S60 uit duitsland

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Robert_T
2nd Gear member

lol @ cristall

Je kan op de autobahn dan wel hard rijden maar de KM's worden niet minder lang :)

idd kay01, het zijn de km's van vandaag, het is ongeveer 350KM enkele reis.

brandstof vergoeden ze trouwens wel... maarja, dat vind ik niet zo belangrijk eerlijk gezegd (momenteel leaserijder). De verloren tijd en moeite weegt bij mij zwaarder.. maargoed. zaterdag nog een keer en vrijdag eerst nog even bellen of alles ok is.
Robert_T
2nd Gear member

Gisteren dan eindelijk even een beetje tijd om de auto ook daadwerkelijk te importeren, en dus met een eendagskenteken (die gratis is) naar het RDW gereden in nieuwegein. Helaas, als je op afspraak wilt, mag je wachten tot ergens in April (!!)

Uiteindelijk was ik nr3 die aan de beurt was (en ik stond om 06:15 al voor de deur!!) Achter me werd trouwens een nieuwe bentley ingevoerd.... pfoe wat een ding!

De RDW keuring was erg grondig. Het hele chassisnummer is gecontroleerd, jawel, alle cijfertjes en lettertjes! Vervolgens kon mijn auto even de brug op. Zo'n 30 seconden lang heeft er een monteur staan kijken of de auto in orde was (!!) Na 2 minuten stond ik weer buiten.

Na de keuring natuurlijk wel even 96 euro afrekenen voor het werk :roll: Met deze papieren mag je door naar de douane. (2 meter verderop) Daar was ik de tweede van de dag. Met de eerste auto waren ze toch wel een 45 minuten bezig en ik moet zeggen dat de inspectie ERG grondig was. Elk klein detail wat ze zien gaat op de bon en mag afgetikt worden..

De wat oudere van de twee douaniers ging mijn auto bekijken. Niet erg technisch, wat ook wel mooi was. Uiteindelijk is de BPM aangifte iets hoger uitgevallen dan berekend maar VEEEEEEEEEEL lager dan het had kunnen zijn. Ik vraag me sterk af hoe ze in godsnaam 25 auto's op een ochtend keuren. Natuurlijk hoeft niet elke auto ingevoerd te worden maar laten het er 10 zijn. 10x45 minuten past niet in 1 ochtend. Vreemd!

Maar goed, het importeren is dodelijk eenvoudig, ik kan het weten, ik heb zelfs nog nooit een auto gekocht, alleen maar geleased. Uiteindelijk heeft het me zo rond de EUR7000,- gescheeld door 'm in duitsland te halen.

De volgende auto zal zeker uit duitsland komen! Nu eerst nog maar eens even wat KM's maken in deze! Helaas (eigenlijk wel leuk) vertrek ik zondag naar zo'n beetje de andere kant van de wereld voor een kleine 3 weken werk maar daarna gaan de platen erop en zal ik de verzekering starten zodat ik kan rijden. Eind maart zal de leaseauto ook ingeleverd moeten worden.

Ook geen misselijke auto trouwens. Een 407 2.0HDI / automaat met ALLES erop en ERAAN.. Na een kort ritje in de volvo naar het RDW leek het wel een dinkytoy :roll:
toppertje
6th Gear member

ik ben met iets soortgelijks bezig, maar vergeet je niet dat als je je volgende auto weer uit duitsland haalt dat je je auto hier in nl particulier of aan een handelaar zou moeten verkopen,wat jou ""winst"" weleens in 1keer teniet kan doen helemaal omdat het een duitse import betreft die brengen doorgaans een stuk minder op.
zelfs een courante NL auto hier particulier voor een redelijke prijs verkopen is al moeilijk.

ik denk dat een import alleen lukratief is als je heel lang blijft rijden,of als het een oudere auto betreft met weinig km.

in iedergeval wens ik je veel rijplezier in je nieuwe volvo toe #-o
geen glans zonder wrijving
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ toppertje, inderdaad loop je een serieuze kans op verlies c.q een substantieel lagere opbrengst van je huidige auto, mogelijk ben je hem zelfs nog niet kwijt als je nieuwe auto arriveert en heb je een tijdlang dubbele verzekerings en mrb kosten, je aangekochte importauto zal op termijn zeker minder op gaan brengen dan een normaal in Nederland gekochte auto, kortom de gesuggereerde winst is niet de feitelijke winst...
Volvo for life
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Wat is de reden van een lagere inruilprijs van een geimpoteerde auto?
De auto's, zeker uit Duitsland, zijn vaak beter onderhouden, kompleter en
minder kilometers.
Als ik en Volvo of what ever koop bij de merkdealer dan is de auto toch
zeker zo goed als een auto van de Nederlandse dealer,toch?
Of krijgt bv een Duitser die hier een auto koopt iets dubieus, en als wij diezelfde
auto kopen is het koop uit duizenden.
Waar zit hier de hersenkronkel

Bart
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Robert_T
2nd Gear member

Over winst kan je sowieso niet praten natuurlijk, het scheelt geld. Of de auto echt minder waard is dan een NL auto moet ik nog maar zien. De auto zal dealer onderhouden zijn met nationale autopas etc etc.

Het feit dat ie 300km ten oosten van NL op het eerste kenteken is gezet en die plaat geen gele kleur had zou voor mij persoonlijk niks uitmaken bij de aanschaf van een auto. tuurlijk zullen er ook mensen zijn die het wel belangrijk vinden.

Die kans op verliezen mbt verzekering en wegenbelasting heb je natuurlijk zelf in de hand. Je kan ook eerst je auto verkopen voordat je een nieuwe koopt, tenzij je een gloednieuwe koopt en een tijd mag wachten, denk niet dat dat koper daarin meegaat.
inimini01
2nd Gear member

Mijn vorige wagen heb een geimporteerde van uit Nederland naar Belgie.Hier in Belgie kan je dit niet zien op het inschrijvingsbewijs.Dan nog wwat maakt het uit.Het gaat hier wel om een nieuwe wagen.Heb de wagen onlangs verkocht voor een S60 te aan te schaffen.Heb 1250 euro verlies gedaan tov de aankoopprijs.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bartv70 schreef:Wat is de reden van een lagere inruilprijs van een geimpoteerde auto?
Daar zijn diverse redenen voor... een ervan zou zomaar kunnen zijn dat iemand er ook veel minder voor betaald heeft...
bartv70 schreef:De auto's, zeker uit Duitsland, zijn vaak beter onderhouden, kompleter en minder kilometers
Beter onderhouden? waarom dan? dat is ook persé niet zo
Kompleter? soms, maar iets elementairs als een alarmvoorbereiding hebben ze doorgaans niet.
Minder kilometers? zie ik ook niet helemaal in vergelijking tot Nederlandse auto's, wel veel snellere kilometers, wel vaker compleet leeggetrapt
bartv70 schreef:Als ik en Volvo of what ever koop bij de merkdealer dan is de auto toch zeker zo goed als een auto van de Nederlandse dealer,toch?
Dat ben ik met je eens, alleen zullen de (garantie)faciliteiten die een Duitse dealer je in Duitsland biedt niet in Nederland gelden en zullen de faciliteiten die een Nederlandse dealer je zou hebben geboden niet zomaar voor jou opgaan.
bartv70 schreef:Of krijgt bv een Duitser die hier een auto koopt iets dubieus, en als wij diezelfde auto kopen is het koop uit duizenden.Bart
O.a. schadehistorie en kilometerhistorie is niet zo makkelijk naspeurbaar voor een Nederlander vanuit Nederland, daarnaast is de specificatie soms totaal anders (en onbekend)

Een importauto blijft altijd een "auto met een verhaal" en auto's met verhalen zijn altijd wat minder waard, zo simpel is het.
Robert_T
2nd Gear member

De duiters staan nogal bekend om hun zorgvuldigheid. Liever een duits onderhouden auto dan een nederlandse.

Wie zegt dat de duitse wagens helemaal leeggetrapt is? Wie zegt dat dat in NL niet zo is?? Zeker als het gaat om een auto die niet veel gelopen heeft is dit zelfs erg onwaarschijnlijk.

Iets als een alarm, danwel een klasse 3 alarm, is natuurlijk onzin om te gebruiken als tegenargument voor de compleetheid van een duitse wagen. Dat sommige verzekeraars dat eisen is een ander verhaal, iets waarover je zelf een nogal levendige discussie hebt gevoerd nota bene.

Garantie op een 4-5 jaar oude auto?

Ik heb geen enkel argument gelezen waar ik het mee eens ben waardoor een import auto goedkoper zou moeten zijn.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

In Duitsland is geen tempolimiet, dat maakt dat de grenzen van het technische kunnen er vaker verkend zullen worden, dat maakt dat auto's anders c.q. steviger gebruikt worden als hier.

Zie regelmatig Duitse Garagetests, deze zijn absoluut niet beter dan Nederlandse, ik geloof dan ook niet dat een Duitse auto beter onderhouden zal zijn.

Dat een alarm hier geen verplichting is vind ik niet direct een item, de basisvoorziening zit er gewoon niet op zoals meer voorzieningen missen..

Daarnaast is Duitsland een eigenaardig land als het gaat om basisspecificaties, die zijn namelijk soms veel kaler als bij ons, een hier nauwelijks verkochte 1.6 S40/V50 was daar al 1,5 jaar eerder beschikbaar dan hier, en Duitsers kopen hem ook nog.

Overdraagbare Volvogarantie op een gebruikte Volvo is een hier genoemde reden om bij een dealer te gaan kopen, een Volvodealer hier gaat je er toch echt weg mee sturen...
Robert_T schreef:Ik heb geen enkel argument gelezen waar ik het mee eens ben waardoor een import auto goedkoper zou moeten zijn.
Als je geen redenen ziet om voor een importauto minder te gaan betalen waarom koop je hem dan niet gewoon hier?

Maar probeer het gewoon eens met een paar jaar en ervaar zelf dat een dealer (de markt) je straks gewoon minder voor je geimporteerde auto geeft, dat is geen aanname dat is gewoon een hard feit.
Robert_T
2nd Gear member

zucht....zal het even anders formuleren; ik zie geen reden waarom een NL auto duurder zou moeten zijn dan een andere EU auto, dat is de reden waarom ik een duitse auto heb gekozen.

Ik heb genoeg in duitsland rondgereden om de rijstijl van de mensen daar mee te maken. Liever een duitse rijstijl dan een NL rijstijl, ook met oog op de slijtage van je auto.

De argumenten die je nu noemt zijn allemaal dingen die je als koper daadwerkelijk kan zien. Het gaat 'm nu juist over auto's die vergelijkbaar zijn, daar zit een groot verschil in waarde in binnen en buiten in NL. Dat garages niet beter zijn is ook niet wat ik bedoel. Het gaat mij om de eigenaren, niet zozeer de garages, dat geloof ik wel, dat die vergelijkbaar zijn.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Alle op zich aardige argumenten ten spijt is het niet jouw gevoel dat de automarkt en de prijzen daarin dicteert, dat je van zoveel dommigheid zuchten moet is ook jammer maar wel tekenend voor al de mensen die menen een vermeend koopje te hebben.
Niemand in de handel snapt volgens hen dat zo'n importbak gewoon net zoveel waard is zoniet meer (omdat een Duitser hem elke keer van dat fantastische onderhoud gegeven heeft en er zo zuinig op was) als een gewoon Nederlandse auto, helaas... een importbak doet altijd minder geld vanwege "het verhaal" dat er aanhangt, en dat is een keihard gegeven.

Dat is volgens mij ook niet echt onredelijk omdat er tenslotte ook minder voor betaald is...
Robert_T
2nd Gear member

Als je het hebt over 'vermeende' koopje kan je het 'vermeend' wel weglaten. Ik heb een auto gekocht om er zelf jaren in te gaan rijden en niet voor de handel. Het interesseert me voorlopig helemaal niet wat die auto zo kunnen opbrengen. Volgens mij zijn er overigens ook zat dealers die importauto's verkopen voor de NL waarde.

Ik snap best dat het wel eens zo kan zijn dat die auto minder waard is, maar de argumenten kan ik het niet mee eens zijn. Voor mij is duidelijk dat als ik de zelfde auto had willen hebben, die ik overigens niet eens in NL kon vinden had ik veel meer betaald voor dezelfde auto.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Hier kan ik mij prima in vinden:

[quote="Robert_T"]Als je het hebt over 'vermeende' koopje kan je het 'vermeend' wel weglaten. Ik heb een auto gekocht om er zelf jaren in te gaan rijden en niet voor de handel. Het interesseert me voorlopig helemaal niet wat die auto zo kunnen opbrengen. Volgens mij zijn er overigens ook zat dealers die importauto's verkopen voor de NL waarde.

Echter geloof ik niets in de fabel dat men in Duitsland "beter"auto rijd dan in Nederland, hooguit dat ze (wat) beter met hogere snelheden op de snelweg omgaan.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
bartv70
5th Gear member

Hoi,

Korte reactie op
"een importbak doet altijd minder geld vanwege "het verhaal" dat er aanhangt"

Er hangt geen verhaal aan, maar dealers cq particulieren
die denken financieel voordeel te halen hangen er
een verhaal aan, uit eigen belang, vrees ik.

Bart
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bartv70 schreef:Hoi,

Korte reactie op
"een importbak doet altijd minder geld vanwege "het verhaal" dat er aanhangt"

een verhaal aan, uit eigen belang, vrees ik.t
Wat ik bedoel is dat er al te vaak helemaal niets naspeurbaar is en dat je aanbieders maar op hun wazig verhaal moet geloven, vanuit Nederland trek je geen NAP op een buitenlandse auto, er is geen inzage in een buitenlandse schadeuitkeringsbank, je kunt niet natrekken of evt. voorgeschreven modificaties wel zijn uitgevoerd, kortom je mist een stuk historie.
Paul
Geartronic member

Volgens mij krijg je altijd een lagere inruilprijs als de geboortedatum van de auto niet matcht met het kenteken.
Iets wat je helaas in Nederland ziet en in andere landen totaal niet aan het kenteken kan afleiden dat het bijvoorbeeld net een nieuwe auto is.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Het is allemaal wat hé. Blijft het feit dat in Duitsland de keuze toch iets ruimer is. Zeker als je zoekt naar iets aparts. Even een voorbeeldje:
Na de verkoop van mijn V40 ben ik hoogst geinteresseert in een Classic V70, in de kleur zwart (goh) met een zwart lederen interieur voorzien van een 2.5 liter turbomoter. Deze auto's zijn in Holland ronduit zeldzaam terwijl je in Duitsland op de bekende sites er altijd wel een stuk of 15 ziet staan.
Tja, wat moet je dan. Het blijft wat gedoe, zeker als je na de particuliere verkoop dus even zonder auto zit is het lastig om half Duitsland af te reizen op zoek naar die ene...tja, dan is inruil wel zo makkelijk.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
toppertje
6th Gear member

om nog even met Bart V70 zijn woorden te spreken:
een verhaal aan, uit eigen belang, vrees ik.

van dezelfde dealer/particulier ben je toch wel afhankelijk wat betreft inruil/verkoopprijs denk ik.
als ik twee "gelijkwaardige" auto,s naast elkaar heb staan en de en de prijs is gelijkwaardig dan kies ik vast niet voor de import-auto, en met mij velen niet. en dat maakt dat de import-auto goedkoper moet zijn wil hij nog aantrekkelijk zijn.
natuurlijk weet ik en jij en zoveel anderen ook wel dat een import-auto niet per definitie minder is,maar evenzoveel mensen denken daar anders over en dat bepaald dat je minder voor je import-auto krijgt als voor een nl gekentekend voertuig.
en ja ik vind dit ook bekrompen maar zo is het nu eenmaal. [uitzonderingen daargelaten].
mijn idee over import is dat je het moet doen om een bepaalde uitvoering/km stand,maar niet om te denken dat je enkele duizenden euro,s verdiend hebt, want dan kun je bij inruil/verkoop wel eens bedrogen uitkomen :3some:
geen glans zonder wrijving
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Mij zou het niets uitmaken dat ik er relatief minder voor terug zou krijgen, ik rijd 'm waarschijnlijk toch af.....
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”