Geplaatst: 08.07.2013 - 22:32
Kan er dan ook 235-40 R19 96w banden onder een PIH?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Wil jij je adresje delen waar je de velgen vandaan hebt?DanielV schreef:€200,- per stuk excl. Btw voor de 19'' ixion.
Yep, vraag me dat maar per PB :YoVol schreef:Wil jij je adresje delen waar je de velgen vandaan hebt?DanielV schreef:€200,- per stuk excl. Btw voor de 19'' ixion.
Dat zou theoretisch gezien, bij een as/last van 50/50, mogelijk zijn. De V60 heeft een toegestane maximum massa van 2505 kg. Dat is 626,25 kg per band. De 96 band kan 710 kg hebben. Volvo monteert standaard een 97 band geloof ik? Daar zou ik niet onder gaan zitten, puur uit veiligheid. Echter, indien je er met 5 volwassenen en wat bagage inzit, ga je daar wel makkelijk over heen volgens mij. Dus, waarom zou je voor het onzekere kiezen als er ook gewoon 97, 98, 99 of 100 banden te krijgen zijn in deze maat...s60magic schreef:Kan er dan ook 235-40 R19 96w banden onder een PIH?
Ben zelf ook benieuwd naar het adresje... Heb wel interesse in de 19" Bor velgen. Weet alleen niet of die mogelijk zijn onder de V60 PIH...DanielV schreef:Vraag me dat maar per PB :YoVol schreef:Wil jij je adresje delen waar je de velgen vandaan hebt?DanielV schreef:€200,- per stuk excl. Btw voor de 19'' ixion.![]()
des te verbazingwekkender dat je dan zegt dat de R-Design onderstellen alleen iets stuggere veren hebben.DanielV schreef:Onder andere..YoVol schreef:Ben jij een velgendealer dan?DanielV schreef: Yep, die komen bij mij vandaan :![]()
In de basis, voor ons als leek en een normale dagelijkse gebruikers, is dat wat er verandert. Dat het chassis 15 mm wordt lager komt te liggen, er een andere schokdemper geplaatst wordt en de lagers stijver zijn, is voor ons als dagelijkse gebruiker niet relevant. Stijvere lagers is interessant als je er mee gaat racen op een circuit, niet op de openbare weg. Maar dat is mijn mening....Walter schreef:des te verbazingwekkender dat je dan zegt dat de R-Design onderstellen alleen iets stuggere veren hebben.
Dit is niet juist. Je moet kijken naar de as met de hoogste aslast. Dat is de achteras en daar staat 1278 kg voor. De maximale aslast is dus 639 kg per band.DanielV schreef:Dat zou theoretisch gezien, bij een as/last van 50/50, mogelijk zijn. De V60 heeft een toegestane maximum massa van 2505 kg. Dat is 626,25 kg per band....
Daniel, na het lezen van je bericht zag ik op de accessories site van Volvo dat je nu meerdere velgen bij de my14 PIH kan selecteren. Ik helemaal blij mijn dealer een mail gestuurd want af fabriek is de prijs interessanter. Krijg ik het antwoord dat dit niet kan.DanielV schreef:Ik heb de 19'' Ixion II R-Design velgen besteld voor m'n V60 PIH. Ben benieuwd naar hoe het staat i.c.m. ice white solid lak!
Er is goed nieuws te melden op het gebied van lichtmetalen wielen voor de V60 Plug-in Hybrid. Voor modeljaar 2014 is de voertuighomologatie uitgebreid met 18” wielen. De bandenmaat in de nieuwe homologatie is 235/45 R18 (i.p.v. 235/40 R18 voor de reguliere V60). Deze band is verkrijgbaar met een loadindex van 98 en voldoet daarmee aan de minimale eis van 97.
MY15, wedden?weste048 schreef:We worden nog blijer als we geen dubbele kosten hoeven te maken. Weet iemand of de velgen ook af-fabriek beschikbaar gaan komen?
Ik heb hier nog steeds geen zinnige informatie over. Weet niemand hoe dat zit?jvov60 schreef:"Voor de V60 Plug-in Hybrid is de velg alleen goedgekeurd voor modeljaar 14-, met de bandenmaat 235/45 R18."
Wat doen ze met de grotere bandomtrek van deze combinatie? Is de afwijking in snelheid en afstand te verwaarlozen of moeten ze de laptop aan de auto hangen?