Pagina 28 van 30
Geplaatst: 17.09.2009 - 10:15
door FLA
casper schreef:imker schreef:Tja, als het Chinezen worden heb ik alvast mijn laatste volvo gekocht. Volvo hoort gewoon Zweeds te zijn.
Wat is Zweeds?
Ikea is ook Zweeds maar als je naar de productinfo kijkt komt meer dan de helft uit China!
Ik vindt een Billy of een Klippan wel wat anders dan iets wat je met >120 km/h van A naar B brengt. We weten allemaal wat Chinese autotjes doen bij een crashtest...
Daarbij komt dat de hele Ikea-gedachte wel op en top Zweeds is.
Geplaatst: 17.09.2009 - 13:10
door hvl
Giuseppo schreef:Misschien voor een Nederlands/Belgisch consortium gaan en de DAF merknaam weer afstoffen. Meteen ook de oplossing voor Nedcar
Het merk naam ligt bij volvo ? Ik weet dat ze er mee bezig zijn/geweest
ned car zelfstandig? (mercedes mitsufietsniet)???????
lijkt me sterk
Geplaatst: 18.09.2009 - 10:42
door BillyBob
Naar aanleiding van mijn vorige post: Peter Leyman is blijkbaar een beetje uit de bocht gegaan.
Deze morgen op de radio een gesprek met Mark De Mey, huidige baas van Volvocars Gent in het kader van de Chinese interesse in oa Volvo.
(Audiofragment van Radio 1 (De Ochtend), komt ergens in de tweede helft)
Geplaatst: 19.09.2009 - 16:26
door Sathumax
Voor mij zelfde:
Als de chinezen volvo kopen dan is het na 15 jaar voor mij voorbij met volvo.
Geplaatst: 19.09.2009 - 17:04
door Fredhead
Ik wacht eerst de kwaliteit wel af, zal voor mij voorlopig nog jaren duren voordat ik een eventuele Chinese Volvo aan kan schaffen
Geplaatst: 23.09.2009 - 12:25
door FLA
De Amerikaanse zakenbank golfman Sachs heeft 334 miljoen dollar geïnvesteerd in Geely Automobile Holdings. Daarmee moet het voor de Chinezen gemakkelijker worden Volvo over te nemen.
Geely is nog steeds bijzonder geïnteresseerd in de overname van Volvo. Ford heeft het merk al sinds december in de verkoop staan en Geely lijkt de enige geïnteresseerde. Zakenbank Goldman Sachs heeft 334 miljoen dollar geïnvesteerd in Geely. Daarmee moet Geely zijn ‘mondiale ambities’ gaan waarmaken. Met dit geld wordt het gemakkelijker Volvo over te nemen. Dat merk heeft een waarde van naar schatting twee miljard dollar.
Goldman Sachs zou door de transactie voor 15,1 procent eigenaar kunnen worden van Geely. Op het moment is het één van de positieve uitschieters op de kwakkelende automarkt. In de eerste acht maanden van het jaar is een groei genoteerd van 35 procent tot 185.000 auto’s per jaar. Geely heeft de ambitie om de komende jaren te groeien tot een jaarproductie van 685.000 stuks.
Bron:
Autoweek
Geplaatst: 26.09.2009 - 00:03
door vcadspro
bron
http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Aut ... olvo.dhtml
Geely doet bod van 1,7 miljard euro op Volvo
Het Chinese autoconcern Geely doet een bod van 1,7 miljard euro op Volvo. Dat meldt de Wall Street Journal. Volvo wilde zelf niet reageren op de berichten over het bod. "Het is een zaak van Ford", verklaarde Volvo topman Stephen Odell tegenover de Duitse radiozender SR.
Geen details
Volgens Ford zijn er vorderingen geboekt bij de verkoop van Volvo, maar op details wilde Ford-baas Alan Mulally niet ingaan. Volgens de Stockholmse krant 'Dagens Industri' heeft Geely ook de Zweedse regering op de hoogte gebracht van de overnameplannen.
Bonden kritisch
De Zweedse vakbonden hebben zich inmiddels kritisch uitgelaten over Geely als toekomstige eigenaar van Volvo. Ze stellen dat Geely onervaren is en tot nu alleen "oude Koreaanse auto's" heeft vervaardigd, zo verklaarde Mikael Sällström van de metaalbonden. (carros.nl)
http://www.carros.nl/autonieuws/geely-d ... -op-volvo/
25/09/09 23u10
Geplaatst: 26.09.2009 - 06:10
door ruuds70
Een automerk dat 185000 auto's per jaar maakt en wil groeien tot 685000?
Die maken dan toch in totaal nog minder Geeltjes als wij in Torslanda of Gent alleen?
Dat is bijna alsof een muis een olifant koopt.
Dat is geen overname maar een invasie en dat is niet altijd even goed.
In ieder geval wel steeds zeer moeizaam. (Volvo wil niets aannemen van zo'n beginner en kleine speler, Geely zal haar macht autoritair afdwingen) waarbij veel energie verloren zal gaan.
Wanneer de bedoelingen van Geely het gedachtegoed en merkwaarden van Volvo autonoom laten voortbestaan kan er voor hun én Volvo een mooie meerwaarde ontstaan. Of ze zich dat realiseren en daartoe ook bij machten zijn is maar zeer de vraag.
http://www.absoluteastronomy.com/topics ... cyclopedia
Geely is ook pas vanaf 1998 gestart met de productie van auto's en heeft er in totaal nog net geen miljoen gemaakt.
Geplaatst: 26.09.2009 - 07:30
door Ben
Dankunnen ze heel veel leren van Volvo.
En dat zal de bedoeling zijn.
Geplaatst: 26.09.2009 - 12:07
door FLA
Ben schreef:Dankunnen ze heel veel leren van Volvo.
En dat zal de bedoeling zijn.
Biologen noemen dat
parasitoïde.

Geplaatst: 26.09.2009 - 15:13
door menjo
FLA schreef:Ben schreef:Dankunnen ze heel veel leren van Volvo.
En dat zal de bedoeling zijn.
Biologen noemen dat
parasitoïde.

Zonder Geely is Volvo ook ten dode opgeschreven, dus dit gaat niet op. Eerder mutualisme. Snap alle negativiteit ook niet echt, er zijn totaal nog geen plannen bekend. Geely is Volvo's enige hoop op het moment en dat is gewoon de realiteit.
Geplaatst: 26.09.2009 - 21:37
door hvl
ten dode op geschreven?
enige hoop?
Wie is er negatief ,manjo?
Geplaatst: 26.09.2009 - 22:08
door bart simpson
Volvo was tot 2 jaar terug de enige winstmaker voor Ford, de invloeden van Ford zijn positief maar ook negatief geweest, denk dat Volvo meer kansen heeft dan Jaguar, Range Rover en Aston Martin
Geplaatst: 26.09.2009 - 23:43
door Richard
Lijkt mij ook ja. Volvo is een goed en degelijk merk. Kan me niet voorstellen dat ford, als ze geen koper vinden ,de stekker eruit trekt.
Geplaatst: 27.09.2009 - 01:33
door menjo
hvl schreef:ten dode op geschreven?
enige hoop?
Wie is er negatief ,manjo?
Negatief tov een chinese investeerder. En ja, Ford heeft al aangekondigt dat Volvo er aan het einde van het jaar uit moet, of anders...
En leuk dat Volvo ooit de enige winstmaker voor Ford was, nu zijn ze zo'n beetje de enige verliesmaker en de grootste dalers bij de verkoopcijfers. Volvo heeft een stevige investering nodig en geld komt er op het moment nou eenmaal alleen uit China.
Geplaatst: 27.09.2009 - 09:30
door bart simpson
dat laatste is waar, men heeft naar mijn idee het hoofd de laatste 2 jaar net even teveel teveel naar de eisen van Ford laten hangen, die arrogante yanks weten niet alles
Geplaatst: 27.09.2009 - 23:21
door hvl
het is zo als bart zegt.
Ik had het niet beter kunnen zeggen
Geplaatst: 30.09.2009 - 23:10
door Giuseppo
Waarom is PSA of Mazda eigenlijk niet in the picture? Nieuwe motoren worden al gedeeld en voor beiden zou het best een mooie aanvulling kunnen zijn.
Geplaatst: 30.09.2009 - 23:29
door bart simpson
mazda is half eigendom van Ford
Geplaatst: 01.10.2009 - 10:55
door denkweb
En toch moet ik er wel aan wennen straks...
