Pagina 30 van 83
Geplaatst: 17.03.2013 - 10:13
door Jeroen C
Ik heb dat ook gelezen, dat je in zn 2 kunt wegrijden, maar wordt daardoor de koppeling niet te zwaar belast?
Voor de rest heb ik met het schakelen geen probleem (en ik kom uit een automaat), maar ik rijd dan ook redelijk relaxed.
Geplaatst: 17.03.2013 - 10:49
door Alfist33
vindt de D2 meer dan voldoende scoren , vergeet niet dat het maar een 1.6 dieseltje is.
Ik heb een VW Golf 6 Variant 2.0 gereden die het niet veel beter deed.
Geplaatst: 17.03.2013 - 11:15
door JosP
Cavallino schreef:JosP schreef:Ik heb ook erg lopen twijfelen tussen de Golf VII en mijn V40. De Golf is misschien wat praktischer maar niet speciaal. Ik ben nog dagelijks blij dat ik gekozen heb voor de veel mooiere en fijnere V40.
Thuis hebben we nu een V40 en sinds kort de Golf VII, dus de vergelijkende duurtest is begonnen.
Ik ben benieuwd naar je "duurtest".
Geplaatst: 17.03.2013 - 12:38
door Fredhead
Quinternet schreef:
* Verbinding met mobiele telefoon (Android) valt inderdaad geregeld weg
Welke android versie heb je op je telefoon staan?
Ik heb dan geen V40, maar wel een radio met bluetooth carkit en bij mijn vorige toestel met android 4.0.1 viel de verbinding ook geregeld weg.
Schijnt een kwaaltje te zijn in die versie.
Heb nu een nieuw toestel met uit mijn hoofd 4.1.1 en het probleem is weg
Geplaatst: 17.03.2013 - 20:58
door E10
Gisteren bij Hooftman in Alphen a/d Riin weer prima geholpen en een fijne proefrit gemaakt in een D2 Summum. De auto was o.a. voorzien van 17" velgen, blond leer en de Premium audio. Ik rij nu een Megane Estate GT Line met 1,5 dci en edc automaat, dus dat is mijn vergelijkingsmateriaal. Ik vond de D2 echt heerlijk rijden! Soepel, voldoende trekkracht onderin, stil, mooi motorgeluid en een licht en precies schakelende bak. Niets mis mee! De Premium audio vond ik echt briljant met mooie strakke lage tonen en helder hoog, ook bij hogere volumes. Als upgrade op het BPP vergt het een extra € 600 investering, maar ik was verkocht en heb deze direct op mijn wensenlijst gezet. De stoelen zijn een verademing en zitten echt geweldig en geven prima ondersteuning, zonder het gevoel 'klem' te zitten zoals in de sportstoelen van mijn huidige auto.
Overigens: volgende week krijgen ze ook een R-design in Rebel Blue als demo, met 18" maar ik heb niet gevraagd met welke motor.
Ik hoop binnenkort de inlogcodes voor de leasecalculator te krijgen en dan ga ik zeker aan de slag met een R-design, BPP met upgrade Premium audio en Park assist, Winterline, Dynamic Line, pano dak en nog wat klein spul. Ik twijfel alleen nog over 18" en zo ja welke (ik vind de Atreus erg fraai) en de kleur (wit, electric silver of titanium grey).
Demo auto's met sportchassis en 18" zijn er niet zo veel, maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie eigen ervaringen met deze combi.
Geplaatst: 17.03.2013 - 21:25
door Quinternet
Mir schreef:
* Mijn telefoon verliest geregeld de verbinding met de auto, waarbij ik continue (en soms meerdere malen per minuut) op OK moet klikken, ik zou liever zien dat de auto automatisch opnieuw verbinding legt. Ik heb een Nokia Lumnia 800, 1 van de nieuwste telefoons. In mijn S40 had ik hier nooit problemen mee.
Deze herken ik inmiddels ook, zal bij een volgende update vast opgelost worden (kunnen we deze informatie ook nog ergens rechtstreek met Volvo delen zonder dat ik telkens de dealer moet lastigvallen?). Maarrr........ wat het extra vermelden de moeite waard maakt is dat dit bij mij vandaag gebeurde terwijl ik muziek over bluetooth aan het streamen was. Dus de bluetooth verbinding was en bleef intact, terwijl de telefoonfunctie zijn verbinding verloor. Bizar!
Geplaatst: 17.03.2013 - 21:43
door Quinternet
fredhead schreef:Quinternet schreef:
* Verbinding met mobiele telefoon (Android) valt inderdaad geregeld weg
Welke android versie heb je op je telefoon staan?
Ik heb dan geen V40, maar wel een radio met bluetooth carkit en bij mijn vorige toestel met android 4.0.1 viel de verbinding ook geregeld weg.
Schijnt een kwaaltje te zijn in die versie.
Heb nu een nieuw toestel met uit mijn hoofd 4.1.1 en het probleem is weg
Ik heb versie 4.1.1...

Geplaatst: 17.03.2013 - 22:54
door Fredhead
Dan zou het zeker gezien je post erboven aan de software van de auto moeten liggen
Geplaatst: 18.03.2013 - 07:55
door xself
Jeroen C schreef:Ik heb dat ook gelezen, dat je in zn 2 kunt wegrijden, maar wordt daardoor de koppeling niet te zwaar belast?
Voor de rest heb ik met het schakelen geen probleem (en ik kom uit een automaat), maar ik rijd dan ook redelijk relaxed.
Dit staat ook in de handleiding, p 298: "Bij auto's met een handgeschakelde versnellingsbak geldt in normale omstandigheden op een vlakke ondergrond de 2e versnelling als wegrijversnelling ."
En dit in combinatie met de zeer lange overbrengingsverhoudingen?! Het lijkt mij ook dat je dan regelmatig een nieuwe koppeling nodig hebt.
Geplaatst: 18.03.2013 - 08:00
door bart simpson
Die dan weer niet onder de garantie valt
Geplaatst: 18.03.2013 - 20:05
door Quinternet
Cavallino schreef:Rutgerv40 schreef:Cavallino schreef:Even tussendopor: Is het iemand ooit opgevallen dat de grille van de V40 wel wat wegheeft van de grille van de Ferrari California?

Haha, lachen! We zullen die ferrari maar het
kleine broertje beschouwen?
Voor de nieuwsgierigen:
Linkje.
Goede foto! De gelijkenis is treffend, vervang het het steigerend paardje door het Volvo logo en voila! De nieuwe C70 haha.
Zo issie nóg treffender.....
->> Verrolvo
Geplaatst: 18.03.2013 - 21:08
door Cavallino
Mooi als tweede auto!
Geplaatst: 18.03.2013 - 21:20
door Poolrev
Quinternet schreef:
* De regensensor moet bij iedere start opnieuw ingeschakeld worden, terwijl de knop op een lastig te bereiken plek zit. Het zou handiger zijn als deze ingeschakeld zou blijven
Daaraan kan je merken dat het een Zweedse auto is

. Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit is omdat anders, als de ruitenwissers zitten vastgevroren of het heeft gesneeuwd, en je zet je auto aan, dan zal de ruitenwisser motor direct doorbranden. Omdat deze vanwege de regensensor direct z'n werk zou gaan willen doen in zo'n geval als je de auto start.
E10 schreef:Gisteren bij Hooftman in Alphen a/d Riin weer prima geholpen en een fijne proefrit gemaakt in een D2 Summum. De auto was o.a. voorzien van 17" velgen, blond leer en de Premium audio. Ik rij nu een Megane Estate GT Line met 1,5 dci en edc automaat, dus dat is mijn vergelijkingsmateriaal. Ik vond de D2 echt heerlijk rijden! Soepel, voldoende trekkracht onderin, stil, mooi motorgeluid en een licht en precies schakelende bak. Niets mis mee! De Premium audio vond ik echt briljant met mooie strakke lage tonen en helder hoog, ook bij hogere volumes. Als upgrade op het BPP vergt het een extra € 600 investering, maar ik was verkocht en heb deze direct op mijn wensenlijst gezet. De stoelen zijn een verademing en zitten echt geweldig en geven prima ondersteuning, zonder het gevoel 'klem' te zitten zoals in de sportstoelen van mijn huidige auto.
Overigens: volgende week krijgen ze ook een R-design in Rebel Blue als demo, met 18" maar ik heb niet gevraagd met welke motor.
Ik hoop binnenkort de inlogcodes voor de leasecalculator te krijgen en dan ga ik zeker aan de slag met een R-design, BPP met upgrade Premium audio en Park assist, Winterline, Dynamic Line, pano dak en nog wat klein spul. Ik twijfel alleen nog over 18" en zo ja welke (ik vind de Atreus erg fraai) en de kleur (wit, electric silver of titanium grey).
Demo auto's met sportchassis en 18" zijn er niet zo veel, maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie eigen ervaringen met deze combi.
Leuk vooruitzicht! 18 inch icm een R-Design D2 kan je helaas vergeten, dit is niet mogelijk.
Ik rijd zelf met een D2 Summum met o.a. sportonderstel en 18 inch Taranis wielen (toen ik bestelde, kon dat nog onder de D2). Het bevalt me meer dan prima! Weliswaar stuitert het boeltje wel meer dan dat ik gewend was van m'n C30, maar het is nog steeds geen probleem. En de looks zijn geweldig!
Park assist zou ik schrappen, is alleen nuttig als je veel file parkeert, of als je niet zonder de parkeersensoren aan de voorkant kan. Is vooral in het begin leuk, maar daarna gebruik je het amper meer. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening, ik zou dat geld aan iets anders besteden

.
Succes met de keuzes!
Geplaatst: 18.03.2013 - 21:27
door E10
Dank voor je reactie Poolrev. Sportonderstel en 18" hou ik op de wensenlijst, park assist schrap ik er maar af. Ben het met jouw mening eens en het kost inderdaad ook best een paar centen..
De dealer bevestigde dat een D2 met 18" wel mogelijk is, zolang het maar als accessoire wordt besteld en geplaatst nadat de auto op kenteken is gezet.
Andere forum leden nog meer ervaringen met een sportonderstel en 18"?
Geplaatst: 18.03.2013 - 22:54
door Cavallino
Ik raad je aan om een proefrit te maken met en zonder sportonderstel, als het even kan met 18 inch. Hij is zonder sportonderstel al vrij strak gedempt. Looks zijn met centimetertje exta verlaging wel gebaat bij sportonderstel.
Geplaatst: 18.03.2013 - 22:55
door MichelR
Rijd best nog wel comfortabel met sportonderstel en 18" maar komt ook uit een C30 met 18" dus ben het gewend.
Geplaatst: 18.03.2013 - 23:18
door Patrickv
hier ook 18" en sport onderstel..
rijd af en toe wat stug.. maar zeker niet onconfortabel...
Geplaatst: 19.03.2013 - 08:18
door Kasoers
Ik rijd een R-design op 17 inch + verlaagd sportchassis. De wegligging is subliem en zou daar ook niet op willen inleveren.
Geplaatst: 21.03.2013 - 20:19
door Rutgerv40
Poolrev schreef:
Park assist zou ik schrappen, is alleen nuttig als je veel file parkeert, of als je niet zonder de parkeersensoren aan de voorkant kan. Is vooral in het begin leuk, maar daarna gebruik je het amper meer. Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening, ik zou dat geld aan iets anders besteden

.
Deels oneens! Ideaal als je in de stad woont, vrienden van me zeggen weleens 'nee joh, das te krap' en hoppa, mr volvo doet het even :twisted:
Ik reed in mijn vorige auto overigens elke 9 maanden schade n.a.v. fileparkeren, dus weloverwogen keuze (scheelt weer in de verzekeringspremie).
Geplaatst: 23.03.2013 - 10:09
door The Saint
Niet echt een ervaring, eerder een mening:
De ronde benzineklep. Ondanks dat de V40 niet Volvo-square is, had ik toch liever een rechthoekige klep gezien. Ik vind rond meer iets voor Twingo's en Fiat 500's. Is me gewoon te vrouwelijk.