Pagina 28 van 31

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 18.03.2025 - 10:50
door EVO500
Ja zie het nu boven. Sorry, zit wel goed dan :-)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 22.03.2025 - 18:25
door raspaardje
Vandaag de wintervelgen weer blinkend gemaakt én de remblokken op de achteras vervangen. Dat was de eerste keer dat ik dat deed bij een SPA Volvo.

Dmv deze video zette ik de parkeerrem in en uit de servicestand:
Geen 9V batterij nodig dus.

Remcilinder teruggeduwd met een lijmklem, dat gaat bij andere auto's soms lastiger.
20250322_132155.jpg
20250322_165057.jpg
20250322_165834.jpg
Daarnaast het besluit genomen om een sperdifferentieel op de Fiat te laten monteren.
In mei gaat Hardeman Motorsport er een OS Giken Superlock in zetten, wat een feest wordt dat...:)
Met een sper heb je meer grip én rijd je de auto gecontroleerder tegen en over de grens heen...:)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 22.03.2025 - 19:13
door RZA
Mooi werk! En heel goed om te weten vwb de parkeerrem, vroeg me al af vorige keer hoe dit zou werken voor de achterkant. Mooie verse Ate blokken erop, top!

Sper is ook een heel mooie upgrade om naar uit te kijken, gaaf hoor!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 22.03.2025 - 19:35
door PvolvodriverS60
raspaardje schreef: 22.03.2025 - 18:25 Vandaag de wintervelgen weer blinkend gemaakt én de remblokken op de achteras vervangen. Dat was de eerste keer dat ik dat deed bij een SPA Volvo.

Dmv deze video zette ik de parkeerrem in en uit de servicestand:
Geen 9V batterij nodig dus.

Remcilinder teruggeduwd met een lijmklem, dat gaat bij andere auto's soms lastiger.

20250322_132155.jpg

20250322_165057.jpg

20250322_165834.jpg

Daarnaast het besluit genomen om een sperdifferentieel op de Fiat te laten monteren.
In mei gaat Hardeman Motorsport er een OS Giken Superlock in zetten, wat een feest wordt dat...:)
Met een sper heb je meer grip én rijd je de auto gecontroleerder tegen en over de grens heen...:)
Geweldig, wilde dit ook nog keer gaan doen.
Dacht er uitlees apparatuur voor nodig te hebben, maar niet dus.
Bedankt!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 22.03.2025 - 19:42
door Philken
raspaardje schreef: 22.03.2025 - 18:25

Daarnaast het besluit genomen om een sperdifferentieel op de Fiat te laten monteren.
In mei gaat Hardeman Motorsport er een OS Giken Superlock in zetten, wat een feest wordt dat...:)
Met een sper heb je meer grip én rijd je de auto gecontroleerder tegen en over de grens heen...:)
goed adresje, hebben indertijd ook mijn sper diff gebouwd: 60% sper, spert zowel in het optrekken als in het terugschakelen(mooie slides op circuit gezet voor de bocht daarmee, NOSTALGIE....)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 10:12
door Gouwe
Goed gedaan en geen idee hoe het rijdt met en zonder sper, maar zal vast nog leuker zijn en die Spider blijft een mooi model om te zien, rijdt hier een zwarte door het dorp. Veel plezier er mee!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 11:40
door PvolvodriverS60
raspaardje schreef: 22.03.2025 - 18:25 Vandaag de wintervelgen weer blinkend gemaakt én de remblokken op de achteras vervangen. Dat was de eerste keer dat ik dat deed bij een SPA Volvo.

Dmv deze video zette ik de parkeerrem in en uit de servicestand:
Geen 9V batterij nodig dus.

Remcilinder teruggeduwd met een lijmklem, dat gaat bij andere auto's soms lastiger.

20250322_132155.jpg

20250322_165057.jpg

20250322_165834.jpg

Daarnaast het besluit genomen om een sperdifferentieel op de Fiat te laten monteren.
In mei gaat Hardeman Motorsport er een OS Giken Superlock in zetten, wat een feest wordt dat...:)
Met een sper heb je meer grip én rijd je de auto gecontroleerder tegen en over de grens heen...:)
Heb dit nu meer maals geprobeerd en de stappen herhaald. Maar werkt bij mij helaas niet.....

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 13:37
door raspaardje
Wij hebben hetzelfde modeljaar T5; weet je zeker dat je alle stappen goed hebt gevolgd?

En dank, Hardeman is een autoriteit op het gebied van sperdifferentieëlen dus dat is een goed begin.
Met een sper kan je met de hoeveelheid gas dat je geeft, de neus meer de bocht in krijgen.
Je hebt simpelweg meer grip, iig met een platensper. Een OS Giken is erg mooi platensper waarmee je zowel geruisloos op lage snelheid de bochten kunt ronden als gecontroleerd kan driften. Het is een veel mooier sper dan standaard in de Abarth 124 Spider en MX-5 2-liter geleverd werd/wordt.
Een sper maakt een RWD auto echt nog veel leuker om mee te sturen.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 14:15
door PvolvodriverS60
raspaardje schreef: 23.03.2025 - 13:37 Wij hebben hetzelfde modeljaar T5; weet je zeker dat je alle stappen goed hebt gevolgd?

En dank, Hardeman is een autoriteit op het gebied van sperdifferentieëlen dus dat is een goed begin.
Met een sper kan je met de hoeveelheid gas dat je geeft, de neus meer de bocht in krijgen.
Je hebt simpelweg meer grip, iig met een platensper. Een OS Giken is erg mooi platensper waarmee je zowel geruisloos op lage snelheid de bochten kunt ronden als gecontroleerd kan driften. Het is een veel mooier sper dan standaard in de Abarth 124 Spider en MX-5 2-liter geleverd werd/wordt.
Een sper maakt een RWD auto echt nog veel leuker om mee te sturen.
Ja voerde de juiste handelingen uit.
Even de reacties onder de video's gelezen en daar kwam al vrij snel de oplossing.
Moet in de instellingen uitschakelen dat automatisch de handrem erop gaat bij uitschakelen van de auto.
Daarna werkte het wel.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 14:28
door raspaardje
PvolvodriverS60 schreef: 23.03.2025 - 14:15
raspaardje schreef: 23.03.2025 - 13:37 Wij hebben hetzelfde modeljaar T5; weet je zeker dat je alle stappen goed hebt gevolgd?

En dank, Hardeman is een autoriteit op het gebied van sperdifferentieëlen dus dat is een goed begin.
Met een sper kan je met de hoeveelheid gas dat je geeft, de neus meer de bocht in krijgen.
Je hebt simpelweg meer grip, iig met een platensper. Een OS Giken is erg mooi platensper waarmee je zowel geruisloos op lage snelheid de bochten kunt ronden als gecontroleerd kan driften. Het is een veel mooier sper dan standaard in de Abarth 124 Spider en MX-5 2-liter geleverd werd/wordt.
Een sper maakt een RWD auto echt nog veel leuker om mee te sturen.
Ja voerde de juiste handelingen uit.
Even de reacties onder de video's gelezen en daar kwam al vrij snel de oplossing.
Moet in de instellingen uitschakelen dat automatisch de handrem erop gaat bij uitschakelen van de auto.
Daarna werkte het wel.
Top!
Daarna heb ik deze video voor de rest gebruikt,

Zonder overigens te schroeven aan de parkeerrem, ik kon de remklauw na demontage van de parkeerrem er zo af tillen.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 14:33
door raspaardje
RZA schreef: 22.03.2025 - 19:13 Mooie verse Ate blokken erop, top!
Lijkt dat dit het OEM Volvo remblok is, alleen zonder Volvo logo. Diverse nummers op het Ate blok stonden ook op het versleten Volvo blok.
De normale variant van Ate, geen Ate Ceramic dus.

Schijfdikte zat op 18,5 mm; komt nieuw van 20mm (achter dus) en de minimale dikte is 17,5mm. Over 80k km nieuwe blokken en schijven dus.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 15:11
door PvolvodriverS60
raspaardje schreef: 23.03.2025 - 14:28
PvolvodriverS60 schreef: 23.03.2025 - 14:15
raspaardje schreef: 23.03.2025 - 13:37 Wij hebben hetzelfde modeljaar T5; weet je zeker dat je alle stappen goed hebt gevolgd?

En dank, Hardeman is een autoriteit op het gebied van sperdifferentieëlen dus dat is een goed begin.
Met een sper kan je met de hoeveelheid gas dat je geeft, de neus meer de bocht in krijgen.
Je hebt simpelweg meer grip, iig met een platensper. Een OS Giken is erg mooi platensper waarmee je zowel geruisloos op lage snelheid de bochten kunt ronden als gecontroleerd kan driften. Het is een veel mooier sper dan standaard in de Abarth 124 Spider en MX-5 2-liter geleverd werd/wordt.
Een sper maakt een RWD auto echt nog veel leuker om mee te sturen.
Ja voerde de juiste handelingen uit.
Even de reacties onder de video's gelezen en daar kwam al vrij snel de oplossing.
Moet in de instellingen uitschakelen dat automatisch de handrem erop gaat bij uitschakelen van de auto.
Daarna werkte het wel.
Top!
Daarna heb ik deze video voor de rest gebruikt,

Zonder overigens te schroeven aan de parkeerrem, ik kon de remklauw na demontage van de parkeerrem er zo af tillen.
Hij haalt de hele elektromotor weg.
Maar door deze handmatig al in te trekken hoef je deze niet meer te demonteren neem ik aan?

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 15:25
door raspaardje
Ik heb hem gedemonteerd, wellicht kan het ook zonder.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 23.03.2025 - 20:41
door Philken
raspaardje schreef: 23.03.2025 - 13:37 Wij hebben hetzelfde modeljaar T5; weet je zeker dat je alle stappen goed hebt gevolgd?

En dank, Hardeman is een autoriteit op het gebied van sperdifferentieëlen dus dat is een goed begin.
Met een sper kan je met de hoeveelheid gas dat je geeft, de neus meer de bocht in krijgen.
Je hebt simpelweg meer grip, iig met een platensper. Een OS Giken is erg mooi platensper waarmee je zowel geruisloos op lage snelheid de bochten kunt ronden als gecontroleerd kan driften. Het is een veel mooier sper dan standaard in de Abarth 124 Spider en MX-5 2-liter geleverd werd/wordt.
Een sper maakt een RWD auto echt nog veel leuker om mee te sturen.
idd, tip ga voor meer dan 25% sper, ik zou voor 40% gaan straatgebruik en indien budget het toelaat ook sper bij het terugschakelen/vertragen( als ik me goed herinner is dat 1.5 sper maar niet meer zeker, is te lang geleden dat ik de mijne laten maken heb)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 24.03.2025 - 10:35
door raspaardje
Philken schreef: 23.03.2025 - 20:41 idd, tip ga voor meer dan 25% sper, ik zou voor 40% gaan straatgebruik en indien budget het toelaat ook sper bij het terugschakelen/vertragen( als ik me goed herinner is dat 1.5 sper maar niet meer zeker, is te lang geleden dat ik de mijne laten maken heb)
Ik weet wat eronder gaat; als ik zoiets doe dan wil ik ook het beste...:-)
Dit platensper is het echt het summum, zie ook https://hardemanmotorsport.nl/os-giken-sperdiffs/
In twee standaard specificaties verkrijgbaar, spec-S en spec-X, waarbij de laatste echt voor heftig aangepaste auto's is.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 24.03.2025 - 13:25
door diesel01
De BTW is er wel redelijk af van die oude blokken. 8)
Ate GG frictie is gewoon dat wat Volvo monteert maar voor de helft van de prijs, niets mis mee dus.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 24.03.2025 - 16:00
door raspaardje
diesel01 schreef: 24.03.2025 - 13:25 De BTW is er wel redelijk af van die oude blokken. 8)
Ate GG frictie is gewoon dat wat Volvo monteert maar voor de helft van de prijs, niets mis mee dus.
Weet niet precies wat je met BTW bedoelt? Als je wil zeggen dat ze hoognodig aan vervanging toe waren dan kan ik alleen maar zeggen dat ze een extra 10-15k km nog wel aan hadden gekund...:-)
En standaard Volvo specificatie vind ik voldoende; veelvuldig kort achter elkaar op hoge snelheid afremmen is bij ons niet aan de orde.
En sinds ik de Fiat rijd (erg gevoelig voor steenslag) rij ik ook met de Volvo op grotere afstand van mijn voorligger...:-)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 24.03.2025 - 16:16
door diesel01
Belasting over toegevoegde waarde..
De manier waarop de foto is gemaakt lijkt te laten zien dat het ijzer van de bevestiging waarop de voering op het ijzer zit al zichtbaar is.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 24.03.2025 - 16:35
door raspaardje
diesel01 schreef: 24.03.2025 - 16:16 Belasting over toegevoegde waarde..
De manier waarop de foto is gemaakt lijkt te laten zien dat het ijzer van de bevestiging waarop de voering op het ijzer zit al zichtbaar is.
Ah, dat ken ik...Dacht even dat ik een gangbare afkorting mbt remblokken niet kende...:-)

En ik weet eigenlijk niet hoe het frictiemateriaal aan het ijzer bevestigd is.
Maar ik zie hier niks doorheen komen oid.
20250324_162550.jpg
20250324_162644.jpg

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 24.03.2025 - 16:53
door diesel01
Nee klopt, dan was het gezichtsbedrog en idd valt mee maar bij waren ze er ook afgegaan, zeker zo vlak voor een reisje Frankrijk.