V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JosP
3rd Gear member

Alfist33 schreef:anderen ook ervaring met de radio zenders die ineens gaan storen als je in een ander stukje NL zit en je dan handmatig (drukken op de voorgeprogammeerde zender) de zender weer 'scherp' moet zetten?

Beetje radio moet dit toch zelf regelen anno 2013?
Bij mij staat de AF aan, maar soms moet ik hem ook een handje helpen door mijn voorkeuze zender even opnieuw in te toetsen.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
a3sedition
1st Gear member

Weet iemand waar de functie:

• Hill Start Assist - wegrijassistent bij een hellingshoek groter dan 2 graden

staat beschreven in de handleiding?
Mir
3rd Gear member

Eerlijk gezegd vind ik dat maar een vervelende optie. Je weet nooit wanneer het nou precies aan gaat, dus je kan er 0% op vertrouwen dat als je je rem loslaat je ook stil blijft staan. Tevens vind ik de kracht van de motor, die nodig is om te rijden, te groot waardoor je echt door je remmen heen schokt.
RLB
2nd Gear member

Bij minder dan 2 graden heb je zo'n hulpmiddel sowieso niet nodig. Ergo, je kunt altijd zonder handrem wegrijden. Ik zie het probleem dus niet?

Pagina 119 van de PDF versie trouwens.
Cavallino
4th Gear member

Even tussendopor: Is het iemand ooit opgevallen dat de grille van de V40 wel wat wegheeft van de grille van de Ferrari California? :-)
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Elsje
1st Gear member

De acc zet ik ruim op voorhand op standby wanneer ik merk dat iemand wil invoegen.
Dat voorkomt dat de acc plots of te laat begint te remmen. Eenmaal de andere wagen ingevoegd is, zet ik de acc weer aan. Bij het stoppen op een helling trek ik gewoon de handrem aan en laat de rem los. De hill assist schakelt zich dan uit na 2 seconden zodat ik zonder die remweerstand kan vertrekken.
Kasoers
1st Gear member

Ik moet eerlijk zeggen dat acc bij mij prima werkt. Heb steeds meer vertrouwen in het systeem. Heb 1 keer bij moeten remmen toen iemand net voor me aan het invoegen was, waarbij het snelheidsverschil iets te groot was. De overige keren pakte hij net op tijd de focus op de invoegende auto.
S60 SUMMUM MY2006 MAGIC BLUE
Alfist33
2nd Gear member

Ik heb voor me werk nu al tig keer voor tol verassingen gestaan in zeeuws vlaanderen.
En dit terwijl ik tol vermijden aan heb staan in de navigatie, maar hij blijft me alsnog via een tol route sturen, zeer irritant!!

Iemand anders hier ook mee te maken gehad?
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
Cavallino
4th Gear member

Gisteren flink stuk (>200km) gereden in de Golf VII (1.4 TSI), een superdegelijke auto maar toch was het fijn om vanochtend weer in de V40 te stappen. Die voelt duidelijk als de agielere auto.
Volvo C30 1.8 Sport
JosP
3rd Gear member

Ik heb ook erg lopen twijfelen tussen de Golf VII en mijn V40. De Golf is misschien wat praktischer maar niet speciaal. Ik ben nog dagelijks blij dat ik gekozen heb voor de veel mooiere en fijnere V40.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Rutgerv40
2nd Gear member

Mir schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat maar een vervelende optie. Je weet nooit wanneer het nou precies aan gaat, dus je kan er 0% op vertrouwen dat als je je rem loslaat je ook stil blijft staan. Tevens vind ik de kracht van de motor, die nodig is om te rijden, te groot waardoor je echt door je remmen heen schokt.
Ik wist nieteens dat die optie in de V40 zat, reed laatst bij een stoplicht met schuin wegdek weg, ik houd m'n voet altijd gewoon ff op de rem en laat het gas gelijk opkomen, toen bleef 'ie dus nog ff 2 seconden staan. Blijkbaar was dit het :twisted:
Rutgerv40
2nd Gear member

Cavallino schreef:Even tussendopor: Is het iemand ooit opgevallen dat de grille van de V40 wel wat wegheeft van de grille van de Ferrari California? :-)
Haha, lachen! We zullen die ferrari maar het kleine broertje beschouwen?

Voor de nieuwsgierigen: Linkje.
Cavallino
4th Gear member

Rutgerv40 schreef:
Cavallino schreef:Even tussendopor: Is het iemand ooit opgevallen dat de grille van de V40 wel wat wegheeft van de grille van de Ferrari California? :-)
Haha, lachen! We zullen die ferrari maar het kleine broertje beschouwen?

Voor de nieuwsgierigen: Linkje.
Goede foto! De gelijkenis is treffend, vervang het het steigerend paardje door het Volvo logo en voila! De nieuwe C70 haha.
Volvo C30 1.8 Sport
Cavallino
4th Gear member

JosP schreef:Ik heb ook erg lopen twijfelen tussen de Golf VII en mijn V40. De Golf is misschien wat praktischer maar niet speciaal. Ik ben nog dagelijks blij dat ik gekozen heb voor de veel mooiere en fijnere V40.
Thuis hebben we nu een V40 en sinds kort de Golf VII, dus de vergelijkende duurtest is begonnen.
Volvo C30 1.8 Sport
Quinternet
1st Gear member

Ik heb nu zo'n 800 km gereden met mijn V40 D2, maar er zijn mij inmiddels ook al wat onhebbelijkheden opgevallen:

* Het motorvermogen in de eerste versnelling is onder de maat, terwijl de tweede versnelling weer een welkome verbetering biedt. Dit begrijp ik niet zo goed.

* Overschakelen naar de tweede versnelling gaat niet altijd even soepel, een 'schokje' lijkt vaak onvermijdelijk

* Verbinding met mobiele telefoon (Android) valt inderdaad geregeld weg

* Binnenverlichting is inmiddels ook al een keer onterecht blijven branden. Uit- en inschakelen van de motor bleek te oplossing

* De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven

* Automatische deurvergrendeling. Deze werkt maar één kant op: De deuren worden wel vergrendeld, maar niet meer ontgrendeld waardoor je na het uitstappen altijd alsnog op zoek moet naar de afstandsbediening als je in de kofferbak moet zijn.

* De radio blijft doorspelen als de motor al is uitgeschakeld; Het zou handiger zijn als deze uitgeschakeld werd wanneer de motor uitgeschakeld werd.
RLB
2nd Gear member

Je dient normaliter dan ook in de tweede versnelling weg te rijden.
Alfist33
2nd Gear member

Ik vindt het juist fijn dat me radio aanblijft als de auto uit is en ik in de auto blijf zitten, net als je carkit.

Pas als je je deur opent en daadwerkelijk de auto verlaat, gaan deze ook uit. Superfijn, hoef ik niet met een draaiende motor ergens geparkeerd staan, als ik even tijd over heb en radio wil luisteren of aan het bellen ben.
Alfa Romeo Virus in my veins
NU: AR 33 QV 1.7 16V , AR GT 2.0 JTS
Lease:Volvo V40 D2 Summum
automaiti
2nd Gear member

De eerste versnelling is louter een wegrijdversnelling. Vermogensopbouw is er pas van ongeveer 1800 Tpm. Toerengebied loopt tot ongeveer 3000 Tpm. Daarna houdt het op. Je moet even wennen aan die motorkarakteristiek maar dan is er ook erg goed mee te leven. Voor een meer pittige rijstijl zal je dan ook wat vaker moeten op- of terugschakelen. Het is i.d.d. geen auto die zich heel schakellui laat rijden. Wat de regensensor betreft, weet je eenmaal waar hij zit, helemaal links op de stengel dan zet je hem zonder te kijken met je rechterduim aan. Dat zie je dan ook in je centrale display een pictogram. Het niet ontgrendelen van de deur. Ook even wennen maar gewoon alle deuren ontgrendelen met de ontgrendelingsknop boven de bediening van de ramen. Zo los je dat op. Hinderlijk kan ik het niet vinden.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
CJEVO
1st Gear member

Het is inderdaar raar, ik heb ook het gevoel dat de d2 gewoon veel beter trekt in de 2e versnelling. Moet wel zeggen dat het na 5000 km iets verbeterd is want in het begin was het erger... En de binnen verlichting tja soms heeft ie wel zin en werkt het naar behoren maar soms ook niet ;-) verder is het een een top auto hoor :-)
The Saint
2nd Gear member

automaiti schreef:Wat de regensensor betreft, weet je eenmaal waar hij zit, helemaal links op de stengel dan zet je hem zonder te kijken met je rechterduim aan. Dat zie je dan ook in je centrale display een pictogram.
Tuurlijk, maar het lijkt mij ook meer logisch dat hij in principe aan blijft, totdat je het uitzet.

Aantal jaren C30 gereden, kan me herinneren dat de regensensor daar in principe aan bleef (weet niet meer zeker).

On the other hand, is gewoon een kwestie van wennen.
The world's a stage, and each must play a part
Plaats reactie

Terug naar “V40”