Pagina 27 van 48

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 16:15
door Jelmer de Jong
Dat allemaal vanwege een vuurpijl?

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 16:18
door Hans oet Twent
Jelmer de Jong schreef: Dat allemaal vanwege een vuurpijl?
Die op de auto geëxplodeerd is! Blanke lak volledig weg gebrand en een deuk veroorzaakt heeft. Baidewee was een illegale vuurpijl uit Polskiland. (volgens de veldwachter)

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 16:27
door jrkalf
Minder mooi Hansmans.
Hopelijk heeft de metaalfluisteraar alles weer mooi strak gekregen en is alles weer goed gefixt.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 16:32
door Hans oet Twent
jrkalf schreef: Minder mooi Hansmans.
Hopelijk heeft de metaalfluisteraar alles weer mooi strak gekregen en is alles weer goed gefixt.
Komt goed......

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 16:48
door diesel01
Hans oet Twent schreef:
m-kliko schreef:
Millimetervreter. schreef: Grappig, hier ook altijd bij een rit langer dan een uur op de sokken :)
En met de V60 PIH kom ik in DLD (Bleifuss) ook niet verder dan 500 km op een tank :(
Ga trouwens steeds meer vliegen, bevalt mij uitstekend, kost niks en een stuk sneller.
Jullie weten dat het strafbaar is om in Duitsland zonder schoenen te rijden?
Zelfs slippers zijn niet toegestaan.

Toegegeven dat ik het ook wel eens doe op langere ritten. Vind het ook fijn. Maar het dus niet toegestaan. =)
Het is niet strafbaar om in Deutschland op je sokjes te rijden. Echter.... krijg je een aanrijding dan ben je eigenlijkmede schuldig omdat je niet een "voet omsloten" schoeisel aan had. Bij een aanhouding kan men je niet bekeuren alleen verplichten direct de schoenen aan te trekken.
Of als Nederlander zeggen Ich habe es nicht gewusst!

Zo dan en u maar weer ON-TOPIC!
Godzijdank geen gebreek met de auto. Dakrail etc. blijft mooi zitten.
Ik heb daar eens 30 dmark bussgeld voor moeten betalen toen ze aan mijn deur stonden met de schoenen op de treeplank, dus wel degelijk dat ze bekeuren.
Bovendien moet je het ook niet willen, hard rijden betekend hard remmen en het trapt net even lekkerder met schoen aan.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 20:54
door Msuidgeest
Rij bijna altijd zonder schoenen. Zo heb ik een goed gevoel met de pedalen. En dat vind ik belangrijk.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 22.01.2018 - 22:33
door lint
In de zomer met lange ritten draag ik vaak van die linnen schoenen, lekker licht en luchtig.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 28.01.2018 - 17:39
door Hans oet Twent
Wel kerels, jullie weten inmiddels dat ik de auto best wel gebruik zullen we maar zeggen. Vanochtend om 11;00 vertrokken vanoet Twente en in Bayern om ca 16;45 inclusief tankstop en koffiestop. Kortom ohne Stau usw hier naar toe geploft. We raken nu aardig aan elkaar gewend. Auto heeft sensoren ohne ende in zich. ER wordt redelijk doorgereden en opeens gaat mijn voorganger die ca 200mtr voor mij is remmen. De V90 reageert direct en waarschuwt mij middels een signaal en een rood autootje in de display, die overigens redelijk vaak naar voren komt, en remt de auto zelf af! Pedaaldruk werd door de auto overgenomen en zodra het 'gevaar' geweken is gaf de auto ook weer gas. (Ik had de Cruise Control op een redelijke snelheid staan ;-) duzzz)
Verbruik bij de hoge snelheden vandaag was zeg maar 1 op 10. De (te)kleine brandstof tank op dit soort afstanden is wel een nadeel. ik red het dus niet om op 1 tank naar Bayern te rijden. V70 had 70 liter brandstoftank en dat beviel toch wel beter. Ik moet nu dus 1 stop vaker maken. Maar goed waar hebben we het over. Het is een kwestie van wennen.
De auto houdt zich goed ook op hoge snelheden. Ik weet zeker dat met een plattere band het comfort iets achterblijft maar de wegligging op hoge snelheid in lange Autobahn bochten ten goed komt. Mijn advies is mocht je overwegen een V90 te gaan bestellen gan dan voor de 19" velgen. Ga je lol aan beleven. Anderzijds het zijn bij mij ook de Winterbanden die er nog op liggen..... standaard 17" velgjes. Misschien dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.
De bak schokt bij hoge snelheden bergop wel een beetje. Treft ook geen schuld het is zoals het is. Hij loopt er niet minder om en het is een fractie van een seconde dat je dat voelt. Ik zit dan wel in het maximale te duwen! Een automaat is toch wel heel relaxed hoor, begin het nu zo'n beetje te waarderen. Met een schakelbak heb je de auto meer in de hand is mijn gevoel.

De schade is keurig gerepareerd. Elk willekeurig persoon zal het niet zien. Omdat ik het weet vindt ik de plek terug. Maar een kniesoor die daar wat van gaat zeggen. Nog ff en dan gaan we bij de 20K de banden weer omzetten van voor naar achter en vice versa.

Ondanks de joekels van buitenspiegels, die wat mij betreft ook wel ietsje kleiner hadden gekund, best happy met deze V90.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 28.01.2018 - 17:56
door BendW
Msuidgeest schreef: Rij bijna altijd zonder schoenen. Zo heb ik een goed gevoel met de pedalen. En dat vind ik belangrijk.
Idem hier,lange rit naar het zuiden altijd blootvoets...zalig

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 28.01.2018 - 21:16
door Msuidgeest
Ik moet er wel bijzetten dat ik na een werkdag de eerste 10 km met een raam open rij ... :D

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 29.01.2018 - 11:24
door jrkalf
Hans oet Twent schreef: Ondanks de joekels van buitenspiegels, die wat mij betreft ook wel ietsje kleiner hadden gekund, best happy met deze V90.
Klein feitje: Ik kan je zeggen dat die joekels minder ver uitsteken en de auto in totaal minder breed maken dan de v60.
Dit heeft natuurlijk ook met de vorm van de deuren te maken, maar ik mag de grote spiegels wel. Goed overzicht.

Die KM's bij jou gaan iets harder dan bij mij. Ik had er toch wel 7 maanden voor nodig om de eerste 15dkm er op te krijgen. Al moet ik zeggen dat het nu wat harder gaat, het ski-seizoen is begonnen dus dan komen de kilometers wat harder door dan in het laatste gedeelte van het jaar.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 29.01.2018 - 19:39
door Paul
Offtopic dus sorry Han, maar hoe vaak rij je richting de Alpen dan?

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 29.01.2018 - 20:52
door Hans oet Twent
check

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 30.01.2018 - 11:27
door jrkalf
Paul schreef: Offtopic dus sorry Han, maar hoe vaak rij je richting de Alpen dan?
Een keer of 5 a 8 in de eerste helft van het jaar. Afhankelijk van wedstrijden, trainingen of even een (lang) weekendje weg.
In de laatste helft is het ongeveer 4x.

Nu heb ik een tijd lang een opdracht op 7,5km van m'n huis gehad, dus dat tikte niet aan in de kilometers. Nu vanaf volgende maand zit ik overal en nergens, dus ik verwacht wel weer een flinke brandstof rekening en heel wat kilometers op de teller.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 31.01.2018 - 19:54
door Hans oet Twent
Sinds gisteravond weer terug in Twente. Man man man wat een dondersen gave terugreis gehad. Om iets over 3 vertrokken en strak op de oprijlaan geparkeerd 6 uurtjes later! Inclusief 2 tank stops en een sanitaire stop. In het zuiden was het wat geduw en getrek op de A7. Veel vrachtverkeer maar wel door kunnen rijden. Iets noordelijker ging het fantastisch mooi. Kolere wat loopt dat ding Gruwelijk hard! Was weliswaar iets naar beneden maar kolere wat ligt dat apparaat snaar strak op de weg. Zelfs met de 17" incl. Ballonbandjes. (instapper wieltjes) Met de 19" wielen die eigenlijk iedereen heeft moet dat nog strakker gaan.... Ik had dit keer weinig bagage mee. Slechts mijn koffer en geen documentatie of samples erin. Vanaf Bad Herzfeld omhoog naar Kassel dat is het mooiste stuk van de route. Mooi bochtige stukken en dan de linker spiegel tegen de vangrail en de plank tot op de vloer..... grijns op de kop en muziekje op de achtergrond ik heb er van genoten! Voor Kassel bij Malsfeld de auto afgetankt. Op de A44 naar Dortmund de hele tijd achter een Benz aan gezeten. Die liep steeds bij me weg maar daardoor maakte hij de weg mooi vrij! Dat ging op sommige stukken echt snoeihard. Schitterend gewoon.
Kortom ik heb het vertrouwen in de auto gevonden. Zoals al geschreven de sensoren doen hun werk en de bak doet precies wat hij moet doen. Vanaf Münster op de B54 netjes gereden en bij aankomst in my hometown de auto wederom volgegooid met diesel.
Vandaag in de kop van Noord Holland gezeten. (Alkmaar/Schagen/Mokum) en tja dan is ongeveer de tank halfvol. Dus vanavond wederom de tank vol met diesel. Ik moet nu echt bijna iedere dag tanken. Met de V70 ging dat om de dag.... Nou ook niet altijd maar wel minder vaak.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 31.01.2018 - 21:08
door AlexV70
Han, banden onzetten van voor naar achteren en vice versa?
Blijkbaar doe je dit altijd al, maar waarom? Ik neem aan dat je de beste banden wel aan de achterzijde houd?
Technisch gezien "stuurt" een auto nog steeds met de achterkant, ondanks alle veiligheidsmiddelen....

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 31.01.2018 - 21:14
door AlexV70
Aha, pagina gemist :) ivm mogelijk cuppen.
Volgens mij rij jij met jouw rijstijl de voorbanden in notime naar 3 mm. Ik zou dan de achterbanden naar voren doen en achter nieuwe plaatsen.
Volgens mij komen ze dan aan cuppen niet toe.

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 31.01.2018 - 21:22
door Hans oet Twent
AlexV70 schreef: Aha, pagina gemist :) ivm mogelijk cuppen.
Volgens mij rij jij met jouw rijstijl de voorbanden in notime naar 3 mm. Ik zou dan de achterbanden naar voren doen en achter nieuwe plaatsen.
Volgens mij komen ze dan aan cuppen niet toe.
Ik doe met een setje winter ca 40/50000km, tot de minimale Deutsche wettelijke eis.
Zomer setje ca 60000 oftewel 1x beide vernieuwen in de lease periode......

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 31.01.2018 - 21:29
door AlexV70
Dat doe je netjes, red ik niet.
Voor gaan de zomerbanden eraf rond de 3 mm en winter rond 4 mm. Ik heb graag veel profiel op de achterbanden. Heel vervelend namelijk als je de achterkant voorbij ziet komen :)
Tja, keuzes.....

Re: V90 D4 MY'18 blog - Twente

Geplaatst: 31.01.2018 - 21:40
door Hans oet Twent
AlexV70 schreef: Dat doe je netjes, red ik niet.
Voor gaan de zomerbanden eraf rond de 3 mm en winter rond 4 mm. Ik heb graag veel profiel op de achterbanden. Heel vervelend namelijk als je de achterkant voorbij ziet komen :)
Tja, keuzes.....
Winter is exit onder de 4,5 mm. Zomer is tot aan de nokjes........ tja blijft altijd een discussie.