Het is straks in ieder geval onwijs grondig gebeurd en de auto kan er nog jaren tegenaan.
Nu hopen dat Ger en de vrouw des huizes dit ook zo zien, want anders is het fors verlies pakken als er inderdaad een andere auto voor terug komt.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.01.2016 - 21:55
door lint
Ja, zoveel keus was er eigenlijk niet na de defecte motor maar het blijft zuur.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 30.01.2016 - 21:59
door evert65
3200 ballen?, het 2e jaar dat wij de V70 hadden waren we over dat bedrag heen, en goed ook
distri, grote beurt, vervolgens de gasklep, een breinrevisie en wat klein gesnor o.a ontsteking en wat opleuk dingetjes , aan het eind van het jaar was alles bij elkaar opgeteld meer dan 4800 euro .....
ik voel echt met je mee,Ger, ik zou de wagen rucksichlos de deur uit getrapt hebben en kan me goed voorstellen dat Mrs V70/2.4D/2003 `m niet meer wil zien
waarom ik nog steeds de Volvo rij? ik kon `m niet kwijt.... dat zou nog meer financiƫle schade hebben op geleverd
en nu ben ik weer blij dat ik `m nog heb
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 18:01
door V70/2.4D/2003
Update:
Zojuist gebeld door de garage die de reparatie tot nu toe heeft gedaan. Zoals jullie weten is hij voor een second opinion naar de dealer gegaan het het resultaat daarvan is het navolgende:
De reparatie is tot in de puntjes gedaan, alles klopte, was goed gemonteer etc, alle lof dus voor de monteur die het heeft gedaan. Maar, het kreng wilde niet aanslaan en het vermoeden was de brandstofpomp aan het blok die dwars lag, die gaf immers te weinig druk. Welnu: dat klopt. De pomp is overleden! Geeft veel en veel te weinig druk.
En dus......juist ja.
Als iedereen nu mee werkt en leveringen op tijd zijn.......vrijdag weer rijden.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 18:04
door Mart van der Steeg
Nou, weer licht aan het eind van de tunnel, maar nog even de huid niet verkopen.......
Zou het kunnen zijn dat de pomp door het gebeuren een opdonder heeft gehad?
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 18:15
door Fredhead
Dat wordt nog een lange week.
Wel goed om te horen dat alles goed is gedaan, geeft alvast wat vertrouwen terug hoop ik.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 18:18
door dbosker
V70/2.4D/2003 schreef:
Welnu: dat klopt. De pomp is overleden! Geeft veel en veel te weinig druk.
En dus......juist ja.
Tsja, dat kon er ook nog wel even bij. Maar goed dat nu de oorzaak (en oplossing) is vastgesteld. Dat geeft de burger weer moed.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 18:27
door Fredraket
In ieder geval fijn dat je een bevestiging hebt dat de reparatie deskundig is uitgevoerd. Succes met wachten! En straks veel rijplezier.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 18:56
door Oceanracer
Maar al die dagen een motor starten, in de hoop dat ie aanslaat, komt dat de levensduur van een gereviseerd exemplaar wel ten goede? Ik bedoel, de smering is dan verre van ideaal natuurlijk.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 19:06
door edraket
Oceanracer schreef:
Maar al die dagen een motor starten, in de hoop dat ie aanslaat, komt dat de levensduur van een gereviseerd exemplaar wel ten goede? Ik bedoel, de smering is dan verre van ideaal natuurlijk.
Valt wel mee, zolang je maar oliedruk hebt gaat het prima. Normaal zorg je bij een gereviseerde motorkap je zonder dat de motor aanslaat eerst de olie goed drondpompt zodat alles optimaal gesmeerd is. Als de motor aanslaat zijn de drukken veel hoger dan tijdens starten, dus in principe dan zwaarder belast. Daarnaast is het starten bij gereviseerde motor het meest schadelijk voor de zuigers, en die zijn niet vervangen. Neem aan dat ze de nokkenassen lekker in de olie hebben gezet.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 19:15
door Oceanracer
Dan hopen we er maar het besta van!
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 21:38
door Msuidgeest
Goed. Dit verhaal begint weer positief te worden. Da's mooi maar zoals eerder gevraagd: er worden toch 5000 km's mee gereden om in heel Nederland bij ieder op de koffie te komen en om de nieuwe motor goed in te rijden.
Ger: neem een zwaailamp mee en schroef die op de dakrails: dan kun je ook een beetje harder rijden dan je zelf soms moet controleren.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 21:52
door Mart van der Steeg
Msuidgeest schreef:
er worden toch 5000 km's mee gereden om in heel Nederland bij ieder op de koffie te komen en om de nieuwe motor goed in te rijden.
Koffie? Ger komt de donaties ophalen ter compensatie van de kosten, een fles whisky mag ook
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 01.02.2016 - 22:01
door arnoud
Een hele fles? Oh, dan wordt de kwaliteit wel iets minder hoor
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 02.02.2016 - 00:01
door lint
Toch goed dat er nu duidelijkheid is over het probleem met het starten van de motor. Nog even geduld en je kunt eindelijk weer rijden.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 04.02.2016 - 11:37
door edraket
Ik durf het bijna niet te vragen, maar loopt hij al? Ik vind het angstvallend stil in dit topic.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 04.02.2016 - 12:00
door Mart van der Steeg
edraket schreef:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar loopt hij al? Ik vind het angstvallend stil in dit topic.
Dat wilde ik ook al vragen, maar dacht... we horen het starten van de D5 vanzelf wel
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 04.02.2016 - 12:01
door lint
Als de D5 aanslaat zal het hele forum sidderen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 04.02.2016 - 12:03
door Mart van der Steeg
lint schreef:
Als de D5 aanslaat zal het hele forum sidderen.
Re: V70/2.4D/2003 heeft nu een MY08
Geplaatst: 04.02.2016 - 12:33
door V50 R
Als Ger zijn D5 aanslaat dan slaan de seismografen in het noorden maximaal uit.