In Duitsland is geen tempolimiet, dat maakt dat de grenzen van het technische kunnen er vaker verkend zullen worden, dat maakt dat auto's anders c.q. steviger gebruikt worden als hier.
Zie regelmatig Duitse Garagetests, deze zijn absoluut niet beter dan Nederlandse, ik geloof dan ook niet dat een Duitse auto beter onderhouden zal zijn.
Dat een alarm hier geen verplichting is vind ik niet direct een item, de basisvoorziening zit er gewoon niet op zoals meer voorzieningen missen..
Daarnaast is Duitsland een eigenaardig land als het gaat om basisspecificaties, die zijn namelijk soms veel kaler als bij ons, een hier nauwelijks verkochte 1.6 S40/V50 was daar al 1,5 jaar eerder beschikbaar dan hier, en Duitsers kopen hem ook nog.
Overdraagbare Volvogarantie op een gebruikte Volvo is een hier genoemde reden om bij een dealer te gaan kopen, een Volvodealer hier gaat je er toch echt weg mee sturen...
Robert_T schreef:Ik heb geen enkel argument gelezen waar ik het mee eens ben waardoor een import auto goedkoper zou moeten zijn.
Als je geen redenen ziet om voor een importauto minder te gaan betalen waarom koop je hem dan niet gewoon hier?
Maar probeer het gewoon eens met een paar jaar en ervaar zelf dat een dealer (de markt) je straks gewoon minder voor je geimporteerde auto geeft, dat is geen aanname dat is gewoon een hard feit.