V480-S60 schreef: ↑14.07.2021 - 18:04 Ik tank graag plantjes. En E10 is echt zo slecht niet. Elke moderne auto kan gewoon en goed op E10 rijden. Dat moet ook. De motoren worden daar ook op gebouwd.
Jij tankt graag plantjes? Dan werk jij zeker bij Intratuin of Hornbach? Ja, ze beweren inderdaad dat het voor moderne motoren niets uitmaakt. Want waar zouden ze anders met die rotzooi moeten blijven? Als je sommige andere reviews leest, slaat de schrik je écht om het hart met die E 10! Mar om het netjes te houden, en ieder zelf mag tanken wat hij wil, een een voorbeeld. Vers gebakken appeltaart is op zich erg lekker, nietwaar? Maar een flinke spuit slagroom er boven op, geeft nét dat beetje extra. Kun je me volgen?
Idd dat slaat als een tang op een varken Hans, Appeltaart met slagroom vind ik zelfs vies.
Maar vooruit omdat jij het bent.
Maar even serieus. De "racebenzine" waar veel mensen zo dol op zijn zit ook een hoop Ethanol in. Waarom: Juist omdat hier een zeer hoge klopvastheid bij wordt bereikt waardoor deze motoren zeer hoge toeren kunnen maken en hoge vermogens kunnen krijgen. En laat die Ethanol nu net van plantjes gemaakt zijn.
Dat ethanol (van plantjes gemaakt) een vervelende eigenschap heeft, dat het agressief is voor kunststoffen, is ook een waarheid. En dat het water aantrekt in je tank is ook vervelend en waar, daarom moet je het ook niet tanken als je de auto heel lang laat staan en weinig tankt.
Maar hou nu eens op te zeggen dat het slecht is en haal er geen onwaarheden bij.
Er zijn genoeg (het merendeel) mensen die geen problemen hebben met E10 en dat ook nooit zullen krijgen. De huidige motoren lopen er goed op en moeten er goed op lopen. Dat is een vereiste.
Enne ja sommige motoren lopen (net iets) lekkerder op E5 maar dat komt doordat E5 nu RON 98 is in plaats van RON95 dus een hogere klopvastheid heeft. Niet omdat er "plantjes" in zitten
Overigens "verwen" ik mijn XC60 op dit moment idd wel met E5 als ik moet tanken. Hij staat op dit moment meer stil dan dat ie rijdt. Ik wil dus geen water in de tank.
Maar inderdaad ieder is vrij te tanken wat hij of zij wil. Echter hou op om angstverhalen te vertellen .
Overigens ik heb de laatste tijd NIETS gekocht om de Volvo te verwennen. Juist omdat ie meer stilstaat dan rijdt. Hij heeft niets nodig.
Tjonge er zijn mensen die vakantie nodig hebben...mooi dat er mensen zijn die anderen vertellen wat ze moeten doen.
Vandaag bevestiging dat de camera die de 360 compleet maakt binnen is, maandag komt hij er op en is er weer zicht.
Nu met zware regenbuien word het er niet beter op, water loopt nu over het binnenwerk waardoor het zicht op de neus nihil is.
Ik begrijp dat E10 geen problemen geeft bij de nieuwe generatie auto's.... als ze maar voldoende regelmatig rijden. Eerlijk gezegd een bijzondere brandstof , maar dat water...zou een automatisch waterscheidings filter in de auto moeten zitten dan toch als je E10 aanbeveelt, mogelijk is dat al. Had dat vroeger ook grote scheidingfilters aan boord van mijn vrachtschip omdat de diesel aan boord soms water bevatte. ( smeerlappen is oplichting maar dat is lang geleden nu )
Hans: die appeltaart met slagroom........zeg maar wanneer en locatie....
Bijzonder handig in gebruik. Zelden zo'n streeploos schone voorruit gehad, je komt makkelijk tot in het kleinste hoekje, met name helemaal onderaan in de hoek met het dashboard en ook de zijruiten in de koffer van de V90 zijn een fluitje van een cent, zonder je in allerlei bochten te hoeven wringen en het gaat gewoon een stuk sneller. Er zit een wasbaar soort hoeslakentje over, reservelakentje is erbij en je kan die ook apart kopen.
En nog twee toppertjes : Interior Mist (alle kunststoffen in het interieur) en Leather Mist (de naam verklapt het...), twee nieuwe producten van Turtle Wax (nee, ik heb geen aandelen), gemaakt voor luie detailers die met minimale inspanning een maximaal resultaat willen bereiken. Nou, daar lust ik wel pap van ! Gewoon opsprayen ("misten"), uitwrijven met een microvezeldoekje en dan nog eens met een schone microvezeldoek erover, het is zo gepiept. Mooie matte look, als nieuw.
Dat gedetail is toch ook een zoektocht naar de producten en accessoires waarmee je snel en makkelijk het beste resultaat bereikt...
Ik heb mezelf een schuimpistool gekocht voor op de hogedrukreiniger, een bijhorend product en dan nog even een stel nieuwe microfiber washandschoenen en extra water opnemende microfiber doeken.
Zo is mijn kuisset nog een ge-upgrade Het blijft toch fijn in een blinkende auto rond te rijden, of in mijn geval mijn vrouw te zien thuis komen in de mooie volvo
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K - verkocht met 318K aan een neef die net zijn rijbewijs behaald heeft V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
Land Rover Discovery 4 2014 - TDV6 - S
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
Ik heb even wat berekend en stel vast dat ik afgelopen jaar nauwelijks meer dan 1000 liter benzine heb getankt: 8000 km gereden. En in verhouding tot de verzekering en wegenbelasting wat er ook betaald moet worden valt het best wel mee.
Msuidgeest schreef: ↑02.08.2021 - 18:15 Ik heb even wat berekend en stel vast dat ik afgelopen jaar nauwelijks meer dan 1000 liter benzine heb getankt: 8000 km gereden. En in verhouding tot de verzekering en wegenbelasting wat er ook betaald moet worden valt het best wel mee. Auto is, naast vervoer, ook een hobby.
Het is maar net wat je "meevallen" noemt. En een verbruik van 1:8 is in ieder geval gunstig als je Air-miles spaart. Bovendien betaal je ca € 400,- pj meer wegenbelasting dan ik. Dus als je dat uitrekent op een ca 8000 km per jaar, rij je volgens mij best wel duur. Dus hoogste tijd om over te stappen naar een XC 40
Msuidgeest schreef: ↑03.08.2021 - 08:26 Ik heb nauwelijks afschrijving in een auto waar ook 8 airbags in zitten en 10 speakers ...
Dat kan ik niet beoordelen, hetzij dat je X5 al aardig bejaard is. Want in de regel geldt: Hoe groter de auto, hoe meer afschrijving. Je merkt dat pas, als je "nauwelijks" afschrijving hebt, wanneer je bij een Volvo dealer vraagt wat voor inruil je krijgt. En 8 speakers, past wel aardig bij een verbruik van 1:8.
Msuidgeest schreef: ↑03.08.2021 - 08:26 Ik heb nauwelijks afschrijving in een auto waar ook 8 airbags in zitten en 10 speakers ...
Dat kan ik niet beoordelen, hetzij dat je X5 al aardig bejaard is. Want in de regel geldt: Hoe groter de auto, hoe meer afschrijving. Je merkt dat pas, als je "nauwelijks" afschrijving hebt, wanneer je bij een Volvo dealer vraagt wat voor inruil je krijgt. En 8 speakers, past wel aardig bij een verbruik van 1:8.
Msuidgeest schreef: ↑03.08.2021 - 12:54
De mijne is net ingereden: kwart miljoen staat er pas op.
HAns je hebt gelijk, Mark is inderdaad toe aan een XC 40 maar ja er is een probleempje: hij weet het zelf nog niet
Alsof 10 speakers een argument is...
Mark Ik bied mezelf aan als professionele Volvo coach....vanzelfsprekend per PM
Msuidgeest schreef: ↑03.08.2021 - 18:58
Mag ook openbaar: zo kunnen anderen er misschien wat van opsteken.
na de vakantie dat wel weer ha ha Volgens mij ben je erg tevreden met je X5.
Zag er gister een tje achter me rijden en is toch wel een imposante verschijning moet ik zeggen in de spiegel.
Gisteren heb ik de auto verwend en vooral onszelf door alle ramen aan de binnenkant schoon te maken met beetje azijn en echt een drupje HG ruitencleaner. Die combi doet goed voor mij