Pagina 30 van 65

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 17.08.2015 - 13:24
door lint
Dat is een keurig verbruik gezien het gebruik van de V70 in de vakantie.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 17.08.2015 - 21:49
door Msuidgeest
Ik/wij hebben ook bedacht om een volgende keer een boot te nemen vanuit Noord Duitsland. Geen Denemarken meer want de kosten daar rijzen de pan uit. En daarnaast heeft onze 6-in-lijn gemiddeld 7 km gereden op een liter Euro 95. Heel niet slecht denk ik voor een niet zo zuinige benzinemotor.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 17.08.2015 - 22:00
door Mart van der Steeg
Is Denemarken zo duur geworden dan?

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 17.08.2015 - 22:25
door Mart van der Steeg
Han, gezien je ervaringen kan de nieuwe D4 gezien worden als een goede opvolger van de D5 5 pitters ook qua souplesse en powerband?

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 17.08.2015 - 22:40
door Theo V70
Hans oet Twent schreef: Mocht ik ooit weer naar Zweden gaan dan overweeg ik serieus de nachtboot te nemen of naar Göthenburg of naar Oslo. Scheelt me ca 500 euro aan bruggen en veren geld, ca 100/150 euro aan overnachtingsgeld en ca 1800 km dus 156ltr brandstof ca 210 euro. In totaal qua kosten ca 800 euro.......
Geen idee wat een heen en terugreis per boot kost baidewee maar zal zo ergens rond de 900 euro zijn denk ik...... hoop ik....:-)
Een soortgelijk rekensommetje hadden wij vorig jaar ook gemaakt. Neem daarbij de relaxte manier van reizen én het feit dat het diner en ontbijt incl. zijn op de boot, dan is het reizen per ferry uiteindelijk niet alleen goedkoper maar ook comfortabeler.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 18.08.2015 - 02:03
door Rudyvg
Leuke update en foto's. Succes met de arbeid weer!

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 18.08.2015 - 08:49
door Msuidgeest
Mart van der Steeg schreef: Is Denemarken zo duur geworden dan?
Ongeveer 55 euro voor een nachtje op de camping terwijl dat in Duitsland of zweden voor 25 kan vind ik nogal een verschil. Tel daarbij op dat de Deen niet kan autorijden (die discussie is eerder gevoerd) dan is de keus snel gemaakt. Wat dat betreft is rijden in DK een vermoeiende bezigheid, ook al zijn ze volgens recent onderzoek na Noorwegen de hoffelijkste bestuurders in Europa ...

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 18.08.2015 - 09:21
door Hans oet Twent
Mart van der Steeg schreef: Han, gezien je ervaringen kan de nieuwe D4 gezien worden als een goede opvolger van de D5 5 pitters ook qua souplesse en powerband?
Wel ik zeg JA. Wel rekening houdend met het feit dat mijn ervaring gebaseerd is in vergelijk met mijn oude D5 een 163PK en 'slechts' 340NM had. In alle opzichten hangt deze D4 met handbak goed aan het gas. Pakt zeer goed op en is zeer soepeltjes ook bij lage snelheden. Met caravan is het helemaal een genot. De heuvels en klimmen op de autobaan en provinciale wegen zijn geen enkel probleem. De 6e versnelling natuurlijk niet of nauwelijks gebruikt. Valt qua snelheid niet extreem terug. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe diep je het gas intrapt. Ook solo in Zweden ging voortreffelijk.

Auf der Deutsche Autobahn ist es bei 220km/h schluss, ende, fertig. Softwarematig afgeregeld. Hard zat en je kan met de meeste Audi's, Beemers en Benzen goed meekomen. Ook dan is het schakelen tussen 4,5 & 6 en de daarbij behorende snelheid een genot. Ik zeg een top blokkie.... Geluid vd 5 pitter geeft natuurlijk een mooier en aangenamer concert dan de 4 pitter. Dat is dus geen enkele discussie.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 18.08.2015 - 19:55
door Mart van der Steeg
Ok, goed om te weten. Voorlopig hoop ik nog even met de 5 pitter vooruit te komen, maar de D4 is een goed alternatief dus.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 18.08.2015 - 21:40
door lint
Op termijn is alleen de 4 cilinder motor nog over als grootste motor bij Volvo. Volgens mij zijn nu alle Volvo motoren al 4 cilinders. Dus als je een goede 5 cilinder hebt moet je die goed onderhouden dan kan je er nog jaren van genieten.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 06:29
door jalex_h
lint schreef:Volgens mij zijn nu alle Volvo motoren al 4 cilinders.
Nog niet, de XC70 is, als D5, nog met de 5-cilinder uitgerust.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 09:44
door valser
Het vreemde is dat de Duitse concurrentie nog gewoon 3L 6 cylinder blokken levert, en die zijn , zie diverse autotests, blijkbaar even zuinig als de nieuwe 4 cylinders van Volvo...Zelfs 'op papier' als het om CO2 uitstoot gaat.
Zo las ik onlangs in Autoweek een test met de nieuwe Audi Q7 (3L 6 cyl diesel) en de XC90 (4 cyl diesel) waarbij de Audi nota bene net iets lagere CO2 uitstootwaarden blijkt te hebben.
Vanwaar dan de teruggang naar 4 cylinders, denk ik dan.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 11:24
door RoaldH
valser schreef: Het vreemde is dat de Duitse concurrentie nog gewoon 3L 6 cylinder blokken levert, en die zijn , zie diverse autotests, blijkbaar even zuinig als de nieuwe 4 cylinders van Volvo...Zelfs 'op papier' als het om CO2 uitstoot gaat.
Zo las ik onlangs in Autoweek een test met de nieuwe Audi Q7 (3L 6 cyl diesel) en de XC90 (4 cyl diesel) waarbij de Audi nota bene net iets lagere CO2 uitstootwaarden blijkt te hebben.
Vanwaar dan de teruggang naar 4 cylinders, denk ik dan.
Precies.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 11:41
door lint
Volvo zal er vast een verklaring voor hebben maar als ik het zo lees ben ik ook wel benieuwd naar de argumentatie.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 15:58
door Swisskid
Ik vermoed dat Volvo vanwege kostenoverwegingen besloten heeft uitsluitend nog 4 cylinder motoren te monteren. Met het nieuwe 1969 cc, Drive-e 4 cylindersblok kunnen ze op één productielijn de T5, T6, D2, D3, D4 en D5 produceren.
Allemaal dezelfde cylinderinhoud: Hetzelfde basisblok, dezelfde boring, etc, etc. Dus het aantal verschillende onderdelen is een stuk lager. Je kunt dan onderdelen ook nog eens in grote hoeveelheden inkopen
Tja... Dat scheelt enorm in de kosten... 8-)




Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 16:32
door Hans oet Twent
Keerls,
Of de concurrentie is nog niet zo ver. Ook zij zullen mee gaan let maar op. Het downsizen is nog lang niet afgelopen. Vraag is alleen tot hoever gaan ze.
En nu weer On-Topic.......

Vandaag de eerste dag weer op pad geweest. niets bijzonders mee gemaakt behalve dat een collega Volvo rijder, een witte voorzien van wat Rood/Blauwe striping, mij op de korrel had..... Ging iets boven de toegestane max snelheid op de A15. Echter toen ik bij hen in de buurt kwam, zij stonden op een parkeerplaats, viel het stil. Door het frequente spiegelen had ik hen rete snel door en ben met 125 km/h rustig verder gereden. Toch bleven ze 2 auto's achter me hangen en reden ze er iets (te) schuin achter.
Viel teveel op. De techniek van hun door de afslag te nemen en gelijk de oprit er weer op die is al oud en had ik direct door....

Dussss...... welkom in NL. I know ze hebben precies bereikt wat ze wilden en dat is dat ik rustig 125 op de cruise verder ben gaan rijden. Dus voor hun Missie geslaagd..... :-)

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 18:29
door Mart van der Steeg
En het scheelt weer een paar flappen, daar kun je leuk van gaan eten. :D

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 19:10
door Hans oet Twent
Mart van der Steeg schreef: En het scheelt weer een paar flappen, daar kun je leuk van gaan eten. :D
Flappen bestemming;
Besloten om next month een weekendje 'Almabtrieb' te gaan inplannen..... Wordt een druk maandje..... Op en neer naar Bayern. Dagje op en neer naar Berlijn meeting op een beurs ingepland. dagje thuus en dan auf Los gehts nach Tirol...... :-) :-)

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 19.08.2015 - 19:30
door lint
Je bent en blijft een zeer druk baasje met al die reizen.

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente

Geplaatst: 20.08.2015 - 23:29
door Fredraket
lint schreef: Je bent en blijft een zeer druk baasje met al die reizen.
Ik denk dat de folders voor de volgende Volvo al weer in huis liggen :D

Ik had afgelopen weekend ook zo'n geintje. Toen bleef er ook zo'n zelfde soort Volvo net iets langer achter me hangen. Nergens voor nodig uiteraard O-)