Pagina 29 van 31
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:52
door FrankS60
Nou dan zou je vergelijkbare waarden moeten halen lijkt me! Ben benieuwd man, veel plezier!
Geplaatst: 25.01.2010 - 18:13
door aertssenhjc
Nou...vandaag was de grote dag! Naar Vinkeveen!! Naar de mannen van BSR!
Ik had toch maar gekozen voor stage II en niet voor III.
Ik kwam er aan en werd prettig ontvangen en als snel werd mij een wel verdiend bakje koffie aangeboden. hmmm!! na dik 1 1/2 in de auto had ik daar wel zinan!
Ze begonnen met de uitlaat de demonteren. deze zat flink vast, en al gauw werd er grof geschut ingezet om deze te verwijderen. even later lag deze eraf.
hierna kwam de mooie glimmende "dubbele pijp" uit zijn doos..J*zus wat een dikke pijp was dat! Ik had heel even spijt. De auto werd, nadat de nieuwe uitlaat was gemonteerd, gezakt. Tijd voor de PPC. Deze zat er op in 4 min.
Daarna volgde de optiflow openluchtfilter. Deze paste perfect! ziet er ook geweldig uit onder de kap.
Ik had wat weinig tijd want ik had kort erna een andere afspraak. Dus echt testrijden zat er niet in. maar dat hoefde ook niet want ik moest nog dik een uur terug naar huis....dus vollop genieten!!!!
Ik merkte het gelijk aan het trekken in de lage toeren. heel rustig door trekken naar hogere toeren ging veel vloeiender. en de uitlaat klinkt in een woord: GEWELDIG!!! niet overbodig, gewoon aanwezig zonder al te veel op te vallen. gewoon heerlijk!
als je verder doortrekt (door de 5 a 6000 RPM) hoor je de turbo heel erg goed, alsmede de uitlaat en de filter!
Een echte aanrader voor mensen die overwegen dit te doen. Die gasten weten wat ze doen en ze zijn ook erg enthousiast als je iets vraagt over bijv. een project wat bij ze binnen staat. (stond een hele mooi 900 turbo!!) habba habba!!
Ik ga nu (nog) maar een keer een stukje "testrijden"

Geplaatst: 25.01.2010 - 19:37
door FrankS60
Nou mooi man! Ik schrok ook even van het eindstuk van die uitlaat toen ik het uit de doos haalde, maar je ontkomt er niet aan om een flinke eindpijp te hebben als de rest van de uitlaat ook die diameter heeft. Anders zou je hem aan het eind weer knijpen en dat is zonde. Vind hem ook erg mooi klinken als je even op het gas gaat, anders hoor je er (gelukkig) weinig van.
Waarom ben je eigenlijk voor stage II ipv III gegaan? Prijsoverweging neem ik aan? Ik kan je vertellen dat die downpipe ook een leuke upgrade is
Geniet er van, ik ben ook iedere keer weer verrast door het vermogen dat er uit komt als je even iets meer gas geeft. Als je de kans hebt moet je een keer kijken op de bank wat er nou echt uit komt, das is er een beetje vergelijkingsmateriaal!
Geplaatst: 25.01.2010 - 20:21
door aertssenhjc
Ik heb inderdaad uit prijsoverweging stage II gedaan en niet stage III. Er is makkelijk te upgraden naar III. downpipe eronder en klaar ben je.
Ik sta er ook elke keer weer van te kijken wat een auto ik nu heb. (mijn vriendin is er iets minder blij mee als ik volgas de bocht neem zonder de stc!

)
echt fenomenaal! ben er echt content mee.
Geplaatst: 25.01.2010 - 21:42
door chris_zweden
Pas op voor hartog tuning, deze mannen doen maar wat.
Geplaatst: 25.01.2010 - 21:48
door VolvoTech
Je D5 wordt een nwe D5!
(die heeft nl dubbele uitlaat).
Geplaatst: 25.01.2010 - 22:58
door FrankS60
aertssenhjc schreef:Ik heb inderdaad uit prijsoverweging stage II gedaan en niet stage III. Er is makkelijk te upgraden naar III. downpipe eronder en klaar ben je.
Ik sta er ook elke keer weer van te kijken wat een auto ik nu heb. (mijn vriendin is er iets minder blij mee als ik volgas de bocht neem zonder de stc!

)
echt fenomenaal! ben er echt content mee.
Bij mijn weten moet je weer aan de andere software als je de nieuwe 3" downpipe eronder zou zetten. Je turbo spoelt namelijk aanmerkelijk sneller op en dat heeft een eventuele overboost/overtoeren tot gevolg als je software daar niet op berekend is.
En ik weet precies wat je bedoeld met vol gas zonder STC :twisted: :shock:
Geplaatst: 25.01.2010 - 23:03
door chris_zweden
pas op voor hartog tuning, deze mannen doen maar wat.
Geplaatst: 25.01.2010 - 23:45
door FrankS60
Dat zijn inderdaad nogal sneue pijpjes voor zo'n auto...
Geplaatst: 26.01.2010 - 14:06
door BSRTuning
aertssenhjc schreef:echt fenomenaal! ben er echt content mee.
Goed om te horen!
Geplaatst: 26.01.2010 - 15:30
door rene69
@FrankS60
Zou je eens wat foto's willen maken van de uitlaat vanaf de zijkant.
Ben wel benieuwd hoe het uitziet.
Geplaatst: 26.01.2010 - 15:38
door FrankS60
Als ik hem netjes afgehangen heb zal ik dat direct doen! Hij hangt me nu nog wat te ver naar achteren, had met ophangen niet heel veel tijd voor de looks. Op zaterdag had ik een brug en maandag ging ik naar fasttech dus het moest gewoon eronder zitten.
Je ziet het wel duidelijk tov een standaard uitlaat, maar het stoort me verder niet. Ergens deze week hoop ik de uitlaat even netjes te kunnen hangen en dan zal ik asap foto's posten.
Geplaatst: 28.01.2010 - 19:44
door chris_zweden
pas op voor hartog tuning, deze mannen doen maar wat.
Geplaatst: 28.01.2010 - 19:46
door t5power
chris_zweden schreef:Vandaag met de S80 een rollerbank opgezocht. Tot mijn schrik kwam hier de volgende gegevens uit:
Stage2 door rica laten doen
~250pk
~500nm koppel (koppelbegrenzer is 510)
Mooie waardes trouwens

(2 x 250 = 500)
Geplaatst: 29.01.2010 - 07:51
door FrankS60
chris_zweden schreef:Vandaag met de S80 een rollerbank opgezocht. Tot mijn schrik kwam hier de volgende gegevens uit:
175pk
430nm (koude weer extra koppel)
Half afgeleverde tuning dus.
Wow! Dat is niet zo heel best dan... Wat zei Hartog? Die staat toch niet als minste bekend...
Geplaatst: 29.01.2010 - 12:20
door chris_zweden
no comment
Geplaatst: 29.01.2010 - 13:33
door FrankS60
Oke, ben erg benieuwd... Na alles wat ik gelezen heb over Hartog tuning (en dat is best wel veel ivm mijn eigen tuningsperikelen) zou me dat verbazen en echt tegenvallen.
Geplaatst: 29.01.2010 - 14:22
door edraket
Ik ben ook zeer benieuwd naar de reden. Heb je wel moeten afrekenen bij Hartog?
Geplaatst: 29.01.2010 - 15:10
door chris_zweden
no comment
Geplaatst: 29.01.2010 - 15:15
door 945i
Zonde hoor, ik snap niet waar je aan begint, je sloopt je auto met die fratsen.
