgende nadelen tov oude sensus:
GPS bereik/fix
Oplossingen:
- Betere antenneplaatsing (hardware/installatie lokatie aanpassen door volvo dealer)
- A-GPS (via software op te lossen door volvo indien internet verbinding voorhanden, software ervoor bestaat al, nu nog op SCT zetten door Volvo)
Opstarten van apps bij starten auto:
- Software is er al voor android, nu nog door volvo op SCT zetten.
Kosten voor mobiel internet:
- Dit is inherent aan het systeem en kies je zelf voor. Het levert juist de voordelen op.
Lege app market
- Geen nadeel, maar ook geen voordeel. Het zou sieren als ze hier in de loop van de tijd wat apps aan toevoegen.
Verder zie ik pluspunten tov oude Sensus:
- Betere navigatie (indien GPS wel werkt)
-Zoeken van locatie via google(maps)
- Verkeersinfo via internet
- Meer bronnen van muziek mogelijk.
- Aantal hulpvolle apps (maar niet bijster nuttig voor mij persoonlijk)
En dan zijn er nog de mogelijkheden dat de software binnen een aantal jaren aangepast wordt met nieuwe apps/mogelijkheden.
Zo somber zie ik het dus nog niet in hoor.
Blijft wel, dat de GPS wel een kritiek punt is dat opgelost moet worden voor het eind van 2013, anders is het ongeloofwaardig.
Blijft dat er bepaalde beloftes qua apps (oa Mirrorlink) door Volvo zijn gedaan die nog niet vervuld zijn. Dat is wel kwalijk.
Voorlopig hou ik het op de volgende nadelen tov oude sensus:
GPS bereik/fix
Oplossingen:
- Betere antenneplaatsing (hardware/installatie lokatie aanpassen door volvo dealer)
- A-GPS (via software op te lossen door volvo indien internet verbinding voorhanden, software ervoor bestaat al, nu nog op SCT zetten door Volvo)
Opstarten van apps bij starten auto:
- Software is er al voor android, nu nog door volvo op SCT zetten.
Kosten voor mobiel internet:
- Dit is inherent aan het systeem en kies je zelf voor. Het levert juist de voordelen op.
Lege app market
- Geen nadeel, maar ook geen voordeel. Het zou sieren als ze hier in de loop van de tijd wat apps aan toevoegen.
Verder zie ik pluspunten tov oude Sensus:
- Betere navigatie (indien GPS wel werkt)
-Zoeken van locatie via google(maps)
- Verkeersinfo via internet
- Meer bronnen van muziek mogelijk.
- Aantal hulpvolle apps (maar niet bijster nuttig voor mij persoonlijk)
En dan zijn er nog de mogelijkheden dat de software binnen een aantal jaren aangepast wordt met nieuwe apps/mogelijkheden.
Zo somber zie ik het dus nog niet in hoor.
Blijft wel, dat de GPS wel een kritiek punt is dat opgelost moet worden voor het eind van 2013, anders is het ongeloofwaardig.
Blijft dat er bepaalde beloftes qua apps (oa Mirrorlink) door Volvo zijn gedaan die nog niet vervuld zijn. Dat is wel kwalijk.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Voor het eind van 2013? Daar ga ik niet op wachten. Dan mag de dealer bergen verzetten om een andere oplossing te faciliteren. Ik heb een upgrade van RTI besteld op de prijslijst, geen downgrade.Get!em schreef: Blijft wel, dat de GPS wel een kritiek punt is dat opgelost moet worden voor het eind van 2013, anders is het ongeloofwaardig.
Ik ga niet nog een half jaar met een defect GPS systeem rondrijden.
Begrijp me niet vekeerd, ik ben een geduldig persoon, maar hier mag Volvo toch echt vaart mee maken.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik was die US handleiding van SCT eens aan het lezen.. Toch een paar punten die mij opvielen:
Q: How do we initiate new market applications?
A: Via ABU MPR process.
Q: What will be the frequency of the updates, once a year or more frequent?
A: Once per year.
Q: What will be the lead time of a new update, still a year or shorter like portable
navigations?
A: Shorter compared to RTI.
Q: What is the SmartLink application?
A: Parrot SmartLink allows the users to enjoy their Smartphone Applications in an
automotive environment. It is based on the Real VNC/Mirror Link protocol and connects
compatible Smartphones with the Volvo multimedia system, mirroring the device’s
interface on the car screen. It simply creates a mirror of your smartphone on the car
screen, allow you to operate your smartphone directly by using the touch screen.
Be aware of the Mirror Link functionality is extremely limited right now due to so few
phones supporting Mirror Link
- Get!em
- 3rd Gear member
Ik snap je standpunt en ik vind ook dat dit niet had mogen voorkomen bij een geleverd exemplaar. Dit had vooraf al getest en verbeterd moeten zijn.
Echter, vanaf nu geredeneerd (ze weten het nu 1 maand), denk ik dat je ongeveer mag verwachten dat het nog tot eind 2013 duurt (met alle bedrijfsprocessen binnen volvo).
De plaatsing van de antenne zouden ze al wel sneller bij je dealer kunnen uitzoeken overigens.
Echter, vanaf nu geredeneerd (ze weten het nu 1 maand), denk ik dat je ongeveer mag verwachten dat het nog tot eind 2013 duurt (met alle bedrijfsprocessen binnen volvo).
De plaatsing van de antenne zouden ze al wel sneller bij je dealer kunnen uitzoeken overigens.