Pagina 29 van 31

Geplaatst: 11.08.2013 - 20:55
door Eagletje
Gisteren en vandaag even proef op de som gereden. Hardenberg laren met de cruise op 125 op de teller deed de s60 5.6 liter/ 100 km op de bc.
Vanaf Laren naar Maastricht 4.2 liter bij 105 op de teller. Maastricht naar Hardenberg sprong hij vandaag in de laatste kilometer naar 4.0 liter. Best wel zuinig en wat een verschil inderdaad die 20 km per uur verschil!!

Geplaatst: 11.08.2013 - 22:21
door JeroenSpock
Daarom cruise ik met 105 op cc van Veendam naar Amsterdam. Je bent toch dief van je eigen portemonnee eigenlijk, en die 15 minuten die ik langer onderweg ben...

Geplaatst: 11.08.2013 - 22:45
door Eagletje
Ok en wat voor verbruik scoor je dan Jeroen. Weet je wat je verbruikt op de bc en int echt?

Geplaatst: 12.08.2013 - 09:42
door JeroenSpock
Echte verbruik is 5,5, BC zegt 4,4 over 120.000km.
Huidig verbruik bij die 105km/u is op BC 3,0-3,5, dus litertje er bij :)

Geplaatst: 12.08.2013 - 17:05
door passenger
Hier op Duitse snelweg 140 op de cruise control haal ik 1 op 13 met 2005 XC70 (185 pk). Ten minste, ik tank dan bijna 70 liter bij aankomst na 920 km. Heb vorig jaar zomer zelfs 72 liter getankt, dat was wel een beetje raar...

Geplaatst: 12.08.2013 - 18:05
door herbert (c5)
Met onze d5 uit 2001 eerste tank over de 1400km gereden, waanzinnig.
Zeker omdat er erg veel stadsverkeer inzit ong 60 % dan buitenwegen 30% de rest snelweg.
Met de caravan naar toscane via de 3 en de 8 en de fernpass en de brenner over verona livorno (dus erg veel klimmen) een op 10 (uitgerekend)
Dus zonder een op 20 met sleur hut een op 10 .
Hier kan ik wel mee leven.

Geplaatst: 12.08.2013 - 18:22
door JeroenSpock
Ik heb er een keer 73 liter in gegooid. De meter gaat dan over het vol streepje heen, maar nu met de VCE meet de auto vreemd genoeg precies 70 liter. Zal er de volgende keer nog eens goed op letten.

Geplaatst: 12.08.2013 - 18:53
door Marc Apeldoorn
De CFE geeft alleen door wat de sensor aangeeft Jeroen, dus als de tank vol is dan geeft de sensor vol aan , dus 70L.........
Is dus niet de waarheid.
Idem met de snelheid, als je met afwijkende maat wielen rijdt dan geeft de CFE ook vast en zeker niet de juiste snelheid aan.

Geplaatst: 12.08.2013 - 19:46
door JeroenSpock
Oke, dan was het dit keer toeval. Ik had hem ook niet leeg gereden en er ging iets van 64 liter in.

Geplaatst: 12.08.2013 - 21:47
door alfapan
Best doen: 1:17,8 en normaal 1:16, dit met nog ongetunede d5 163 pk zonder roetfilter. Tank altijd tamoil.

( diesel van tango en tinq is balle: auto gaat roken , ja heb voedsel en waren autoriteit gezien. Basis diesel is overal hetzelfde, alleen de dure dopes maken het verschil!)

Geplaatst: 12.08.2013 - 22:58
door herbert (c5)
Wat zijn de juiste wielen voor een 2001 model want ik vindt best nog wel een verschil met meter en tom tom .100 op meter is 91 op tomtom

Geplaatst: 12.08.2013 - 23:01
door JeroenSpock
Staat aan de binnenkant van je tankklepje

Geplaatst: 13.08.2013 - 11:31
door herbert (c5)
Okee duidelijk ga er ff naar kijken

Geplaatst: 17.08.2013 - 08:39
door alfapan
Zitten er nog verschillen tussen 163 pk uit 2002 en 2005 zonder roetfilters? Collega zijn v70 rijdt namelijk fors zuiniger dan mij met zelfde rijstijl.
Katalysator bijvoorbeeld??

Heb wel iets bredere banden

Geplaatst: 17.08.2013 - 12:10
door V70/2.4D/2003
alfapan schreef:Zitten er nog verschillen tussen 163 pk uit 2002 en 2005 zonder roetfilters? Collega zijn v70 rijdt namelijk fors zuiniger dan mij met zelfde rijstijl.
Katalysator bijvoorbeeld??

Heb wel iets bredere banden
Met roetfilter heb je een hoger gebruik in vandaag met de regeneratie van dat (on)ding. Bredere banden hebben meer rolweerstand en dus vraagt dat meer brandstof.
Wil je dan per se zuiniger kun je tuning gaan overwegen, Volvotune kan bijvoorbeeld op eco gebied wel iets voor je doen.
MAAR: ga eerst maar even rekenen wat de winst is ten aanzien van het minder verbruik. Ik bedoel 1:15 of 1:17 klinkt als minder verbruik maar wat is het restultaat in de portemonnee? Waar zit de winst?

Gewoon netjes rijden en niet te fors gaan trappen. Lekker rollen, luchtinlaat schoonhouden en de CC gebruiken is imo voor de eigen beurs nog steeds het voordeligste ( Sprak hij die in 14 dagen tijden tot drie keer toe de groeten uit Leeuwarden kreeg en inmiddels 200 euro totaal heeft bijgedragen aan het oplossen van het begrotingstekort) :oops:

Geplaatst: 17.08.2013 - 16:51
door Koidream
V70/2.4D/2003 schreef:...Sprak hij die in 14 dagen tijden tot drie keer toe de groeten uit Leeuwarden kreeg en inmiddels 200 euro totaal heeft bijgedragen aan het oplossen van het begrotingstekort... :oops:
Wat, natuurlijk volledig je eigen keuze was. Maar wil je dan nu een maandje in Belgiƫ komen rondtoeren, hier worden ook nog sponsors gezocht voor het begrotingstekort... :P

Geplaatst: 17.08.2013 - 16:51
door Koidream
Dubbele post

Geplaatst: 17.08.2013 - 18:19
door alfapan
Koidream schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:...Sprak hij die in 14 dagen tijden tot drie keer toe de groeten uit Leeuwarden kreeg en inmiddels 200 euro totaal heeft bijgedragen aan het oplossen van het begrotingstekort... :oops:
Wat, natuurlijk volledig je eigen keuze was. Maar wil je dan nu een maandje in Belgiƫ komen rondtoeren, hier worden ook nog sponsors gezocht voor het begrotingstekort... :P
Dan moeten ze het gewoon innen... ( of duurt het wat langer....)

Geplaatst: 18.08.2013 - 00:48
door Thijs
V70/2.4D/2003 schreef:
alfapan schreef:Zitten er nog verschillen tussen 163 pk uit 2002 en 2005 zonder roetfilters? Collega zijn v70 rijdt namelijk fors zuiniger dan mij met zelfde rijstijl.
Katalysator bijvoorbeeld??

Heb wel iets bredere banden
Met roetfilter heb je een hoger gebruik in vandaag met de regeneratie van dat (on)ding. Bredere banden hebben meer rolweerstand en dus vraagt dat meer brandstof.
Wil je dan per se zuiniger kun je tuning gaan overwegen, Volvotune kan bijvoorbeeld op eco gebied wel iets voor je doen.
MAAR: ga eerst maar even rekenen wat de winst is ten aanzien van het minder verbruik. Ik bedoel 1:15 of 1:17 klinkt als minder verbruik maar wat is het restultaat in de portemonnee? Waar zit de winst?

Gewoon netjes rijden en niet te fors gaan trappen. Lekker rollen, luchtinlaat schoonhouden en de CC gebruiken is imo voor de eigen beurs nog steeds het voordeligste ( Sprak hij die in 14 dagen tijden tot drie keer toe de groeten uit Leeuwarden kreeg en inmiddels 200 euro totaal heeft bijgedragen aan het oplossen van het begrotingstekort) :oops:
In de vraag gaat het om beiden zonder roetfilter Ger. Mijns inziens komt het verschil het meest bij de te rijden route vandaan, dan de rijstijl en dan de banden. Ook zal hoe de auto ingereden is bijdragen aan het verbruik.

Geplaatst: 11.10.2013 - 11:52
door Harrywarry
ik wilde dit bericht verwijderen. Helaas niet gelukt.
excuses voor de vervuiling.

groet Arnold