Pagina 27 van 41
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 27.01.2016 - 21:56
door Mart van der Steeg
lint schreef:
Het hele forum moet maar duimen voor Ger zodat de D5 wil starten.
Dat gaan we dan de hele nacht maar doen.
Toch ingewikkelder dan menigeen denkt. Hoop er het beste van.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 27.01.2016 - 21:57
door arnoud
Oceanracer schreef:
Het ding loopt niet op lucht en de brandstofpomp geeft nooit voldoende druk, dus vacumeren dat hok!
Zuigen kreng!

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 27.01.2016 - 23:18
door Oceanracer
arnoud schreef:
Oceanracer schreef:
Het ding loopt niet op lucht en de brandstofpomp geeft nooit voldoende druk, dus vacumeren dat hok!
Zuigen kreng!
Whoehahahaha...
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 28.01.2016 - 00:16
door diesel01
Oceanracer schreef:
arnoud schreef:
Oceanracer schreef:
Het ding loopt niet op lucht en de brandstofpomp geeft nooit voldoende druk, dus vacumeren dat hok!
Zuigen kreng!
Whoehahahaha...
Tis dat je hhheetttt zegggggtttthhhh...
Maar even zonder gekheid..wat moet je een engelen geduld hebben.
Hopen dat hij vandaag weer tot leven komt.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 28.01.2016 - 09:33
door Walter
AlexV70 schreef:
Brandstoffilter nu vervangen?
Uit eigen ervaring: Startknop vast houden zonder voet op pedaal, dus niet starten. Doorstarten werkt veelal niet.
Dit een paar keer herhalen desnoods. Zou dan ontlucht moeten zijn en dan echt starten.
ding ontlucht niet vanzelf, moet met de hand gedaan worden zoals al eerder gemeld. Overigens wel fijn dat jij 'm al lang gerepareerd had. Geeft ook wel aan dat je alles gelezen hebt voor het doen van die uitspraak.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 28.01.2016 - 17:59
door volvo-jan
als je de auto een aantal keer achter elkaar ongeveer 20seconden op contact zet, zou die zich vanzelf moeten ontluchten,althans zo doe ik het altijd. staat geloof ik ook in VIDA beschreven voor de D5 tot 2007
je kan er ook een setje tussen zetten waar een balletje aanzit waar je in kan knijpen deze word ook gebruikt voor de 2.0D omdat deze zich niet zelf ontlucht.
het nokkenas verhaal voor de nokkenassensor wat ik je in een pm stuurde is wel goed?, als dat verkeerd is gaat die niet aanslaan.
edit: kunnen ze met een testkast ook de brandstofdruk uitlezen
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 28.01.2016 - 20:19
door AlexV70
Walter schreef:
AlexV70 schreef:
Brandstoffilter nu vervangen?
Uit eigen ervaring: Startknop vast houden zonder voet op pedaal, dus niet starten. Doorstarten werkt veelal niet.
Dit een paar keer herhalen desnoods. Zou dan ontlucht moeten zijn en dan echt starten.
ding ontlucht niet vanzelf, moet met de hand gedaan worden zoals al eerder gemeld. Overigens wel fijn dat jij 'm al lang gerepareerd had. Geeft ook wel aan dat je alles gelezen hebt voor het doen van die uitspraak.
Ja Walter alles gelezen, ook persoonlijk gesproken met Ger.
Dus ik durf die uitspraak wel aan.
Achter gezien is makkelijk praten, maar je start ergens mee(op advies) en later blijkt of je de juiste keuze hebt gemaakt.
Maar het blijft dat Ger zo snel mogelijk weer (V70) rijdt.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 07:08
door V70/2.4D/2003
Update: Hij is eindelijk van de brug beste mensen, jawel, hij is van de brug........om vervolgens op een autotrailer naar Volvo Bouwsema in Delfzijl te zijn afgevoerd. Na 2 dagen pielen nog niet lopen. Probleem zit hem in de brandstofdruk/opvoerpomp, die geeft een piesstraaltje in plaats van -tig bar druk.
Maar dat is niet mijn probleem, geloof het of niet, hij kwam met draaiende motor op 11 december de werkplaats in, ik wacht verder af.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 07:48
door dbosker
wel een knieval voor Mulder, Ger

Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 08:05
door diesel01
Word dit een gevalletje liever naar de dealer wanneer er een harttransplantatie gedaan moet worden?
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 09:42
door V70/2.4D/2003
Ik heb geen idee Tom. Punt is, hij liep toen hij binnenkwam en dat is ongelooflijk gezien de inwendige schade maar hij liep! Alles werkte dus naar behoren behalve de derde cilinder dus. Het is ook de enige storing (brandstofdruk) die hij nu blijft geven en de monteur (die knaap kan echt sleutelen en ook aan Volvo's) loopt vreselijk te balen, voelt zich in zijn eer aangetast etc.
Ik schijt er werkelijk peuken van, dat het tijd heeft gekost om een kop te vinden die aan de eisen voldeed snap ik, wat ik gisteren dus niet begreep dat afgelopen woensdag om 12 uur de eerste startpoging kon worden gedaan (16 uur sleutelen om een kop te monteren/rest zat er al weer op) en vervolgens 8 uur gekloot ontstaat om een D5 aan de praat te krijgen wat dan niet wil lukken (over die uren hebben we het inmiddels gehad en dit deel komt dus ook niet op de factuur).
Achteraf kijk je een koe in de kont maar als ik alles van tevoren had geweten had ik gelijk mijn zin doorgedreven: stop maar, distributie is versprongen, hij is overleden, draai de motor er maar uit en lepel er een andere in (ik had eentje bij Rima met 136K ervaring) en ik had theoretisch binnen een week weer gereden. Maar zoals gezegd, achteraf kijk je een koe in de kont.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 09:54
door dbosker
Heeft de garage beschikking over Vida Ger?
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 10:09
door lint
Het is en blijft een horrorverhaal met je motor, hopelijk krijgt de dealer de motor wel gestart.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 10:31
door edraket
Sjeez, dit is echt zuur, ik voel oprecht met je mee. Iedereen weet hoe het voelt als je je auto moet afstaan voor een reparatie, maar dit is echt van een andere orde! Ik kan me voorstellen dat je heel wat tijd nodig hebt om weer het vertrouwen te krijgen als hij loopt.
Het lijkt me (zonder advies te willen geven, neem aan dat ze daar ook wel weten wat ze doen) dat toevallig de brandstofpomp is overleden, of een slang los geschoten in de tank.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 13:51
door JeroenSpock
Ongeloveloos, hoeveel kan er tegen zitten zou je denken.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 14:42
door RoaldH
Hoi Ger. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt!
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 17:21
door Carfreak
Peuken schijten hihihi
Ontzettend niet leuk dit zeg. Maar komt vast goed!
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 17:34
door Johan s60
Toch "liever de dealer" als ik het zo lees
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 18:44
door BlackcurrantV70
We gaan vanavond enkele kaarsjes voor je branden Ger !
Komt goed !
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 29.01.2016 - 18:53
door Theo V70
"De wet van Murphey" in praktijk gebracht op de auto van Ger....
Maar kop op: Nulla Tenaci Invia Est Via