Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Kurt1975
4th Gear member

Ik volg dit topic nu ook al enkele dagen.
Ik heb ook soms problemen met het krijgen van een fix.
Gisteren tijdens een ritje in de Ardennen leek I-go zelfs een paar honderd meter achter te lopen.
Als ik dan naar de satellieten ging kijken, zag ik dat die regelmatig wegvielen, zelfs na een hele dag geen problemen te hebben gehad.
Een kort vraagje:
Komen de problemen met de fix ook voor bij Volvo's die een standaard voorruit hebben? Hierbij bedoel ik auto's die geen warmte werende of verwarmbare voorruit hebben.
Hoe dan ook, het lijkt dat Volvo het probleem erkent en ook gaat aanpakken. Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
zakraket
4th Gear member

Ik heb geen verwarmde voorruit, vanaf donderdag kan k daar iets over zeggen
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Paul
Geartronic member

Ik heb gewoon GPS ontvangst en ook niet zo'n raam. Maar ik heb dat Igo dan weer niet, wel google maps geloof ik.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
twcoolen
3rd Gear member

Helaas, bij mij ging het gisteren weer fout.

Na 10 minuten goede GPS ontvangst viel ineens het signaal volledig weg. Vervolgens kwam de volgende melding in beeld, wat er op duidt dat hij de GPS-antenne niet detecteert.

Afbeelding

Nadat hij gisteren de hele avond deze melding gaf, kreeg ik vanochtend na starten onderstaande scherm te zien. Echter blijft de progress-bar op 100% staan, zonder dat hij afrond. De hele unit is vervolgens niet te gebruiken en schakelt in de 'rij-modus' waarin het scherm uitschakelt.

Afbeelding

Afbeelding
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

De GPS update melding is reeds sinds gisteren bekend bij de dealer. Ze hebben communicatie ontvangen dat er sinds gisteren meldingen binnenkomen van gebruikers met exact mijn probleem.

Nog geen oplossing bekend.

Door deze melding is het systeem nu ontoegankelijk
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Timmie
2nd Gear member
Contacteer:

Je zou dit systeem toch in de brand steken? Anno 2013 met de nodige techniek, waarbij ze via de satelliet je continue kunnen opsporen, lukt het Volvo niet om de GPS te kunnen gebruiken. Of zal het aan de temperatuur liggen?

Ik weet het zeker, geen SCT op mijn V40. Los van het data gebruik. Mijn iPhone laat me niet in de steek.

Wel te hopen voor de gebruikers van de SCT systemen, dat Volvo snel met een oplossing komt. Immers, je wilt toch genieten van deze prachtige bolide.
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
rtino
2nd Gear member

Ik heb de mijne op basis van de berichten hier op het forum voorlopig maar weer geannuleerd...

Ik wacht wel totdat ik iets meer positieve verhalen hoor dan al deze negatieve.

Wordt wel wennen om van een auto van 17K (Toyota Yaris) met Touchscreen bediening over te gaan naar een auto van 80K (V60 PIH) met draaiknoppen en meer dan 20 toetsen voor de bediening :-(
Blijf het ongelofelijk vinden dat ze anno 2013 nog geen compleet Touchscreen systeem bij Volvo hebben en men het moet doen met een halfbakken Touchscreen bediening dat met veel bombarie is aangekondingd, waarbij je alleen binnen de SCT omgeving Touchscreen hebt, maar in de oude omgeving gewoon weer met je knopjes en toetsen moet werken...
Bah!
twcoolen
3rd Gear member

Timmie schreef:Je zou dit systeem toch in de brand steken? Anno 2013 met de nodige techniek, waarbij ze via de satelliet je continue kunnen opsporen, lukt het Volvo niet om de GPS te kunnen gebruiken. Of zal het aan de temperatuur liggen?

Ik weet het zeker, geen SCT op mijn V40. Los van het data gebruik. Mijn iPhone laat me niet in de steek.

Wel te hopen voor de gebruikers van de SCT systemen, dat Volvo snel met een oplossing komt. Immers, je wilt toch genieten van deze prachtige bolide.
Ik probeer ondanks alles, positief te blijven.

Echter na het lezen van het Parrot forum lijkt het erop dat er voorlopig geen verbetering op stapel staat. Zelfs in de nieuwe software van de Smart (2.1.1), die Volvo waarschijnlijk in week 36 in aangepaste vorm vrijgeeft, zijn er nog steeds grote problemen met iGo.

Typisch is dat de gebruikers melden dat met name iGo problemen vertoont, andere GPS apps lijken geen problemen te hebben.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik moet toegeven dat het gebruik van een touchscreen in de auto bijzonder onhandig is.
Meestal raak ik het verkeerde vlakje aan. Geef mij maar ouderwetse knoppen en schakelaars!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
rtino
2nd Gear member

@Ben: Ik moet zeggen dat het verdomd handig werkt bij de Yaris.
Hiervoor had ik een RNS510 in mijn Passat en ook daarbij werkte het erg handig...
EV70S
3rd Gear member

Ik heb met veel interesse de eerste SCT video's bekeken, dacht even "dit is het" tot de berichten over Parrot en Android kwamen en we toch de gevestigde MMI en iDrive generatie niet voorbij bleken te zijn.

Sceptisch het systeem in Beesd bekeken en geprobeerd tijdens de Sneak Preview en daar was het voor mij echt wel duidelijk dat het wellicht als (dure) toevoeging zou kunnen maar ik meer vertrouwen had in Volvo Sensus en voorlopig de iPhone 5 er wel bij hou voor een app-je indien nodig.

Als het bij Parrot / iGo niet werkt kan Volvo dat echt niet verbeteren en bediening / logica was voor mij ver te zoeken in het systeem.
Systeem klonk mooi in de aankondiging, is nog niet half af en zeker niet geïntegreerd in de Volvo als je het mij vraagt.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
Autozoeker
5th Gear member

ik mis de touchscreen ook hoor!!

adressen invullen voor de navigatie gaat vele malen sneller dan die #%@%# knopjes.
Sterker nog, ik stuur alleen nog maar adressen via de telefoon door, omdat het daar makkelijk in typen is.

@EV70S
Ze moeten tomtom en andere apps toe staan zoals parrot dat doet. dat is het ideaal. Kan je iGo dumpen voor TomTom. Die werkt perfect op android.
Zoefje
2nd Gear member

Touchscreen lijkt me wel handig, maar dat wel volledig. Dus ook voor Senus en de autoinstellingen.

In mijn V60 vraag ik me af of ik wel zo blij zou worden van een touchscreen. Vanuit mijn zitpositie kan ik het scherm niet aanraken en moet ik voorover buigen. Ik denk dat ik in dat geval een touchscreen weer snel zat bent. Bij de plaatsing van het scherm is geen rekening gehouden met de mogelijkheid van een touchscreen.
Volvo V60 Plug-in Hybrid
Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012
Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
zakraket
4th Gear member

Autozoeker schreef:ik mis de touchscreen ook hoor!!

adressen invullen voor de navigatie gaat vele malen sneller dan die #%@%# knopjes.
Sterker nog, ik stuur alleen nog maar adressen via de telefoon door, omdat het daar makkelijk in typen is.

@EV70S
Ze moeten tomtom en andere apps toe staan zoals parrot dat doet. dat is het ideaal. Kan je iGo dumpen voor TomTom. Die werkt perfect op android.
Nou...als iGo zo slecht werkt terwijl andere apps wel GPS lijken te hebben dan zal Volvo die deal misschien toch eens moeten herzien. Slecht voor het imago van iGo en zeker voor Volvo.

Google-nav APK here I come :)

(NB. Ik heb zeker 3 jaar probleemloos met iGo genavigeerd, op windows mobile en android.).

Ben benieuwd of donderdag de boel werkt. Ik ga dat bij de dealer op de stoep eens goed testen. Ergens hoop ik van niet, want dan zul je zien dat het daar werkt en een dag later ineens niet meer. En als ik nog bij de dealer ben dan kan ik meteen een klacht indienen.

Overigens werkte bij de demo een aantal weken geleden iGo ook niet omdat het SD-kaartje verneukt was.

edit: lol...ik type "verne ukt" (zonder spatie)...maakt het forum "gezellig" van
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
bokkie
1st Gear member

Heb sinds gisteren ook mijn v40 met SCT.

Opzich is het idee leuk maar de uitvoering zo in eerste instantie minder.
Paar punten waar ik tegen aan loop:
- geen spraak opdrachten voor de carkit meer beschikbaar
- navigatie start niet gelijk op (kost weer een paar extra handelingen)
- verkeersinfo en flitsers alleen via wifi van de telefoon beschikbaar
- kwalitatief is de navi toch wel stuk minder dan de tomtom die ik in mijn vorige auto had
- geen stem herkenning voor de navigatie (de RTI had dat wel)
santu001
4th Gear member

Dus eigenlijk zou Volvo moeten zeggen: meneer, neemt u SCT erbij, geven wij u geld toe voor uw diensten als bèta user. Tja, u verliest wel enkele functies. Ik ben altijd vrij positief, maar ik denk dat Volvo het nu niet kan maken mij de versie met Igo aan te bieden, ook al vraag ik er om! Voice functies van de huidige RTI gebruik ik nooit, veels te omslachtig ten opzichte van het systeem van mijn vorige S60. De parrot LS 3200, die ik qua gebruiksgemak nog wel eens mis. Hoe krom is dat! :-P

Gelukkig heb ik al rti en wou Igo er als gadget bij, maar dit is eerder frustratie... Tja, ze kunnen alsnog snel een deal sluiten met TomTom, zou je denken...
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Ben
Executive Member
Contacteer:

Voor alle opmerkingen, aanvullingen en verbeteringsvoorstellen: KLIK
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
rona222
2nd Gear member

Ben schreef:Voor alle opmerkingen, aanvullingen en verbeteringsvoorstellen: KLIK
Niet iedereen blijft "klikken".......
Zou tenslotte een goed werkend systeem moeten zijn, was "echt" van plan het aan te schaffen maar hier in "Antwerpen" word het toch ook niet enthousiast onthaald.......
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
twcoolen
3rd Gear member

Blijkbaar is onderstaand scherm het zogenoemde 'Blue Screen of death' voor SCT. Na overleg met Volvo wordt er een nieuw SCT opgestuurd vanuit Zweden. Dit wordt volgende week dinsdag ingebouwd.

Tot die tijd heb ik geen beschikking over SCT.

Afbeelding
friend
2nd Gear member

rona222 schreef:
Ben schreef:Voor alle opmerkingen, aanvullingen en verbeteringsvoorstellen: KLIK
Niet iedereen blijft "klikken".......
Zou tenslotte een goed werkend systeem moeten zijn, was "echt" van plan het aan te schaffen maar hier in "Antwerpen" word het toch ook niet enthousiast onthaald.......
Ik heb mijn auto helaas nog niet, maar voor diegene die net zoals ikzelf MirrorLink een belangrijk punt vinden, mag Volvo dit in een komende release wel compenseren door het starten van apk's vanaf de memory-kaart of USB-drive toe te staan. Dan is het in ieder geval mogelijk (voor diegene die het willen) een aantal apps te draaien die niet in de (zwaar beperkte) Asteroid Market te vinden zijn. Op die manier maakt dit het ontbreken van MirrorLink een beetje goed en krijgen we wat meer openheid terug, zoals dat ook op de Parrot Asteroid het geval is.
...en dan kan ik weer een beetje ademen, want zoals het er nu uitziet lijkt het steeds minder en minder een goede keuze te worden...
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”