Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Get!em
3rd Gear member

twcoolen schreef:Ik was die US handleiding van SCT eens aan het lezen.. Toch een paar punten die mij opvielen:
Q: How do we initiate new market applications?
A: Via ABU MPR process.

Q: What will be the frequency of the updates, once a year or more frequent?
A: Once per year.

Q: What will be the lead time of a new update, still a year or shorter like portable
navigations?
A: Shorter compared to RTI.

Q: What is the SmartLink application?
A: Parrot SmartLink allows the users to enjoy their Smartphone Applications in an
automotive environment. It is based on the Real VNC/Mirror Link protocol and connects
compatible Smartphones with the Volvo multimedia system, mirroring the device’s
interface on the car screen. It simply creates a mirror of your smartphone on the car
screen, allow you to operate your smartphone directly by using the touch screen.
Be aware of the Mirror Link functionality is extremely limited right now due to so few
phones supporting Mirror Link
Op XDA developers forum is een topic waarin ze de app voor samsung android phones aan het hacken zijn zodat hij op veel meer telefoons draait:
De app: Samsung Drive Link, alleen beschikbaar voor Samsung Galaxy S3 op dit moment.
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1874339
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1837847

Drive Link is de app die de ondersteuning voor MirrorLink voor Samsung Androids regelt.
twcoolen
3rd Gear member

Get!em schreef:[
Op XDA developers forum is een topic waarin ze de app voor samsung android phones aan het hacken zijn zodat hij op veel meer telefoons draait:
De app: Samsung Drive Link, alleen beschikbaar voor Samsung Galaxy S3 op dit moment.
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1874339
http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1837847

Drive Link is de app die de ondersteuning voor MirrorLink voor Samsung Androids regelt.
Die had ik op mijn Galaxy S3 al geprobeerd in de hoop dat er magisch een MirrorLink Optie beschikbaar kwam in SCT. Als ik vooraf had geweten dat ze de optie eruit gesloopt hadden had ik mij alle moeite bespaard.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

Net mijn Volvo afgegeven voor onderzoek.

De monteur die SCT had ingebouwd gaf aan dat de antenne in het dashboardkastje is gebouwd, zoals Volvo voorschrijft. Echter lijkt het op dat het zicht dan belemmert wordt door de verwarmbare voorruit. Net zoals mij reeds eerder gebeurde met een TomTom. De TomTom had ook ontzettend veel moeite om een fix te krijgen en was verre van nauwkeurig wat betreft plaatsbepaling.

Ze gaan vandaag alles controleren en naar oplossingen zoeken samen met Volvo.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Ter info: In het V40-leveringstopic werd gemeld dat SCT op dit moment niet leverbaar is. Ben benieuwd of het volgende week in mijn auto zit.
Misschien is de oorzaak dit soort problemen en zijn ze bezig om eea te verbeteren?
B Funky schreef:helaas blijkt de connected touch nog niet leverbaar. Navigatie en internet werkt dus nog niet. Verwachting is half augustus. Tot die tijd dus zonder navi rijden
Ik heb overigens geen verwarmde voorruit, misschien werkt het dan beter
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
P-V60
3rd Gear member

Prima, laat ze alle bugs er maar uit halen en dan gewoon goed in de markt zetten! (makkelijk praten omdat mijn auto pas half september komt)
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
Get!em
3rd Gear member

Grappig, op de website van Volvo in de FAQ staan ook nog steeds verwijzingen naar Smart Link:
http://www.volvocars.com/nl/top/support ... ties+-+iGo
Die FAQ is trouwens gelijk aan de PDF die ik eerder poste, alleen dan aangepast voor NL (oa smart-link app is eruit).

Hoe, en hoevaak krijg je eigenlijk iGO kaart updates bij SCT? Krijg je die uberhaupt? Dat staat nergens vermeld namelijk, maar ik ga er van uit dat er toch wel minimaal 1 update in zit.
twcoolen
3rd Gear member

Get!em schreef:Grappig, op de website van Volvo in de FAQ staan ook nog steeds verwijzingen naar Smart Link:
http://www.volvocars.com/nl/top/support ... ties+-+iGo
Die FAQ is trouwens gelijk aan de PDF die ik eerder poste, alleen dan aangepast voor NL (oa smart-link app is eruit).

Hoe, en hoevaak krijg je eigenlijk iGO kaart updates bij SCT? Krijg je die uberhaupt? Dat staat nergens vermeld namelijk, maar ik ga er van uit dat er toch wel minimaal 1 update in zit.
Daar heb ik geen info over ontvangen. Zal ik wel eens navragen bij mijn dealer.

Heb mijn Volvo inmiddels terug. Ze hebben de antenne opnieuw aangesloten en gepositioneerd. Vrijwel op dezelfde plek als daarvoor, maar met iets meer open zicht.

Heb een rit samen met de monteur gemaakt, zonder problemen. Hoop dat het nu goed blijft, dan hoef ik alleen nog maar nieuwe updates en apps af te wachten.
Get!em
3rd Gear member

Nice :)

Goed dat ze het antenne probleem hebben opgelost samen met je.
zakraket
4th Gear member

Het wordt nog wat met dat SCT :) veel navigatieplezier
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Get!em
3rd Gear member

Net even rondgezocht, en het topic hieronder suggereerde het ook al:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57198

5 jaar updates met SCT voor igo. Net ook opgezocht dat de update frequentie vrij hoog ligt:
Q4 2012 is er een update geweest
Q1 2013 ook.
Suggereert dat er elk kwartaal een mapupdate beschikbaar is.
RaymondV40
Starter

Ik heb inmiddels drie weken en 4000 km kunnen genieten van mijn nieuwe V40 R-design. Aangezien ik bijna alle vinkjes in de optielijst wel had gebruikt, heb ook ik de upgrade voor SCT besteld. Tot nu toe komen de nadelen mij bekend voor:
  • - al twee dagen gehad dat ik helemaal geen GPS verbinding had en 1 dag duurde het een kwartier voor ik een fix had.
  • - voicecontrol voor spotify werkt alleen met het pictogrammetje op de touch screen, daarbij krijg ik regelmatig heel andere zoekresultaten dan dat ik heb ingesproken.
  • - met het upgraden naar SCT is ook de spraakbesturing op het stuur verdwenen, de carkit is dus ook niet met stem te bedienen.
  • - SCT maakt niet automatisch verbinding met de persoonlijke hotspot van mijn IPhone, ook niet als de PH op de Iphone continu aanstaat, ik moet dan op de IPhone eerst naar instellingen, dan persoonlijke hotspot selecteren, pas als dat scherm voorstaat, connect SCT met mijn PH.
  • - ook 3G deling door de IPhone via usb op SCT aan te sluiten werkt niet.
  • - Na een korte stop moet je alle apps weer handmatig starten. spotify onthoudt ook niet welke playlist je aan had en waar in die playlist je gebleven was.
Maar goed, het geweldige geluid van de high performance audio, het glazen dak, de leren bekleding, de hill launch assistent, het sportonderstel en natuurlijk de auto zelf maken het een genot om in de V40 te rijden. Daarnaast krijg ik veel complimenten over het uiterlijk van de auto, mede dankzij het exterior styling pakket
twcoolen
3rd Gear member

Wat betreft de personal hotspot, op mijn iPhone 4S, Samsung Galaxy S3 en HTC One werkt het prima. Staat bij mij bijna continue aan, of ik ben weer even naar WiFi modus geswitched. Zodra ik de auto start connecteert SCT automatisch.
Paul
Geartronic member

Op mijn HTC 8X, mijn Lumia 925, mijn 920 mijn 800 van mijn vrouw. Werkt allemaal prima die hotspot.
Maar ik heb even in mijn berging gezocht en 30 Vodafone Dongels gevonden en die doet het ook!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul
Geartronic member

Wel opmerkelijk dat hij onder mijn huis geen Wifi kan ontvangen. (Telefoon wel)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

santu001
4th Gear member

Wel gewoon heel leuk om internet in je auto te zien. Veel negatieve berichten links en rechts, maar alleen deze foto's doen mij uitkijken naar 6 augustus. Eerst nog even genieten van mijn vakantie in Italia met voor mij een nog steeds meer dan prima werkende Sensus RTI. Er wordt daar ook veel over geklaagd, maar hij wist in no time door de meest ingewikkelde dwalingen van Genova te navigeren en mij probleemloos van hotel naar hotel kris cros door Zwitserland en Italia te navigeren.

Dat maakt dat ik straks relaxed kan stoeien met SCT met IGo, wat ik er voor de heb bij besteld heb. Wat de één niet snapt of kan zal de ander wel kunnen. Toch ga ik wel voor een dongle. het steeds moeten switchen tussen tethering en gewoon Wi-Fi, lijkt mij wat te omslachtig.

SCT is bij mij meer een gevalletje omdat het kan!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Timmie
2nd Gear member
Contacteer:

santu001 schreef:Wel gewoon heel leuk om internet in je auto te zien. Veel negatieve berichten links en rechts, maar alleen deze foto's doen mij uitkijken naar 6 augustus. Eerst nog even genieten van mijn vakantie in Italia met voor mij een nog steeds meer dan prima werkende Sensus RTI. Er wordt daar ook veel over geklaagd, maar hij wist in no time door de meest ingewikkelde dwalingen van Genova te navigeren en mij probleemloos van hotel naar hotel kris cros door Zwitserland en Italia te navigeren.

Dat maakt dat ik straks relaxed kan stoeien met SCT met IGo, wat ik er voor de heb bij besteld heb. Wat de één niet snapt of kan zal de ander wel kunnen. Toch ga ik wel voor een dongle. het steeds moeten switchen tussen tethering en gewoon Wi-Fi, lijkt mij wat te omslachtig.

SCT is bij mij meer een gevalletje omdat het kan!
Klinkt goed & motiverend. Qua dongel, hoeveel MB abonnement ga je nemen? En gebruik je de auto (ook) zakelijk of alleen privé?
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
santu001
4th Gear member

Ik moet nog even kijken hoe of wat. Mijn telefoon abo verloopt ook en veel nieuwe abo's bieden een duo sim. Zal me straks als ik terug ben even goed laten informeren en zelf even googlen. Wellicht toch alleen een data sim (dongle) van minimaal 2gb en dan maar zien.

Mijn telefoon en auto zijn beide zakelijk, doch ook voor(al) privé! En mijn baas (ik) is niet zo lastig! :mrgreen:
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
RichieB
6th Gear member

Ik heb ooit overwogen een Vodafone duosim te nemen voor een tablet. Het nadeel is dat Vodafone verwacht dat je er maar 1 tegelijk gebruikt. Binnenkomende gesprekken gaan naar de SIM die zich het laatst heeft gemeld op het netwerk. Als je in de auto zit zal dat de SCT zijn, maar die doet volgens mij geen Voice?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
santu001
4th Gear member

Thanks goede tip!
Mvg. Claudio,

Paul
Geartronic member

Je kan bij een aantal providers voor kleine meerprijs extra sim krijgen met alleen data. Blijven dus beide in de lucht. Ik heb hier nog dongels liggen, wie nodig heeft hoor ik wel. Hoef er niks voor te hebben, of lekker proseccootje ;-) (zijn van Vodafone)

Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”