Pagina 29 van 65
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 01.08.2015 - 17:42
door Fredhead
Mijn bumper is ook voorzien van wat fraaie krassen (niet mijn schuld, zaten er al in), maar gezien ik regelmatig groot/lomp/zwaar spul uit de kofferbak haal ga ik dat folie binnenkort ook maar eens bestellen.
De misses heeft er daarnaast nog eens een handje van om dr schoen op de achterbumper te zetten om haar veters te strikken. (iets met stalschoenen omwisselen voor gewone en gelukkig dan weer geen stalschoenen op de bumper).
Zit een prachtige trekhaak achterop, maar die wordt daar dan weer niet voor gebruikt

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 01.08.2015 - 18:52
door BlackcurrantV70
Bij mijn XC70 zitten ook krassen op de bovenkant van de bumper, aangebracht door de eerste eigenaar.
Ik vrees echter dat dergelijke folie op een XC niet gaat lukken omdat het vrij ruwe PVC is en ongelakt.
Heb wel gisteren bericht gekregen van de verzekering ivm het ongeval van 2 weken geleden, ze gaan een expert sturen om de schade die de dealer geraamd heeft gestaafd is (1600 euro)
Dit gaat over nieuwe bumper, nieuwe wielkastverbreder en spuitwerk rechter achter paneel.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 01.08.2015 - 20:08
door diesel01
Jullie hebben geen jonge hond begrijp ik.
Dat kreng wil er altijd zelf uitspringen terwijl hij, gezien zijn leeftijd, nog niet mag springen.
De Meguirs natural shine is gewillig, even spuiten en het plastic ziet er weer als nieuw uit.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 01.08.2015 - 21:22
door lint
Onze Bouvier wordt altijd vervoerd in de 940 estate van mijn vrouw. Dat is al een oudere auto, geen gelakte achterbumper en ook lager dus dichter bij om te springen.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 15.08.2015 - 15:25
door Hans oet Twent
Zo dan.... Alle onderbroeken zijn gewassen en/of weg gedonderd, de Caravan is binnenste buiten gekeerd en weer brandschoon klaar voor het eerst volgende weekend ergens in september. De V70 staat weer klaar om aan het werk te gaan. Keerls de vakantie zit er op. 2 vd 3 dames zijn of gaan vandaag weer aan het werk. Dus de grote en de kleine wasjes zijn mijn aandeel.... en die van de nog overgebleven dame alhier in't hoes.
Nou dan maar in bullitpoints de bevindingen van de afgelopen 3 weken;\
Ons Fendtje weegt beladen grof ingeschat zeker 1700kg. Staat op Semperit Commercial bandjes. Dit Fendtje heeft het goed gedaan. Een heerlijk huis op wielen. Na een paar dagen snurken toch iets last gekregen van mijn 'Bekkens' zoals ze dat hier zeggen.
De V70...... G*dsamme wat een beest van een auto. Donders nog an toe wat heeft deze mij een plezier opgeleverd. Op de Deutsche Autobahn netjes in 5 ca 2000 toeren. Ongeveer 105/108 op de tellert. Op Provinciale wegen in de 4 ca 1750 toeren trekt dat ding waanzinnig goed. Inhalen op provinciale wegen daar waar het kan met de complete combinatie er ff langs knallen geen probleem. De Fendt hing er wellicht wel iets nerveus achter en zwiepte af en toe een beetje. Nee geen verkeerde belading. Wellicht iets te zachte wangen in de banden.
Wat hebben we gedaan;
1e Overnachting in Denmark. Nog nooit zo lang bij de ferry moeten wachten.
2e Overnacahting in de buurt van Trollhattan
3e en nog meer op plaats van bestemming op een camping in de buurt van Stöllet Zweden.
Diverse excursies gedaan in de binnenlanden van Zweden. Teveel om op te noemen en dat ga ik dus ook niet doen.
Daarna door richting Torslanda. Daar op de camping gestaan en en vervolgens het Volvo Museum bezocht en het gehele industrie terrein bij Volvo bekeken. Keerls daar raak je niet over uit gepraat. Zeer zeer indrukwekkend. En ga er zeker nog een keer naar toe om de factory te bekijken.
Vervolgens over gevaren naar het Frederikshavn. En midden in Jutland overnacht op een camping waar ik in '83 en '84 veel plezier heb gehad. Aantal dingen kon ik nog wel herkennen, natuurlijk veel verandert. Maar wat een oase van rust aldaar.
Toen door richting Hamburg.Net boven Hamburg was er een Schrekliche Stau. 4 Rijbanen die over naar slechts 1 rijbaan moesten vanwege een verzakking van het wegdek. Heeft ons een kleine 2,5 uur gekost. Dus in Hamburg blijven hangen ipv er voor bij te gaan.
De laatste dag met gierende banden op huus op an.
Ondanks dat het oliepeil soms een vreemd gedrag vertoonde en de bandenspanning sensor 1 hikje heeft gegeven heeft de V70 zich keurig gedragen. Uit ervaring kan ik u melden dat het geen terreinauto is. Je komt er wel donders ver mee maar het houdt een keer op..... Daar laat ik het dan maar bij.
Ik hoop dat iedereen net zo genoten heeft van zijn/haar reces als ik. Maandag gaan we weer aan de bak en ik moet zeggen dat ik er best weer zin aan heb. Staan weer leuke dingen in het verschiet.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 15.08.2015 - 15:35
door diesel01
Hans oet Twent schreef:
Uit ervaring kan ik u melden dat het geen terreinauto is. Je komt er wel donders ver mee maar het houdt een keer op..... Daar laat ik het dan maar bij.
Zijn daar foto's van?

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 15.08.2015 - 15:42
door V70/2.4D/2003
Mooi te lezen dat die D4 goed is bevallen. En als ik de toerentallen zo lees dan herken ik die wel, de mijne draait bij die snelheden zo ongeveer hetzelfde zeg maar. Gisteren nog een vriend gesproken die ik vorig zomer heb geholpen met de aankoop van een V70NN 2.4D met 171 paardjes in het vooronder. Die was dit jaar ook voor het eerst met sleepkeuken achter de voiture op pad en moest toegeven dat ook die van hem trekt gelijk een beest.
Maar na deze krachtmeting en de eerste 10K op de teller, hebben joe nog garantiezaken ontdekt of gaat het allemaal goed en is het slechts allemaal nieuwigheid wat even in moet draaien.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 15.08.2015 - 16:45
door lint
Dat is een geslaagde vakantie geweest met een prima presterende V70. Succes met de grote en de kleine wasjes.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 11:12
door Hans oet Twent
diesel01 schreef:
Hans oet Twent schreef:
Uit ervaring kan ik u melden dat het geen terreinauto is. Je komt er wel donders ver mee maar het houdt een keer op..... Daar laat ik het dan maar bij.
Zijn daar foto's van?
Absoluut niet.... wel iets wat daar op lijkt maar dat is zegmaar standaard werk. Niks spannends aan. Mien moat met de RAM1500 vond het allemaal wel meevallen. Had de 'Vette bak' een paar MM omhoog gezet en zei steeds tegen moi, "Vake bin ie te bange!". Nou het is goed.... Op dat bewuste stuk moest Hannie dik 300mtr achteruut, bergafwaarts en geen ruumte links of rechts vd auto. De Magic Blauwe V70 was toen ook ineens Magic/Zweeds Grey geworden.....
@Ger;
Alles laten checken en in orde bevonden. Baidewee de KGB heeft het land verlaten heb ik net op VWE gecheckt.
@Lint;
Alles wieder Frisch und Sauber. De V70 heeft van binnen een cleaning sessie meegemaakt. Ondanks dat ik de auto in Zweden de auto na nagenoeg iedere rit het stof met de gieter er afgespoeld, 2x met het handje gewassen en de matten bijna dagelijks uitgeklopt heb.
Nope prachtige vakantie gehad.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 13:50
door Bart
Goed om te lezen Han!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 15:51
door D5R-Design
Mooi Blog Han.
Goed om te lezen dat ik gisteren de juiste keuze heb gemaakt.
Ik kom hier later op terug..
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 15:57
door Hans oet Twent
D5R-Design schreef:
Mooi Blog Han.
Goed om te lezen dat ik gisteren de juiste keuze heb gemaakt.
Ik kom hier later op terug..
Donders Filseteerd! Zeker een hele fraaie dikke ploffert! Maak weer net als destijds een mooie blog.... dussss!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 16:20
door Hans oet Twent
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 16:23
door Millimetervreter.
Fraai verhaal weer en goed te horen dat alles goed gegaan is, ik ben benieuwd naar die dikke bak in oktober/november!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 18:45
door diesel01
Dat fotootje...zou toch niet heel spannend moeten zijn???
Iig, mooi dat de V70 het zo goed doet.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 18:51
door Hans oet Twent
diesel01 schreef:
Dat fotootje...zou toch niet heel spannend moeten zijn???
Iig, mooi dat de V70 het zo goed doet.
Nee dat Stimmt. Maar je ziet dat het een niet doorgaande Zweedse gravel weg is. Paar bochten later was er links en rechts een greppel, gras tot aan de ramen zo hoog, de rotsen door het wegdek naar boven komend. Kan je vertellen dat het op een gegeven moment wel een beetje klaar is.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 21:37
door jalex_h
Welkom terug en goed te lezen dat de V70 zo goed bevalt. Voor wat betreft de wachttijd, ik koop altijd op internet een ticket waarbij je direct de boot op kunt. Kost wel wat meer.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 16.08.2015 - 21:38
door V70/2.4D/2003
Enuh, Tommieboy......we hebben net allemaal AWD wat aangevuld is met verfijnde Polestartechnieken.......

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 17.08.2015 - 06:55
door rsnhakan
Leuk verhaal Han!! Groeten thuis
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 17.08.2015 - 12:47
door Hans oet Twent
Voor de brandstof verbruik freaks ik heb op ca 3700 km een verbuik genoteerd van 1 op 11,5 Gemiddeld. Dat is dus inclusief caravan erachter en zonder caravan. Waarbij gezegd moet worden dan ik ongeveer grof ingeschat zo'n 2700km met caravan heb gereden. Ben daar niet ontevreden over. Mede omdat ik weet dat ik geen 80 rij met mijn loodzware Fendtje achter de auto.
Mocht ik ooit weer naar Zweden gaan dan overweeg ik serieus de nachtboot te nemen of naar Göthenburg of naar Oslo. Scheelt me ca 500 euro aan bruggen en veren geld, ca 100/150 euro aan overnachtingsgeld en ca 1800 km dus 156ltr brandstof ca 210 euro. In totaal qua kosten ca 800 euro.......
Geen idee wat een heen en terugreis per boot kost baidewee maar zal zo ergens rond de 900 euro zijn denk ik...... hoop ik....
